Je ergernissen van vandaag - Deel 1

Status
Niet open voor verdere reacties.
gisteren tijdens scream 6 in de cinema, 4 puisterige kids die constant zaten te praten en met gsm bezig tijdens de film.... En dan ook nog eens met pop corn gooien naar elkaar.
Gelukkig zaten die een paar rijen van mij, en dan nog eens een stuk rechts van me. Tot er een beer van een kerel op stond, en op die éne zijn kruin van z'n kop sloeg *PETS* , en vroeg "hoe zit het". (dat was dan weer m'n glimlach van vandaag).

Maar serieus, na afloop zag ik dan echt overal rond die 4 stoelen pop corn liggen, moet nogal fijn zijn voor de mensen die dat moeten opruimen...

Brengt mij tot de volgende vraag: Mag je in de kinepolis dan gewoon je gaan verplaatsen?
Ik neem aan dat niemand daar iets op tegen zal hebben, als ze opeens enkele rode stoelen op het scherm zien (is met gewichts sensors in de stoelen dacht ik?), en de security komt langs, en je legt dat gewoon uit dat je je verplaatst hebt omdat enkele lastige kids constant lawaai maken?
again: ik had er niet zo veel last van, maar had ik daar net naast of achter gezeten, ging ik mij toch wel verplaatst hebben ...
(Ik zou ook wel durven assertief zijn en zelfs nog stapje verder gaan, zoals die kerel, maar of dat altijd zal helpen, is nog maar de vraag natuurlijk). Tijdens Die Hard 5 heb ik zo toen ooit eens 2 snotneusjes van 12 jaar gevraagd om te zwijgen (die bleven maar TETTEN roepen tijdens de film, in Die hard begot...), maar die bleven maar voort doen, tot ze opeens pop corn begonnen achter zich gooien, naar mij. Dan heb ik éne van bij z'n kraag gegrepen en in zn gezicht gefluimd :). Dan hebben zij zich verplaatst.
Everyone has their limits.

Welke film ben je dit keer geweest? 😛

Welke film ben je dit keer geweest? 😛
John wick 4. Liet me wat opgaan in het verhaal 😂

Nee serieus.. Je ziet nu wat er van komt he met dat hedendaags telefoongebruik.. Sommigen kunnen al geen 2u meer zonder.

Ik snap die man volkomen. Maar om een vinger te breken amai. Pretty hardcore

Hautain volk!

Morgen slaat de bezine op dus zoals zovelen vandaag nog gaan tanken. Ik wil oprijden maar sta half met de auto op het fietspad, de auto voor me staat zo... Mossel noch vis te wezen want die kan doorrijden maar doet het niet? Dus ik doe teken of hij staat aan te schuiven of niet?
Mega stuurs gezicht van een bazige tachtiger die me duidelijk maakt dat ik niet moet proberen voor te steken. Ik erger mij aan zijn positie èn het feit dat ik op het fietspad sta, dus probeer zijn aandacht te trekken om te vragen aan welke pomp hij moet zijn, want als hij aan dezelfde moet zijn als ik, is het al helemaal te gek dat hij een gat van 10m laat! En gewoon fucking negeren he! Stuurs voor zich uit kijken, waarschijnlijk paraat om me aan te rijden als ik zou durven "voorsteken". Uiteindelijk toch zijn aandacht kunnen trekken door toch wat vooruit te rijden (hellup! Ze gaat voorsteken!!!) En teken te doen of hij ook aan pomp 3 moet zijn? Tuurlijk niet...
Echt... 🙄🙄🙄

Heb een boek met harde kaft bij bol besteld. Komt dat toe in een bruine, grote envelop met een gaatje in. Kweet al hoe laat het is... Rug van dat boek volledig gekreukt en vanonder gedeukt, duidelijk gevallen van redelijk hoogte.

Ik kan het nu wel retouren maar da's toch echt te gek voor woorden... Een doos en/of wat bubble wrap had dit kunnen voorkomen. Nu gaan ze een boek weggooien en een nieuw opsturen (met bijhorende transportkosten en milieuvervuiling) terwijl dit voor enkele centiemen niet had gehoeven! Had ze zelf wel willen betalen!

Ik vraag mij echt af of de inpakkers daar op aangesproken worden als er retours komen puur omdat de verpakking inadequaat was.

Nuja, komt goed uit. Het boek was intussen 4 EUR gedaald in prijs, dus daar kan ik even van profiteren.

Hautain volk!

Morgen slaat de bezine op dus zoals zovelen vandaag nog gaan tanken. Ik wil oprijden maar sta half met de auto op het fietspad, de auto voor me staat zo... Mossel noch vis te wezen want die kan doorrijden maar doet het niet? Dus ik doe teken of hij staat aan te schuiven of niet?
Mega stuurs gezicht van een bazige tachtiger die me duidelijk maakt dat ik niet moet proberen voor te steken. Ik erger mij aan zijn positie èn het feit dat ik op het fietspad sta, dus probeer zijn aandacht te trekken om te vragen aan welke pomp hij moet zijn, want als hij aan dezelfde moet zijn als ik, is het al helemaal te gek dat hij een gat van 10m laat! En gewoon fucking negeren he! Stuurs voor zich uit kijken, waarschijnlijk paraat om me aan te rijden als ik zou durven "voorsteken". Uiteindelijk toch zijn aandacht kunnen trekken door toch wat vooruit te rijden (hellup! Ze gaat voorsteken!!!) En teken te doen of hij ook aan pomp 3 moet zijn? Tuurlijk niet...
Echt... 🙄🙄🙄
Ah, dat verklaart waarom het tot aan't straat aanschuiven was aan de pomp. Als 1 van die mensen met een tankkaart (boeh!) volg ik het nieuws over brandstofprijzen niet..

Stond braafjes op de oprit te wachten tot er een plekje vrij zou komen — er was een koppel aan de achterste pomp aan't tanken. De andere pompen hadden allemaal al een volgende bestuurder die stond te wachten. Ik zie een camionette oprijden die duidelijk van plan is om mij voorbij de steken en aan de achterste pomp de volgende te zijn. Waarop ik mij dus in beweging zet en hem afblok om duidelijk te maken dat ik ook aan't wachten was. 'k Ga er van uit dat hij dacht dat ik niet moest tanken... Ma toch...

Heb mij dan moeten draaien om juist te staan. Ondertussen stond meneer al in m'n gat/snuit te duwen. Heb 'm moeten vragen naar achter te rijden zodat ik aan de pomp kon eenmaal in de juiste richting.

Na het tanken nog eens moeten achteruit rijden om die camionette vooruit te laten rijden, zodat ik weg kon. Want intussen stonden er al 2 anderen langs de andere kant aan te schuiven en blijkbaar te hopen dat ze de camionette konden voorsteken!

Mensen zijn soms echt niet beter dan krabben in een emmer...

--

Edit: doet mij denken aan iets wat ik X maanden geleden voor had.

Ik wilde mijn banden terug op spanning brengen. Bij 2 banden lukte dit prima, maar bij de andere kreeg ik vreemde foutmeldingen. Ik trachtte dit te diagnosticeren maar geraakte er niet uit. Daarop belde ik naar het contactnummer op het apparaat.

Intussen was er al iemand anders aan het wachten om de luchtpomp te kunnen gebruiken. Intussen begon die met z'n lichten te flashen naar mij terwijl die 5m verder stond. Ben dan op hem afgestapt, nadat de telefoniste me vertelde dat ze niets kon doen buiten een ticket aanmaken voor de techniekers. Hij deed z'n raampje naar beneden toen ik teken deed. Rustig maar streng, heb ik hem gevraagd wat hem bezielde om te beginnen flashen ipv even uit te stappen en te vragen of er iets was waar hij mee kon helpen. Hij zag toch dat er een probleem was? Het toestel gaf zelf een hoorbaar foutsignaal.

Hij heeft helemaal niets terug gezegd, waarop ik dan gewoon ben vertrokken met banden met ongelijke spanning. Ik vermoed dat hij zich schaamde over zijn gedrag en daarom niets durfde terug zeggen.

Mensen veranderen echt eenmaal ze achter het stuur zitten...

Laatst bewerkt:
ik snap dat ook niet helemaal, al die mensen die aanschuiven als de naft opslaat? zijn dat dan allemaal mensen die toevallig vandaag hun tank leeg hebben? hebben die eerst nog wat naft opgereden, zodat er zeker nog genoeg in kan om het het waard te maken?

ik snap dat ook niet helemaal, al die mensen die aanschuiven als de naft opslaat? zijn dat dan allemaal mensen die toevallig vandaag hun tank leeg hebben? hebben die eerst nog wat naft opgereden, zodat er zeker nog genoeg in kan om het het waard te maken?
Ik zou al zeker "later op de week" moeten gaan tanken zijn, dan ga ik liever vandaag aan 6 cent goedkoper per liter mijn tank vullen dan te wachten tot vrijdag. 🤷‍♀️

6cent. Dus 3€ op een tank van 50liter.

Dan ga ik morgen wel als het kalmer is.
Ik stond er om 14u30, dan is de rij korter... Alez, als de bejaarden u laten doorrijden naar de juiste pomp natuurlijk! 🙄 (Waar dus 1 iemand aan het tanken was en geen wachtenden stonden)

Ik stond er om 14u30, dan is de rij korter... Alez, als de bejaarden u laten doorrijden naar de juiste pomp natuurlijk! 🙄 (Waar dus 1 iemand aan het tanken was en geen wachtenden stonden)
Vergeet niet op elke knop te drukken van elke pomp.
Veel mensen vergeten hun bonnetje af te printen na het tanken. Op jaarbasis sprokkel ik toch zo enkele euro’s haha.

Ik zou al zeker "later op de week" moeten gaan tanken zijn, dan ga ik liever vandaag aan 6 cent goedkoper per liter mijn tank vullen dan te wachten tot vrijdag. 🤷‍♀️
ja, als ze minder als de helft vol is, ok. maar toch niet iedereen die daar nu staat, is toevallig al zo ver?

Vergeet niet op elke knop te drukken van elke pomp.
Veel mensen vergeten hun bonnetje af te printen na het tanken. Op jaarbasis sprokkel ik toch zo enkele euro’s haha.
que?

ik denk dat veel mensen gewoon niet geïnteresseerd zijn in hun bonneke. Ik doe het ook maar enkel omdat voor mij zo het tanken afgerond is (geen autisme, maar toch iets wat ik altijd zal doen). Meesten die ik ken(de) rijden weg zonder dat bonneke af te drukken omdat ze het ook niet nodig hebben. Maar hoe sprokkel jij zo enkele euro's?

Zelf ga ik altijd tanken wanneer mijn nafttank half is (bij de moto wel bijna leeg, want anders mag ik elke 125km-150km gaan tanken), maar ik ga me echt niet bezig houden met wanneer het weer stijgt of daalt.

que?

Maar hoe sprokkel jij zo enkele euro's?

Ik tank bv zelf aan pomp 5. Allez, steeds pomp 5.
En dan druk ik eerst op “druk ticket” en dan ga ik alle 6 de pompen af en er rollen steeds tickets uit.
Daarna ga ik die op mijn tankkaart van total zetten. Toch elk jaar 20/25 eur.

Ik tank zelf met een tankkaart, maar das gewoon een gewoonte om dat te doen.
En ik tank daar dan mee voor mijn andere auto

maar zonder tankkaart levert je dat dus niks op?

ik heb geen tankkaart, dus dan mag jij van mij mijn bonnetje hebben :)

ja, als ze minder als de helft vol is, ok. maar toch niet iedereen die daar nu staat, is toevallig al zo ver?
Geen idee, als er maar een kwart uit mijn tank is, zou ik alvast gewoon doorgereden zijn. 😁 Mijn zus staat nu ook aan te schuiven, op dit uur na een dag werken zou ik gewoon zeggen "fuck it" ipv 10 minuten aan te schuiven. 🙈
Nuja, vele kleintjes tellen natuurlijk ook en de ene heeft al wat meer geld op overschot dan de andere....

Een tankstation is zoals de parking van de supermarkt, plots is iedereen gehaast en moeten ze allemaal direct voor de deur/pomp staan.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan