Je ergernissen van vandaag - Deel 1

Status
Niet open voor verdere reacties.
Werkelijk?

Ik dacht dat je nergens meer 90 mocht rijden, waar fietsers in de buurt konden komen (enkel dus expresswegen).
Gewestwegen en dergelijke is toch overal 70?
Al ge naar de koers kijkt dit weekend en ze naderen Kwaremont ga je zien dat daar een stuk van 2-3km is waar je dus 90 mag rijden tussen 2 zones van 70 in. 😉

Anyway;
daarnet naar de glascontainer geweest, en wat zag ik daar? 2 jongeren die stenen aan het gooien waren naar eenden in de gemeentelijke vijver.
Ik stap er op af, en vraag wat het probleem is. Ze beginnen zich tegen mij te keren. Ik grijp degene vast die mij bedreigt, en duw hem in de vijver, tussen de kikkerdrillen. Ik hoop voor hem dat zijn gsm waterdicht is.

Er zijn weinig zekerheden in het leven. Maar als je dierenleed veroorzaakt, en ik heb het gezien, dan grijp ik je. Dat is wel nog zeker.
Is dit nu echt? :rofl:allez, ik vind het heel goed dat iemand zo'n mannekes op hun plaats zet, maar dit leest nu echt eens als een Herman Brusselmans fragment uit de humo

Ja mannekes, welke wielertoerist heeft er uw lief ooit afgepakt?

Ik had even zin om hier een giftige reactie op te typen, maar het zonnetje begint er door te komen hier dus dadelijk met mijn fiets wat kinderen gaan aanrijden, fluimen op zwangere vrouwen langs het jaagpad en permanent in het midden van de baan (met fietspad) te gaan rijden.
Ciaooow!
Nochtans heeeeel herkenbaar wat hij met de nodige dosis sarcasme aangeeft. :)

Wil u altijd eens een route geven hier bij ons om met de klein mannen door de bossen te gaan chillen op zaterdag/zondag morgen.
Ik zet er geld op dat je aan vloeken bent na half uur of op zit van de stress om de klein mannen in de gaten te houden met al het geweld dat je klein mannen rakelings voorbij scheert. :)

Dat staat niet professjoneel -den Eddy reed zijn koersen toch ook niet met een bel zeker- en met al dat extra gewicht kan hij nog maar gemiddeld 35,4561 km per uur rijden ipv 35,45605.
Met die bel gaat hem dus sneller? Waarom rijden ze dan zonder rond? :unsure:

Voor de rest veel waarheid in. Met 1 wielertoerist heb je geen last, met 2 ook niet, maar eens ze met meer dan 3 zijn dan rijden ze allemaal rond alsof ze zelf in een koers zitten of onder de doping zitten. Enkel een rode en een groene vlag voor en achter hen zijn ze vergeten. Regels van in groep rijden zijn ook al uit de jaren stilletjes waar er nog weinig verkeer was dus die begeleidingswagen is tot een vrij grote groep zelfs niet eens verplicht. Tijd dat ze die regels eens herzien naar de huidige tijden van verkeer en er daadwerkelijk tegen optreden.

Werkelijk?

Ik dacht dat je nergens meer 90 mocht rijden, waar fietsers in de buurt konden komen (enkel dus expresswegen).
Gewestwegen en dergelijke is toch overal 70?

Anyway;
daarnet naar de glascontainer geweest, en wat zag ik daar? 2 jongeren die stenen aan het gooien waren naar eenden in de gemeentelijke vijver.
Ik stap er op af, en vraag wat het probleem is. Ze beginnen zich tegen mij te keren. Ik grijp degene vast die mij bedreigt, en duw hem in de vijver, tussen de kikkerdrillen. Ik hoop voor hem dat zijn gsm waterdicht is.

Er zijn weinig zekerheden in het leven. Maar als je dierenleed veroorzaakt, en ik heb het gezien, dan grijp ik je. Dat is wel nog zeker.
Dan had je mij vast deze ochtend.

Ik sta bij de bakker en 't is aan de volgende. Ik ga ervan uit dat het mijn beurt is, mevrouw voor mij was weggelopen. Ze zijn bezig met mijn bestelling en komt die terug binnen 'ik was gewoon iets gaan halen uit de wagen en jij steekt direct voor'. Ik zeg: 'rustig, ik heb geen tijd en daarbij is het toch direct terug aan u'.

Begint die koe wel niet te janken zeker.

Nochtans heeeeel herkenbaar wat hij met de nodige dosis sarcasme aangeeft. :)

Wil u altijd eens een route geven hier bij ons om met de klein mannen door de bossen te gaan chillen op zaterdag/zondag morgen.
Ik zet er geld op dat je aan vloeken bent na half uur of op zit van de stress om de klein mannen in de gaten te houden met al het geweld dat je klein mannen rakelings voorbij scheert. :)
En ik kan u routes geven waar ik al meerdere malen bijna gevallen ben of bruusk ben moeten stoppen omdat er loslopende honden waren, omdat kinderen plots van achter een boom het jaagpad op springen, omdat mensen wandelen met een noise-canceling headphone en denken dat er niemand passeert op een Bloso MTB-route,... en ga zo maar door. Gelijkaardige posts, met het nodige sarcasme, kan ik ook beginnen schrijven over hondeneigenaars, ouders met kleine mannen of wandelaars.

Ja mannekes, welke wielertoerist heeft er uw lief ooit afgepakt?

Ik had even zin om hier een giftige reactie op te typen, maar het zonnetje begint er door te komen hier dus dadelijk met mijn fiets wat kinderen gaan aanrijden, fluimen op zwangere vrouwen langs het jaagpad en permanent in het midden van de baan (met fietspad) te gaan rijden.
Ciaooow!

😘

Vlakbij mijn woonplaats zijn er twee kanalen die populair zijn bij de wielertoeristen. Iedereen heeft recht op zijn hobby en er zijn er veel die gewoon zich correct gedragen. Maar ik ben ook al genoeg van de sokken gereden door die ballorige belloze belhamels. Dat is vervelend en bovenal gevaarlijk.

En het is toch deels de bedoeling van dit topic om op een humoristische manier je ergernissen te ventileren. Natuurlijk heb ik wat overdreven in mijn post en is die niet helemaal waarheidsgetrouw. Die willekeurige wielertoerist in mijn voorbeeld zou bijvoorbeeld nooit een ice tea bestellen. :unsure:

En ik kan u routes geven waar ik al meerdere malen bijna gevallen ben of bruusk ben moeten stoppen omdat er loslopende honden waren, omdat kinderen plots van achter een boom het jaagpad op springen, omdat mensen wandelen met een noise-canceling headphone en denken dat er niemand passeert op een Bloso MTB-route,... en ga zo maar door. Gelijkaardige posts, met het nodige sarcasme, kan ik ook beginnen schrijven over hondeneigenaars, ouders met kleine mannen of wandelaars.
Yup .. en daarom noemt dit wellicht ook het "ergernissen" forum he.
Is te mijden zulle als je dat allemaal niet graag leest.

Zijde gij nu trouwens aan het typen tijdens uw chill ritje met de kinderen, niet verantwoord he!

😘

Vlakbij mijn woonplaats zijn er twee kanalen die populair zijn bij de wielertoeristen. Iedereen heeft recht op zijn hobby en er zijn er veel die gewoon zich correct gedragen. Maar ik ben ook al genoeg van de sokken gereden door die ballorige belloze belhamels. Dat is vervelend en bovenal gevaarlijk.

En het is toch deels de bedoeling van dit topic om op een humoristische manier je ergernissen te ventileren. Natuurlijk heb ik wat overdreven in mijn post en is die niet helemaal waarheidsgetrouw. Die willekeurige wielertoerist in mijn voorbeeld zou bijvoorbeeld nooit een ice tea bestellen. :unsure:
Zo had ik het niet begrepen, ik fluim namelijk wel altijd op zwangere vrouwen :unsure:

Nu de discussie wielertoerist is al eindeloos gevoerd, de essentie is helaas dat een jaagpad de enige oplossing is als je ietwat veilig op de openbare weg wilt fietsen zonder een mikobject te zijn voor wagens. In NL zie je bv. veel minder koersfietsers op de publiekelijke jaagpaden/dijken die vol wandelaars zitten, de wegeninfrastructuur is er dan ook 10x beter.

Is dit nu echt? :rofl:allez, ik vind het heel goed dat iemand zo'n mannekes op hun plaats zet, maar dit leest nu echt eens als een Herman Brusselmans fragment uit de humo
Jazeker.
Ik kan er niet tegen dat er dieren gepest worden. Of zwakkeren in het algemeen. Ik ga altijd tussen komen als ik onrecht zie.
Dat is toch ieders burgerplicht?

Ik begrijp trouwens niet wat die daar deden.... Ok einde examens? Dan mijmer ik terug naar mijn tijd, wij gingen dan (op jonge leeftijd) een film huren bij vrienden, en verbroederen. of (op latere leeftijd) pinten pakken en plezier maken.
Maar dieren treiteren? wtf, welke zielige lowlife moet je daarvoor niet zijn, om dat als "uitlaatklep" te beschouwen na je examenperiode.
Die 2e had geluk dat hij het op een lopen heeft gezet, of hij lag er ook bij.

(al zit ik nu met het éne oog de "je bent van (gemeente) als...." pagina op FB in het oog aan het ouden, want ja ik zou weer eens de gezochte boeman kunnen zijn, omdat ik uit een ander opzicht, de belager van de 'jongeren' ben) :D
They all want Trump in handcuff's but it ain't happening today !!

Laatst bewerkt door een moderator:
Jazeker.
Ik kan er niet tegen dat er dieren gepest worden. Of zwakkeren in het algemeen. Ik ga altijd tussen komen als ik onrecht zie.
Dat is toch ieders burgerplicht?

Ik begrijp trouwens niet wat die daar deden.... Ok einde examens? Dan mijmer ik terug naar mijn tijd, wij gingen dan (op jonge leeftijd) een film huren bij vrienden, en verbroederen. of (op latere leeftijd) pinten pakken en plezier maken.
Maar dieren treiteren? wtf, welke zielige lowlife moet je daarvoor niet zijn, om dat als "uitlaatklep" te beschouwen na je examenperiode.
Die 2e had geluk dat hij het op een lopen heeft gezet, of hij lag er ook bij.

(al zit ik nu met het éne oog de "je bent van (gemeente) pagina" op FB in het oog aan het ouden, want ja ik zou weer eens de gezochte boeman kunnen zijn, omdat ik uit een ander opzicht, de belager van de 'jongeren' ben) :D
They all want Trump in handcuff's but it ain't happening today !!
We love you Trump!!!! :love: :love: :love: :love:

De manier van werken trekt ook op geen kl*

Ik had vanmorgen een afspraak om 7u15.
Het is per tijdsslot van 15 minuten op de website. Ik kom aan om 7u10 en er staat nog een wachtende voor mij.. dus die van 7u?

Vreemd want er is ook al een wagen binnen..
Die voor mij mag dan binnen rijden, die mag ook verder rijden, poort gaan open, ik start mijn auto.
Doet die teken dat ik moet wachten en doet hij teken op een wagen in de rij naast mij (zonder afspraak) dat die mag binnen rijden..

Oké kunt dan beginnen discuteren, maar uiteindelijk moet die gast uw auto nog keuren (en even besturen) dus ge zijt altijd verliezer.

Volgens mij is op die manier die met zijn afspraak om 9u al een halfuur te laat, om nog te zwijgen over die met een afspraak om 14u
Nooit uw motor uit zetten als je naar de keuring gaat en je staat te wachten. Al sta je meer dan een uur te wachten. Uw motor moet warm zijn voor de tests. Da's beter voor de motor en bij een roettest blaas je ook minder roet met warme motor.

Die eerste. Schoolvoorbeeld waarom wielertoeristen door bijna alles en iedereen worden uitgekotst. Iedereen moet maar opzij gaan omdat Wannabe Wout wat roept. Ze kunnen dan wel een koersfiets van een paar duizend euro kopen, maar een bel van ocharme vijf euro,... Nee. Dat is te veel. Dat staat niet professjoneel -den Eddy reed zijn koersen toch ook niet met een bel zeker- en met al dat extra gewicht kan hij nog maar gemiddeld 35,45605 km per uur rijden ipv 35,4561.

Aldus André met de bierpens -goei gerief staat altijd onder een dakje :coolbrows: - die na de groepsrit op zondagochtend zijn dorst gaat lessen in Café Bij Wiezeke en eerst een Duvelke, pintje, dubbele tripel, trippele dubbel, een zakske zoute chips, een streekbierke -want dat lust ne coureur als eens gèren- een Orvalleken en een ice tea, want ik moet nog naar huis zwalpen rijden. Onderweg rijd ik een koppel dat met een buggy op het jaagpad aan het wandelen is, net niet van de sokken. Thuis heeft moeder de vrouw boterpistoleekes en koffiekoeken gekocht. Na dit feestmaal zet hij zich in zijn relaxzetel om naar de Koers te kijken... En vervolgens in slaap te vallen na vijf minuten. 's Avonds is het stoofvlees met frieten en nog een streekbierke of twee vijf. "Ja" denkt André. Ik kon vroeger ook coureur geworden zijn. Ik had er de benen en mentaliteit voor.
Dit had een Man Bijt Hond fragment kunnen zijn :lol:

Nooit uw motor uit zetten als je naar de keuring gaat en je staat te wachten. Al sta je meer dan een uur te wachten. Uw motor moet warm zijn voor de tests. Da's beter voor de motor en bij een roettest blaas je ook minder roet met warme motor.
Tis n benzine hè

En die wat buiten de papieren controleerde was vrij duidelijk "Motor uit, motorkap ontgrendelen en gordels vastklikken"

Dan verschijnt net dit artikel

Wout moest een intervaltraining doen, maar het fietspad op die weg was niet geschikt voor snelheden van 40 à 45 km/u."

Aahja want de wegen liggen overal biljart vlak

Daarom reden Van Aert en co op de weg naast het fietspad.

Ik ben zelf ook wel fan van wva. Maar ook voor hem zijn er verkeersregels hè.
anders gaat ge maar wat opt circuit rijden

Klopt, maar laatste keer dat ik langsging (met afspraak) met mijn eigen auto was de wachttijd voor diegene zonder afspraak ongeveer 2u30 (in hoeverre ze hierin overdrijven :wtf: geen idee.
Ik zeg wel door het werk kan ik moeilijk overdag eens langsgaan...
Kan je niemand in jouw plaats laten gaan om 10uur sochtends ofzo, ik denk dat je op een wip terug buiten staat zo. Je MOET niet per sé de eigenaar van het voertuig zijn eh, alleen letten op de klassieke zaken: propere auto presenteren, vriendelijk zijn en niet teveel aan hun oren zeuren, zo zijn er al genoeg op nen dag denk ik :unsure:

Om nog maar te zwijgen van mensen die na het parkeren zonder omkijken hun portier openzwaaien over een fietspad :)

Nu ja, dwaze asocialen heb je in elke bevolkingsgroep, segment, hobby, enz.

Nog zo'n paljas. Misschien moeten ze eens leren zich aan de wet te houden ipv eerst de wet continue te overtreden en als er dan betaald moet worden is het wenen. Waarom moeten we dan eigenlijk nog een theoretisch rijexamen afleggen als men toch niet weet wat de maximumsnelheden zijn.

Nog zo'n paljas. Misschien moeten ze eens leren zich aan de wet te houden ipv eerst de wet continue te overtreden en als er dan betaald moet worden is het wenen. Waarom moeten we dan eigenlijk nog een theoretisch rijexamen afleggen als men toch niet weet wat de maximumsnelheden zijn.
Hulde aan Dominic om de staatskas te sponsoren met zijn gedrag. Volgende week doet die dat opnieuw.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan