Je ergernissen van vandaag - Deel 1

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik voelde me al slecht bij de 750 euro voor een groot onderhoud en 4 nieuwe banden.

Dan kunt ge mss al beter uitkijken naar een andere auto.
Een kleine 2de hands met niet te veel km's op de teller. Iets van een 10K euro.

Of als je niet vies bent van een dacia, die sandero's vind je nieuw voor een 11k.
"Als het maar rijdt."
Al gedaan maar allemaal spuuglelijk en traag. Tis een slechte tijd om op zoek te gaan naar 2dehandse auto's, prijzen zijn ferm gestegen.

54-DB1-EF6-2-CE6-4-FCC-B1-B7-68246-DD3-B017.jpg

Zelfs FB lacht mij uit met hoe triestig mijn sociaal leven is.

Een uber genomen

Bij instappen meldt chauffeur: ik wou helemaal niet deze rit nemen aan deze kant van de stad. Ik heb geen retour rit.

Wtf neem hem dan niet.

De haag geschoren en dat had enkele ergernissen:
- mijn trapje was net te laag, dus de bovenkant heb ik niet mooi kunnen afdoen. Haag is zeker +3 meter hoog. Kzou dat eigenlijk graag met minstens een metertje willen inkorten, maar ik betwijfel of dat dit kan? Staat ook veel te dik, maar daar is niks meer aan te doen.
- het is duidelijk dat ik er allergisch aan ben. Rode plekken en zwellingen op de armen en verschillende snot en niesbuien gehad. Gelukkig weer van zijn eigen over gegaan nadat het werk gedaan was. Volgende keer maar t-shirt met lange mouwen aandoen (eerst nog een kopen) en misschien best ook maskertje.

- mijn trapje was net te laag, dus de bovenkant heb ik niet mooi kunnen afdoen. Haag is zeker +3 meter hoog. Kzou dat eigenlijk graag met minstens een metertje willen inkorten, maar ik betwijfel of dat dit kan? Staat ook veel te dik, maar daar is niks meer aan te doen.
- het is duidelijk dat ik er allergisch aan ben. Rode plekken en zwellingen op de armen en verschillende snot en niesbuien gehad. Gelukkig weer van zijn eigen over gegaan nadat het werk gedaan was. Volgende keer maar t-shirt met lange mouwen aandoen (eerst nog een kopen) en misschien best ook maskertje.
met een zware hegschaar op benzine kan je dat misschien wel inkorten tot 2m ofzo? Tzal wel even lastig zijn denk ik
.... even zwaarder materiaal lenen ofzo, of tuinman laten doen. Een kettinzaag raakt daar zeker ook zonder probs door, maar is misschien overkill.

met een zware hegschaar op benzine kan je dat misschien wel inkorten tot 2m ofzo? Tzal wel even lastig zijn denk ik
.... even zwaarder materiaal lenen ofzo, of tuinman laten doen. Een kettinzaag raakt daar zeker ook zonder probs door, maar is misschien overkill.
een kettingzaag in mijn handen is sowieso een no-go, das met mijn eigen leven spelen.

I'm like this:
chainsaw-almost-hits-face-close-call.gif

Zou het niet handiger zijn (en geruststellender 😬) om die 1x goed te laten zetten door een tuinman? Misschien een beschutte werkplaats in de buurt die ook tuinonderhoud doet?

Da's 1x geld uitgeven om het dan wel jaren lang een pak makkelijker te hebben.

(Hier heeft de papa de mijne goed gezet zodat ik nu zelf het onderhoud alleen kan doen. Is toch ook anderhalve meter af gegaan, heeft gewerkt met een soort stellingske, daar dan een plank op die de hoogte bepaald en die heeft 3-4 heggescharen dus ook het juiste materiaal)

Huis van m'n grootouders staat na jaren ambras eindelijk te koop. Foto's doen pijn aan het hart. Ze hebben daar tijdens hun leven zoveel zorg voor gedragen en nu is't door de jaren van leegstand gans rot en om af te breken.:cry2:

een kettingzaag in mijn handen is sowieso een no-go, das met mijn eigen leven spelen.

I'm like this:

oops, beter uitbesteden dan :unsure: ... zelf ook geen held in door m'n oren, moet zelfs 20m van kettinzagen wegblijven ikke.
... of met klein stellingske en zware hegschaar zoals Mulan zegt. Tuinman of klusser inschakelen voor dit werkje alleen, zal misschien nog meevallen van prijs. En dan is het 1 of 2x jaar gewoon onderhoud dat zelfs met de handschaar gaat als het geen 100m heg is. (van 3m hoog!)

Laatst bewerkt:
Bril van de oudste mooi doormidden gebroken. En van de drie soorten alles-lijm in huis geen eentje die ook maar een haar blijft plakken.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan