Je ergernissen van vandaag - Deel 1

Status
Niet open voor verdere reacties.
Mijn gepensioneerde buren die denken dat wij niet werken ofzo.
Ik plan de ochtend- en namiddagwandelingen met de hond altijd in rond mijn werk zodat mijn vriendje tijdig pipi en kaka kan doen en ik eens naar buiten kan.
Mijn buren zien mij dan zeker terug komen en net als ik dan terug klaar zit aan mijn bureau om een vergadering bij te wonen, komen die voor de kleinste prul aanbellen. En dan bellen die 5x aan - ahja, want ze is thuis, waarom doet ze dan niet open? De hond schiet dan in paniek waardoor die kan beginnen druppelen.
Bedankt buurman.
Ik denk dat veel gepensioneerden het concept van thuiswerk niet echt kennen.

Ik denk dat veel gepensioneerden het concept van thuiswerk niet echt kennen.
Werk ook gemiddeld 4/5 thuis en mijn vader stommelt hier wel quasi dagelijks eens binnen om ne goeiendag te zeggen. En dan zo telkens de vraag (terwijl hij me aan het bureel op de computer bezig ziet): "zijde aan het werken of wa?" Eeuh ja :sarcastic:

En dan vorige week, tijdens de ene dag dat ik op kantoor zat telefoon: "ja, ik was juist bij ulle aan de deur geweest, maar ge waart precies efkens weg". Eeuh nee ik ben gewoon op kantoor aan het werken vandaag. "ah ok, *klik*" :shutup:

Verder een brave mens gewoon

Werk ook gemiddeld 4/5 thuis en mijn vader stommelt hier wel quasi dagelijks eens binnen om ne goeiendag te zeggen. En dan zo telkens de vraag (terwijl hij me aan het bureel op de computer bezig ziet): "zijde aan het werken of wa?" Eeuh ja :sarcastic:

En dan vorige week, tijdens de ene dag dat ik op kantoor zat telefoon: "ja, ik was juist bij ulle aan de deur geweest, maar ge waart precies efkens weg". Eeuh nee ik ben gewoon op kantoor aan het werken vandaag. "ah ok, *klik*" :shutup:

Verder een brave mens gewoon
hier averechts: ze zien mij aan de bureau thuis coderen en vragen of ik niet moet werken :'l

Echt elke keer als ik eens tijdens de middagpauze naar de winkel ga en Guy vanvoor zijn dagelijks onderhoud van zijn buxus doet.

"Edde verlof?"
Ik zou gewoon antwoorden: ”Ma Guy toch, ge weet toch da vrouwen thuis aan de haard moeten blijven.” gewoon om zijne kop te zien :unsure:

Ben al meer dan een uur naar gameplay van Forspoken aan het zien en ik denk dat ik 10 minuten minder actual gameplay heb t.o.v. de gamer. Das meer cutscenes (en ellenlange nutteloze dialogen) dan gamen.
En zo'n weirde transities van gebeurtenissen.
Damn en hier vragen ze 80 euro voor?

Echt elke keer als ik eens tijdens de middagpauze naar de winkel ga en Guy vanvoor zijn dagelijks onderhoud van zijn buxus doet.

"Edde verlof?"
Antwoorden: ja, ik ben mijn cavia aan het uitlaten, hij moet zijn plasje doen. Na enkele keren durft hij niet meer tegen jou te praten.

Ik dacht dat dit enkel in de film voorkwam maar nee, vanavond van Tweedledee het briefje gekregen met het materiaal voor de les beeld *morgen* dat hij wel al had sinds *vrijdag*. Een schoendoos kan ik wel nog opduikelen maar ze vragen allerhande versiersels en waar ik er normaal prat op ga leuke dingen te vinden, is dat om 22u49 night of ietske minder vanzelfsprekend. ☹️

Ik dacht dat dit enkel in de film voorkwam maar nee, vanavond van Tweedledee het briefje gekregen met het materiaal voor de les beeld *morgen* dat hij wel al had sinds *vrijdag*. Een schoendoos kan ik wel nog opduikelen maar ze vragen allerhande versiersels en waar ik er normaal prat op ga leuke dingen te vinden, is dat om 22u49 night of ietske minder vanzelfsprekend. ☹️
ik kan daar maar 1 ding op zeggen:
“It’s not worth doing something unless you are doing something that someone, somewhere, would much rather you weren’t doing.”

Daarnet rond 18u was ik eten aan het maken. Komt onze oudste zoon plots naar mij.

"Papa, jij kent wat van computers he? Ik heb een probleem met mijn laptop van school, kan jij mij helpen?"
Ik vraag of het dringend is (want vuile handen van patatten te schillen).
"Ja, nee, niet echt. Maar toch misschien een beetje wel"

Blijkt da meneer een Tiktok filmpje gezien had waarin ze zeiden dat hij zijn system32 moest deleten.

:wallbash: :wallbash: :wallbash: :wallbash: :wallbash: :wallbash: :wallbash: :wallbash: :wallbash:

Ik wou de goede vader zijn, en achter het eten opt gemak kijken of ik er iets aan kon doen. Want met de beveiligingen en zo van school uit weet ik niet wat mogelijk zou zijn zonder de garantie kwijt te spelen.

Tot een beetje later m'n vrouw plots vraagt: "Waar is Lou?" (Onze oudste hond).

Ik had die net daarvoor even buitengelaten en was da compleet vergeten. Da beest zat ondertussen al 2 huizen verder op den hof.
Daar een half uur achter gelopen en uiteindelijk in een hoek kunnen drijven om z'n leiband aan te doen.

Vorige week was hij ook 2x ontsnapt. Via ons kippenhok door een klein gaatje weggeglipt.
Ik had da gaatje al dichtgemaakt en de afsluiting van ons kippenhok verhoogd (is nu 2m). Hij heeft een put gegraven en is onder de draad van het "deurtje" gekropen tot in ons kippenhok. Hoe hij dan verder geraakt is heb ik geen flauw idee.

Hopelijk reageren die mensen die ik aangesproken heb voor een volledig nieuwe afsluiting in tennisdraad eindelijk eens met hun offerte.. (kheb er gevraagd voor het te laten doen en voor enkel het materiaal). Al 2 weken en nog geen reactie.

Uiteindelijk nog bijna te laat naar m'n werk vertrokken. (Nachtshift)

ik kan daar maar 1 ding op zeggen:
“It’s not worth doing something unless you are doing something that someone, somewhere, would much rather you weren’t doing.”
Je hebt gelijk, ik heb nog wat muizenvallen en een fles rattenvergif, ik zal dat meegeven. Past ook veel meer bij wie hij is als persoon.

Gisterenavond gecrashed met mijn stepke.

Straatverlichting werkte niet en een aantal wagens met sterke lichten zorgden ervoor dat ik het fietspad niet meer zag.

Resultaat : den deze met z’n voorwiel de zachte berm in. Ne snok aan het stuur later schuif ik op handen en knieën over het geasfalteerde fietspad dat rijkelijk voorzien is van kiezeltjes om gladheid tegen te gaan.

Een goed deel vel en de illusie dat ik nog 20 ben armer dan maar naar de dokter van wacht gegaan. Gratis tetanusbooster. Hoera !

Schaafwonden met kiezels in de handpalm is niet aangenaam. Mijn linkse knie is dubbel zo dik als de rechtse en mijn ribben doen pijn als ik te diep inadem.

2023 is goed begonnen.

😬

Ik wilde ons vorig huurhuisje een beetje op orde zetten voor de volgende huurders met een beetje te verven en de ramen eens opnieuw te vernissen. Twee dagen werk met twee man later en we zijn nog niet klaar, ofwel zijn wij super traag ofwel heb ik het enorm onderschat (waarschijnlijk beide.) Enorm veel respect voor die mensen die zelf na hun uren hun huis deels of helemaal gerenoveerd/gebouwd hebben. Ik zou het niet kunnen, weet ik nu.
Jullie zijn lieve mensen. 👍

Vandaag naar kantoor Leuven gereden.
Na 20 minuten door dat ik mijn laptop vergeten was. Dus die kunnen gaan halen.
Dan aan het tankstation mijn banden willen bij pompen, staat daar ne fucker geparkeerd voor die luchtpomp. Ik moest mij serieus manoeuvreren en zo mijn velg geraakt die pas hersteld was.
Oh en de collega waar ik voor kwam, wiens werk ik kwam oplossen en die zelf amper reageert op vragen over haar werk wat ik uit haar handen wil, halen, wel die is er nog niet. Afspraak was om 9u en tis nu 9u10.
Gelukkig moet ze ook helemaal van Hasselt komen, ah nee wacht die woont vlakbij.

Topdag!

Vrijdag een mail van Telenet: op 10/02 onderhoudswerken in je buurt. Cava wel want die dag toch naar kantoor.
Gisteren een mail van Telenet: op 13/02 onderhoudswerken in je buurt. Cava wel want die dag toch ook naar kantoor.
Vandaag een mail van Telenet: op 14/02 onderhoudswerken in je buurt. Cava w.... ah nee, telewerk die dag. :angry::angry:

Straatverlichting werkte niet en een aantal wagens met sterke lichten zorgden ervoor dat ik het fietspad niet meer zag.

Resultaat : den deze met z’n voorwiel de zachte berm in. Ne snok aan het stuur later schuif ik op handen en knieën over het geasfalteerde fietspad dat rijkelijk voorzien is van kiezeltjes om gladheid tegen te gaan.

Een goed deel vel en de illusie dat ik nog 20 ben armer dan maar naar de dokter van wacht gegaan. Gratis tetanusbooster. Hoera !

Schaafwonden met kiezels in de handpalm is niet aangenaam. Mijn linkse knie is dubbel zo dik als de rechtse en mijn ribben doen pijn als ik te diep inadem.

2023 is goed begonnen.

😬
Rustig revalideren. One step at a time.

2023 is goed begonnen.

😬
Ik heb deze zomer alleen de asfalt geraakt toen een wesp het nodig vond achter mijn bril te kruipen😅

Bijna 2 maand plaaster met een skiduim"scaphoidfractuur"

Ben er verder nog heel goed vanaf gekomen als ik zie wat voor duik ik moet gemaakt hebben.

Als je morgen hier blauw en geel ziet be prepared
28037-C08-BAA6-4411-AAA9-7-E4-AE988-E199.jpg

Mijn ouders die twee weken in de zon in Egypte zitten en in plaats van te genieten zitten ze rouwberichten te lezen en naar mij door te sturen van leerkrachten waar ik ooit les van gehad heb. Echt een vreemde hobby.

Mijn ouders die twee weken in de zon in Egypte zitten en in plaats van te genieten zitten ze rouwberichten te lezen en naar mij door te sturen van leerkrachten waar ik ooit les van gehad heb. Echt een vreemde hobby.
Mijn ma is ook zo. Als ik die haar ipad ne keer gebruik staat er steevast een safari tab met de website van de lokale begrafenisondernemer open.

Het huidig gemeentebestuur is op een aantal kruispunten hier de voorrangsregels aan het veranderen. Persoonlijk snap ik het wel, men wil zo het verkeer rond het centrum vlotter laten gaan zodat men niet altijd door het centrum rijdt. Klassiek probleem voor een Vlaamse gemeente natuurlijk, want ook die weg errond staat vol huizen, en ook daar kom je in de buurt van een school.

Maar het luidste protest, o.a. op de plaatselijke fb-groep, draait gewoon rond het feit dat het gevaarlijk zou zijn, want het is een verandering.
Neen Gerda, als je gewoon op de borden, stopstrepen, en haaientanden let, en niet dom doorbolt omdat je dat al 20 jaar doet, is er geen probleem.

Ik kan me echt daarin opsmijten, er mag niets veranderen want het is altijd zo geweest dus kan het niet beter.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan