Je ergernissen van vandaag - Deel 1

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik heb ooit gelezen dat de gemiddelde persoon weinig meer nodig heeft dan wat vochtinbrengende crème, en infeite ook zonnecrème als je buitenkomt om de huid minder te laten verouderen.

In jouw geval is wat Niveau dus misschien al genoeg, of wat meer high-end CeraVe (online of bij apotheek te vinden).
Wel ik vertrouw het advies van de dokter/apotheker iets meer, no offense. :p Mocht Niveau of w/e genoeg zijn zullen ze dat vast wel aangeraden hebben.

Dafuq, paar jaar geleden was de huid op mijn ellebogen zodanig droog geworden (zag eruit als Death Valley, not kidding you) dat ik dacht dit beter te laten behandelen. Kweenie meer of ik naar de dokter ging daarvoor maar bij de apotheek kreeg ik een zalfje en ik weet dat ik er zeer weinig (minder dan 20 EUR iig) voor moest betalen (zalfje + dokter).

En ik ben er verdomd zeker van dat dat zalfje beter werkt dan die scrubrommel.

(ondertussen is het alweer Death Valley in mn ellebogen but meh)
Ja tegen schurft gaat dat scrubje niet helpen. :fingerguns:

Wel ik vertrouw het advies van de dokter/apotheker iets meer, no offense. :p Mocht Niveau of w/e genoeg zijn zullen ze dat vast wel aangeraden hebben.
Mijn punt was dat dat zalfje misschien zoiets was. Of het was effectief een geneesmiddel zoals een cortisonezalf, maar dan is het nogal wiedes dat het beter werkt dan een scrub hé. Maar dan had je dus effectief een medisch probleem, dus ik mag hopen dat een geneesmiddel dan beter is dan een (duur) cosmeticaproduct. Beetje hetzelfde als reageren dat Flamazine beter werkte voor je brandwonde dan een scrub. :unsure:

Ja, akkoord, die vergeet ik hier even omdat ik dat eigenlijk nog nooit in mijn leven heb gedaan. Maar het gaat me dus om een instant of gewone overschrijving via pakweg een app. Ik sta er toch wat van versteld eigenlijk dat al die -automatische- checks bij een gewone overschrijving dan zo lang duren.
Ik ben een gewone mens en nog nooit bij een bank gewerkt. Wel veel SEPA interfaces moeten designen.

Het is nochtans simpel waarom het niet zo simpel is om instant betalingen te doen.

Je hebt source A, stel bank KBC, die hebben systeem A, waar data in een bepaalde formaat wordt opgeslagen door historic growth. Je wilt communiceren met source B, Bank Argenta die zaken opslaat in Systeem B.

Zowel systeem A en B werken totaal verschillend, dus A maakt een interface die kan data mappen naar interface B.

Aangezien het belangrijke data is gooi je zowel aan Bank A en Bank B een middleware tussen. Dit systeem gaat dus automatisch alle communicatie monitoren en bij fouten in een log steken.

Deze log moet dus normaal manueel naar gezien worden en aangepast worden. Dit is een normale overschrijving.

Net die manuele controlle willen ze automatisch laten gaan. Dit is dan instant.

Alé, een nieuwe dag op de fiets naar het werk, een nieuwe dag waarbij ik de dood in de ogen mocht kijken.

Kruispunt, ik moet rechtdoor, auto komt van de overkant en wil links afslaan. Doet dat zonder te kijken en aan te hoge snelheid. Ik dacht eerst dat hij wou draaien, gezien ik recht in zijn baan zat, maar neen dus. Met piepende banden vol op zijn rem gestaan om vlak voor mij tot stilstand te komen. Snapte niet dat ik kwaad was, want "ik ben toch op tijd gestopt?".

Alles moet maar via mail. Facturen en herinneringen wil ik gewoon old skool op papier en ophangen op 't takenbord in de keuken zodat iedereen thuis weet dat ik moet betalen miljaar.

Voor de inschrijving van een tweedehands bromfiets of speedpedelec moet je tegenwoordig naar een "geselecteerd" bpost kantoor gaan om een pre-registratie uit te voeren (als Leuvenaar moet je dus naar Schaarbeek, Mechelen of Hasselt).
Wat voor een belachelijk systeem is dat eigenlijk, waarom kan dat niet online geregeld worden als alle gegevens beschikbaar zijn bij de DIV :angry:

Alles moet maar via mail. Facturen en herinneringen wil ik gewoon old skool op papier en ophangen op 't takenbord in de keuken zodat iedereen thuis weet dat ik moet betalen miljaar.
Kan je toch afdrukken?
Of maak een digitaal takenbord?
Ik vind het een positieve evolutie… al dat onnodig verspillen van papier.

Kan je toch afdrukken?
Of maak een digitaal takenbord?
Ik vind het een positieve evolutie… al dat onnodig verspillen van papier.
Ik vind 't helemaal niks persoonlijk.
Uiteindelijk moet het toch worden afgeprint, dat is 't net...

Met name m'n ouders die helemaal niet met computers en technologie vertrouwd zijn, die vinden 't niks.
Regelmatig lukt het hun niet om zich aan te melden via e-mail voor Telenet, E-Box en de hele santeboetiek...
Ik vind dat een brief toch serieuzer "binnenkomt" dan een e-mail.

Ik vind 't helemaal niks persoonlijk.
Uiteindelijk moet het toch worden afgeprint, dat is 't net...

Met name m'n ouders die helemaal niet met computers en technologie vertrouwd zijn, die vinden 't niks.
Regelmatig lukt het hun niet om zich aan te melden via e-mail voor Telenet, E-Box en de hele santeboetiek...
Ik vind dat een brief toch serieuzer "binnenkomt" dan een e-mail.
Hier is het omgekeerd, 9/10 als ik een factuur op papier binnenkrijg betaal ik ze te laat. Omdat ik die brief "op den hoop" smijt.
Via mail laat ik bewust de mail ongelezen staan, en als ik bvb eens naar het groot toilet moet, hou ik me bezig met die 1 voor 1 in de bank-app te steken om te laten overschrijven op de datum dat ik wil.

Hier is het omgekeerd, 9/10 als ik een factuur op papier binnenkrijg betaal ik ze te laat. Omdat ik die brief "op den hoop" smijt.
Via mail laat ik bewust de mail ongelezen staan, en als ik bvb eens naar het groot toilet moet, hou ik me bezig met die 1 voor 1 in de bank-app te steken om te laten overschrijven op de datum dat ik wil.
Hier ook zo. Als er een factuur digitaal binnen komt: meteen betalen via de app en mail verplaatsen naar andere map.

Op papier:
De brievenbus wordt 1x in de week gecontroleerd (als we het niet vergeten, want dat ding wordt toch nog amper gebruikt).
De brief zit dan meestal al een week, soms zelfs langer in de bus. De brief wordt "op den hoop" gesmeten en als er daarna iets anders "op den hoop" terecht komt, is de factuur uit het oog en wordt dit ook vaak vergeten.

Ik snap dat niet, zo goed.
Ik betaal dat gewoon het moment dat ik die brief/mail binnenkrijg. Met bankapps gaat dat toch direct ineens. Dan slingeren die toch niet rond en is het toch moeilijker om iets vergeten te betalen.

Mensen die 2u voor ge hebt afgesproken met de kinderen waarbij er ook avondeten voorzien was afzeggen omdat het mooi weer is en ze wat anders gaan doen.

Naar de winkel dan maar voor avondeten en een andere activiteit zoeken met de dochter daar we zelfs niet werden gevraagd om mee te komen. Ugh.

Mensen die 2u voor ge hebt afgesproken met de kinderen waarbij er ook avondeten voorzien was afzeggen omdat het mooi weer is en ze wat anders gaan doen.

Naar de winkel dan maar voor avondeten en een andere activiteit zoeken met de dochter daar we zelfs niet werden gevraagd om mee te komen. Ugh.
Amai, sympathiek.

En waarom ga je nog om met die mensen?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan