Illegale rave in Sint-Truiden

Biljart

Well-known member
Rave partij op privé terrein met oudjaar, politie heeft niet ingegrepen want 'toen we aankwamen smeten ze dingen naar ons'

Ipv opslag mogen ze die gewoon minimumloon uitkeren like :wtf:



Vandaag terug: politie grijpt niet op in illegale rave op verlaten militair (!) domein.

Bedoeling is om het feest rustig te laten uitdoven. Er werd niemand opgepakt”, vertelt burgemeester Ingrid Kempeneers (CD&V) van Sint-Truiden. In de buurt werden ook al wat wagens beschadigd en enkele paletten in brand gestoken.
 

Vandaag terug: politie grijpt niet op in illegale rave op verlaten militair (!) domein.

Bedoeling is om het feest rustig te laten uitdoven. Er werd niemand opgepakt”, vertelt burgemeester Ingrid Kempeneers (CD&V) van Sint-Truiden. In de buurt werden ook al wat wagens beschadigd en enkele paletten in brand gestoken.
Is toch hetzelfde zoals in Frankrijk destijds ?

Nu ja, ik zal een oude man beginnen worden. Maar voor mij zou daar gewoon een massale politiemacht/leger op afgestuurd mogen worden en die allemaal hardhandig, indien ze zich verzetten, mogen in de "boeien" geslagen mogen worden en basta...

Al zal men nu waarschijnlijk wel daar gewoon post vatten. Foto's nemen. En later die allemaal een boete geven zodra die mensenmassa niet meer zo groot is (en kans op uit de handen lopen beperkter is).
 
Maar voor mij zou daar gewoon een massale politiemacht/leger op afgestuurd mogen worden en die allemaal hardhandig, indien ze zich verzetten, mogen in de "boeien" geslagen mogen worden en basta...

Lak aan controle, lak aan overheid en respect. Het is ook broedseizoen.
Ik kan me het verstoren van de nesten, het afval en het lawaai al voorstellen.

Mooi signaal ook naar alle andere mensen die deze week netjes zijn gaan werken , zich blauw betalen aan belastingen als ze 55 rijden op een baan van 50 een mooie boete mogen betalen, en als je deze niet betaalt zullen ze je wel vinden.

Dus, gewoon met genoeg volk afspreken, keet schoppen en ze laten je gerust.
Om over na te denken.
 
Lak aan controle, lak aan overheid en respect. Het is ook broedseizoen.
Ik kan me het verstoren van de nesten, het afval en het lawaai al voorstellen.

Mooi signaal ook naar alle andere mensen die deze week netjes zijn gaan werken , zich blauw betalen aan belastingen als ze 55 rijden op een baan van 50 een mooie boete mogen betalen, en als je deze niet betaalt zullen ze je wel vinden.

Dus, gewoon met genoeg volk afspreken, keet schoppen en ze laten je gerust.
Om over na te denken.
Dat is toch exact wat een betoging is?

Als je alleen gaat betogen en den randidioot uithangt. Dan pakken ze u stante pede op.
Als je met 70.000 gaat betogen dan zal men eens nadenken. Enkel als ze echt niet anders kunnen zullen ze ingrijpen. In een democratie hé. In een politiestaat is het get anders.

Verstoren van nesten, wat afval en lawaai is niet erg genoeg. Op het moment dat 1000 personen van die rave zich afscheuren en Sint truiden binnenzwalpen en beginnen het kot af te breken dan wordt erin gegrepen.

Maar zolang ze niet ingrijpen kan het ook niet verder uit de hand lopen dan het overlastniveau, dat gedekt wordt door de verzekering denk ik, dat het nu is.

En daar draait het nu eenmaal rond. Erger voorkomen. Aangezien een ingreep via de ordediensten nu ook eenmaal niet zonder gevolgen is.
 
Is toch hetzelfde zoals in Frankrijk destijds ?

Nu ja, ik zal een oude man beginnen worden. Maar voor mij zou daar gewoon een massale politiemacht/leger op afgestuurd mogen worden en die allemaal hardhandig, indien ze zich verzetten, mogen in de "boeien" geslagen mogen worden en basta...

Al zal men nu waarschijnlijk wel daar gewoon post vatten. Foto's nemen. En later die allemaal een boete geven zodra die mensenmassa niet meer zo groot is (en kans op uit de handen lopen beperkter is).
Beelden op het nieuws niet gezien? Dat loopt daar vol met marginaal randjesvolk dat hoogstwaarschijnlijk van rave tot rave en heroïneshot naar heroïneshot leeft. Daar gaat qua boete niet veel te rapen vallen.
 
Beelden op het nieuws niet gezien? Dat loopt daar vol met marginaal randjesvolk dat hoogstwaarschijnlijk van rave tot rave en heroïneshot naar heroïneshot leeft. Daar gaat qua boete niet veel te rapen vallen.
Werkschuw tuig.

(Sorry iemand moet het zeggen).

En de reactie van die burgemeester is er toch wel los over. Ze klinkt vol bewondering hoe die mensen op korte tijd al die technologie konden installeren en dat organiseren.

Ja daar kan de overheid nog wat van leren !
 
Laatst bewerkt:


Hoezo ze kunnen niks doen? In bepaalde landen word je gewoon doodgeschoten als je een militair domein betreedt. Je hoeft daarvoor niet eens ver te gaan... Waarom worden daders hier altijd zo gepamperd?


Men zou al kunnen beginnen met een blusvliegtuig te gebruiken over het terrein en 1000en liters water lossen.
 
Ze willen de boel gewoon niet doen escaleren hè. Eens de dope uitgewerkt/op is dooft dat feest vanzelf wel uit. Zolang de buurtbewoners niet geterroriseerd worden en ze hun zwerfvuil meenemen zie ik er de charme nog wel van in. Maar om dan meteen met kogels en blusvliegtuigen te dreigen. Er gebeuren wel ergere dingen dan eens een illegale rave party te houden.
 
Ze willen de boel gewoon niet doen escaleren hè. Eens de dope uitgewerkt/op is dooft dat feest vanzelf wel uit. Zolang de buurtbewoners niet geterroriseerd worden en ze hun zwerfvuil meenemen zie ik er de charme nog wel van in. Maar om dan meteen met kogels en blusvliegtuigen te dreigen. Er gebeuren wel ergere dingen dan eens een illegale rave party te houden.
Tot er een paar doden vallen, en dan is het plots "jama, de hulpdiensten waren niet op tijd!"
 
Tot er een paar doden vallen, en dan is het plots "jama, de hulpdiensten waren niet op tijd!"
En een blusvliegtuig water laten lozen of massaal de oproerpolitie erop af sturen om iedereen uit elkaar te drijven is nu net een uitstekende manier om ervoor te zorgen dat er doden of gewonden vallen. Wat politie er rond zodat iedereen zich wat beter gedraagt bij het weggaan vind ik nog wel een goede oplossing.
 
En een blusvliegtuig water laten lozen of massaal de oproerpolitie erop af sturen om iedereen uit elkaar te drijven is nu net een uitstekende manier om ervoor te zorgen dat er doden of gewonden vallen. Wat politie er rond zodat iedereen zich wat beter gedraagt bij het weggaan vind ik nog wel een goede oplossing.
Ja, ze agressief behandelen gaat sowieso geen oplossing zijn. Hoogste prio zou moeten zijn om de organisatoren te identificeren en die op te pakken. Want er gaat schade zijn (en veel) aan dat terrein, en plots gaat niemand nog weten wiens schuld het is...
 
En een blusvliegtuig water laten lozen of massaal de oproerpolitie erop af sturen om iedereen uit elkaar te drijven is nu net een uitstekende manier om ervoor te zorgen dat er doden of gewonden vallen. Wat politie er rond zodat iedereen zich wat beter gedraagt bij het weggaan vind ik nog wel een goede oplossing.
kunt ge de volgende keer dat er hier een nickname change is, de uwe laten veranderen naar 'hit soft' aub. Met de matrak er goed op kloppen, verdorie.
just kidding, of course

Ksnap toch ook niet dat ze dit gewoon laten begaan. Een leger + politiemacht en die zijn niet in staat om een rave party stil te leggen en op een ordelijke manier het volk weg te leiden?
Zet er wat luidsprekers die harder kunnen en speel wat Eddy Wally of Britney Spears of zo.
 
Ze willen de boel gewoon niet doen escaleren hè. Eens de dope uitgewerkt/op is dooft dat feest vanzelf wel uit. Zolang de buurtbewoners niet geterroriseerd worden en ze hun zwerfvuil meenemen zie ik er de charme nog wel van in. Maar om dan meteen met kogels en blusvliegtuigen te dreigen. Er gebeuren wel ergere dingen dan eens een illegale rave party te houden.
Inderdaad, niets dat zoveel charme heeft als 5000 junkies die belachelijk luide muziek zitten te knallen terwijl je tijdens het weekend efkes in uw tuin wilt zitten.
 
En een blusvliegtuig water laten lozen of massaal de oproerpolitie erop af sturen om iedereen uit elkaar te drijven is nu net een uitstekende manier om ervoor te zorgen dat er doden of gewonden vallen. Wat politie er rond zodat iedereen zich wat beter gedraagt bij het weggaan vind ik nog wel een goede oplossing.
Zelf zonder alcohol of drugs is het gewoon not done om nadien nog een voertuig te besturen. Er zijn genoeg festivals waar alle voorzieningen zijn, waarom een natuurgebied vervuilen en kapot maken. Niks doen is toch geen oplossing? Dat is gewoon zeggen: doe volgende keer een nog grotere rave en waarom niet in een ander waardevol natuurgebied.
 
Ze willen de boel gewoon niet doen escaleren hè. Eens de dope uitgewerkt/op is dooft dat feest vanzelf wel uit. Zolang de buurtbewoners niet geterroriseerd worden en ze hun zwerfvuil meenemen zie ik er de charme nog wel van in. Maar om dan meteen met kogels en blusvliegtuigen te dreigen. Er gebeuren wel ergere dingen dan eens een illegale rave party te houden.
Je moet voorbeelden stellen, als ze dit toelaten gaan er overal in Vlaanderen elk weekend wat marginalen zijn die de boel een weekendje afbreken.
 
Nu ja, ik zal een oude man beginnen worden. Maar voor mij zou daar gewoon een massale politiemacht/leger op afgestuurd mogen worden en die allemaal hardhandig, indien ze zich verzetten, mogen in de "boeien" geslagen mogen worden en basta...
Ze doen dat zelfs niet wanneer het weer "feest" is op de blaarmeersen ieder jaar.
Of wanneer ze talloze auto's in brand steken op oudejaar.

Waarom zou je dan zo veel mensen en middelen inzetten voor mensen die aan het feesten zijn op een verlaten militair domein?
Wat ga je precies doen met 3000 pipo's in de handboeien?
De helft heeft zeker geen paspoort mee...
Beelden op het nieuws niet gezien? Dat loopt daar vol met marginaal randjesvolk dat hoogstwaarschijnlijk van rave tot rave en heroïneshot naar heroïneshot leeft. Daar gaat qua boete niet veel te rapen vallen.
Aan het volk daar te zien is het waarsschijnlijk eerder ketamine, LSD en MDMA hoor.
Het is ook broedseizoen.
Ik kan me het verstoren van de nesten, het afval en het lawaai al voorstellen.
Vond je het ook erg toen het nog een legerbasis en dat ze daar schietoefeningen deden, er explosies waren en er jets opstegen en landen?
 
Ja, ze agressief behandelen gaat sowieso geen oplossing zijn. Hoogste prio zou moeten zijn om de organisatoren te identificeren en die op te pakken. Want er gaat schade zijn (en veel) aan dat terrein, en plots gaat niemand nog weten wiens schuld het is...
Dat zal men zeker proberen, maar zo’n massa uiteen drijven is gewoon onbegonnen werk en staat haaks op het genegotieerd beheer van de openbare ruimte. Zo’n escalatie past daar niet in + is praktisch gewoon onmogelijk.
 
Onvoorstelbaar dat dit zomaar kan. Ik weet dat het al eerder een ergernis was hier vandaag, maar het wordt gewoon erger. En de politie, die staat er bij comme d’hab ☹️
 


Hoezo ze kunnen niks doen? In bepaalde landen word je gewoon doodgeschoten als je een militair domein betreedt. Je hoeft daarvoor niet eens ver te gaan... Waarom worden daders hier altijd zo gepamperd?
Op zich eens dat het niet moet kunnen, maar het gaat wel om een verlaten militair domein, geen actief militair domein. Dan gaat je vergelijking met doodgeschoten worden in andere landen, bepampering, ... niet echt op.
 
Sint-Truiden.
Elke keer dat je denkt dat het niet erger kan dan de vorige.. vinden ze toch nog ergens iemand die lager kan zakken dan de vorige.
 
Terug
Bovenaan