Mensen op 2dehands (en soms B&S hier ook nu ik er bij nadenk) die gewoon geen geduld meer hebben.
Lange rant
1) Ze geven door betaald te hebben -> waarom is het de volgende werkdag nog niet verzonden?
2) Bpost die het levermoment niet haalt of die de koper "gemist" heeft -> Zijt ge zeker dat ge het wel correct hebt ingepakt en label duidelijk zichtbaar?
3) Verzendkosten op voorhand meegedeeld in zoekertje en koper verklaart zich akkoord -> kunt ge het niet versturen met DPD/mondial relay/... en dat ik dan x euro minder betaal?
4) Spelletje verzonden met gewatteerde enveloppe en het is na 2 werkdagen nog niet toegekomen -> had je het al gepost?
(1) Omdat de meeste mensen moeten gaan werken / Ik geen webshop draai met officiële deadlines / postkantoren of punten vaak alleen open zijn tijdens kantooruren. Zijn er nu echt zoveel die mensen die door amazon/bol/coolblue getraind zijn om te denken dat alles in 1 of 2 dagen volledig in orde moet zijn?
Kreeg laatst bvb een betaling binnen op maandag en stuur in de voormiddag dat ik het woensdag ging posten. "Waarom doe je het niet vandaag of morgen?" Beleefd geantwoord dat ik met job & andere verplichtingen niet zomaar een postpunt kan binnenspringen op elk moment. Krijg ik nog reactie terug "Aaaah ja.... ok dan zal ik maar wachten"
Meestal geef ik mijn schatting voor afgifte bij postpunt zelfs een dag teveel en krijg ik het toch eerder verwerkt.
(2) Hoe zeer mensen wel niet kunnen zagen over Bpost... Ik denk dat ik sinds men start op 2dehands/kapaza/9livesb&s al boven de 500 dingen verzonden heb met Bpost en hun foutmarge is in mijn ervaring bijzonder klein... De insinuatie maken dat ik niet deftig inpak of dat ze gewoon pech hebben en één dag langer moeten wachten....
(3) Recent nog voorgehad... of ge nu gierig zijt of niet... maakt mij niet uit, maar ge sluit geen akkoord om vervolgens uw eigen regelkes/uitzondering op te dringen als op voorhand duidelijk gesteld werd hoe de verzending zou gaan.
(4) 2 op 3 gevallen dat ik een fysieke game verkoop krijg ik de vraag waarom ze de game nog niet ontvangen hebben. Ze moeten ochere 3 werkdagen in plaats van 2 wachten.. Nadat ik letterlijk gezegd heb dat het spel gepost is... Bpost zal
altijd zeggen bij dergelijke klachten dat ge best gewoon nog een paar dagen wacht (voor niet aangetekende zendingen). Verzending op risico van de koper..