Je ergernissen van vandaag - Deel 1

Status
Niet open voor verdere reacties.
Mijn tandvlees juist onder mijn onderlip doet sinds vrijdag een beetje zeer als ik er tegen druk, hopelijk is het gewoon een beetje onstoken en dat het vanzelf weggaat. In normale toestand voel ik het niet, maar wel tijdens het eten. Vervelend. :(

Laatst bewerkt:

Allè de zon komt terug wat uit en daar zijn de mannen ook weer.
Bedoelt ge de mannen van Rosmeer die onder hunne steen zijn uitgekropen of wielertoeristen in het algemeen?

Telenet wifi die op nikskes trekt. Gsm krijgt soms totaal geen data. Als ik dan wel eens verbinding heb, geeft speedtest 9Mbps (ping 58ms). Steek ik mijne oude router ( microtik hap lite ) achter die van Telenet en verbind ik daarmee, heb ik een stabiele connectie en ongeveer 18Mbps (ping 15ms).

Stank van de houtstokers in de straat die dit jaar opmerkelijk erger is.
En de stank is één ding, maar de wetenschap dat die ongezonde lucht deze dagen in mijn huis hangt, ergert me meer en meer.

Inderdaad, het is begonnen bij de lood in de benzine, dan de asbest, dan duurdere sigaretten....waar gaat dit eindigen?
Nu nog de houtkachels, die al serieus geminderd zijn i.v.m. met 20 jaar geleden, die toch al een goede 2 weken moeten aanliggen volledig verbannen! De mensen moeten maar op gas en elektriciteit verwarmen, dat kost bijna niets.

En met de droogte iedere zomer misschien ook geen BBQ meer.

O, en water. Geen zwembad vullen of auto wassen. Want ook dat is de schuld van de bevolking natuurlijk.

Stel u voor dat het door de grote industrie en een wanbeleid was. :laugh:

Stel het u voor zeg. Hahahahaha.

Met droog zuiver hout heeft niemand problemen denk ik.

Maar ik merk nu toch ook wel dat er andere zaken in de kachel worden gestoken, zo stinken
Dat is iets anders. En daar is toch al serieus meer controle op dan vroeger.

Vorig jaar ene die brol in z'n kachel gestoken had met schouwbrand tot gevolg, in de buurt van m'n werk.

Nu nog de houtkachels, die al serieus geminderd zijn i.v.m. met 20 jaar geleden, die toch al een goede 2 weken moeten aanliggen volledig verbannen! De mensen moeten maar op gas en elektriciteit verwarmen, dat kost bijna niets.

En met de droogte iedere zomer misschien ook geen BBQ meer.

O, en water. Geen zwembad vullen of auto wassen. Want ook dat is de schuld van de bevolking natuurlijk.

Stel u voor dat het door de grote industrie en een wanbeleid was. :laugh:

Stel het u voor zeg. Hahahahaha.
Ik vind dat nogal een nutteloos argument eerlijk gezegd. Kijk naar de industrie en het wanbeleid! Geen probleem dat ik mijn restafval opstook dan. Alsof de "man in de straat" een idee heeft van wat de industrie uitstoot vs economisch nut ook gewoon, dat is gewoon cafépraat.

Dat op andere manieren stoken mogelijk duurder is of dat het maar twee weken is deze winter doet ook allemaal niet ter zake vind ik hoor. Uiteindelijk komt het altijd neer op een individu dat de asociale zak uithangt want het is goedkoper of gemakkelijker, terwijl heel de buurt er van mag "genieten". Het aantal mensen die op hout stoken, hoeveel daarvan zouden in de kou zitten als ze enkel met proper hout zouden stoken en een deftig afgestelde brander? Ik heb thuis nooit anders geweten dat de allesbrander op puur afval draaide want anders moest de gasketel aan en dat kostte wel geld hé. Terwijl we dat uiteraard makkelijk konden betalen, maarja.

Het argument over het water is in dezelfde trant, het is allemaal de fout van een ander en ik als individu wil gewoon mijn zin kunnen doen. Vreemd, want vermits we hier niet in een dictatuur leven, en "de politici" ook niet ergens in een afgesloten compound wonen zou je kunnen denken dat het mensen zoals wij zijn, en we gewoon krijgen wat we verdienen.

Welja, op een bepaald moment zal dat allemaal niet meer gaan. En dan zullen er hardere maatregelen komen, en zullen er wat mensen uit de lucht komen vallen, en zal het vroeger beter geweest zijn. Net zoals nu met de "boomers" zullen onze kinderen of kleinkinderen zich afvragen waarom wij toch zo kortzichtig of egoïstisch waren. Zo gaat het altijd uiteindelijk, er komen nieuwe inzichten of gewoon een nieuwe norm, een groep blijft halstarrig zijn zin doen, en er moeten nieuwe repressieve maatregelen komen want mensen kunnen niet gewoon hun manieren houden.

En tot dan kan ik mijn ramen sluiten op dagen zoals vandaag omdat ze links en rechts vuiligheid opstoken.

Ik vind dat nogal een nutteloos argument eerlijk gezegd. Kijk naar de industrie en het wanbeleid! Geen probleem dat ik mijn restafval opstook dan.
Haha, totaal niet wat ik zei of bedoelde.

Het ging om hout stoken in een houtkachel, plots sleur je er restafval bij. Dus 't komt erop neer dat iedereen met een houtkachel z'n restafval erin kletst?

DAT is cafépraat, m'n beste.

nu de energietarieven weer normaal staan zouden ze beter hun frieten weer wat goedkoper maken.
Echt waar, 9,10€ voor een grote met dubbele portie andalouse en een cervela niet gebakken. Bij mijn oude frituur betaalde ik pak 6 jaar geleden 5,10€ voor hetzelfde mét blikje fanta.

Haha, totaal niet wat ik zei of bedoelde.

Het ging om hout stoken in een houtkachel, plots sleur je er restafval bij. Dus 't komt erop neer dat iedereen met een houtkachel z'n restafval erin kletst?

DAT is cafépraat, m'n beste.
Ach kom, iemand ergert zich aan de stank van houtstokers. Wat is de kans dat men dan over een efficiënte verbranding van zuiver, droog hout spreekt. Daar kom jij dan op reageren hoe belachelijk het zou zijn om zoiets te verbieden want het is niet de fout van de bevolking en dat met eens naar de industrie en de overheid kijkt! Wie zit er eigenlijk in de politiek en de industrie?

Er zijn evengoed argumenten om gewoon met hout stoken aan te pakken hoor, maar eerst al eens beginnen met mensen die voor OVAM spelen zou al iets opbrengen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan