Je ergernissen van vandaag - Deel 1

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik heb zo ooit eens de fout gemaakt naar UGC in Antwerpen te gaan op de dag van het suiker- of offerfeest.

Snotneuzen die heel de film rondliepen in de zaal. Belachelijk doen gsm’en etc.

Heb daar ne conemadegout aan overgehouden.
Is dit dan een cinema met als achtergrondmuziek les lac du connemara? Zo ja, ik snap de degout.

Ik vind kleine kindjes net zo schattig als de volgende, vooral als ze op hun chubby wiebelbeentjes net kunnen lopen. Maar daar zijn momenten voor. Gisteren zo een dotje in de supermarkt, overal over en door waggelen. Heel lief om zien. Maar dan was er een ouder koppel dat een rayon aan het afspeuren was, schuiven hun kar mee naargelang ze kijken en natuurlijk tegen dat ventje. Heel zacht, weliswaar. Die moeder geeft daar een snedige opmerking, maar ik vond echt niet dat het koppel met kar in fout was. Het is AH, niet het Vierarmenkruispunt. Misschien moet uwen Jean-Kévin (of Albert-Auguste of iets) op zo een drukke dag wel in een kinderstoeltje blijven.

Lijkt me nogal paradoxaal: Gaan klagen dat anderen met hun gsm bezig zijn, en dan zelf een gsm nr sturen :D
Bovendien zou ik dat nooit doen "gaan klagen", want dan zijn ze 2 minuten braaf als er iemand komt, en nadien is het weer van dat... En tegen dan is de film al halverwege...

En nu komt het: Ik heb die 4 apen gisteren gevolgd toen ze de cinema buiten wandelen, en ik zag ze op de parking iets "overhandigen" aan of van een kinepolis medewerker. Mijn eerste gedacht was dat de kinepolis medewerker hen aansprak , of een klacht over hen had gekregen, maar dan zag ik iets "overhandigd" worden... Een boete zal dat wel niet zijn denk ik... eerder iets met drugs te maken of iets dergelijks. Zag er ook weer niet koosjer uit.
Oei, dat is speciaal :-). Trouwens eens controle gehad op cosy seats, iedereen moest ticket laten zien dat je effectief bij had betaald daarvoor en niet goedkoop ticketje en dan op cosy seats ging zitten. Denk dus niet dat er automatische sensors zijn om te bekijken of de juiste gewone stoeltjes bezet zijn, houden ze zich zeker niet mee bezig. Gewoon verzetten als je wilt

gisteren tijdens scream 6 in de cinema, 4 puisterige kids die constant zaten te praten en met gsm bezig tijdens de film.... En dan ook nog eens met pop corn gooien naar elkaar.
Gelukkig zaten die een paar rijen van mij, en dan nog eens een stuk rechts van me. Tot er een beer van een kerel op stond, en op die éne zijn kruin van z'n kop sloeg *PETS* , en vroeg "hoe zit het". (dat was dan weer m'n glimlach van vandaag).

Maar serieus, na afloop zag ik dan echt overal rond die 4 stoelen pop corn liggen, moet nogal fijn zijn voor de mensen die dat moeten opruimen...

Brengt mij tot de volgende vraag: Mag je in de kinepolis dan gewoon je gaan verplaatsen?
Ik neem aan dat niemand daar iets op tegen zal hebben, als ze opeens enkele rode stoelen op het scherm zien (is met gewichts sensors in de stoelen dacht ik?), en de security komt langs, en je legt dat gewoon uit dat je je verplaatst hebt omdat enkele lastige kids constant lawaai maken?
again: ik had er niet zo veel last van, maar had ik daar net naast of achter gezeten, ging ik mij toch wel verplaatst hebben ...
(Ik zou ook wel durven assertief zijn en zelfs nog stapje verder gaan, zoals die kerel, maar of dat altijd zal helpen, is nog maar de vraag natuurlijk). Tijdens Die Hard 5 heb ik zo toen ooit eens 2 snotneusjes van 12 jaar gevraagd om te zwijgen (die bleven maar TETTEN roepen tijdens de film, in Die hard begot...), maar die bleven maar voort doen, tot ze opeens pop corn begonnen achter zich gooien, naar mij. Dan heb ik éne van bij z'n kraag gegrepen en in zn gezicht gefluimd :). Dan hebben zij zich verplaatst.
Everyone has their limits.

Ook eens zo een aap een voetje tegen zijn achterhoofd verkocht. Zat voor me ook met een stuk of 4 de hele tijd ambetant te doen en te slaan met flessen naar elkaar.

Een goeie tik van mijn voet op zijn puntkop, dan keek hij zo dwaas als hij groot was achter hem.
Een death stare van mijn kant en het probleem was opgelost. Tot grote vreugde van de mensen die achter me zaten.

Allé zeg die gsm's in de cinema daar verschiet ik van.

Als gsm verslaafde, zoals velen veronderstel ik... De enige plaats waar ik nu eens 100% mijn gsm negeer is in de cinema...
En natuurlijk ook op begrafenissen etc.

Ook eens zo een aap een voetje tegen zijn achterhoofd verkocht. Zat voor me ook met een stuk of 4 de hele tijd ambetant te doen en te slaan met flessen naar elkaar.

Een goeie tik van mijn voet op zijn puntkop, dan keek hij zo dwaas als hij groot was achter hem.
Een death stare van mijn kant en het probleem was opgelost. Tot grote vreugde van de mensen die achter me zaten.
En als leerkrachten dit zouden doen is het kot te klein :p.

Die hebben ze wel degelijk sinds je op zetel kan reserveren, in elke zetel zit een sensor. Als iemand op een niet-gereserveerde zetel zit komen ze u eruit halen.
letterlijk nog nóóit voor gehad. ik ga elke maand, en zit zelden op de stoel die ik effectief gekozen heb 🤷‍♂️
voor de volledigheid: ik kies meestal een stoel aan de zijkant, en dan de middelste, kwestie dat er niemand naast u komt zitten.
en ik ga ook meestal de laatste vertoning kijken, dan zit er sowieso al niet veel volk in de zaal
Van mensen werkzaam bij de politie verdraagt men dit over het algemeen ook niet. 😂
zolang hij daar niet in uniform zit?

@TRUMP : de dag dat ze eten verbieden tijdens de cinema mogen ze me terug verwachten.
Eten en drinken moeten ze maar voor of na de film doen.
Ik kan me vergissen, maar ik heb ooit eens gehoord dat Kinepolis van plan was -of toch tenminste de piste onderzocht- om bv ook warme snacks zoals pizza, pastabekers of hamburgers aan te bieden voor tijdens de film. :puke:

Ik kan me vergissen, maar ik heb ooit eens gehoord dat Kinepolis van plan was -of toch tenminste de piste onderzocht- om bv ook warme snacks zoals pizza, pastabekers of hamburgers aan te bieden voor tijdens de film. :puke:
Wtf, dat zal nogal wat worden zeker?
Overal ketchup en pizza beleg aan die stoelen, en de poetsdame's die ze mogen er af krabben.

Walgelijke gedachte alleen al. Maar het zou me niet verbazen natuurlijk, kinepolis doet alles om geld uit alles te slaan. Zelfs titanic en jurassic park terug op het grote scherm. hoe zielig kan je zijn.

De papa van een goeie vriend is enkele dagen geleden overleden en ik geraak er niet toe om hem te sturen of te bellen. Niet dat ik niet wil, maar ik weet niet wat zeggen.

"Sterkte", "onthou de goede momenten", "als er iets is of als we kunnen helpen zeg het ons dan"
Dat voelt allemaal zo gemakkelijk en goedkoop en daar is hij ook nie veel mee (nie dat te veel kunt helpen natuurlijk)

Maar ik ben dus een ergernis voor mezelf
gebruik chatgpt om een mooie tekst te formuleren.
Werkt kei goed voor op kaartjes etc.
En altijd uniek

Zo erg is dat nu ook weer niet. Een MaxMax Fury Road zou ik nog wel eens op het grote scherm willen zien.
Bwahja, zal er ook aan liggen dat die genoemde films mij niet echt liggen.

Toegeven: Waterworld zou ik ook wel es op big screen hebben willen zien.

Nu ben ik wel benieuwd. Wat geef je dan in bv en wat komt eruit?
Ik heb een keer gewoon dit ingegeven:
De papa van een goeie vriend is enkele dagen geleden overleden en ik geraak er niet toe om hem te sturen of te bellen. Niet dat ik niet wil, maar ik weet niet wat zeggen.

Kun je een mooi kaartje formuleren?

Natuurlijk kan ik je helpen bij het opstellen van een kaartje om je medeleven te betuigen aan je vriend. Hier is een voorbeeld van wat je zou kunnen schrijven:

Beste vriend,

Ik wil je graag mijn oprechte deelneming betuigen bij het overlijden van je vader. Ik kan me voorstellen dat dit een zeer moeilijke tijd voor je en je familie is, en ik wil je laten weten dat ik aan jullie denk en jullie steun.

Je vader was een geweldige man die veel voor anderen heeft betekend en die altijd met veel liefde en respect werd behandeld. Ik hoop dat je, ondanks het verdriet, herinneringen koestert aan de mooie momenten die je samen hebt gedeeld en dat deze je kracht en troost geven in deze moeilijke periode.

Als er iets is wat ik voor je kan doen, laat het me dan alsjeblieft weten. Nogmaals, ik wil je laten weten dat je niet alleen bent en dat ik er altijd voor je zal zijn.

Met oprechte deelneming en warme groeten,

[Je naam]

Dat was allemaal wat langdradig, dus heb ik volgende gestuurd:

Het moet een kaartje zijn. Hou het dus kort.

Natuurlijk, hier is een kort kaartje dat je als inspiratie kunt gebruiken:

Beste vriend,

Ik wil je via deze weg graag mijn oprechte deelneming betuigen bij het verlies van je vader. Moge jij en je familie kracht vinden in deze moeilijke tijd.

Met innige deelneming,

[Je naam]
Mits wat aanpassingen maak je daar van met ChatGPT wat je wilt dat er uitkomt he.

Ik heb een keer gewoon dit ingegeven:

Kun je een mooi kaartje formuleren?

Dat was allemaal wat langdradig, dus heb ik volgende gestuurd:

Mits wat aanpassingen maak je daar van met ChatGPT wat je wilt dat er uitkomt he.
Ik vind het eigenlijk wat vreemd dat je daarvoor ChatGPT zou gebruiken, dat zijn toch al de klassieke standaardzinnen en cliché's op een hoop. Zeker dat kort voorbeeld op het einde, dat kan je volgens mij gewoon zo kopen op een kaartje "innige deelneming".

Overigens, dat is ok hé, een kaartje voor zoiets mag gerust niet superorigineel zijn vind ik, het is het gebaar dat telt.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan