Je ergernissen van vandaag - Deel 1

Status
Niet open voor verdere reacties.
tijdje terug was er ene in mijn gat gereden op de ring van brussel. 6 juni is eindelijk de herstelling.
Morgen es bellen of ze ook de stukken van de voorkant bijbestellen.

Kerel die een plaatske zag voor te parkeren reed gewoon instant achteruit, had zelfs geen tijd meer om te claxoneren. Los in mijn neus. Tziet er lief uit.
Misschien eerder Grindr proberen?

Mijn ergernis is in feite ook een vraag:
Begin vorige week komt hier een pakje toe. Voor nummer naastdedeur. Alleen staat nummer ndd leeg, al zolang wij hier wonen (3 jaar). Maaaaaar er zijn daar wel af en toe (maar heel af en toe, ze zijn nog niet echt ‘begonnen’) gasten aan het werk. Het huis wordt vernieuwd, maar er is dus nog geen eigenaar-bewoner.
Dat pakje ligt hier. Naam volkomen onbekend (voor ons) en Vlaams, terwijl de af-en-toe-klussers vriendelijke Polen zijn. Hoe lang moet dat hier liggen en dat is met een pakketdienst gekomen, halen die dat gratos terug op? Ik heb dat online wel gelezen over dat ‘swipen’ maar de doos heeft kennelijk een parcours door Aleppo gedaan dus je kan zien wat er in zit en de waarde is denk ik nog geen €50.

Begin vorige week komt hier een pakje toe. Voor nummer naastdedeur. Alleen staat nummer ndd leeg, al zolang wij hier wonen (3 jaar). Maaaaaar er zijn daar wel af en toe (maar heel af en toe, ze zijn nog niet echt ‘begonnen’) gasten aan het werk. Het huis wordt vernieuwd, maar er is dus nog geen eigenaar-bewoner.
Dat pakje ligt hier. Naam volkomen onbekend (voor ons) en Vlaams, terwijl de af-en-toe-klussers vriendelijke Polen zijn. Hoe lang moet dat hier liggen en dat is met een pakketdienst gekomen, halen die dat gratos terug op? Ik heb dat online wel gelezen over dat ‘swipen’ maar de doos heeft kennelijk een parcours door Aleppo gedaan dus je kan zien wat er in zit en de waarde is denk ik nog geen €50.
Door welke dienst is het afgeleverd?

Ik heb hetzelfde voorgehad in Antwerpen met een buur die ik niet kende/nooit zag en ik ben dat gewoon op het kantoor van bpost gaan afgeven.

Door welke dienst is het afgeleverd?

Ik heb hetzelfde voorgehad in Antwerpen met een buur die ik niet kende/nooit zag en ik ben dat gewoon op het kantoor van bpost gaan afgeven.
Is een geel label maar niet een van de ‘grote’ leveranciers. Ook van alles doorstreept en dan met grote marker ‘huis ndd’ opgeschreven. Zal misschien eens mailen naar de afzender, is een soort sneaker-website, restock of iets in die aard. Als koper legit is, kunnen ze het onder elkaar wel oplossen.

Een paracetamol ......
De rug zelf is terug in orde, nu die fucking bil(spieren?) nog.
Ik begrijp uw probleem. Loop ook zo rond met rugpijn sinds een goed jaar. Ik heb wel het geluk dat het eerder in golven gaat. Ik heb slechte nachten en dan goede periodes van een paar weken waarin ik eigenlijk weinig of geen slechte nachten heb. Ik kan na een paar slechte nachten een paar nachten een paracetamol pakken en dan wordt ik niet wakker, slaap ik nog eens deftig en na een paar dagen met een paracetamol is dan ook die pijn weg (of minder) zodat ik ook zonder medicatie weer goede nachten heb.

Want ik neem al een aantal pillen voor wat zaken dus wil het ook tot een minimum beperken. Ik ben dan ook geen dokterganger: beetje rugpijn is niet erg, die mensen zijn er voor mensen die echt zwaar ziek zijn. Ik ga dus echt pas gaan als ik praktisch geblokkeerd sta.

Dus ja deze zomer heeft hem dat op mijn ribbenkast gezet (compensatie) en was het tijdje kiné. Dat is dan een hele tijd beter geweest maar sinds paar maanden is het er terug.

Vorige week ook weer paar dagen rondgelopen met zeer veel pijn dat ik toch al ging kijken of ik een afspraak bij de huisarts kon krijgen: maandag eerst mogelijk. Ja vrijdag was het over en sindsdien is het weer weg. Ik zal er volgende week bij mijn bloedonderzoek eens over spreken, zal dan wel zien wat ze zeggen. Maar dat is nachten pijn, 's morgens met overal pijn opstaan (of wakker geworden en geen houding vinden om die laatste uren te slapen) en na 1-2u in beweging zijn is dat helemaal weg.

De naam vanop het pakketje eens opzoeken op facebook en die persoon daar een berichtje sturen?

Alarm op gsm ingesteld voor 7u05. Om 5u07 begint dat ding lawaai te maken. Boos op mezelf (dacht dat ik verkeerd had ingesteld) en duurde even voor ik door had dat ik gebeld werd.
Diepe slaap, ik was absoluut niet op deze wereld. Gelukkig herinner ik me wel dat ik nee gezegd heb voor te komen werken.

Ergernis 2:
De kinderen wilden vandaag gaan sporten, dus op zoek naar een sportzaal. Er is een zaal in Booischot, maar daar kan je niet online reserveren. Als ik bel neemt er niemand op... Hetzelfde voor de grote sporthal in Heist-op-den-berg.
Ook in Keerbergen kan je niet online reserveren (we zijn toch in 2023?), als ik bel krijg ik een zaalwachter "van wacht" aan de lijn die me vertelt dat de sporthal zondagnamiddag dicht is in de zomerperiode.
Sportoase in Rotselaar? Online reserveren niet mogelijk, bellen leert me dat het volzet zou zijn.
Den Dijk in Haacht dan? Online reserveren wel mogelijk!! Helaas ook volzet.
De nieuwe sportzaal in Tremelo? Online reserveren is mogelijk en het is vrij!!! Helaas blijkt als we daar aankomen dat die zaal niet echt geschikt is voor zaalsporten. De zaal is te laag en er zijn alleen (een deel van de) lijnen van volleybal voorzien. Geen badminton dus ofzo...
Heb je de Mixx in Herselt geprobeerd? Daar kan je volgens mij als particulier (een deel van) de zaal wel reserveren om te sporten.

Pas na een nacht slecht slapen ontdekken dat de loden belgacomkabels een vernislaag hebben :angry:
giphy.webp

Heb je de Mixx in Herselt geprobeerd? Daar kan je volgens mij als particulier (een deel van) de zaal wel reserveren om te sporten.
Bedankt, dat is een goede tip! Online reserveren is mogelijk en het zijn degelijke zalen met het nodige materiaal. Het is wat verder rijden dan Keerbergen of Heist-op-den-Berg/Booischot, maar ongeveer even ver als Rotselaar. Ik zal het onthouden voor de volgende keer!

Deze nacht om 4u klaar wakker. Om 6u ergens toch weer ingeslapen en 45min later de wekker. En dan doodmoe wakker worden.

Dat weer. Het is hier vrij warm maar je ziet praktisch de vochtigheid in de lucht hangen en dan komt er door dat eindeloze grijze wolkendek eens af en toe een diffuus licht van een wazige zon turen dat al snel weer weg is. Doet me denken aan van die steden met een permanente laag smog aan de hemel. In de winter/herfst kan ik dit soort weer wel smaken, maar in combinatie met de vrij hoge temperaturen voelt dit gewoon helemaal fout aan.

[Edit] Vrij hoge (gevoels)temperaturen voor dit soort weer, bedoel ik dan. Ik weet dat de temperatuur voor de tijd van het jaar normaal is, maar dit soort druilerigheid in combinatie met temperaturen van boven de 18 graden, dat klopt in mijn hoofd niet.

Laatst bewerkt:
Dat weer. Het is hier vrij warm maar je ziet praktisch de vochtigheid in de lucht hangen en dan komt er door dat eindeloze grijze wolkendek eens af en toe een diffuus licht van een wazige zon turen dat al snel weer weg is. Doet me denken aan van die steden met een permanente laag smog aan de hemel. In de winter/herfst kan ik dit soort weer wel smaken, maar in combinatie met de vrij hoge temperaturen voelt dit gewoon helemaal fout aan.
Het is alsof we de lente dit jaar gaan overslaan en ons Belgisch weertje in de herfst-winter-lente één langgerekte hoop bewolking, wind en regen is. Ik weet dat het perceptie is en er spelen ook nog wat persoonlijke omstandigheden, maar nog nooit zo hard verlangd naar zon en zomerweer als dit jaar.

Ik denk niet dat het zo uitzonderlijk is, en ik ben eigenlijk blij dat het vrij nat blijft (zie vorig jaar), maar het klopt wel dat die (eerste) warmte en vochtigheid me nu 's nachts eigenlijk al ongemakkelijk maken.

Zaterdag - zondag - maandag vorige week ben ik gaan lopen --> Mijn GPS horloge meldt dat ik overbelast ben en ik best het even rustig aan doe.
Daarna loop ik tem vrijdag niet meer.

Zaterdag staat er nog steeds 'overbelast' op mijn horloge en ga ik een toerke van 7km lopen.
Het resultaat is dat na de loop, mijn horloge meldt dat ik niet eens meer productief bezig ben, maar dat ik in 'onderhoud modus' zit. :unsure:

Zondagochtend controleer ik het opnieuw en mijn horloge meldt dat ik 'ondertraind' ben.
Dus ik ga een toerke lopen rond de middag en daarna staat er dat ik opnieuw productief bezig ben.
Wat later check ik het nog eens, en staat er dan ik opnieuw in 'onderhoud modus' zit.
Ik loop dan zondagavond nog een extra toerke, en na de loop staat er dat ik 'ondertraind' ben. :unsure:

Ik check deze ochtend nog een keertje, en nu staat er dat ik heel zwaar 'ondertraind' ben.

Dus ik ben overbelast en ik loop 5 dagen niet = nog steeds overbelast
Ik loop nadien 20km op 2 dagen tijd en ik ben ineens zwaar ondertraind :)

Ik begrijp wel ergens waarom, maar eigenlijk geeft dit een vertekend beeld. Het horloge doet de updates niet op de correcte momenten he.

---

Voor het overige zéér tevreden over mijn Polar, maar bovenstaande functie is dikke 'brol'. :tongue:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan