Illegale rave in Sint-Truiden

Het gaat om een actief militair domein waar ook niet ontplofte oorlogsmunitie aanwezig is. Kortom: dat is een gevaarlijk gebied

Knalfeest
Ik stel me daar toch vragen bij. Hoe in godsnaam raakt men daar zonder veel moeite een actief militair domein binnen. Ik dacht dat zulke domeinen door militairen bewaakt worden.
 
Ik stel me daar toch vragen bij. Hoe in godsnaam raakt men daar zonder veel moeite een actief militair domein binnen. Ik dacht dat zulke domeinen door militairen bewaakt worden.

Groot-Schietveld is een reusachtig heide gebied (1700ha) daar is allicht wel ergens een ingang te vinden die niet bewaakt is.

Dat terzijde getuigt het natuurlijk van weinig maatschappelijk inzicht dat je gaat feesten op militair/heide gebied. Zowel voor je eigen veiligheid als voor het heide gebied. Voor zij die het vergeten zijn, vorig jaar heeft het leger dit gebied zelf in lichterlaaie gezet met één van de grootschaligste blus acties allertijden in ons land.
 
Laatst bewerkt:
Ik stel me daar toch vragen bij. Hoe in godsnaam raakt men daar zonder veel moeite een actief militair domein binnen. Ik dacht dat zulke domeinen door militairen bewaakt worden.

Het enige wat daar staat is een bareel langs de gewestweg.
Tegenwoordig hebben bij een groot stuk omheining geplaatst om vooral wandelaars de toegang te beletten.
Vroegen als kinderen gingen wij daar wel eens zwemmen en was dat quasi langs overal toegankelijk.

Ik weet niet juist hoe diep die ravers in het domein zaten maar aangezien ze daar elk jaar het zwemgedeelte van een triatlon organiseren zal het qua explosiegevaar nogal meevallen.
 
Terug
Bovenaan