Je ergernissen van vandaag - Deel 1

Status
Niet open voor verdere reacties.
AH heeft een promo op Lay’s, ergens 99 cent voor een grote zak. Sta je dan in de rij voor de kassa achter vier identieke venten met gigantische dozen vol met die chips promo. De nachtwinkels van Kortrijk hebben dus weer voorraad… Ik begrijp dat het natuurlijk gewoon slimme business is en een promo is natuurlijk ook voor iedereen maar ergens bedenk je dan mensen die moeten effectief de centen tellen en al eens een traktaat kopen enkel als het in promo is. Of de kleinen die na school met zijn €2 chips en een drankje wil kopen. Soit, ik neem het serieuzer op dan het is maar eigenlijk zou er moeten een limiet staan op hoeveel je mag inkopen. Al zouden er dan gewoon twaalf identieke ventjes met zo een kar staan.

Zijn niet alleen de nachtwinkels die daar misbruik van maken hoor.

Hier in de eindejaarsperiode een actie op bubbels. Passeert er een koppel snobs, hebben heel de promotiestand in hun kar geladen.

Triest.

AH heeft een promo op Lay’s, ergens 99 cent voor een grote zak. Sta je dan in de rij voor de kassa achter vier identieke venten met gigantische dozen vol met die chips promo. De nachtwinkels van Kortrijk hebben dus weer voorraad… Ik begrijp dat het natuurlijk gewoon slimme business is en een promo is natuurlijk ook voor iedereen maar ergens bedenk je dan mensen die moeten effectief de centen tellen en al eens een traktaat kopen enkel als het in promo is. Of de kleinen die na school met zijn €2 chips en een drankje wil kopen. Soit, ik neem het serieuzer op dan het is maar eigenlijk zou er moeten een limiet staan op hoeveel je mag inkopen. Al zouden er dan gewoon twaalf identieke ventjes met zo een kar staan.
Bij ons is de nachtwinkel naast de Colruyt. Die kerel slaat zijn voorraad in en rijdt met zijn kar tot aan zijn deur :lol:

Hier staat bij zulke promo’s sat deze enkel voor privépersonen zijn en soms is er ook een limiet op zo een zaken.

Vooral ook omdat verkoop met verlies hier wel is toegelaten.

Tandarts afspraak moeten verzetten omdat ik volgende week de late heb en ik geen verlof kon krijgen. Eerst volgende afspraak is 11 juli. Zo wordt een half jaarlijkse controle plots een jaarlijkse. Echt gestoord.
Hier is dat snel, november de eerste afspraak gemaakt en ging pas oktober (het jaar was al om, dat was niet de reden)

Ik heb ook een tandarts afspraak moeten verzetten vandaag wegens werk.

1 mail verzonden 5 dagen geleden en nog een mail vanmorgen.
Zonet telefoon "U had een afspraak, maar heeft deze niet geannuleerd"
:wallbash:

Ja het is erg met de tandartsen tegenwoordig. En als er problemen zijn kan je niet dreigen, met op een ander te gaan want ... alles is volzet (!).

Ik had een afspraak gemaakt, bij de tandarts - 6 maanden wachten

Plots telefoon 1 fucking week voor de afspraak: Ja sorry Meneer, we hebben u per ongeluk dubbel geboekt :shutup:, de afspraak moet verplaatst worden.
Normaal was er pas een afspraak vrij, tegen de zomer, maar ja het was hun fout dus ze gingen mij nog terugbellen. 4 weken later mag ik alsnog langskomen.

Plots telefoon 1 fucking dag voor de afspraak: Ja sorry de tandarts heeft Covid. :frown:
Weer een paar weken wachten.

Nu donderdag is dan eindelijk de afspraak. Ik ben benieuwd of ze door gaat. :unsure:

Laatst bewerkt:
Geen idee. Ze zien blauw en hebben lintjes in het zwart. 🤷‍♂️
De zwarte lintjes zijn nog de oude.
Ik wist eigenlijk niet dat er nog regio's waren waar ze die oude zakken nog gebruikten.
Hier hadden we nooit echt problemen, maar sinds die nieuwe is het verschrikkelijk.

Constant scheuren, die lintjes lostrekken,...
Dat is wel heel raar, want die nieuwe zijn heel wat steviger dan de oude. Sinds de nieuwe zakken hebben we hier geen enkel probleem meer gehad.
Blauwe met witte lintjes hier. En het zijn de nieuwe want er staat al de "nieuwe" PMD zak op. Ale blauw. Ze zijn zo dun dat ze eigenlijk nog amper blauw zien.
Die nieuwe zijn toch helemaal niet zo dun ten opzichte van de oude zakken.
Die nieuwe zakken zijn wel wat lichter blauw dan de oude, dat klopt wel, er zit meer een witte schijn in het blauw. Maar ze zijn toch echt wel dikker en steviger dan de oude zakken waren.
Niets is zo slecht als die zakken voor tuinafval die ze een paar jaar geleden eens even gebruikt hebben.
In de zone van limburg.net zijn er heel wat gemeenten die net overgeschakeld zijn op van die zakken voor tuinafval en zakken voor keukenafval. Maar er zijn in die zones blijkbaar wel heel wat klachten over die zakken he ik al gehoord en gelezen.

Ja het is erg met de tandartsen tegenwoordig. En als er problemen zijn kan je niet dreigen, met op een ander te gaan want ... alles is volzet (!).
Hier ook verhuisde inwoners die nergens terecht kunnen. Ook kleuters die niet eens bij tandarts van ouders welkom zijn en dus nergens binnen geraken. Gaat toch een oplossing moeten komen of het wordt erger en erger

Die limiet is er technisch gezien ook maar geen enkele AH houdt zich daaraan, want ja omzet. (In principe max 6 stuks per aanbieding, meer, en zeker nachtwinkels is bestellen);)

De hoeveelheid post die ‘goede doelen’ sturen.
Vorige eigenaars gaven dus kennelijk aan álles. Getuige al het aantal mensen aan de deur met lotjes voor paters, blinden en aanverwanten. Maar daar komt dus nog die post bij. Blinden, doven, armen, hongerigen, dorstigen, zwart, geel, bruin, paters, zusters, gepensioneerden, babies, aardbevingen, overstromingen, kerkenbouwers, waterputgravers, getraumatiseerde huismussen, … Per week zonder overdrijven zeven briefwisselingen van een of ander ‘doel’. Het enige dat ontbreekt in die papiermolen is Red het Regenwoud.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan