Daarnet rond 18u was ik eten aan het maken. Komt onze oudste zoon plots naar mij.
"Papa, jij kent wat van computers he? Ik heb een probleem met mijn laptop van school, kan jij mij helpen?"
Ik vraag of het dringend is (want vuile handen van patatten te schillen).
"Ja, nee, niet echt. Maar toch misschien een beetje wel"
Blijkt da meneer een Tiktok filmpje gezien had waarin ze zeiden dat hij zijn system32 moest deleten.
Ik wou de goede vader zijn, en achter het eten opt gemak kijken of ik er iets aan kon doen. Want met de beveiligingen en zo van school uit weet ik niet wat mogelijk zou zijn zonder de garantie kwijt te spelen.
Tot een beetje later m'n vrouw plots vraagt: "Waar is Lou?" (Onze oudste hond).
Ik had die net daarvoor even buitengelaten en was da compleet vergeten. Da beest zat ondertussen al 2 huizen verder op den hof.
Daar een half uur achter gelopen en uiteindelijk in een hoek kunnen drijven om z'n leiband aan te doen.
Vorige week was hij ook 2x ontsnapt. Via ons kippenhok door een klein gaatje weggeglipt.
Ik had da gaatje al dichtgemaakt en de afsluiting van ons kippenhok verhoogd (is nu 2m). Hij heeft een put gegraven en is onder de draad van het "deurtje" gekropen tot in ons kippenhok. Hoe hij dan verder geraakt is heb ik geen flauw idee.
Hopelijk reageren die mensen die ik aangesproken heb voor een volledig nieuwe afsluiting in tennisdraad eindelijk eens met hun offerte.. (kheb er gevraagd voor het te laten doen en voor enkel het materiaal). Al 2 weken en nog geen reactie.
Uiteindelijk nog bijna te laat naar m'n werk vertrokken. (Nachtshift)