Je ergernissen van vandaag - Deel 1

Status
Niet open voor verdere reacties.
Enig idee hoeveel kcal 1 zo'n donut bevat? Ik vraag mij dat altijd af als ik een DD passeer. Nog nooit ene gegeten van daar.
Da's voor mij ook de reden om zoiets niet te kopen. Ik heb nog nooit een cream filled donut gegeten omdat ik mezelf ken en weet dat ik er dan meer en meer ga willen en er eigenlijk toch niet van kan genieten omdat ik daarna enkel aan de kcal denk die ik net heb binnengespeeld.

Toen ik nog voor Deliveroo werkte, moest ik dat regelmatig aan huis gaan leveren. Stiekem vind ik het degoutant dat je met 3 klikken die caloriebommen in huis kan halen. Dat verlaagt voor sommige mensen de drempel nog meer om het zomaar te doen. Donuts leveren aan bv. duidelijk obese mensen vond ik even erg als 2 flessen wijn leveren aan iemand die om 12 uur 's middags al serieus naar de drank stonk.

Meer Coolguy om van te houden.
All mine. :love2:
giphy.gif

Ergernis: Dochterlief weer wat ziekjes - lichtjes koorts, en gisteren, tegen haar gewoonte in, zeker een half uur stilgelegen bij mij tot de Perdolan werkte. (daar heb ik wel wat van geprofiteerd, knuffeltijd!🥰)

Mensen die bij concerten/festivals die metéén uitverkopen altijd zitten te verkondigen "dat ze gewoon terug zoals vroeger tickets via fysieke winkels moeten verkopen, want toen kon ge tenminste op uw gemak kaarten gaan kopen ipv te stressen met die online wachtrijen!"

Neen, als de vraag naar tickets X aantal keer groter is dan het aanbod dan gaat ge bij een fysieke verkoop waarbij het totaal aantal tickets verspreid moet worden over een paar tientallen fysieke verkooppunten, ook niet "op uw gemak" kaarten kunnen gaan kopen. Dan kunt ge (zoals vroeger ook wel gebeurde) al ruime een avond op voorhand gaan kamperen aan de ticketshop, in de hoop dat de medewerker in kwestie niet tien seconden te laat begint met tickets uit te printen en ge alsnog naar uw tickets kunt fluiten, als ge tenminste nog niet gewond zijt geraakt in de chaos die zo'n fysieke wachtrij vol gefrustreerde mensen teweeg zou brengen.

De reden dat ge vroeger makkelijker aan tickets kon geraken, is gewoon omdat naar concerten en festivals gaan vroeger toch nog iets minder "mainstream" was waardoor de vraag naar tickets minder massaal is dan tegenwoordig.

Mensen die bij concerten/festivals die metéén uitverkopen altijd zitten te verkondigen "dat ze gewoon terug zoals vroeger tickets via fysieke winkels moeten verkopen, want toen kon ge tenminste op uw gemak kaarten gaan kopen ipv te stressen met die online wachtrijen!"

Neen, als de vraag naar tickets X aantal keer groter is dan het aanbod dan gaat ge bij een fysieke verkoop waarbij het totaal aantal tickets verspreid moet worden over een paar tientallen fysieke verkooppunten, ook niet "op uw gemak" kaarten kunnen gaan kopen. Dan kunt ge (zoals vroeger ook wel gebeurde) al ruime een avond op voorhand gaan kamperen aan de ticketshop, in de hoop dat de medewerker in kwestie niet tien seconden te laat begint met tickets uit te printen en ge alsnog naar uw tickets kunt fluiten, als ge tenminste nog niet gewond zijt geraakt in de chaos die zo'n fysieke wachtrij vol gefrustreerde mensen teweeg zou brengen.

De reden dat ge vroeger makkelijker aan tickets kon geraken, is gewoon omdat naar concerten en festivals gaan vroeger toch nog iets minder "mainstream" was waardoor de vraag naar tickets minder massaal is dan tegenwoordig.
Hier was vroeger in Hasselt zo'n muziekwinkeltje. Als je daar goede klant was hield de uitbater je tickets al aan de kant.
En bij je volgende bezoek nam je ze dan mee. Lekker chill.

Toen de kids hier nog klein waren en Samson, Bumba en K3 het van het waren heb ik ook zo enkele maal virtueel in een wachtrij moeten wachten.
2x gedaan en toen heb ik gezegd , nooit meer.
Als ik niet direct binnengeraak probeer ik later eens via ticketswap en anders wordt het een Youtube concert.
Al slaat dat de laatste tijd ook zwaar tegen met hun reclame overload.

Amai, waar is de tijd dat je tickets in de Free Record Shop kon kopen. :biglaugh:

De frustratie hier is niet per sé dat je niet meer offline kaarten kan kopen maar wel dat die dingen al zijn uitverkocht nog voor het jaar moet beginnen en bekend is welke artiesten er gaan komen.

De kleinere festivals hebben dat probleem niet maar een mens wil ook wel eens een paar grotere groepen zien op een dag.

De frustratie hier is niet per sé dat je niet meer offline kaarten kan kopen maar wel dat die dingen al zijn uitverkocht nog voor het jaar moet beginnen en bekend is welke artiesten er gaan komen.

De kleinere festivals hebben dat probleem niet maar een mens wil ook wel eens een paar grotere groepen zien op een dag.

Dat is natuurlijk nog iets anders, maar ik had het vooral over zaken waarbij dat wel al geweten is (en de belangstelling dus ontzettend groot is).

Da's voor mij ook de reden om zoiets niet te kopen. Ik heb nog nooit een cream filled donut gegeten omdat ik mezelf ken en weet dat ik er dan meer en meer ga willen en er eigenlijk toch niet van kan genieten omdat ik daarna enkel aan de kcal denk die ik net heb binnengespeeld.

Toen ik nog voor Deliveroo werkte, moest ik dat regelmatig aan huis gaan leveren. Stiekem vind ik het degoutant dat je met 3 klikken die caloriebommen in huis kan halen. Dat verlaagt voor sommige mensen de drempel nog meer om het zomaar te doen. Donuts leveren aan bv. duidelijk obese mensen vond ik even erg als 2 flessen wijn leveren aan iemand die om 12 uur 's middags al serieus naar de drank stonk.

judge-judy-career-in-pics13-2000-cf174d73836e450aaaa12291ffaf9037.jpg

Op mijn vrouwtje haar werk kwamen ze langs met emmers koekjes...

de prijs was 26,50 euro.
Helaas had mijn vriendin die nog het nederlands niet perfect machtig is, begrepen dat het 6.50 was. (leek me eigenlijk nog wel een normale prijs voor een emmer koekjes). Ok het was wel een ietwat grote emmer, laat ons zeggen misschien bijna 1 kilo?

Tot haar grote verbazing dus 26.50 euro van de rekening gegaan. Navraag vandaag leek dat dit normaal was, geen fout. Het was wel degelijk 26.50 euro...

lijkt me wel immens bedrag, maar goed, heb gevraagd of ze kon te weten komen of dit voor een goed doel was of iets dergelijks?
misschien voor die aardbeving in Turkije...

Zal in elk geval wel de helft er van betalen.
Uw goedheid kent geen grenzen.

Maaar da's toch mega vroeg allez? Wij eten soms maar om 21h of 21h30. We zelfs nooit voor 19h.
Hangt toch van je eigen ritme af, gezinsleven, werk en pendeltijd,...

Ik sta de laatste maanden gemiddeld om 4u op, no way dat ik nog kan beginnen aan mijn avondmaal wanneer ik in bed kruip natuurlijk. 😉

En de meeste hier met peuters en kleuters hebben een oververmoeid kind tegen 18u30, puur voor een rustige avondstructuur wil je dan ten laatste om 17u30 eten zodat je kind om 18u30 rustig in z'n pyjama klaar is voor bed.

De vermelding van DD hierboven, wat een flauw afkooksel was van de Donuts van onze vroegere bakker die ermee gestopt was tgv redenen.

Waarbij de Donut in kwestie gevuld was met bananenpudding en een omhulsel van bananenglacée aan de buitenzijde had aan de zijkant en aan de bovenzijde afgetopt was met met slagroom en witte chocolade (zoals smurfentaart).

Nog altijd triestig dat die ooit gestopt zijn :(.

En dat ik dat nergens anders nog ben tegengekomen :(. En dan ook nog eens aan de kost van 1€...

zucht... in mijn jonge jaren heb ik er daar enorm veel van in mijn kas geslagen...
Ach ja, dan maar smurfentaarten kopen af en toe...

Zucht, een steeds weerkerende ergernis:
Ik ben verantwoordelijk voor wat IT-zaken op kantoor. Bij het onboarden van iemand leg ik de belangrijkste processen kort even uit (bijvoorbeeld hoe inloggen op VPN), maar ik ga er niet vanuit dat ze dat allemaal kunnen onthouden. Dus heb ik die zaken ook supergoed gedocumenteerd op onze knowledge base, met screenshots en al wat je maar wil. Superduidelijke instructies zodat echt iedereen daar mee aan de slag geraakt.
Jullie kunnen echt niet geloven hoeveel mensen er desonsdanks meteen naar mij toe komen met een probleem, zonder ook maar even serieus naar die documentatie te kijken. En dat terwijl 19 van de 20 keren hun probleem wel degelijk veroorzaakt wordt omdat ze de gedocumenteerde procedure niet goed volgen. (Overigens is die procedure op zich ook al supersimpel)

Ik zou daar wel van kunnen genieten. Maar als ik dan cheat (de zondag) is dat met frieten van de frituur. Dan bestel ik een Julientje met 2 extra frikandellen bovenop de standaard viandel. Mayonaise erop. En een paar pinten erbij. En dat verkies ik boven een donut.

Degoutant? Waarom? 't Zijn caloriebommen, ja, maar ook dat kan verantwoord geconsumeerd worden toch?

Als we alles moeten gaan verbieden omdat obese mensen eten bestellen of een alcoholieker drank koopt zijn we ver van huis.

Als we alles moeten gaan verbieden omdat obese mensen eten bestellen of een alcoholieker drank koopt, zijn we ver van huis.
Neen jong, ze moeten gewoon een goedkope vetverbrandingspil of zo ontwikkelen zodanig dat al dat buikvet, heupvet, etc als sneeuw bij de zon wegsmelt. En je hoogstens over een paar dagen een paar keer extra naar het toilet moet.

Dat zou pas eens een goed ding zijn...

Neen jong, ze moeten gewoon een goedkope vetverbrandingspil of zo ontwikkelen zodanig dat al dat buikvet, heupvet, etc als sneeuw bij de zon wegsmelt. En je hoogstens over een paar dagen een paar keer extra naar het toilet moet.

Dan zou iedereen totaal niet meer op z'n voeding letten en er toch goed uitzien. Hoge bloeddruk, hart- en vaatziektes, cholesterol, dichtgeslibde aders,... 't zou proper zijn.

Ze hebben dat nu als spuiten (ik denk insuline) maar daar is dan weer gezaag door mensen met diabetes.

Ergernis -> Rottige verkoudheid. Continu hoesten, snutten, niezen, loopneus
Glimlach -> Ideaal excuus om een weekend niet buiten te komen en in de zetel te liggen

Vel in m’n handpalmen dat niet snel geneest.

Ik ben het beu om met windels rond te lopen maar anders blijft het verband niet op z’n plaats en loop ik risico op infecties.

Ik haat f’ing kiezels.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan