Je ergernissen van vandaag - Deel 1

Status
Niet open voor verdere reacties.
Mijn collega die hier op kantoor 2 bureaus verder zit, is letterlijk elke minuut zwaar aan het hoesten (heb geturfd) en dit al 3 dagen aan een stuk. Laatste keer deze winter had ze dit 2 weken aan een stuk (tot het zo erg was dat wij haar hebben gedwongen om twee dagen naar huis te gaan). Los van het feit dat dit enorm irriterend is en je hierdoor niet in een concentratieflow geraakt, is dit ook asociaal naar besmettingsrisico toe.
Tof dat jij de tijd hebt om te turven

Mijn collega die hier op kantoor 2 bureaus verder zit, is letterlijk elke minuut zwaar aan het hoesten (heb geturfd) en dit al 3 dagen aan een stuk. Laatste keer deze winter had ze dit 2 weken aan een stuk (tot het zo erg was dat wij haar hebben gedwongen om twee dagen naar huis te gaan). Los van het feit dat dit enorm irriterend is en je hierdoor niet in een concentratieflow geraakt, is dit ook asociaal naar besmettingsrisico toe.

Hier vorige week ook een van mijn collega's. Doodleuk vertellen dat ze een zware verkoudheid heeft, en inderdaad die heeft heel de tijd zitten hoesten, neus snuiten en luid door haar mond zitten ademen omdat haar neus potdicht zat. En het is bij ons absoluut geen probleem om in zo'n gevallen thuis te werken. We hebben echt niks van covid geleerd, blijkbaar.

Niet iedereen die hoest, is besmettelijk. Bvb als reactie op stress, een allergie, airco, ziekte waarvan het besmettingsgevaar al voorbij is,...

Dat het irritant is, dat wil ik gerust geloven! Maar dat wil niet zeggen dat een dokter haar thuis moet schrijven.
Vriendelijke groeten, iemand wiens standaard hoestje klinkt als een parende zeekoe.
Ja heb ik ook al over nagedacht hoor, is geen allergie, want dan zou ze het veel regelmatiger hebben en/of chronisch. Airco stond niet aan vandaag. Ze heeft gewoon een stevige verkoudheid hoor (ook te horen aan haar stem en snutgedrag). We hebben haar al strepsils gegeven en om de paar uren geven we zo is een hint van in de genre van "ik heb ook nog heel straffe muntjes in mijn auto liggen, moet ge die misschien hebben?" of zo van "zeg, mij nie ziek maken hé!!"
Mocht dat zo zijn, zou Jeronimo toch ook gewoon thuis werken ipv zich rot te irriteren aan die collega?
Er zijn zowel sectoren als individuele bedrijven die geen thuiswerk toestaan.
Ik probeer al zo veel mogelijk weg te zijn (thuis werken, werven bezoeken, offertebezoeken). Zij kan ook thuis werken (80% van haar werk kan ze thuis doen). Maar zij werkt dus nooit thuis (why? I have no idea)
Tof dat jij de tijd hebt om te turven
Ja normaal niet, maar dus omdat zij zo zit te hoesten kan ik mij niet concentreren. En dan moet ge weten dat er nog een andere collega recht tegenover haar zit (pakt 1,75 m tussen van neus tot neus).
Hier vorige week ook een van mijn collega's. Doodleuk vertellen dat ze een zware verkoudheid heeft, en inderdaad die heeft heel de tijd zitten hoesten, neus snuiten en luid door haar mond zitten ademen omdat haar neus potdicht zat. En het is bij ons absoluut geen probleem om in zo'n gevallen thuis te werken. We hebben echt niks van covid geleerd, blijkbaar.
Awel, dat snap ik ook niet he. In covid times was het het andere uiterste (het minste hoestje en we willen u 2 weken niet op kantoor zien, anders waart ge nen halve crimineel, en iedereen deed dat ook gewoon). Dat extreem stoorde ik mij ook enorm aan, maar soit dat is een andere discussie (ik ben van mening moesten we dat virus veel harder hebben laten circuleren dat de kans groot was dat we er na 2 golven al vanaf waren terwijl het nu 4 à 5 golven heeft geduurd ofzo?). Maar gewoon de gouden regel "als ge ziek zijt of overlast veroorzaakt voor u collega's blijft ge thuis" is blijkbaar voor sommigen toch moeilijk toe te passen.

Zo herkenbaar..

Wij hebben via het werk korting in veel winkels waar ik toch af en toe kom of webshops waar ik geregeld bestel (Gamma, bol.com, Carrefour, AS Adventure, Decathlon, Zalando, Krefel, Colruyt, Torfs, Ikea, Fun,...) En telkens vergeet ik dat.

Probleem is dat we op een online platform vouchers moeten kopen die we dan in die winkels kunnen gebruiken.
En bij Colruyt aanvaarden ze die vouchers bvb niet bij Collect&Go wat we meestel doen daar, enkel aan de gewone kassa.
Hier ook altijd dat probleem. Ze zouden ons gewoon een kortingcode met % moeten geven per winkel. Hoe vaak ik iets wil kopen van 20-30€ maar kan geen korting krijgen tenzij ik voucher van 50€ koop...

Hier ook altijd dat probleem. Ze zouden ons gewoon een kortingcode met % moeten geven per winkel. Hoe vaak ik iets wil kopen van 20-30€ maar kan geen korting krijgen tenzij ik voucher van 50€ koop...
Dat is niet voordelig voor de winkel. Je koopt met een waardebon, dus moeten ze je terugbetalen met een waardebon als je het zou terugbrengen en dan koop je weer bij hen. Een korting gaat er dus vast niet doorkomen.

Dat is niet voordelig voor de winkel. Je koopt met een waardebon, dus moeten ze je terugbetalen met een waardebon als je het zou terugbrengen en dan koop je weer bij hen. Een korting gaat er dus vast niet doorkomen.
Kan maar dan kunnen ze mss vouchers van 20,30,50euro maken.

ik ben van mening moesten we dat virus veel harder hebben laten circuleren dat de kans groot was dat we er na 2 golven al vanaf waren terwijl het nu 4 à 5 golven heeft geduurd ofzo?)
Het ging niet om er sneller van af te zijn, maar om de druk op de gezondheidszorg onder controle te houden.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan