Je ergernissen van vandaag - Deel 1

Status
Niet open voor verdere reacties.
gisteren tijdens scream 6 in de cinema, 4 puisterige kids die constant zaten te praten en met gsm bezig tijdens de film.... En dan ook nog eens met pop corn gooien naar elkaar.
Gelukkig zaten die een paar rijen van mij, en dan nog eens een stuk rechts van me. Tot er een beer van een kerel op stond, en op die éne zijn kruin van z'n kop sloeg *PETS* , en vroeg "hoe zit het". (dat was dan weer m'n glimlach van vandaag).

Maar serieus, na afloop zag ik dan echt overal rond die 4 stoelen pop corn liggen, moet nogal fijn zijn voor de mensen die dat moeten opruimen...

Brengt mij tot de volgende vraag: Mag je in de kinepolis dan gewoon je gaan verplaatsen?
Ik neem aan dat niemand daar iets op tegen zal hebben, als ze opeens enkele rode stoelen op het scherm zien (is met gewichts sensors in de stoelen dacht ik?), en de security komt langs, en je legt dat gewoon uit dat je je verplaatst hebt omdat enkele lastige kids constant lawaai maken?
again: ik had er niet zo veel last van, maar had ik daar net naast of achter gezeten, ging ik mij toch wel verplaatst hebben ...
(Ik zou ook wel durven assertief zijn en zelfs nog stapje verder gaan, zoals die kerel, maar of dat altijd zal helpen, is nog maar de vraag natuurlijk). Tijdens Die Hard 5 heb ik zo toen ooit eens 2 snotneusjes van 12 jaar gevraagd om te zwijgen (die bleven maar TETTEN roepen tijdens de film, in Die hard begot...), maar die bleven maar voort doen, tot ze opeens pop corn begonnen achter zich gooien, naar mij. Dan heb ik éne van bij z'n kraag gegrepen en in zn gezicht gefluimd :). Dan hebben zij zich verplaatst.
Everyone has their limits.

Laatst bewerkt door een moderator:
@TRUMP : de dag dat ze eten verbieden tijdens de cinema mogen ze me terug verwachten.
Eten en drinken moeten ze maar voor of na de film doen.
Ik snap je, maar daar kan je natuurlijk ver in gaan hé:
Je kan ook zo'n GSM JAMMER plaatsen, die elk signaal verstoort waardoor niemand bereik heeft. Maar of dat de oplossing is?
Mensen die zich vervelen tijdens de film, gaan dan nog meer met elkaar kletsen vrees ik...

Ik snap gewoon niet wat mensen gaan doen in een cinema, ze betalen (gek veel) geld voor een film te zien, die ze niet interesseert... Dat ze dan gewoon op café gaan, en daar wat onnozel doen hé. Of in de cinema lobby, in die zeteltjes zitten, naar trailers kijken. Kost hun dan niets, en laten ze andere mensen met rust.

Nee serieus, soms denk ik dat mensen gewoon met opzet zo slecht zijn om anderen te gaan storen (zie die 2 kids tijdens Die Hard 5).... Je kan dat toch geen normaal gedrag noemen, zitten "tetten" roepen , lachen en dwaas doen, met pop corn gooien...

De papa van een goeie vriend is enkele dagen geleden overleden en ik geraak er niet toe om hem te sturen of te bellen. Niet dat ik niet wil, maar ik weet niet wat zeggen.

"Sterkte", "onthou de goede momenten", "als er iets is of als we kunnen helpen zeg het ons dan"
Dat voelt allemaal zo gemakkelijk en goedkoop en daar is hij ook nie veel mee (nie dat te veel kunt helpen natuurlijk)

Maar ik ben dus een ergernis voor mezelf
Niet te vergelijken, maar wij hebben bij een bevriend koppel dat hun tweeling verloren was bij een miskraam na 6 maand gestuurd "we weten niet wat we moeten zeggen, maar als je eens wil komen eten of graag wat eten wil, of gewoon eens wil gaan wandelen of praten, laat het weten"

Gewoon aangeven dat je beschikbaar bent, maar op hun/zijn voorwaarden (qua duur, plaats,...) heeft hun enorm veel deugd gedaan zeiden ze toen. Elk persoon is anders natuurlijk, maar dat zou ik dus doen.

De papa van een goeie vriend is enkele dagen geleden overleden en ik geraak er niet toe om hem te sturen of te bellen. Niet dat ik niet wil, maar ik weet niet wat zeggen.

"Sterkte", "onthou de goede momenten", "als er iets is of als we kunnen helpen zeg het ons dan"
Dat voelt allemaal zo gemakkelijk en goedkoop en daar is hij ook nie veel mee (nie dat te veel kunt helpen natuurlijk)

Maar ik ben dus een ergernis voor mezelf
Eten brengen! Niet "als ge iets moet hebben moet je maar roepen" maar het spontaan brengen, dat zijn van die basic dingen waar mensen op zo'n moment geen fut voor hebben tussen al het geregel en echt het verschil maken.

Je kan ook zo'n GSM JAMMER plaatsen, die elk signaal verstoort waardoor niemand bereik heeft. Maar of dat de oplossing is?
Mensen die zich vervelen tijdens de film, gaan dan nog meer met elkaar kletsen vrees ik...

Ik snap gewoon niet wat mensen gaan doen in een cinema, ze betalen (gek veel) geld voor een film te zien, die ze niet interesseert... Dat ze dan gewoon op café gaan, en daar wat onnozel doen hé. Of in de cinema lobby, in die zeteltjes zitten, naar trailers kijken. Kost hun dan niets, en laten ze andere mensen met rust.

Nee serieus, soms denk ik dat mensen gewoon met opzet zo slecht zijn om anderen te gaan storen (zie die 2 kids tijdens Die Hard 5).... Je kan dat toch geen normaal gedrag noemen, zitten "tetten" roepen , lachen en dwaas doen, met pop corn gooien...
Lijkt me dat ze daar geen probleem mee hebben als je verplaatst. Er hangt hier in de zaal ook een gsm nr dat je kan sturen bij overlast

Lijkt me dat ze daar geen probleem mee hebben als je verplaatst. Er hangt hier in de zaal ook een gsm nr dat je kan sturen bij overlast
Lijkt me nogal paradoxaal: Gaan klagen dat anderen met hun gsm bezig zijn, en dan zelf een gsm nr sturen :D
Bovendien zou ik dat nooit doen "gaan klagen", want dan zijn ze 2 minuten braaf als er iemand komt, en nadien is het weer van dat... En tegen dan is de film al halverwege...

En nu komt het: Ik heb die 4 apen gisteren gevolgd toen ze de cinema buiten wandelen, en ik zag ze op de parking iets "overhandigen" aan of van een kinepolis medewerker. Mijn eerste gedacht was dat de kinepolis medewerker hen aansprak , of een klacht over hen had gekregen, maar dan zag ik iets "overhandigd" worden... Een boete zal dat wel niet zijn denk ik... eerder iets met drugs te maken of iets dergelijks. Zag er ook weer niet koosjer uit.

gisteren tijdens scream 6 in de cinema, 4 puisterige kids die constant zaten te praten en met gsm bezig tijdens de film.... En dan ook nog eens met pop corn gooien naar elkaar.
Gelukkig zaten die een paar rijen van mij, en dan nog eens een stuk rechts van me. Tot er een beer van een kerel op stond, en op die éne zijn kruin van z'n kop sloeg *PETS* , en vroeg "hoe zit het". (dat was dan weer m'n glimlach van vandaag).

Maar serieus, na afloop zag ik dan echt overal rond die 4 stoelen pop corn liggen, moet nogal fijn zijn voor de mensen die dat moeten opruimen...

Brengt mij tot de volgende vraag: Mag je in de kinepolis dan gewoon je gaan verplaatsen?
Ik neem aan dat niemand daar iets op tegen zal hebben, als ze opeens enkele rode stoelen op het scherm zien (is met gewichts sensors in de stoelen dacht ik?), en de security komt langs, en je legt dat gewoon uit dat je je verplaatst hebt omdat enkele lastige kids constant lawaai maken?
again: ik had er niet zo veel last van, maar had ik daar net naast of achter gezeten, ging ik mij toch wel verplaatst hebben ...
(Ik zou ook wel durven assertief zijn en zelfs nog stapje verder gaan, zoals die kerel, maar of dat altijd zal helpen, is nog maar de vraag natuurlijk). Tijdens Die Hard 5 heb ik zo toen ooit eens 2 snotneusjes van 12 jaar gevraagd om te zwijgen (die bleven maar TETTEN roepen tijdens de film, in Die hard begot...), maar die bleven maar voort doen, tot ze opeens pop corn begonnen achter zich gooien, naar mij. Dan heb ik éne van bij z'n kraag gegrepen en in zn gezicht gefluimd :). Dan hebben zij zich verplaatst.
Everyone has their limits.

@TRUMP : de dag dat ze eten verbieden tijdens de cinema mogen ze me terug verwachten.
Eten en drinken moeten ze maar voor of na de film doen.

Hatelijk ja. En ik snap dat ook helemaal niet. Dat is gewoon geld uitgeven om de onnozelaar te gaan uithangen en anderen te irriteren.

In de Lumiere, toch die in Mechelen, is eten niet toegestaan tijdens de film. Ik ga nog zeer weinig naar de cinema en dat is eigenlijk de enige waar ik nog ga.

Wat eigenlijk heel vaak een heel grote ergernis is, is waarom je op een forum als dit niet gewoon rechstreeks images kan uploaden.
Zo'n gedoe eigenlijk altijd die foto's van mijn gsm via whatsapp sturen naar mezelf om ze dan via de pc up te loaden naar ergens en dan die links te kopieren.

Wat eigenlijk heel vaak een heel grote ergernis is, is waarom je op een forum als dit niet gewoon rechstreeks images kan uploaden.
Zo'n gedoe eigenlijk altijd die foto's van mijn gsm via whatsapp sturen naar mezelf om ze dan via de pc up te loaden naar ergens en dan die links te kopieren.
1678614858595.png

Als je dit in je instellingen aanzet kun je wel foto's uploaden 🤷‍♂️

ik denk niet dat het Kinepolis in een zaal waar stoelen vrij zijn ook maar één hol uitmaakt waar je zit. laat staan dat ze daar technologie voor zouden installeren, of personeel inhuren om dat real time te monitoren.

misschien dat ze het spijtig gaan vinden dat je een normale stoel betaalt, en dan in een comfy stoel gaat zitten, maar voor de rest: elke stoel kost evenveel, en het geld is binnen.

Bekijk bijlage 17855

Als je dit in je instellingen aanzet kun je wel foto's uploaden 🤷‍♂️

Ah allé da wist ik nie.
Moet dat die grote header zijn?

ik denk niet dat het Kinepolis in een zaal waar stoelen vrij zijn ook maar één hol uitmaakt waar je zit. laat staan dat ze daar technologie voor zouden installeren, of personeel inhuren om dat real time te monitoren.
Die hebben ze wel degelijk sinds je op zetel kan reserveren, in elke zetel zit een sensor. Als iemand op een niet-gereserveerde zetel zit komen ze u eruit halen.

Op dat vlak is er toch nog iets positiefs uit de Corona-periode gekomen. Sindsdien komen nieuwe films meestal na 1-2 maanden wel uit op streaming of blu ray. Geen nood meer om bijna 20 euro uit te geven voor een film, een zak chips en cola om me dan mateloos te irriteren aan andere mensen + slechte kwaliteit van elke projector die niet in hun laser ultra zalen staan. Dan geeft mijn tv een betere ervaring als het op beeldkwaliteit aankomt.

Ik heb zo ooit eens de fout gemaakt naar UGC in Antwerpen te gaan op de dag van het suiker- of offerfeest.

Snotneuzen die heel de film rondliepen in de zaal. Belachelijk doen gsm’en etc.

Heb daar ne conemadegout aan overgehouden.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan