Je ergernissen van vandaag - Deel 1

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik tank bv zelf aan pomp 5. Allez, steeds pomp 5.
En dan druk ik eerst op “druk ticket” en dan ga ik alle 6 de pompen af en er rollen steeds tickets uit.
Daarna ga ik die op mijn tankkaart van total zetten. Toch elk jaar 20/25 eur.

Ik tank zelf met een tankkaart, maar das gewoon een gewoonte om dat te doen.
En ik tank daar dan mee voor mijn andere auto
kheb geen tankkaart dus kheb al meer uitgespaard doordat ik niet bij Total moet gaan tanken, maar aan de overkant bij een goedkoper station kan gaan :p
Heb nog altijd wc-rollen liggen van bij de corona crisis, je kan er tenslotte nooit genoeg hebben. :ROFLMAO:
ik snap nog altijd niet waarom mensen toen en masse wc papier zijn beginnen inslaan. Van alle dingen die je nodig hebt tijdens isolatie door een virus-uitbraak lijkt me dat een van de minst erge zaken om zonder te komen zitten.

ik snap nog altijd niet waarom mensen toen en masse wc papier zijn beginnen inslaan. Van alle dingen die je nodig hebt tijdens isolatie door een virus-uitbraak lijkt dat me dat een van de minst erge zaken om zonder te komen zitten.
Mensen hebben nu eenmaal rare gewoontes (soms), misschien heeft de media het ook een beetje erger gemaakt dan dat het eigenlijk was.

ik snap dat ook niet helemaal, al die mensen die aanschuiven als de naft opslaat? zijn dat dan allemaal mensen die toevallig vandaag hun tank leeg hebben? hebben die eerst nog wat naft opgereden, zodat er zeker nog genoeg in kan om het het waard te maken?
Ik rij met opzet mijn tank leeg. Als ik dan mijn tank goedkoper kan vullen daalt mijn gemiddelde kost per km.:fingerguns:

Ik rij met opzet mijn tank leeg. Als ik dan mijn tank goedkoper kan vullen daalt mijn gemiddelde kost per km.:fingerguns:

Ik rij hem ook steeds leeg, maar alleen omdat ik dan mezelf een F-1 rijder voel en mezelf wijsmaak dat ik dat toch wel voel aan de wagen (minder gewicht) als ik met een bijna lege tank rij.
Toch net dat tikje sneller weg aan rood licht ofzo :laugh:

Alright los van tanken... ik ging ook naar de self carwash. Daar zijn 5 plekken. Alle plekken zijn vrij. Daarna komt nog een camionette. Er zijn dus nog 3 self carwashes vrij. Komt er een auto achter mij staan... VROEM VROEM ...en duidelijk aan het zuchten (en geïrriteerd) en die heeft dus gewacht tot ik wegreed (toch zeker 5+ minuten later).

Dude... er zijn nog 3 andere plekken vrij? Is er een bepaalde etiquette die ik mis? Normaal wou ik auto nog daar drogen maar dan maar snel verzet.

Sowieso ga ik de auto terug gewoon thuis wassen in het vervolg. Niet zo tevreden van mijn self carwash kunsten :unsure:

Alright los van tanken... ik ging ook naar de self carwash. Daar zijn 5 plekken. Alle plekken zijn vrij. Daarna komt nog een camionette. Er zijn dus nog 3 self carwashes vrij. Komt er een auto achter mij staan... VROEM VROEM ...en duidelijk aan het zuchten (en geïrriteerd) en die heeft dus gewacht tot ik wegreed (toch zeker 5+ minuten later).

Dude... er zijn nog 3 andere plekken vrij? Is er een bepaalde etiquette die ik mis? Normaal wou ik auto nog daar drogen maar dan maar snel verzet.

Sowieso ga ik de auto terug gewoon thuis wassen in het vervolg. Niet zo tevreden van mijn self carwash kunsten :unsure:
Rookie mistake. Je stond duidelijk aan self-wash 5, wat normaal zijn plek is. Hij was bij de andere 4 al de bonnetjes gaan afdrukken, dus hij wilde jouw (lees: zijn) plek voor zijn getrouwheidspunten. Gratis wasje uitgespaard op het einde van het jaar. :oi22:

En diesel 3,6 cent. Om een tank van 60liter helemaal vol te gieten is dat €2,1???

In de self-carwash waar ik wel eens naartoe ga is er een onderscheid tussen "schuimborstels" en "schuimspuiten" (of hoe je dat ook noemt). Tzal wel iets met de lak van zijn wagen te hebben waarom hij het ene of andere prefereert.

In de self-carwash waar ik wel eens naartoe ga is er een onderscheid tussen "schuimborstels" en "schuimspuiten" (of hoe je dat ook noemt). Tzal wel iets met de lak van zijn wagen te hebben waarom hij het ene of andere prefereert.
Niet te vergeten dat er ook een kant is die halfopen is. Wie wilt er zijn auto nu in een omringde box wassen 🤷‍♂️ Dat is voor het plebs hoor.

De loodgieter die zijn afspraken niet nakomt en MIA is. Geprobeerd de beste man te bereiken via mail, telefoon, sms, via de architect... Zorgt voor serieuze vertraging op de bouw. Is dat nu zo moeilijk om iets te laten weten als je niet kan komen en wanneer het dan wel gaat zijn?

"Ergernis" is een verkeerd woord, maar een collega van me heeft 4 jaar geleden haar man verloren aan kanker. Dan enige tijd later een nieuwe relatie aangeknoopt waar het goed mee gaat en ze gaan zelfs samen bouwen. Krijgt ze opnieuw het nieuws te horen dat die nieuwe vriend uitgezaaide pancreaskanker heeft met weinig kans op herstel.

Hoeveel pech kan je hebben?

Wat is dat tegenwoordig met die lange wachttijden en gebrekkige service?

Vier weken geleden drie firma's gecontacteerd voor het maken van een offerte voor natuursteen. Mooi werkje waar ze goed op kunnen verdienen. Van de drie firma's heeft er in die tijd eentje gereageerd om wat meer info te vragen, voor de rest van geen enkele andere firma iets gehoord noch offertes ontvangen.

Onze keuken is geplaatst in november, maar omdat er enkele stukken ontbraken dus niet volledig opgeleverd. We zijn ondertussen april en ik rappeleer om de twee weken om te vragen wanneer dit afgewerkt wordt, nog steeds is dit niet gebeurd en kan men mij niet zeggen wanneer dit wel zou gebeuren.

Lavabomeubel is verkeerd geplaatst door de firma, ze hebben de spoelbak er verkeerd onder gemonteerd zodat die kast niet dicht kan. Reeds twee maand dit gemeld en het enige antwoord dat ik kreeg is dat ze het hebben doorgegeven aan de dienst na verkoop.

Vier weken geleden drie firma's gecontacteerd voor het maken van een offerte voor natuursteen. Mooi werkje waar ze goed op kunnen verdienen. Van de drie firma's heeft er in die tijd eentje gereageerd om wat meer info te vragen, voor de rest van geen enkele andere firma iets gehoord noch offertes ontvangen.
Zo gaat dat. Een tijdje terug voor onze ramen en deuren bij 17 firma's een offerte gevraagd.
  • Voor 2 firma's was het te ver.
  • 1 firma gaf bespottelijke reacties, dus ook meteen geklasseerd.
  • 1 firma gaf een prijs die meer dan het dubbele was van de andere offertes. Een ik wil het niet doen prijs dus.
  • 9 offertes in totaal ontvangen
  • Van 6 firma's nooit wat gehoord.
Het moet zijn dat er genoeg werk is en ze te kleine projecten laten liggen en er zelfs geen moeite in steken.

Zo gaat dat. Een tijdje terug voor onze ramen en deuren bij 17 firma's een offerte gevraagd.
  • Voor 2 firma's was het te ver.
  • 1 firma gaf bespottelijke reacties, dus ook meteen geklasseerd.
  • 1 firma gaf een prijs die meer dan het dubbele was van de andere offertes. Een ik wil het niet doen prijs dus.
  • 9 offertes in totaal ontvangen
  • Van 6 firma's nooit wat gehoord.
Het moet zijn dat er genoeg werk is en ze te kleine projecten laten liggen en er zelfs geen moeite in steken.
Zo lijkt het inderdaad, zelfs de 'duurdere' zelfstandige firma's (dus geen Belisol bv) reageren amper of komen af met wachttijden van een jaar. De Vlaming heeft dus nog geld genoeg om te besteden zo blijkt, nochtans gaat er geen week voorbij of je ziet artikels verschijnen over de Vlaming die de eindjes met moeite aan elkaar kan knopen.

Zo lijkt het inderdaad, zelfs de 'duurdere' zelfstandige firma's (dus geen Belisol bv) reageren amper of komen af met wachttijden van een jaar. De Vlaming heeft dus nog geld genoeg om te besteden zo blijkt, nochtans gaat er geen week voorbij of je ziet artikels verschijnen over de Vlaming die de eindjes met moeite aan elkaar kan knopen.
Hier zijn we akkoord gegaan met een offerte en de firma gaf aan dat er niet zoveel werk was. Toch is de wachttijd 6 maanden. Het is maar wat je niet veel werk vindt natuurlijk. Gelukkig kunnen we nog wel even wachten en is het niet dringend. Zolang het maar voor de volgende winter erin steekt.

Het zijn natuurlijk de speciale gevalletjes die ze in de krant tonen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan