Je ergernissen van vandaag - Deel 1

Status
Niet open voor verdere reacties.
Hoe kan je aantonen dat je huurwoning niet geschikt is om een "bepaald dier" te houden?

Ik kan me inbeelden dat je ook liever geen kettingroker als huurder hebt, want die stank krijg je moeilijk uit je woning. Maar je kan mensen niet verbieden om te roken.

Hoe kan je aantonen dat je huurwoning niet geschikt is om een "bepaald dier" te houden?

Ik kan me inbeelden dat je ook liever geen kettingroker als huurder hebt, want die stank krijg je moeilijk uit je woning. Maar je kan mensen niet verbieden om te roken.
Eventueel een "belle-étage", met enkel een garage beneden, en woon ruimte via een (smalle)trap naar boven?
Dat lijkt me wel heel onhandig als je daar met een grote hond telkens op en af moet? En bovendien geen tuin... Lijkt me nefast voor een grote hond?

En ja dat rook issue vind ik makkelijk op te lossen, door es snel naar buiten te gaan en een sigaretje te roken. Daar ga je niet van in isolement belanden of nadeel van ondervinden als roker imo.

Eventueel een "belle-étage", met enkel een garage beneden, en woon ruimte via een (smalle)trap naar boven?
Dat lijkt me wel heel onhandig als je daar met een grote hond telkens op en af moet?

En ja dat rook issue vind ik makkelijk op te lossen, door es snel naar buiten te gaan en een sigaretje te roken. Daar ga je niet van in isolement belanden of nadeel van ondervinden als roker imo.
Dat laatste is een kwestie van "goede huisvader" te zijn, maar daarop kan je mensen moeilijk screenen.

Laten we er wel eerlijk in zijn dat er ook gewoon gezinnen zijn die niet omkijken naar hun dieren en nog minder naar een gehuurde woonst..
Onlangs deelde iemand op fb nog foto's van wat de laatste huurder heeft uitgezet.
Gewoon de boel afgebroken, letterlijk. Alles gewoon naar beneden getrokken, overal vuil.

Mensen die trachten te scoren met iets te verhuren. Het blijft een lijdensweg.
Ze mogen het hebben.

Ofwel wordt de boel afgebroken.
Ofwel loop je tevens de investeringskosten achterna om het wat op te krikken naar de recentste normen die alsmaar strenger worden.

Ene die een huis ook verhuurt, zijn huurder is eruit getrokken, zag dat als een kans om het wat op te waarderen.
Natuurlijk, verlopen de verbouwingen niet zoals het moet, zijn er fouten gemaakt, lopen de kosten maar op.
I.p.v. te genieten van zijn weekenden, is hij met die zever steeds bezig nu.
Een grote financiële kater zegt hij.

Uiteraard zijn er ook positieve verhalen, maar tegenslag kan je wel zeer gemakkelijk hebben.
Al bij al, iets verhuren is quasi minstens een parttime job die je erbij neemt.

Laatst bewerkt:
Anyhow.... tijd voor weer es een nieuwe printer met bijgeleverde cartridges

nhPrmcm.jpeg

Huisdieren in een huurwoning:

Een algemeen verbod op huisdieren is niet toegelaten: dus geen huisdieren toegelaten is een artikel in de huurovereenkomst die sowieso nietig is, ook al heeft de huurder getekend.

Een specifiek verbod daarentegen is wel geldig: verhuurder mag stellen dat er bijvoorbeeld geen honden toegelaten zijn in de woning.

Lawaaihinder en dierenwelzijn vallen niet onder het woninghuurdecreet en kunnen wel degelijk ingeroepen worden door buren/derden. Maar niet door de verhuurder.

Plastiek verpakkingen. Dat ze daar nu gewoon eens een eind aan maken, want zoals het nu is trekt toch echt op niks. Waarmee ik bedoel dat veel plastieken flessen zodanig dunnetjes zijn, dat half de inhoud er uit vliegt als je een beetje kracht moet zetten om open te doen én dan die wraps rond meerdere items die gewoon doorscheuren als je ze oppakt. Ik denk niet dat de meerderheid van de mensen het erg zou vinden mocht men gewoon karton of papier (of zelfs zoals vroeger per stuk) gaan. Pak vandaag een zespak spuitwater, drie centimeter van de grond en patat, verpakking in frieten. Wil de blikjes limonade in de koffer zetten, hup, blikjes op de grond. Blikjes in Frankrijk zijn trouwens precies ook meer fragiel. Heel dikwijls (zonder valpartijen vaneigens) lekken.

Plastiek verpakkingen. Dat ze daar nu gewoon eens een eind aan maken, want zoals het nu is trekt toch echt op niks. Waarmee ik bedoel dat veel plastieken flessen zodanig dunnetjes zijn, dat half de inhoud er uit vliegt als je een beetje kracht moet zetten om open te doen én dan die wraps rond meerdere items die gewoon doorscheuren als je ze oppakt. Ik denk niet dat de meerderheid van de mensen het erg zou vinden mocht men gewoon karton of papier (of zelfs zoals vroeger per stuk) gaan.
Het is geen garantie dat papier of karton ecologischer is, en ook daar zal er een drive zijn om zo weinig mogelijk materiaal te gebruiken hoor. Verder is PET gewoon een schitterend materiaal naar bv. barrière-eigenschappen toe voor de fles zelf, terwijl je het daarna gewoon in de blauwe ak kan deponeren. Toch wel een verschil in gebruiksgemak met zware glazen flessen die moeten ingezameld en gespoeld worden.
Pak vandaag een zespak spuitwater, drie centimeter van de grond en patat, verpakking in frieten. Wil de blikjes limonade in de koffer zetten, hup, blikjes op de grond. Blikjes in Frankrijk zijn trouwens precies ook meer fragiel. Heel dikwijls (zonder valpartijen vaneigens) lekken.
Dat overkomt mij eigenlijk nooit dat die verpakking scheurt hoor, enkel dat handvatje wil het al eens opgeven.

Zou eigenlijk
Huisdieren in een huurwoning:

Een algemeen verbod op huisdieren is niet toegelaten: dus geen huisdieren toegelaten is een artikel in de huurovereenkomst die sowieso nietig is, ook al heeft de huurder getekend.

Een specifiek verbod daarentegen is wel geldig: verhuurder mag stellen dat er bijvoorbeeld geen honden toegelaten zijn in de woning.
Dan kan je toch perfect die gehele wet omzeilen.

Je vaardigt een "specifiek verbod" in, en noemt alle dieren op die je maar kunt vinden.

Iemand heeft z'n deur opengeslaan tegen mijn deur op de parking van de supermarkt. Geen idee wie. Jammer genoeg niet enkel een kras, maar ook een deuk.

Ik heb nu nog nooit in heel mijn leven m'n deur opengeslaan tegen een andere wagen. En weetje waarom?
Omdat ik geen impertinente mongool ben die denkt dat hij alleen op de wereld is. Daarom.

Iemand heeft z'n deur opengeslaan tegen mijn deur op de parking van de supermarkt. Geen idee wie. Jammer genoeg niet enkel een kras, maar ook een deuk.

Ik heb nu nog nooit in heel mijn leven m'n deur opengeslaan tegen een andere wagen. En weetje waarom?
Omdat ik geen impertinente mongool ben die denkt dat hij alleen op de wereld is. Daarom.
Camerabeelden opvragen en aanklagen voor vluchtmisdrijf? 🤷‍♂️

Fucking Fluvius klantendienst....

Vorig jaar hebben we in oktober een technieker over de vloer gehad omdat we met een panne zaten. Die technieker test alles van onze zekeringen en vervangt zelfs de hele digitale meter. Uiteindelijk kan hij de oorzaak niet vinden en kan hij enkel uitsluiten dat de kabel tussen zekeringkast en digitale meter een beschadiging moet hebben waardoor deze steeds kortsluit.

Snel-snel een nieuwe kabel laten leggen wat ons een pak geld kost en Fluvius stuurt snel terug iemand om de nieuwe kabel aan te sluiten op onze meterkast -> Hoera alles werkt!

Alles behalve de meterstand via fluvius hun site waar je normaal je verbruik kan nakijken. Dit is plots niet meer te lezen en de getallen die we aflezen op de meter zelf lijken totaal niet te kloppen.

Belpoging 1 naar Fluvius: ja, dit is een algemeen probleem -> wacht even
Belpoging 2(een week later): Oei, we kunnen uw meter inderdaad niet uitlezen. Hier maak ik een dossier voor aan ter opvolging bij onze achterliggende dienst
Belpoging 3(nog twee weken later): Aaah, we moeten u nog even om geduld vragen, uw dossier is nog in behandeling
Belpoging 4(nog een maand later): Ja, het wordt nog nagekeken meneer. Sorry, nog even geduld, ik zal vragen of het sneller behandeld kan worden
*10 maart*: een mail:

We zien inderdaad dat we de elektriciteitsmeter niet meer kunnen uitlezen sinds 16/10/2022.

We hebben dit doorgestuurd naar de betrokken diensten om na te kijken.

Uw vraag zal zo snel mogelijk behandeld worden, maar het is druk op deze diensten, onze excuses hiervoor, gelieve nog even geduld te hebben.

Belangrijk: dit heeft uiteraard geen enkel gevolg voor de registratie van je verbruik op de digitale meter. Ook zonder uitlezing vanop afstand blijft de registratie correct verlopen.

Alleen zullen we op het moment van facturatie door jouw energieleverancier, een manuele meteropname moeten voorzien vanuit Fluvius, hetzij via onze meteropnemer, hetzij via brief of email.

Als het mogelijk is zullen we de meter alsnog uitlezen.

Michster denkt bij zichzelf: ooh mooi, eindelijk iemand die de case toegewezen kreeg.

Brief op 17 maart: geef uw meterstanden door want we kunnen dit niet vanop afstand, als u dit niet doorgeeft binnen 7 werkdagen zullen we een schatting doorgeven aan Luminus.

Michster checkt de meterkast: Hmmmmm, deze getallen lijken te kloppen, maar ze staan bij de foute code (normaal moeten deze staan op 1.8.1 en 1.8.2

Belpoging 5: ik doe mijn heel verhaal nog eens inclu de vreemde meterstanden -> "Oei ja, dan ga ik toch kijken voor een afspraak wat vroeger in te plannen, ik moet u desnoods even doorschakelen"

Doorgeschakeld met iemand van meteropname: "ja, die collega is fout. Uw meter kan niet uitgelezen worden, dus een technieker moet effectief komen nakijken wat er aan scheelt, das is alleen maar logisch hé. Bel naar storingslijn, die maken u asap een afspraak"

Belpoging 6: "Ja, maar zomaar een technieker inplannen dat gaat niet hé..." Ik moet nog eens 2/3 keer mijn verhaal doen, want ook al is ze vriendelijk, de medewerkster is zeer argwanig om zomaar een technieker te sturen. 2 keer in wacht gezet en in totaal een halfuur gebeld waar na ze zegt "ik zal een ticket aanmaken zodat men u zo gauw mogelijk terug kan contacteren voor een technieker in te plannen"

En nu dus opnieuw wachten op een telefoontje.

Uiteindelijk is het niet zo een ramp, want onze energiefactuur is zeer betaalbaar, maar als zij zelf schattingen gaan maken(wij wonen nog maar anderhalf jaar in dit appartement), dan kan ik achteraf nog extra moeite hebben met Luminus voor als ze de boel nog eens moeten corrigeren.

:mad:

Camerabeelden opvragen en aanklagen voor vluchtmisdrijf? 🤷‍♂️
2 jaar geleden is er ene op een parking tegen mijn wagen gereden. Winkel wou beelden niet tonen, enkel met politie bij. Politie wou niet afkomen, ik moest op afspraak in de werkweek tussen 9u-11u of 14u-16u gaan en klacht indienen. Ze gingen dan wel eens kijken, want voor zo'n zaken hadden ze geen tijd.

Die agent zei letterlijk: 'hoe oud is uw wagen? 9 jaar? En ga je daar nog om lopen dan?'

En dan was het heel m'n zijkant die getoucheerd was.

Dus neen, ik begin er niet aan voor zoiets.

Recent ook voorgehad; gelukkig kunnen laten herstellen voor 100 euro.

effenheid/schoonheids filters.

Vind ik nu eens zo belachelijk hé. Waarom is dit eigenlijk uitgevonden?
Ja iedereen wordt ouder, maar waarom mag dat niet gezien zijn "on line"?

Iemand dat ik ken, zijn vrouw haar FB staat vol met foto's, elke dag post ze nieuwe close ups, maar geen enkele naturel foto. Allemaal met "filters" waardoor ze er 30 jaar uit ziet, terwijl ze er eigenlijk 52 is. En ja , het is ook een buitenlandse vrouw.

Die kerel heeft indertijd een relatie met haar aangeknoopt, op basis van die foto's...
Had wel graag es zijn reactie gezien, toen hij na 6 maand heen en weer chatten, haar voor het eerst IRL zag. :rofl:

Feitelijk heb ik dan altijd goesting om daar een reactie op te plaatsen , maar de beschaafde man die ik ben, laat ik dat toch maar achterwege.
Maar moest dat mijn vriendin zijn, ik zou haar toch zeggen dat dat idioot is.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan