Je ergernissen van vandaag - Deel 1

Status
Niet open voor verdere reacties.
Waarom gaan gepensioneerden om 16u30 naar de colruyt?
Zodat ze kunnen taffelen en hun kar in de omgekeerde richting kunnen duwen en met Jeanne (die per uitzondering wél de rijrichting van de gangen volgt) een klapke kunnen doen terwijl ze dubbelparkeren en jou er niet doorlaten.

Of omdat er juist dan iets warms klaarstaat om te proeven of de flessen wijn worden gewisseld?

Waarom gaan gepensioneerden om 16u30 naar de colruyt?
Ma zwijgt!

Ik dacht van vlug boodschappen te doen tijdens mijn middagpauze. Ik wil aanschuiven aan de enige kassa die open is, maar er staat een kar zonder iemand bij. Komt daar plots een oude dame van tussen de rekken gewandeld op haar gemakske. Ik schatte ze 70 jaar, overdosis schmink en parfum die ruikt tot buiten.

Madam had plaats gaan houden met haar kar en nog iets uit de rekken gaan halen, maar er stond niemand meer voor haar.

Dan tergend traag den band vullen. Dan eerst heel langzaam op 't gemak alles wegsteken. Dan heel langzaam betalen. Op een bepaald moment waren m'n boodschappen van den band aan het vliegen terwijl madam nog steeds in de weg stond.

Koe.

Willen alle ouders die hun koters de trein op steken met een smartphone nekeer oortjes kopen voor desbetreffende koters en ze ook leren gebruiken. Jesus ducking christ op een bakfiets, zo irritant. Nee, ik hoef uw hyperactieve cartoons niet mee te volgen op max volume.

Ma zwijgt!

Ik dacht van vlug boodschappen te doen tijdens mijn middagpauze. Ik wil aanschuiven aan de enige kassa die open is, maar er staat een kar zonder iemand bij. Komt daar plots een oude dame van tussen de rekken gewandeld op haar gemakske. Ik schatte ze 70 jaar, overdosis schmink en parfum die ruikt tot buiten.

Madam had plaats gaan houden met haar kar en nog iets uit de rekken gaan halen, maar er stond niemand meer voor haar.

Dan tergend traag den band vullen. Dan eerst heel langzaam op 't gemak alles wegsteken. Dan heel langzaam betalen. Op een bepaald moment waren m'n boodschappen van den band aan het vliegen terwijl madam nog steeds in de weg stond.

Koe.
Ik had mij daar voor gesteld ze :lol:

Waarom zegt men hier "ducking" ipv "fucking"? Tis niet alsof we niet snappen wat ge bedoelt he.
Sinds we weten dat ‘fucking’ eigenlijk een beetje zijn kracht verloren is, idd iedereen kent het en je kan er elke zin twaalf keer mee peperen zonder dat iemand nog opkijkt. Dus ducking. Clucking is eventueel ook een optie.

Ma zwijgt!

Koe.
Hahaha herkenbaar . Ik heb zo eens ambras gehad met een Maria of Germaine van een jaar of 80 aan de kassa van den Aldi.
Die had daar dus een halfvolle kar staan ad kassa maar was nergens te bespeuren.
Ik stond dus te wachten , klant er voor was aan het betalen dus de band was leeg.
Toen heb ik die kar van da madammeke dus naar achter getrokken en ben ik begonnen met mijn kar leeg te maken.
Komt da méméke daar aangestroffeld en begint van haren tak te maken dat het haar beurt was en si en la.
Mijn kar was ondertussen al uitgeladen.
De jeugd heeft geen respect voor ouderen en bla bla bla.
En ze was maar efkes iets gaan bijhalen, etc etc...
Da mens was zeker 5 min weggeweest.
Ik heb me eens omgedraaid en gezegd dat ze chance had dat ik haar kar niet naar de andere kant vd winkel had geduwd.
Ik heb veel geduld maar niet overdrijven hé mensen.

Laatst bewerkt:
Vandaag naar de post voor een pakje op te sturen. Ik sta aan te schuiven, beide loketten bezet en ik ben de volgende aan de beurt, twee dames wachtten achter mij. Komt er een oudere man binnen gewandeld, dik ingepakt, handschoenen aan en een banaan in de hand. Ik weet niet waarom maar mijn buikgevoel zei toen al "alé, 't is weer zo ene". Hij gaat niet via het aangeduide pad naar de wachtrij maar wandelt direct naar het sas. Hij drukt op de badgelezer die er hangt maar er gebeurd niets (surprise surprise..) De dame aan het linkse loket krijgt een paar seconden later toegang tot het sas om iets af te halen. De oudere man kijkt naar binnen maar ziet niemand staan en steekt dan voor naar het loket toe met de vraag aan de bediende of hij snel iets mag vragen.

Vervolgens begint hij te klagen dat een camionette van de fruitboer verkeerd stond geparkeerd op de parking van de post. Op die plaats mogen enkel postvoertuigen staan en hij moet daar weg. "Ja maar meneer, dat zien wij niet hé, daar kunnen wij niets aan doen". Waarop hij repliceerde, "jullie moeten dat afdwingen bla bla". Uiteindelijk gaat hij met lege handen naar buiten (nu ja, hij had zijn banaan nog) met de melding dat hij de politie wel ging bellen, gevolgd door een grote zucht van de bediende en mezelf.

Dit was dus een typisch geval van: Ik ben gepensioneerd, heb tijd zat en ik weet niet wat te doen met mijn dag.

Worden wij later allemaal zo? Ik hoop van niet toch? 😄

Stel je alles in via B-post om iets in een pakjesautomaat nabij werk te laten leveren... komen ze thuis langs, om het vervolgens maandag beschikbaar te stellen voor ophalen in een postpunt aan de andere kant van de stad...

Hoe? HOE?!?

Schoonma die just belde met mijn vriendin

- Komen jullie morgen bij ons eten?
Mijn vriendin antwoord: heel graag, maar Silence is pas terug van Brussel rond 18:00 -18:15
- Aahja nee dat gaat dan niet hè, ge weet dat wij om 17:30 stipt eten.

Volgende week staan ze hier weer
"Jullie komen nooit langs, we zien jullie niet als we nie zelf komen"
Duck you!

Hahaha herkenbaar . Ik heb zo eens ambras gehad met een Maria of Germaine van een jaar of 80 aan de kassa van den Aldi.
Die had daar dus een halfvolle kar staan ad kassa maar was nergens te bespeuren.
Ik stond dus te wachten , klant er voor was aan het betalen dus de band was leeg.
Toen heb ik die kar van da madammeke dus naar achter getrokken en ben ik begonnen met mijn kar leeg te maken.
Komt da méméke daar aangestroffeld en begint van haren tak te maken dat het haar beurt was en si en la.
Mijn kar was ondertussen al uitgeladen.
De jeugd heeft geen respect voor ouderen en bla bla bla.
En ze was maar efkes iets gaan bijhalen, etc etc...
Da mens was zeker 5 min weggeweest.
Ik heb me eens omgedraaid en gezegd dat ze chance had dat ik haar kar niet naar de andere kant vd winkel had geduwd.
Ik heb veel geduld maar niet overdrijven hé mensen.

Altijd zalig. Meestal verwachten die geen weerwoord. Heb er ook al vaak eens op hun plek gezet en je ziet het verschot en verontwaardiging dan op hun gezicht.

Mijn ergernis is dat door het lerarentekort ze iedere onbekwame dwaas nu leerkracht laten zijn.
Onze kleinste heeft daar een marginaal voor de klas (4de leerjaar) staan, het is echt tenenkrommend.

Hij had altijd goeie punten en die kerel is toegekomen in januari en het is een ramp.

En dan heb ik het nog niet over zijn taalgebruik gehad in de klas "what the fuck is dat hier" en consoorten.

Ze gaan daar toch dringend iets op moeten vinden want ons onderwijs gaat helemaal naar de kl*ten gaan op die manier.

Schoonma die just belde met mijn vriendin

- Komen jullie morgen bij ons eten?
Mijn vriendin antwoord: heel graag, maar Silence is pas terug van Brussel rond 18:00 -18:15
- Aahja nee dat gaat dan niet hè, ge weet dat wij om 17:30 stipt eten.

Volgende week staan ze hier weer
"Jullie komen nooit langs, we zien jullie niet als we nie zelf komen"
Duck you!
Their loss 🤷‍♂️

het feedback-topic: ge moogt stoppen gasten, mijne popcorn is al lang op en het is toch maar weer een herhaling van een herhaling van een herhaling.

(en neen, het is niet de bedoeling dat deze post een aanzet is om de discussie hier verder te zettten, het is mijn oprechte ergernis dat er weer zo gekakt wordt op de moderators en ze hun kostbare tijd, die ze aan modereren kunnen spenderen, weer mogen opofferen om dezelfde verwijten die al duizend keer weerlegd zijn toch weer te weerleggen. )

Gisteren een computerscherm gezien dat wat afgeprijsd was, maar ik was te lui om mijn bankkaart te pakken en om dan nu vandaag te constateren dat de afprijzing weg is. Typisch. :sop:

het feedback-topic: ge moogt stoppen gasten, mijne popcorn is al lang op en het is toch maar weer een herhaling van een herhaling van een herhaling.

(en neen, het is niet de bedoeling dat deze post een aanzet is om de discussie hier verder te zettten, het is mijn oprechte ergernis dat er weer zo gekakt wordt op de moderators en ze hun kostbare tijd, die ze aan modereren kunnen spenderen, weer mogen opofferen om dezelfde verwijten die al duizend keer weerlegd zijn toch weer te weerleggen. )
En dan moet je er eens de gemiddelde leeftijd van het forum erbij denken.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan