Je ergernissen van vandaag - Deel 1

Status
Niet open voor verdere reacties.
Mijn schoonouders zijn wild van die Wereldkeuken restaurants hier. Nochtans beroven die je met de glimlach. ‘Je mag zoveel gaan als je wil!’ Ja, ok, Marcel, maar de laatste keer dat uw vrouw een vol bord leeg at was 1974. ‘Zoveel keuze!’ Marcel, drie pannen met Mora party mix en een plateau frieten is geen €16.50 per kind waard. En een lasagne, een rijst en kip of varken in curry is geen €39pp waard.
Je lacht ermee maar dat deed mij denken aan wat mijn nonkel mij vorige week zei (zie het WTF momentje van de dag topic)

Wat die zaak gedaan heeft, is zwaar overdreven (de meesten zijn zo niet), maar de prijzen zijn soms van de pot gerukt (of in lichtere bewoordingen: het is soms erg duur). Je moet echt goed er op letten of je bent veel geld kwijt.

Ik hoor de horeca de laatste tijd ook niet meer zagen dat het 'slecht' gaat. Tijdens de Covidcrisis hebben sommigen waarschijnlijk wel zwarte sneeuw gezien, maar momenteel als je een goed draaiende zaak hebt, dan doe je toch echt gouden zaken anno 2023 ??? :support:

Gisterenavond mijn wekker vergeten uit te schakelen gezien het een feestdag is.

Resultaat: mezelf, vriendin en dochter wakker om 05:45 (we zijn op hotel) :crazy:

Er is vandaag sinds de middag een parkeerverbod in een zijstraat hier, tot vanavond voor festiviteiten.
Ik had het bord zaterdag zien staan, maar het was was voor binnen 2 dagen dus parkeer ik er mij toch.
Op zondag de auto niet genomen, dus uit mijn gedachten gegaan, dus de auto staat er nog.

Politieagent belt aan 'uw auto staat er nog, dat zal een ticketje in de bus worden'.
Geen vraag om te verzetten ofzo, gewoon eens aangebeld om te melden.

Volledig terecht de boete, maar toch vreemd om eerst te beboeten en dan nog de moeite te doen om aan te bellen om het te melden, ipv gewoon andersom dan had ik mijn auto verzet en was het opgelost. Nu is het gewoon cash grab
En dan zie je op Alloo bij de Wegpolitie dat ze soms 20 min bezig zijn met de eigenaar op te sporen om hem dan een waarschuwing te geven? Bizar.

Als werkgever een knokploeg op uw stakende werknemers afsturen. :unsure:
Mss moet Delhaize dat ook is beginnen doen 😂

Er is vandaag sinds de middag een parkeerverbod in een zijstraat hier, tot vanavond voor festiviteiten.
Ik had het bord zaterdag zien staan, maar het was was voor binnen 2 dagen dus parkeer ik er mij toch.
Op zondag de auto niet genomen, dus uit mijn gedachten gegaan, dus de auto staat er nog.

Politieagent belt aan 'uw auto staat er nog, dat zal een ticketje in de bus worden'.
Geen vraag om te verzetten ofzo, gewoon eens aangebeld om te melden.

Volledig terecht de boete, maar toch vreemd om eerst te beboeten en dan nog de moeite te doen om aan te bellen om het te melden, ipv gewoon andersom dan had ik mijn auto verzet en was het opgelost. Nu is het gewoon cash grab
En dan zie je op Alloo bij de Wegpolitie dat ze soms 20 min bezig zijn met de eigenaar op te sporen om hem dan een waarschuwing te geven? Bizar.
Ze hadden ook gewoon kunnen takelen, de takelkosten zijn een veelvoud van de boete. Dat zag je trouwens ook regelmatig in Alloo en de wegpolitie, wel boete geven maar even bellen om takelkosten te vermijden.

Telenet, zucht, het is elke keer weer iets anders met hun nieuw systeem / netwerk.

Nu begint ie om de 20 seconden te bufferen en pauzeert het dus telkens 1 a 2 seconden bij opnames. Telenet needs to fix their shit, ik hoor ni anders als klachten in heel mijn omgeving van hun verslechterde service, en ge geraakt alleens nog ni binnen onder het halfuur bij hun. De WhatsApp dienstverlening is ook niet om naar huis te schrijven ze, die antwoorden u niet eens.

Waar blijft die proximus fiber toch :wallbash:

Ik heb het moeten googelen want ik wist dus niet dat dit kon (is misschien algemene kennis maar niet bij mij): ik heb tafelzout gekocht vorige week, noodgedwongen een ander merk dan normaal maar bleef gewoon zo een bus ‘tafelzout’ en dat zout is veeeeeel zouter dan het andere zout. Ik had daar dus geen idee van, zowel Mr S als ik drie dagen aan het denken ‘tiens, misschien zijn we wel ziekjes’ maar consensus is: dat kan en dit zout is veel zouter.

vandaag hadden wij familiebijeenkomst met pasen, per abuis delen van beide wenkbrauwen afgeschoren in de vroege ochtend.
Ze gaan een keer fronsen op het werk morgen :')

also, 6 euro betaald voor 2 koffies in een random Café na de wandeling na de paaslunch. The fuck, ik dacht dat Dolce Gusto duur was. Laatst was dat gelijk 2 euro voor ne koffie?

vandaag hadden wij familiebijeenkomst met pasen, per abuis delen van beide wenkbrauwen afgeschoren in de vroege ochtend.
Ze gaan een keer fronsen op het werk morgen :')

also, 6 euro betaald voor 2 koffies in een random Café na de wandeling na de paaslunch. The fuck, ik dacht dat Dolce Gusto duur was. Laatst was dat gelijk 2 euro voor ne koffie?
das de laatste nieuwe commerciële actie: 2 halen, 3 betalen

De kapper die me vroeg waarmee ik mijn haar was en me dan hun shampoo wou verkopen. Toen ik zei dat ik niets ging kopen: "wilt u er niet mooi uitzien?"

:unsure:

Maar nee, eigenlijk niet per se, gewoon proper/niet afstotelijk is prima voor mij.

Waarna een collega van haar er bij kwam staan "ik weet niet hoeveel u van chemie kent" en me een erg onsamenhangende uitleg over moleculen gaf.

Tijdens het wachten deed ik een tijdschrift dat daar lag open: hoe verzorg ik best mijn ellebogen? Blijkbaar wekelijks met een scrub die maar 27,95 euro kost.

Blij dat ik weer een paar maand niet moet gaan, ik voel me nooit op mijn gemak in kapsalons.

Ik heb trouwens zelden een kapper met gezond haar. Vaak compleet kapot en dood van het overmatig te behandelen en stylen...

volgende keer zeggen dat ge woont in een huis waar de douche naar het noorden gericht is zodat de aardstralen het water meer energie geven. En elke zondag scrub je je met een maansteen en droog je je haar met gedroogd zeewier uit de himalaya.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan