Dat vind ik net het grote probleem met fietsers. 1) het feit dat die zo al ontzettend moeilijk te voorspellen zijn om vele redenen van onervarenheid in het verkeer bij jeugd tot ouderen met e-bikes die ze amper onder controle hebben. En al helemaal als ze een lycra pak aan hebben. 2) nog eens een zwakke weggebruiker. Dan laat ik ze liever over voor dat er een over mijn motorkap ligt, en dan mag ik nog in mijn recht zijn, dat is het laatste wat ik wil. Ik ben beschermd, zij niet.
3) de situatie deze morgen: ik die op een T- uitkom. Voorrang van rechts, maar de bestuurders (en dan heb ik het zowel over fietsers als automobilisten) die de verlengde weg volgen, geeft min 80% zijn voorrang niet en vlamt gewoon door. Daar uit de zijstraat komen zoals ik en uw voorrang nemen is gewoon zelfmoord. Ik stond trouwens al stil omdat ik net zelf voorrang gegeven had, er stond niemand achter mij dus die 5 seconden langer stil staan ging het voor mij niet maken.
Maar blijkbaar is de wereld tegenwoordig zo verzuurd dat als men hoffelijk is tegen u men gewoon zo moet reageren als dank. De Belg in het verkeer is echt verziekt...