Je ergernissen van vandaag - Deel 1

Status
Niet open voor verdere reacties.
enorm veel in bestelling staan bij verscheidene online stores, van de US, UK, Nederland en Duitsland vooral.

Vandaag een SMS waar `DHL` mij vraagt een betaling te doen op een link:

DHL: Uw zending heeft ons sorteercentrum bereikt: `<link>praceldhl-verzending<:link>` . De dislecticus in mij had bijna betaald.

Recent ook zo 2 smsjes gehad en toevallig op de dag dat mijn pakketjes volgens de tracking bij de douane waren aangekomen. Denk dat er enkele douaniers zijn met een bijverdienste ...

wft, ik lees hier de thread over foodboxes en nu krijg ik op instagram ineens reclame van hello fresh.
Dat is toch niet meer nieuw?
Gisteren bericht via FB gestuurd naar mijn garagist dat ik een nieuwe brandblusser wilde voor de auto. Vandaag zie ik overal reclame staan voor brandbeveiliging. :D

Gewoon algemeen hoe moeilijk het kan zijn om iets gedaan te krijgen van stielmannen of eender wie, tegen betaling dan, als kleine particulier. Laatste is een fucking kleine container, zodat ik daar wat brol kan ingooien van een afgebroken tuinhuis (roofing, hout, metaal, glas, wat steenafval). Anders kan ik hier 10 keer heen en weer naar het containerpark.

Dat zijn natuurlijk maar een paar kuub, maar soit daarvoor betaal je uiteindelijk per kuub hé. Ik zoek gewoon info over de grootte van de container, aangezien ik twijfel of ik zo'n container van 5m20 hier voor de deur krijg. Zou leuk zijn om dus een kleinere te vinden.

Bel je beleefd, krijg je zo'n gestampte boer aan de lijn die enkel "Beschijft Oiljsters" kan waar je alles 5 keer tegen moet herhalen.
"Veu wa is da?" Voor wat hout, roofing, ...
"Ma veu WAA?" Ah, voor <woonplaats>
Uiteindelijk blijkt dan dat 20 km te ver was. Yoo salu hé.

Shut up and take my money!
Welke regio moet die container komen?

Familie, heel leuk hoor. Ik zeg gewoon iets over persoon A tegen persoon B.
Later gaat dan persoon B tegen de Vader van persoon A zeggen wat ik gezegd heb.
Soms kots ik er echt van.

Laatst bewerkt door een moderator:
Familie, heel leuk hoor. Ik zegt gewoon iets over persoon A tegen persoon B.
Weet niet hoe het komt, maar na dat ik uw bericht las, kreeg ik ineens goesting om naar ABBA te luisteren. Ben ik nu abnormaal?

Steeds zwijgen, niet moeien en louter en alleen aan uw eigen denken.

Kom je het verste mee in het leven.

Werkelijk alles kan tegen u gebruikt worden.

Tjah, de wereld is rond. Gij zegt iets in vertrouwen, die andere zegt dat door in vertrouwen, die laatste zegt dan weer tegen u in vertrouwen dat die dat gezegd heeft ...

Geen echte ergernis, eerder een 'traantje' van de dag. Mijn teamhoofd die vertrekt. Zeer jammer, heeft mij zo veel jaar geleden aangenomen en was toch een beetje de moederfiguur binnen ons team.

Commentsecties op NL nieuwssites omtrent corona. In Belgie hebde hier en daar (stijgend aantal, maar 'het gaat nog') debielen da zich er tegen uitspreken of complotten bovenhalen, maar als ge bij NL nieuwssites gaat kijken is het 99% van da. Enorm verontrustend wa er gaande is in da land op vlak van anti-vaxxing, QAnon believers, en complotten int algemeen...

Commentsecties op NL nieuwssites omtrent corona. In Belgie hebde hier en daar (stijgend aantal, maar 'het gaat nog') debielen da zich er tegen uitspreken of complotten bovenhalen, maar als ge bij NL nieuwssites gaat kijken is het 99% van da. Enorm verontrustend wa er gaande is in da land op vlak van anti-vaxxing, QAnon believers, en complotten int algemeen...
Ik troost me nog steeds met de naieve gedachte dat de grootste idioten de luidste roepers zijn. Iemand die gematigd is voelt veel minder de drang om overal bullshit te gaan spuien.

Recent ook zo 2 smsjes gehad en toevallig op de dag dat mijn pakketjes volgens de tracking bij de douane waren aangekomen. Denk dat er enkele douaniers zijn met een bijverdienste ...
Onlangs ook wel voor gehad met DHL... Ik krijg wel vaker spam mail over pakjes, maar nooit van DHL. Tot ik een tijd terug een pakje verwachtte van DHL en toen kreeg ik en plots spam van. Dat was toen toch ook wel net iets té toevallig.

wft, ik lees hier de thread over foodboxes en nu krijg ik op instagram ineens reclame van hello fresh.
Gisteren ook zoiets, op’t werk is mijn baas zijn dochter Teams aan het installeren op haar smartphone.
5min later krijg ik op Facebook reclame voor opleidingen over Teams.

Zelfs momenten dat de kuisvrouw er is en dat m’n baas en ik zo wat groen lachen met het stofzuigergeluid, open ik dan Facebook heb ik al 2x reclame gehad omtrent stille kantoorruimte te huur.

Dat zijn dan dingen waarover ik niks gezocht heb of gelezen heb, je zou denken dat die smartphone meeluistert.

(Ik dacht dat zo’n dingen via ip-adres werken, als iemand op het werk bijvoorbeeld voorwerp A zou opzoeken gaat iedereen die met dat ip verbonden is gerelateerde reclame krijgen.)

Gisteren ook zoiets, op’t werk is mijn baas zijn dochter Teams aan het installeren op haar smartphone.
5min later krijg ik op Facebook reclame voor opleidingen over Teams.

Zelfs momenten dat de kuisvrouw er is en dat m’n baas en ik zo wat groen lachen met het stofzuigergeluid, open ik dan Facebook heb ik al 2x reclame gehad omtrent stille kantoorruimte te huur.

Dat zijn dan dingen waarover ik niks gezocht heb of gelezen heb, je zou denken dat die smartphone meeluistert.

(Ik dacht dat zo’n dingen via ip-adres werken, als iemand op het werk bijvoorbeeld voorwerp A zou opzoeken gaat iedereen die met dat ip verbonden is gerelateerde reclame krijgen.)

Sinds ik in mijn Google profiel de audio recordings heb afgezet heb ik daar minder tot helemaal geen last meer van.
Als je kijkt onder my activity in je google profiel (als je dat hebt natuurlijk, voor ios weet ik het niet) dan stonden daar bij mij honderden audiosnippets in van mijn telefoon die gewoon ad random conversaties aan het opnemen en bewaren was :eek:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan