Je ergernissen van vandaag - Deel 1

Status
Niet open voor verdere reacties.
dit soort mensen zijn hier al eens gepasseerd, maar gisteren toch weer voor gehad, in een special edition:

stond een man voor mij aan de kassa. had 6x dezelfde fles wijn mee. en dan discussiëren met de kassier. ah ja, want zijn vrouw was al gepasseerd eerder die dag, en zij had wél de promotie voor die wijn gekregen. (was uiteindelijk een tochnisch probleem, dus de korting is wel gegeven).

dus ge komt (als gezin) niet 1 keer langs voor een fles te kopen, ge komt 2x langs om er zoveel mogelijk te kopen?
Ik neem ook al eens 4 bakken bier mee als die in de reclame is. Zeker bij de zwaardere bieren. Tegenwoordig durven ze 4 à 5 euro vragen voor een zwaar bierke. Dan drink ik wel thuis met korting.

dat andere mensen misschien óók wil profiteren van de promotie om zo'n fles wijn te kopen?
Bij de eerste lockdown hanteerden supermarkten limieten op basisproducten, omdat mensen toen aan het bulken waren. Het lichaam van Christus is in dit profaan land geen basisproduct. Maar voor een supermarkt maakt dat toch niet uit of ze 12 flessen wijn verkopen aan één man of aan 12 man?

Als je bij de wijnboer een bestelling doet is dat ook niet voor een fles of twee, maar meteen voor 12 of meer. In de supermarkt hetzelfde aantal kopen komt misschien minder vaak voor, maar dat is toch niet asociaal?

Bij de eerste lockdown hanteerden supermarkten limieten op basisproducten, omdat mensen toen aan het bulken waren. Het lichaam van Christus is in dit profaan land geen basisproduct. Maar voor een supermarkt maakt dat toch niet uit of ze 12 flessen wijn verkopen aan één man of aan 12 man?

Als je bij de wijnboer een bestelling doet is dat ook niet voor een fles of twee, maar meteen voor 12 of meer. In de supermarkt hetzelfde aantal kopen komt misschien minder vaak voor, maar dat is toch niet asociaal?
een wijnboer heeft normaal ook wel een grotere stock dan een lokale supermarkt.
nu goed, is dat een Groot Maatschappelijk Probleem? nee, tuurlijk niet.
maar ik erger mij gewoon aan dat soort mensen. 🤷‍♂️

De papa van een goeie vriend is enkele dagen geleden overleden en ik geraak er niet toe om hem te sturen of te bellen. Niet dat ik niet wil, maar ik weet niet wat zeggen.

"Sterkte", "onthou de goede momenten", "als er iets is of als we kunnen helpen zeg het ons dan"
Dat voelt allemaal zo gemakkelijk en goedkoop en daar is hij ook nie veel mee (nie dat te veel kunt helpen natuurlijk)

Maar ik ben dus een ergernis voor mezelf

De papa van een goeie vriend is enkele dagen geleden overleden en ik geraak er niet toe om hem te sturen of te bellen. Niet dat ik niet wil, maar ik weet niet wat zeggen.

"Sterkte", "onthou de goede momenten", "als er iets is of als we kunnen helpen zeg het ons dan"
Dat voelt allemaal zo gemakkelijk en goedkoop en daar is hij ook nie veel mee (nie dat te veel kunt helpen natuurlijk)

Ik denk dat je als goede vriend beter iets cliché kunt sturen of ff bellen en zeggen dat je niet weet wat zeggen dan helemaal niets van je laten horen...
Of ga even langs.

Zeg gewoon tegen die vriend de waarheid, dat je niet weet wat te zeggen/doen maar dat je er wel bent voor hem.

Zeg heiden, het is wel het bloed van Christus. Ik ga geen 12 hostiedozen inslaan😁

Heb tijdelijke ne bedrijfswagen in afwachten van ne nieuwe elektrische.
De vorige eigenaar/collega was ene die in die wagen rookte. Verschrikkelijk hoe die geur daarin blijft hangen en dat iemand zichzelf dat vrijwillig zou willen aandoen :')

Doet me denken aan wijlen @Remake die mijn collega was. Laatste weekend nog ff een festivalleke doen in het Oostblok met die auto en hem voor de deur afzetten vol gras, stro,drankflessen en heel de auto die stonk naar de drank en een festival. Had hij nog een paar blutsen gehad dan was die economisch perte totale.

Een ware held! Vooral omdat die baas niet beter verdiende dan zulke wraakcties.

Gewoon iets doen. Breng hem een schotel eten. Mijn vriendin heeft 5 jaar geleden haar zus verloren en weet nog altijd wie toen wat gedaan heeft. En er is geen volgorde van belangrijkheid. Elke geste is even groots en doet evenveel deugd. De pijn kunt ge toch niet wegnemen.

Mijn frigo/diepvries die de geest heeft gegeven.
Heb het te laat gezien, dus alles voor de vuilbak :sop: .

Straks gaan kijken voor een nieuwe. Gaat ook weer leuk worden , is zo'n segment waar je door het bos de bomen niet ziet.

Mijn frigo/diepvries die de geest heeft gegeven.
Heb het te laat gezien, dus alles voor de vuilbak :sop: .

Straks gaan kijken voor een nieuwe. Gaat ook weer leuk worden , is zo'n segment waar je door het bos de bomen niet ziet.
Ik adviseer ne witte! No racism!

Mensen zijn gewoon raar.

Geval 1: ik heb een booking systeem en als de lodge vol is op uw data dat je wilt kan ej zo'n availability request sturen die zegt wanneer er terug een kamer vrij is. Dat is niet echt bedoelt als email voor vragen.

Krijg ik via dit om 3h snachts een email met 10K vragen, zoals welke vogels kunnen ze zien. Waarom neem zet ik zo weinig fotos.op mijn insta. Om 3h10 krijg ik een email dat echt wel super dringend. Om 3h14 krijg ik een andere email krijg ik een andere email dat ze dringend antwoord moet hebben want ze wilt echt bij ons verblijven. Om 3h18 krijg ik dat ze weet dat het snachts is maar dat ze nog veel andere keuze lodges heeft. Al zijn wij keuze 1 ze zit er niet mee in om naar keuze te emailen. Om 3h30 krijg ik letterlijk "last chance to answer in 10mins else i book other lodge"

Om 8h30 krijgt ze, please book other lodge. Have a great day.

Dan ook vandaag,
In mijn prijs zit breakfast and dinner inclusief. 1 koppel bookt voor 1 nacht. Vragen ze of het dinner bij aankomst is of dag van check out. Ik zeg dag van aankomst en check out om 10h00 is. Krijg ik antwoord, waar moet ik dan eten op dag van check out.

Uw ontbijt is bij mijn weten al altijd zo geweest incl dag van check out hoor

Nee hij vroeg of hij zijn dinner kon hebben op dag van check out. Als ik zei nee, dan vroeg hij dus waar hij een dinner kon eten. Ontbijt uiteraard day of check out
Wat kost dat eigenlijk zo een nacht in uw lodge? Toevallig een link dat je wilt delen?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan