Je ergernissen van vandaag - Deel 1

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik denk dat ik mijne gebuur zijn hamer en ander werkmateriaal ergens in een lichaamsopening ga steken waar hij het niet graag heeft. 😡

1. Afspraak met dokter op drie kwartier rijden. Kom daar toe. Niemand te zien. Gans dat gebouw afgezocht. Niemand te zien. Gebeld. Niemand neemt op. Dan bel ik de volgende morgen. "Ah, mac-bc, je bent niet komen opdagen gisteren!". Euh pardon?! Bleek dat zij op 2 locaties zit, en ze mij de verkeerde locatie hebben doorgestuurd. Nog los van al mijn verloren tijd van de vorige keren in die wachtkamers, nu nog eens 2 uur verloren tijd. Ik zal die uren eens beginnen factureren, zoals zij ook steeds vaker op arrogante wijze doen wanneer iemand niet afbelt.

2. Sinds lange tijd heb ik mijn kinderen eens een weekendje bij mijn schoonouders kunnen droppen komend weekend. Mijn beste maten gebeld om af te spreken. Niemand die kan. :headshake: Het leven als volwassene kan toch sucken. -> Don't grow up, it's a trap!

zoals zij ook steeds vaker op arrogante wijze doen wanneer iemand niet afbelt
Los van dat misverstand hierboven: Wie niet afkomt naar een (dokters)afspraak zonder te verwittigen is zelf de arrogante persoon IMHO, uitgezonderd overmacht. Dat je in zo'n situaties dan toch moet betalen lijkt mij meer dan terecht.

Los van dat misverstand hierboven: Wie niet afkomt naar een (dokters)afspraak zonder te verwittigen is zelf de arrogante persoon IMHO, uitgezonderd overmacht. Dat je in zo'n situaties dan toch moet betalen lijkt mij meer dan terecht.

In normale (klanten)relaties wordt er dan eens gebeld naar die persoon die "niet afkomt". Dan is er misschien een misverstand, een grondige reden, of geen grondige reden.
In dat laatste geval ga je bij normale (klanten)relaties dan eens vloeken maar is er geen enkele (juridische) basis om te gaan factureren.

In normale (klanten)relaties wordt er dan eens gebeld naar die persoon die "niet afkomt". Dan is er misschien een misverstand, een grondige reden, of geen grondige reden.
In dat laatste geval ga je bij normale (klanten)relaties dan eens vloeken maar is er geen enkele (juridische) basis om te gaan factureren.
Tuurlijk wel. Misverstand, "grondige reden", kunnen nog altijd redenen zijn waarbij er - juridische - basis is om te gaan factureren. Wat jij bedoelt is morele basis.

Tuurlijk wel. Misverstand, "grondige reden", kunnen nog altijd redenen zijn waarbij er - juridische - basis is om te gaan factureren. Wat jij bedoelt is morele basis.

1) Aangezien je bij dokters altijd standaard langer moet wachten dan de duurtijd van één afspraak, kun je ook concluderen dat de dokter nooit tijd zal verliezen als er eens één iemand niet komt opdagen. Die pikt er gewoon onmiddellijk de volgende uit in de wachtzaal. Al meermaals meegemaakt.

2) Mag ik dan ook factureren naar de dokter als die, zoals deze week, mij voor niets naar een verkeerde afspraak heeft gestuurd waardoor ik 2 uur (!) kwijt ben? Of heeft de medaille slechts één zijde?

Mag ik dan ook factureren naar de dokter als die, zoals deze week, mij voor niets naar een verkeerde afspraak heeft gestuurd waardoor ik 2 uur (!) kwijt ben? Of heeft de medaille slechts één zijde?
Nee. Omdat jij geen factuur kan sturen, tenzij je zelfstandig bent. Je kan wel een schadevergoeding eisen.

Nee. Omdat jij geen factuur kan sturen, tenzij je zelfstandig bent. Je kan wel een schadevergoeding eisen.

Mooi zo.

De eerste dokter die mij zal factureren omdat ik eens 5 minuten later ben, die zal een schadevergoeding in de bus krijgen van de gecumuleerde tijd die ik de afgelopen 30 jaar heb moeten wachten op hem. Of factureren uiteraard, wanneer ik zelfstandig geworden ben.

Leuke maatschappij! :thumb:

De eerste dokter die mij zal factureren omdat ik eens 5 minuten later ben, die zal een schadevergoeding in de bus krijgen van de gecumuleerde tijd die ik de afgelopen 30 jaar heb moeten wachten op hem. Of factureren uiteraard, wanneer ik zelfstandig geworden ben.
Je kan natuurlijk enkel een schadevergoeding eisen als iemand een fout heeft gemaakt. En het is niet omdat jij denkt dat iemand laten wachten een fout is, dat dit ook maatschappelijk zo aanzien wordt.

De vreemde kronkels die je maakt zorgen idd voor een bizarre maatschappij. Maar dat ligt aan die vreemde kronkels.

1. Afspraak met dokter op drie kwartier rijden. Kom daar toe. Niemand te zien. Gans dat gebouw afgezocht. Niemand te zien. Gebeld. Niemand neemt op. Dan bel ik de volgende morgen. "Ah, mac-bc, je bent niet komen opdagen gisteren!". Euh pardon?! Bleek dat zij op 2 locaties zit, en ze mij de verkeerde locatie hebben doorgestuurd. Nog los van al mijn verloren tijd van de vorige keren in die wachtkamers, nu nog eens 2 uur verloren tijd. Ik zal die uren eens beginnen factureren, zoals zij ook steeds vaker op arrogante wijze doen wanneer iemand niet afbelt.

2. Sinds lange tijd heb ik mijn kinderen eens een weekendje bij mijn schoonouders kunnen droppen komend weekend. Mijn beste maten gebeld om af te spreken. Niemand die kan. :headshake: Het leven als volwassene kan toch sucken. -> Don't grow up, it's a trap!
Familie en kindjes zo leuk. :oi22:

Ik zal eens gaan zien se wat ik in het weekend ga doen.
Keuzestress gaat het weer zijn.

In normale relaties getuigt het van elementaire beleefdheid om te verwittigen als je een afspraak niet gaat halen. En zoals ik al zei in mijn vorige reactie: Dat is dan buiten situaties zoals de jouwe gerekend waarbij er sprake is van een misverstand, foute communicatie, dringende onvoorziene omstandigheden enzoverder, maar dat zijn helaas de uitzonderingen bij de no-shows.

Wat betreft dat "te lang moeten in de wachtzaal": Consultaties kan je nu eenmaal niet strikt aflijnen in tijd. Ik heb liever een dokter die de tijd neemt voor mijn probleem dan één die mij hoe dan ook na een kwartier buitensjot. Eén complexe consultatie kan al heel de dagplanning in de war gooien.

Ik toon mijn leeftijd, denk ik. Maar ik had toezicht het eerst uur, een tweedejaar, dus 13-14 ongeveer. Ik zie daar gezichtjes vol fond de teint, poeder, highlighter, contour, smokey eye (de avond versie, echt full-on), lipliner en lipstick, ... Voor een schooldag. Aan 14 jaar. En tegenwoordig ook allemaal met de buik bloot (staat zelfs zo in de regels, een streep blote buik - dus niet gewoon 'ik strek en mijn shirt gaat even naar boven - is geen issue meer. Ik snap het nog wel, mocht ik nog zo fris zijn en een platte buik hebben, ik deed het ook. Maar ergens vind ik het ook wat spijtig, het is toch zo jong... Soit, dit is Squid nu kennelijk:
giphy.gif

Je bedoelt gaan wandelen en/of een actiefilm 's avonds zien? :S
Jup en in Duitsland wordt het blijkbaar voor 2 dagen. Ik kan nog mee.

Morgen verlof genomen, want eerst een hele dag in de sauna gaan liggen van 10 uur tot 20 uur.

En tussendoor genieten van enige haatverwensingen.

Tuinmeubels gekocht in de winkel en nu merk ik dat ik via het werk op een webshop 15% korting kan krijgen...komt op 350 euro verschil.
Ik erger mij aan hoe stom en impulsief we die aankopen hebben gedaan :(

Je kan natuurlijk enkel een schadevergoeding eisen als iemand een fout heeft gemaakt. En het is niet omdat jij denkt dat iemand laten wachten een fout is, dat dit ook maatschappelijk zo aanzien wordt.

De vreemde kronkels die je maakt zorgen idd voor een bizarre maatschappij. Maar dat ligt aan die vreemde kronkels.

Neen, je begrijpt mijn punt niet.

Ik zal in eerste instantie namelijk altijd constructief handelen. En ik zal wederkerigheid hanteren. Iedereen gelijk voor de wet, toch? Wat begrijp je daar niet aan?

Neen, je begrijpt mijn punt niet.

Ik zal in eerste instantie namelijk altijd constructief handelen. En ik zal wederkerigheid hanteren. Iedereen gelijk voor de wet, toch? Wat begrijp je daar niet aan?
Dat wederkerigheid over gelijke zaken handelt en jij 2 verschillende zaken gelijkstelt.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan