Je ergernissen van vandaag - Deel 1

Status
Niet open voor verdere reacties.
Hier zijn we akkoord gegaan met een offerte en de firma gaf aan dat er niet zoveel werk was. Toch is de wachttijd 6 maanden. Het is maar wat je niet veel werk vindt natuurlijk. Gelukkig kunnen we nog wel even wachten en is het niet dringend. Zolang het maar voor de volgende winter erin steekt.

Het zijn natuurlijk de speciale gevalletjes die ze in de krant tonen.
Dat er een lange wachttijd is, is één ding. Maar dat een firma zelfs niet reageert is toch wat anders.

Het kan een buikgevoel zijn, maar ik heb echt de indruk dat de algemene service er de laatste jaren meer en meer op achteruit boert.

Bijvoorbeeld ook bij de verzekeringen. Al sinds 1 januari hamer ik bij mijn verzekeraar voor een aanpassing in mijn pensioenpolis, nog steeds is deze aanpassing niet doorgevoerd en betaal ik te hoge premies.

kheb geen tankkaart dus kheb al meer uitgespaard doordat ik niet bij Total moet gaan tanken, maar aan de overkant bij een goedkoper station kan gaan :p

ik snap nog altijd niet waarom mensen toen en masse wc papier zijn beginnen inslaan. Van alle dingen die je nodig hebt tijdens isolatie door een virus-uitbraak lijkt me dat een van de minst erge zaken om zonder te komen zitten.
Da's toch mega logisch. Wat gaat ge doen zonder toiletpapier? Met de WC borstel even frotten? AUB he, barbaar.

Zo gaat dat. Een tijdje terug voor onze ramen en deuren bij 17 firma's een offerte gevraagd.
  • Voor 2 firma's was het te ver.
  • 1 firma gaf bespottelijke reacties, dus ook meteen geklasseerd.
  • 1 firma gaf een prijs die meer dan het dubbele was van de andere offertes. Een ik wil het niet doen prijs dus.
  • 9 offertes in totaal ontvangen
  • Van 6 firma's nooit wat gehoord.
Het moet zijn dat er genoeg werk is en ze te kleine projecten laten liggen en er zelfs geen moeite in steken.
Tijdens onze verbouwingen in 2018 vocht men nog om bepaalde werken binnen te halen. Ze tegen elkaar uitspelen en op die manier van de prijs knabbelen lukte goed.

Vorig jaar alles buiten gerenoveerd. Was een heel ander verhaal. Veel te hoge prijzen en als je niet snel genoeg was steeg de prijs nog of was de voorraad op. Of men het werk nu binnenhaalde of niet, maakte niet uit.

Zo gaat dat. Een tijdje terug voor onze ramen en deuren bij 17 firma's een offerte gevraagd.
  • Voor 2 firma's was het te ver.
  • 1 firma gaf bespottelijke reacties, dus ook meteen geklasseerd.
  • 1 firma gaf een prijs die meer dan het dubbele was van de andere offertes. Een ik wil het niet doen prijs dus.
  • 9 offertes in totaal ontvangen
  • Van 6 firma's nooit wat gehoord.
Het moet zijn dat er genoeg werk is en ze te kleine projecten laten liggen en er zelfs geen moeite in steken.
Hier ook niet normaal hoe weinig reactie we krijgen of wachttijden van 2j :unsure:

we willen ons dak volledig hernieuwen + plaatsen dakkapel maar tot nu toe onmogelijk om dit te laten uitvoeren door iemand.

bij deze ook mijn ergernis :)

"Ergernis" is een verkeerd woord, maar een collega van me heeft 4 jaar geleden haar man verloren aan kanker. Dan enige tijd later een nieuwe relatie aangeknoopt waar het goed mee gaat en ze gaan zelfs samen bouwen. Krijgt ze opnieuw het nieuws te horen dat die nieuwe vriend uitgezaaide pancreaskanker heeft met weinig kans op herstel.

Hoeveel pech kan je hebben?
Ook zo iemand gekend. Kerel zijn vrouw gestorven aan kanker. Is daardoor aan de drank verslaafd geraakt en uiteindelijk opgenomen geweest in psychiatrie. Leert daar iemand kennen. Zijn er dan samen in geslaagd om hun leven weer mooi op rails te krijgen. Maar heeft ook niet mogen zijn: zij heeft dan ook kanker gekregen en is er uiteindelijk aan overleden. Kerel is dus ook weer helemaal hervallen in zijn drankprobleem.
Het leven is voor sommigen echt ongelooflijk hard.

Dat gezever onlangs over die zomer uur verandering.

jeezes toch, dit is al sinds mensenheugenis zo. Vroeger hoorde je daar niemand over.
Maar nu zijn we in een tijd gekomen dat er werkelijk op alles wordt gevit natuurlijk (o de ironie, ik besef dat deze thread daar wel is voor bedoeld, en dat ik nu zelf ook mijn ergernis schrijf).

Ik lees dan argumenten van "ik vind het niet leuk dat het zo lang zonlicht is".
Hewel doe dan je gordijnen of rolluiken naar beneden. En als we dan eens weinig zon hebben, zijn het weer diezelfde mensen die je hoort klagen over het "typisch belgische weer" :sarcastic:

Voor mij mag dat gerust blijven bestaan , dat winter/zomer uur. De zondag blijf je toch in je bed liggen tot je zelf kiest op te staan, en na 2 dagen ben je dat toch perfect gewoon.

Jeezes, om daar nu ook weer een "issue" van te maken.
Mensen die klagen dat het te lang licht blijft? Wie zijn dat?

Fijn terassen godverdomme.

1 Paprika: 1,09eur
1kg Lasagne: 2.99eur

Like what :crazy:
Ik val elke keer achterover bij de kassa.
Huh 2,99 Lidl ofzo? 15€ hier bij slager! (verse wel)
Gisteren moussakaatje gekocht daar, 9€ voor 550gr :(

Eclairke onlangs bij bakker: 2,30 voor een mini eclair :(

Andere slager, kocht nog es sporadisch 200gr kabeljouwsla, bijna 7€ :(
Boterhammen met choco en confituur dan maar? Ah neen, het suiker slaat op en daar gaan we weer.

Mensen die klagen dat het te lang licht blijft? Wie zijn dat?

Fijn terassen godverdomme.

Idd:

Deze heer @vloet.

met zo maar eventjes 12 "likers".

Ik heb toch wel medelijden met hen :)
Niets heerlijkers, dan s'avonds na de maaltijd nog een mooie zonnige wandeling te maken om het eten wat te laten zakken, of nog een aperitiefje in mijn zon overgoten tuin, mijmerend kijkend naar mijn spelende kat, mijn wapperende vlaggen :baard: life can be good.....

1 Paprika: 1,09eur
1kg Lasagne: 2.99eur

Like what :crazy:
Ik val elke keer achterover bij de kassa.
De paprika's staan pokkeduur omdat die in kassen worden gekweekt en veel telers hebben deze winter niks gekweekt omdat de stookkosten te hoog waren. Dus er is nu een "paprikatekort". Gevolg: Hoge prijzen.

Idd:

Deze heer @vloet.

met zo maar eventjes 12 "likers".

Ik heb toch wel medelijden met hen :)
Niets heerlijkers, dan s'avonds na de maaltijd nog een mooie zonnige wandeling te maken om het eten wat te laten zakken, of nog een aperitiefje in mijn zon overgoten tuin, mijmerend naar mijn spelende kat, mijn wapperende vlaggen :baard: life can be good.....
Mensen meer dan een week later gaan taggen om ze te laten weten dat je er 'medelijden mee hebt' (hoe minachtend, trouwens) omdat ze in een ergernissenthread hun ergernissen komen posten en dat niet overeen komt met wat jij persoonlijk leuk vindt... Daar heb je al meteen mijn ergernis van de dag.

Stel je nu eens voor zeg, dat andere mensen andere voorkeuren en ervaringen hebben wanneer het gaat over de kleine dingetjes des levens. Zielig toch. Wat een kneusjes, die mensen die pakweg liever winter hebben dan zomer, of die meer ochtendmensen zijn dan avondmensen, of die liever fietsen dan wandelen, of... Hopelijk komt het nog goed met hen.

Ik bid persoonlijk nog elke dag tot alle Goden die ik ken dat ik ooit een gelukkig zomermens mag worden, want door het feit dat ik herfst/winter prefereer boven de zomer is mijn leven heel duidelijk minder kwalitatief als dat van anderen. Ik ben dan ook blij dat ik op jouw medeleven mag rekenen, want het is moeilijk leven in een wereld waarin mijn persoonlijke voorkeuren voor uiteindelijk onbelangrijke zaken niet overeen komen met die van TRUMP.

Wee mijn gebeente.

En ja, ik loop elke zomer te kakken op de droogte en de hoge rottemperaturen, maar ik zeg daar dan wel altijd bij dat het mensen die daar van genieten gegund is. En zelfs dan: je mag het gerust oneens zijn met 'wintermensen' of mensen met andere meningen in het algemeen, en je mag dat gerust laten weten, maar om dan met woorden als 'medelijden' af te komen...

Laatst bewerkt:
Mensen meer dan een week later gaan taggen om ze te laten weten dat je er 'medelijden mee hebt' (hoe minachtend, trouwens) omdat ze in een ergernissenthread hun ergernissen komen posten en dat niet overeen komt met wat jij persoonlijk leuk vindt... Daar heb je al meteen mijn ergernis van de dag.

Stel je nu eens voor zeg, dat andere mensen andere voorkeuren en ervaringen hebben wanneer het gaat over de kleine dingetjes des levens. Zielig toch. Wat een kneusjes, die mensen die pakweg liever winter hebben dan zomer, of die meer ochtendmensen zijn dan avondmensen, of die liever fietsen dan wandelen, of... Hopelijk komt het nog goed met hen.

Ik bid persoonlijk nog elke dag tot alle Goden die ik ken dat ik ooit een gelukkig zomermens mag worden, want door het feit dat ik herfst/winter prefereer boven de zomer is mijn leven heel duidelijk minder kwalitatief als dat van anderen. Ik ben dan ook blij dat ik op jouw medeleven mag rekenen, want het is moeilijk leven in een wereld waarin mijn persoonlijke voorkeuren voor uiteindelijk onbelangrijke zaken niet overeen komen met die van TRUMP, de user die in mensen hun gezicht rochelt in de bioscoop, jongeren in vijvers duwt, en pizzabakkers wil laten ontslaan omdat hij zijn afhaalpizza niet op het terras mocht eten.

Wee mijn gebeente. En ja, ik loop elke zomer te kakken op de droogte en de hoge rottemperaturen, maar ik zeg daar dan wel altijd bij dat het mensen die daar van genieten gegund is.
Je kan natuurlijk een extreme solipsist zijn: alleen ik ben werkelijk en van tel en alle anderen zijn NPC's van wie ik mij niets aantrek. Mijn Groot Gelijk primeert en daar ben ik gelukkig mee.

Zolang je daarmee anderen geen kwaad doet ... ieder het zijn?

Euch Pardon??

@Nrt vroeg over wie het ging, en ik heb gewoon gezegd wie het was.
Aangezien vloet dit zelf verkondigt, is dit toch helemaal geen geheim?
Als wij daar medelijden mee hebben, dan is dat toch onze zaak? Iedereen verkiest voor z'n eigen of hij liever het zomer uur wil behouden of niet natuurlijk.

Als jij daardoor nu weer in je gat bent gebeten, omdat je zijn post ook hebt "geliked", dan is dat uw zaak.

Laatst bewerkt door een moderator:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan