Je ergernissen van vandaag - Deel 1

Status
Niet open voor verdere reacties.
Eigenlijk glimlach van de dag, maar gerelateerd aan het piercingverhaal van gisteren.

Eloise is net getrouwd met Skin, die een weddenschap onder vrienden heeft verloren en die net een prince Albert heeft moeten laten zetten omdat hij die weddenschap had verloren. Haar reactie is priceless.

:rofl:

Eigenlijk glimlach van de dag, maar gerelateerd aan het piercingverhaal van gisteren.

Eloise is net getrouwd met Skin, die een weddenschap onder vrienden heeft verloren en die net een prince Albert heeft moeten laten zetten omdat hij die weddenschap had verloren. Haar reactie is priceless.

:rofl:
Ik snap niks van die hele conversatie, en de ondertitels maken het alleen maar meer verwarrend.

Ik moet dagelijks verschillende punten passeren waarbij ik als fietser voorrang moet geven. Ik vind het ook enorm irritant als een auto mij dan voorrang geeft want het is natuurlijk niet automatisch zo dat de andere kant mij ook voorrang geeft. Dikwijls zie ik ook de andere kant niet goed afkomen doordat er nog een auto in mijn zicht staat ofzo dus dan kan ik niet oversteken en kijken ze naar mij alsof ik de weirdo ben en moet doordoen. Tis hoffelijk maar echt, rij gewoon door dan kan ik gewoon op mijn gemak oversteken als het kruispunt vrij is.
Daarom dat ik dus nooit van mijne tak begin te maken. Want heb ik wel gelijk als ik dat doe? Het is en blijft een momentopname.

Soms wel, soms niet, soms deels. (Wettelijk bijvoorbeeld niet, maar tov de verkeerssituatie weer wel)

Dus van uwe tak maken vind ik zo fucking zinloos. Fret uw frustratie op, en nadien ben je wel weer rustig.
Het belangrijkste is en blijft: Is iedereen nog heelhuids? Geen blikschade? Geen gewonden? Ah wel dan is het ok he.

Tis hoffelijk maar echt, rij gewoon door dan kan ik gewoon op mijn gemak oversteken als het kruispunt vrij is.
Dat is dan soms weer gevaarlijk. Ik ken u niet. Voor hetzelfde geld rijd ik door, en jij ook. Kaboem en gij steekt dan onder mijne wagen. Wat dan?

Inderdaad, moest iedereen zich aan de regels houden zou het in ieder geval duidelijker en voorspelbaarder zijn kwa rijgedrag.
Dat vind ik net het grote probleem met fietsers. 1) het feit dat die zo al ontzettend moeilijk te voorspellen zijn om vele redenen van onervarenheid in het verkeer bij jeugd tot ouderen met e-bikes die ze amper onder controle hebben. En al helemaal als ze een lycra pak aan hebben. 2) nog eens een zwakke weggebruiker. Dan laat ik ze liever over voor dat er een over mijn motorkap ligt, en dan mag ik nog in mijn recht zijn, dat is het laatste wat ik wil. Ik ben beschermd, zij niet.
3) de situatie deze morgen: ik die op een T- uitkom. Voorrang van rechts, maar de bestuurders (en dan heb ik het zowel over fietsers als automobilisten) die de verlengde weg volgen, geeft min 80% zijn voorrang niet en vlamt gewoon door. Daar uit de zijstraat komen zoals ik en uw voorrang nemen is gewoon zelfmoord. Ik stond trouwens al stil omdat ik net zelf voorrang gegeven had, er stond niemand achter mij dus die 5 seconden langer stil staan ging het voor mij niet maken.
Maar blijkbaar is de wereld tegenwoordig zo verzuurd dat als men hoffelijk is tegen u men gewoon zo moet reageren als dank. De Belg in het verkeer is echt verziekt...

Daarom dat ik dus nooit van mijne tak begin te maken. Want heb ik wel gelijk als ik dat doe? Het is en blijft een momentopname.

Soms wel, soms niet, soms deels. (Wettelijk bijvoorbeeld niet, maar tov de verkeerssituatie weer wel)

Dus van uwe tak maken vind ik zo fucking zinloos. Fret uw frustratie op, en nadien ben je wel weer rustig.
Het belangrijkste is en blijft: Is iedereen nog heelhuids? Geen blikschade? Geen gewonden? Ah wel dan is het ok he.

Dat is dan soms weer gevaarlijk. Ik ken u niet. Voor hetzelfde geld rijd ik door, en jij ook. Kaboem en gij steekt dan onder mijne wagen. Wat dan?
Dat laatste: Net daarom dat het beter is als iedereen gewoon de regels volgt he, dan moet ge u geen zorgen maken om zo'n wat if situaties. Als ge als fietser geen voorrang geeft waar het duidelijk moet dan weet ik niet of ge klaar zijt voor het verkeer en beseft hoe kwetsbaar je wel bent.

Er staat op beide punten die ik passeer duidelijk dat auto's voorrang hebben maar zelf dikwijls als ik al gestopt ben laten ze mij door. Van uwe tak maken is zeker niet nodig maar ik kan het ergens wel begrijpen, pak gewoon uw voorrang zeker als de fietser toch al gestopt is. Want anders creëer je ook van die situaties waarin de fietser stilstaat, misschien niet direct vertrekt en dan denkt de auto kga toch aanzetten want die fietser blijft staan en dan schiet die fietser ook net in gang maar dan komt er van de andere kant ook net ren auto dus die fietser moet terug stoppen etc etc

Dat laatste: Net daarom dat het beter is als iedereen gewoon de regels volgt he, dan moet ge u geen zorgen maken om zo'n wat if situaties. Als ge als fietser geen voorrang geeft waar het duidelijk moet dan weet ik niet of ge klaar zijt voor het verkeer en beseft hoe kwetsbaar je wel bent.
School uit - kruispunt pleintje in Heist Op Den Berg (5 wegens die samenkomen) .. een drama.

Jonge snaken met hun elektrische fiets die maar wat doen. Levensgevaarlijk. Links & rechts wagens voorbij steken, gewoon niet kijken en tegen 30km/u de Bergstraat invlammen. Ook veel gasten met ne elektrische step daar.

En dan spreek ik nog niet over die paar ouw pekes die stekenblind oversteken aan het voetgangerspad of een mama met de kleine die aan het telefoneren is en niet om kijkt ..

Ik probeer die locatie tegenwoordig te vermijden tijdens de schooluren indien mogelijk, want het is daar dan altijd miserie. Ik schrik ervan dat ik nog nooit in de krant gelezen heb dat er een voetganger of fietser daar doodgereden is. Vroeg of laat gaan we hier prijs hebben.

(Heel vroeger stonden hier trouwens lichten, maar wegens te groot onderhoud en besparingen zijn die lichten al lang verdwenen)

Laatst bewerkt:
Ik wil trouwens niet zeggen dat je altijd maar gewoon door moet tsjezen he als je voorrang hebt. Voor een kruispunt moet je altijd vertragen maar je moet daarom niet stoppen als er een fietser staat bv. Het is niet omdat je denkt dat je hoffelijk bent dat je daarom iemand een plezier aan het doen bent, vaak zorgt dat gewoon voor onduidelijkheid en verwarring en breng je soms de andere (onbedoeld) in een lastig parket. Das niet persé verzuring das gewoon frustratie omdat iedereen iets anders doet in het verkeer ondanks de meestal duidelijke regels. Dat gezegd zijnde, er zijn ander manieren om duidelijk te maken wat de bedoeling is dan elkaar gaan uitkafferen natuurlijk

Ik wil trouwens niet zeggen dat je altijd maar gewoon door moet tsjezen he als je voorrang hebt. Voor een kruispunt moet je altijd vertragen maar je moet daarom niet stoppen als er een fietser staat bv.
Het probleem aan het pleintje is dat tijdens schooluren je gewoon heel dikwijls geforceerd stilstaat als bestuurder (wegens de drukte, doorrijden is tegen uw voorligger zijn achterbumper rijden). Met alle gevolgen van dien. Want elke weggebruiker twijfelt: blijf ik wachten tot die pipo in beweging komt of steek ik die langs links of rechts gewoon voorbij ???

Eigenlijk wil ik zeggen: Soms wijs ik ook wel eens terecht met de vinger naar de gemeente. De weginrichting laat soms te wensen over waardoor het gevaarlijker is dan het zou moeten zijn. Door besparingen of 'er zijn hier toch nog geen zware ongelukken gebeurd? Wat is het probleem zagevent Makila!'. Of .. ja maar zo simpel is het allemaal niet hé. (Dat kan, maar toch ..)

Of ik zit in candid camera, of 1 van mijn gasten is onzichtbaar.... :unsure:

Resto gaan doen en bestellen de kindermenu's. Ze willen beide hetzelfde dus ik bestel deux fois le menu enfant.

Serveuze: 2 fois?????

Euh oui, *wijst naar de jongens* deux enfants...

Ze keek echt maar heel raar, ze noteert ook onze bestelling en weg was ze..

Eten komt hier toe. 1 bord voor de jongens tesamen met een dubbele portie op :unsure:

Dat vind ik net het grote probleem met fietsers. 1) het feit dat die zo al ontzettend moeilijk te voorspellen zijn om vele redenen van onervarenheid in het verkeer bij jeugd tot ouderen met e-bikes die ze amper onder controle hebben. En al helemaal als ze een lycra pak aan hebben. 2) nog eens een zwakke weggebruiker. Dan laat ik ze liever over voor dat er een over mijn motorkap ligt, en dan mag ik nog in mijn recht zijn, dat is het laatste wat ik wil. Ik ben beschermd, zij niet.
3) de situatie deze morgen: ik die op een T- uitkom. Voorrang van rechts, maar de bestuurders (en dan heb ik het zowel over fietsers als automobilisten) die de verlengde weg volgen, geeft min 80% zijn voorrang niet en vlamt gewoon door. Daar uit de zijstraat komen zoals ik en uw voorrang nemen is gewoon zelfmoord. Ik stond trouwens al stil omdat ik net zelf voorrang gegeven had, er stond niemand achter mij dus die 5 seconden langer stil staan ging het voor mij niet maken.
Maar blijkbaar is de wereld tegenwoordig zo verzuurd dat als men hoffelijk is tegen u men gewoon zo moet reageren als dank. De Belg in het verkeer is echt verziekt...

1) hierdoor krijgen fietsers het gevoel "ze gaan me toch voor laten", en vroeg of laat heb je iemand die de verkeersregels wel volgt, en dan ligt de fietser op die motorkap..

2) Voorrang van rechts op een T is dan ook superbelachelijk. Ze zouden dat eens volledig moeten herwerken, voorrang voor de hoofdbaan. Dit gaat het verkeer zo veel veiliger maken. 70% houdt zich toch niet aan die voorrang van rechts. Tot iemand ze toch "neemt", en dan heb je een accident. Als ik wil kan ik zo elke week mijn auto total loss rijden en volledig in m'n recht zijn.

En ivm uw laatste zin, je hebt hoffelijk zijn, en de verkeersregels bewust niet volgen uit misplaatste hoffelijkheid.

Het probleem aan het pleintje is dat tijdens schooluren je gewoon heel dikwijls geforceerd stilstaat als bestuurder (wegens de drukte, doorrijden is tegen uw voorligger zijn achterbumper rijden). Met alle gevolgen van dien. Want elke weggebruiker twijfelt: blijf ik wachten tot die pipo in beweging komt of steek ik die langs links of rechts gewoon voorbij ???

Eigenlijk wil ik zeggen: Soms wijs ik ook wel eens terecht met de vinger naar de gemeente. De weginrichting laat soms te wensen over waardoor het gevaarlijker is dan het zou moeten zijn. Door besparingen of 'er zijn hier toch nog geen zware ongelukken gebeurd? Wat is het probleem zagevent Makila!'. Of .. ja maar zo simpel is het allemaal niet hé. (Dat kan, maar toch ..)
Maak u geen zorgen. Binnenkort is echt heel dat kruispunt terras... gezien de cafébazen de gemeenteraad controleren en alle publieke ruimte aan zichzelf toewijzen.
Het enige dat momenteel nog overschiet, is een strookje openbare weg.
Dat zal wel "voetgangerszone" worden en even later (overdekt) terras.

@C11 drukte zich wat ongelukkig uit, maar sommige moto's hebben ècht wel een irritant luide uitlaat, die meestal heel goed past bij hun irritante bestuurder!
(Om van belachelijke rijstijl nog maar te zwijgen.)

Gelukkig zijn die mooi in de minderheid! 😇

Ik stelde het inderdaad wat extreem, mijn excuses.
Dat neemt niet weg dat er opvallend veel luide moto's zijn, zeker op zo'n mooie zonnige dag als vandaag. Auto's die hier passeren hoor ik amper, motorrijders meerdere keren per uur.

Het instrument was vooraf geschat op 60.000 tot 80.000 dollar (55.000 - 74.000 euro), maar leverde uiteindelijk maar liefst 596.900 dollar (551.000 euro) op.

pfff, die bedragen, das eigenlijk toch absurd en om te kotsen dat dit zoveel kan opbrengen. een fucking kapot geslagen gitaar zeg... 600.000 dollar. Wat een debiele, scheefgetrokken en onrechtvaardige wereld hebben we toch gecreëerd.

1) hierdoor krijgen fietsers het gevoel "ze gaan me toch voor laten", en vroeg of laat heb je iemand die de verkeersregels wel volgt, en dan ligt de fietser op die motorkap..
Dat is hier al het geval aan een rotonde. Als er fietsers aankomen weet je gewoon al dat ze gewoon doorrijden zelfs al staat er een voorrangsbord + haaientand op hun fietspad. Nu heb ik gewoon altijd al mijn rem klaar en hand op de claxon.

Ik stelde het inderdaad wat extreem, mijn excuses.
Dat neemt niet weg dat er opvallend veel luide moto's zijn, zeker op zo'n mooie zonnige dag als vandaag. Auto's die hier passeren hoor ik amper, motorrijders meerdere keren per uur.

Ideale oplossing hiervoor. Organiseer een rally langs uw straat, genoeg wagens die BRA-TA-TAAAT gaan als ze passeren, zeker bij ne bocht.

En de motorrijders nemen ne omweg om de rally te vermijden, 2 vliegen in 1 klap. Ge zijt welkom.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan