Je ergernissen van vandaag - Deel 2

Dat gevoel van plakkende ogen en ‘ik moet nu, nu direct deze minuut slapen’ is heel ambetant als je binnen twintig minuten les hebt.

Het klinkt alsof jij er even tussenuit moet vooraleer je enkele maanden in burnout verzaakt :/
Mocht het niet zijn dat de oudste echt wel moet op deze school kunnen zonder wachtlijst (voorrang personeel, school op vijf min van huis voor OV4 type 9) dan was ik nu al waarschijnlijk voor een poosje offline, meer door de constante pijn dan door burnout. Maar het kan niet. En misschien zal ik wel deugd hebben met wat door te pushen, kan misschien ook wel voor een positieve kentering zorgen.

Mocht het niet zijn dat de oudste echt wel moet op deze school kunnen zonder wachtlijst (voorrang personeel, school op vijf min van huis voor OV4 type 9) dan was ik nu al waarschijnlijk voor een poosje offline, meer door de constante pijn dan door burnout. Maar het kan niet. En misschien zal ik wel deugd hebben met wat door te pushen, kan misschien ook wel voor een positieve kentering zorgen.
Is het aantal lesuren minderen dan geen logischer oplossing? Die voorrangsregels zullen toch wel gelden als je bvb 6u minder geeft ook?
Een directeur kan 6u makkelijker opvangen dan een voltijdse en al helemaal als de boodschap niet is "en vanaf volgende week doe ik die uren niet meer!"

Ik zie net dat Priority Pass ons 30 euro heeft aangerekend voor onze dochter. Zo te zien is de Lounge in Rotterdam ook betalend voor kinderen. Het is een scheet groot. Die in Tenerife is gratis tot 5 jaar. Toppunt is dat we gewoon twee Amex Platinum kaarten en dus voor 4 gratis kunnen. Helaas geen terugbetalingen. Zo wordt die Amex natuurlijk vrij duur 😑😮‍💨

Hoe kan je nu niet weten dat zoiets vergunningplichtig is?! :wtf:
Waarom zou je voor een volledige bijbouw geen vergunning nodig hebben? Ik snap het ook echt niet inderdaad.

Laatst bewerkt:
Het is niet omdat je een zaak hebt dat je daarom slim moet zijn he.
En dan nog het sentimentele gezever dat hij zich beter had laten failliet gaan in coronatijd. Alsof het door corona opeens toegestaan is om zaken te doen zonder vergunning. :puke:

Het is niet omdat je een zaak hebt dat je daarom slim moet zijn he.
En dan nog het sentimentele gezever dat hij zich beter had laten failliet gaan in coronatijd. Alsof het door corona opeens toegestaan is om zaken te doen zonder vergunning. :puke:
Het artikel in HLN is wel wat uitgebreider, VRT laat hier meer die bleitende eigenaar zijn zeg doen.

Verbouwing van 100m2, na klachten van een buur is er 3x een ambtenaar gekomen met de vraag om de werken te stoppen en een vergunning aan te vragen.
Als je dan toch koppig blijft verder doen moet je niet komen janken zeker :tongue:

Laatst bewerkt:
Fietsers in dit weer en op dit uur met twee lichtjes. Dat is niet voldoende, een giga zwarte vlek met twee pinkerkes.
Ik erger me vooral aan de fietsers met een grootlicht op hun fiets EN voorhoofd. Dat terwijl er nog een derde licht fungeert als stroboscoop.

Ik krijg meer zin om die omver te rijden zodat ik terug kan zien.

8u21: "uw pakket is onderweg"
15u: "uw pakket kan helaas vandaag niet geleverd worden"

classic GLS, aflevering 45148674415...

Overal wel iets, bij mij een combo van koerier en pick-up point fails:

Woensdag 29/11
Ochtend: onderweg voor levering 13-17h
14u: Wij hebben U gemist, pakket naar pick-up (niet waar: niemand gezien)

Donderdag 30/11
Pakket heeft vertraging

Sinds vrijdag 1/12
Pakket is niet meer traceerbaar (mogelijk geleverd bij pick-up, mogelijk nog onderweg,...)

Net annulatie gevraagd en geld terug.
Met dat bepaald pick-up point is het altijd iets:
Toko, alle pakjes liggen daar op een hoop.
Je mag je pakje er zelf uitvissen. Soms is het spoorloos.
Als het er toch ligt, krijg je de geur van de winkel gratis mee naar huis.

hoe kunt ge nu niet op de hoogte zijn van de bouwwetgeving, en het toch niet nodig vinden om een advocaat aan te nemen?
naïeve mens, beginnen bouwen zonder vergunning, bij betrappen denken dat het gewoon een boeteke zal zijn, en dan u zelf gaan verdedigen bij de rechter terwijl ge er duidelijk niks van kent.

‘Mevrouw, ik wou die tekst wel lezen maar kreeg hem niet open.”
Dat zegt ze dan, zelfs niet eerste werk op de dag om 8u, neen, de minuut dat de les begint het vierde lesuur. Terwijl ze de tekst al van vrijdag hebben. En dan mag je zeker zijn dat er nog een ouder zal zijn die gaat proberen om het zo te spinnen dat het en/of aan mij ligt en ze dus opnieuw de luistertoets mag doen of de punten niet meetellen. (En ja, tegenwoordig moeten ze vooraf zien wat de luistertoets is, anders ‘kunnen ze dat niet én beluisteren én invullen’ vanaf de eerste keer)

In de supermarkt (Monizze) "Uw saldo is ontoereikend (0€)" :confused:
Nochtans staat er ruim 200€ op de kaart. (koopkrachtpremie)

6 pogingen = 6x noppes

Laatst bewerkt:
In de supermarkt (Monizze) "Uw saldo is ontoereikend (0€)" :confused:
Nochtans staat er ruim 200€ op de kaart. (koopkrachtpremie)

6 pogingen = 6x noppes
Koopkrachtpremie is enkel geldig op producten met een ecologisch karakter, basicly een eco-cheque.

Daar ga je in de reguliere supermarkt inderdaad niet mee kunnen betalen.

Edit: Correctie, blijkbaar voeding ook.

• de betaling van een maaltijd of voor de aankoop van verbruiksklare voeding,
  • de aankoop van producten en diensten met een ecologisch karakter (het zal gaan om dezelfde producten en diensten die met ecocheques kunnen worden betaald).

Terug
Bovenaan