Je ergernissen van vandaag - Deel 1

Status
Niet open voor verdere reacties.
Iets verkopen op 2dehands met vraagprijs en constant de vraag krijgen "wa wil je er minstens voor?"
Ik los dat op door in de advertentie te zetten: "de vraagprijs is de prijs in het vakje rechtsboven... per vraag die ik krijg wat "de laagste prijs" is, duw ik die prijs met 10€ omhoog" (ik ben dan ook kinderachtig genoeg om dat te doen)

Niet echt een ergernis sinds vandaag, maar vandaag moet het er even uit want slaap sinds een week of twee slecht. Woon sinds een paar maanden op een appartement. Op zich een mooi recent appartement in een mooie en groene omgeving, maar de geluidsisolatie is om te huilen (bijna letterlijk tegenwoordig):

* Bovenbuurvrouw loopt met een wandelstok. *tik tok, tik tok, tik tok, tik tok...*KLETS*. Die klets is dat dat ding tegen de grond valt. Na mijn verhuis dacht ik wat meer van thuis te werken, maar dat lawaai van die rotte stok maakt mij gewoon gek. De kamer die ik als bureau had ingericht ligt net onder hun living denk ik. Ga daarom veel liever naar kantoor. Als ik dan door omstandigheden eens van thuis moet werken, is het met een koptelefoon met muziek wat ook niet alles is...

* Als ik in bed lig na 22 uur en ik hoor exact het eerste punt, weet ik dat het tripje naar de wc is ingezet. Ja hoor, tik tik, tik tok, *klets*, *pssssss*...madam zit te pissen. Is het eigenlijk wel normaal dat je je buren hun fucking behoefte hoort toen???!!! Nog iemand die soort degoutante geluiden hoort???

* Die zelfde bejaarde bovenburen die na fucking 22 uur nog wasmachines laten draaien.... weg plan om lekker vroeg te gaan slapen na een vermoeiende dag en wachten tot dat rotding uitgeraasd is.

* Sinds een week of twee hoor ik ook constant een gezoem/geronk dat enkel hoorbaar is als ik in bed lig en het muisstil is. Je kunt al raden dat dit me ook wakker houdt, zeker als ik er me in ga beginnen opwinden en er naar lig te luisteren. Ik dacht eerst dat het mijn ventilatiesysteem, maar als ik het uitschakel, hoor ik het nog. Ik vermoed dat het het ventilatiesysteem is van (boven)buren. Echt zo irritant als wordt er ook wakker van 's nachts.

* Ook weer die bovenburen die rond 4 uur 's nachts nog liggen bonken. Vraag me echt af wat die dan uitsteken???

Eerste en laatste keer dat ik op een appartement woon. Hoe mooi en modern het ook mag zijn, ik kom er niet meer in als ik hier verhuis. Ik mis ook gewoon een tuin, maar dat is minder een ergernis.

Mensen die terugkomen naar hún geparkeerde wagen en er enorm veel tijd over doen om in te stappen en weg te rijden.

(Ik haat het om uit te stappen als er dichtbij mijn auto zulke mensen staan).

Instappen -> contact aan en rijden.

Maar blijf aub niet lanterfanten en dralen. Danku !

Dat illegale rave topic toont maar weer wat voor een bagger pol en actua (geworden) is.

Alsook, veel te veel volk voor mij in de frituur.

Dat illegale rave topic toont maar weer wat voor een bagger pol en actua (geworden) is.

Alsook, veel te veel volk voor mij in de frituur.

Ha, lang leve corona op dat vlak... Gisterenavond gingen mijn avondeten plannen helaas niet door (gezelschap had een zonnesteek na de hele namiddag in de zon te zitten sporten, en was op spoed beland), om 19h30 gekeken of er nog gereserveerd kon worden bij de frituur: afhalen om 19h50, 10 minuten rijden, ideaal...

Denk trouwens dat ik ook een lichte zonnesteek heb gehad van een uurtje in de zon te lopen gisteren, maar na een uurtje rusten en een neurofen was dat beter. Vroege zomerzon kan blijkbaar verradelijk zijn.

gisteren was het eens zonnig; dus tuinwerken hier en bij de moeder;
hoofdpijn in de avond en vandaag opnieuw, pijnstiller is het enige dat echt werkt;

Mensen die terugkomen naar hún geparkeerde wagen en er enorm veel tijd over doen om in te stappen en weg te rijden.

(Ik haat het om uit te stappen als er dichtbij mijn auto zulke mensen staan).

Instappen -> contact aan en rijden.

Maar blijf aub niet lanterfanten en dralen. Danku !

Omgekeerd vind ik het ook irritant als ge toekomt aan uw auto en er meteen een auto klaarstaat om uw plaats in te pakken (en indien het een drukke parking is daardoor ook meteen voor oponthoud zorgt van de auto's daarachter), terwijl het soms niet vanzelfsprekend is om metéén in te stappen en weg te rijden, zeker niet als ge kinderen hebt.

Loslopende honden zijn een reden waarom ik meer en meer parken, bossen en de zee mijdt. Iedereen lijkt wel een hond te hebben.
Pas op, dat mag, maar de meeste honden luisteren niet en zijn baas over de eigenaar.
Je hoort die dan fluiten en roepen, maar die hond luistert niet.
Soms heb je eens een eigenaar waarvan de hond, ook al is die niet aangelijnd, met discipline ernaast blijft lopen, maar dat zijn hoge uitzonderingen.

Ik vind dit behoorlijk egoïstisch.
Of van die honden die -gelukkig aan de leiband- heel hard beginnen te blaffen of trekken als je langskomt of passeert. Als volwassene is dat soms al verschieten, maar als je dan met een kind van een jaar of drie daar passeert... En die eigenaar dan maar lachend zeggen: "Jamaar, hij doet niks zenne...", zonder ook maar enige aanstalten te maken om die hond tot de orde te roepen. Je ziet dat dat kind angstig is. :angry:

al heel mijn leven schrik van honden gehad, het is nu beter en kan er mee leven.
sinds een jaar heeft beide de moeder en de broeder een hond in huis genomen.
ik ga soms meewandelen. ge ziet dat beest plots trekken naar kinderen en volwassenen.
telkens zeg ik kakdroog tegen de moeder of de broeder: trauma voor het leven *staart intens in de ogen*

Het 'geniale' idee van een lounge subforum aan te maken. Volgens de moderators hun eigen uitleg zouden de threads je ergernissen, je glimlach van vandaag en je what the fuck momentje van de dag daar eigenlijk ook evengoed passen.

En als ze dat zouden doen dan ist hier zo goed als dood in algemene discussies

Volgens de moderators hun eigen uitleg zouden de threads je ergernissen, je glimlach van vandaag en je what the fuck momentje van de dag daar ook evengoed passen.
Klopt, daar hebben we ook over gedebateerd.

Maar wat is jouw probleem dan precies? Dat je geen topics terugvindt? Welke zoek je dan?
Want die wat in lounge staan zijn écht niet zo ver weg hoor.

Je kan ook topics aan je lijst toevoegen op dit forum, zodat je gemakkelijk daarheen kan.
Of de zoekfunctie gebruiken?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan