Je ergernissen van vandaag - Deel 1

Status
Niet open voor verdere reacties.
Het fietspad hier aan de overkant is al maanden ‘af’, fini, volledig functioneel, geen twijfel over mogelijk. Staan vanmiddag klaar om in de garage te rijden, komt er een wielertoerist - genre ‘ik zen ne pro’ met de uitrusting on point - gewoon op de rijweg bergaf gereden om dan op diezelfde rijweg bruusk te moeten remmen voor een Volvo die de andere richting uitkwam. En maar van zijn tak maken. Ik bewonder die Volvo dat hij niet efkes een beetje gas gegeven heeft. Die velo heeft alle recht op zijn hobby, maar een auto gaat bij een botsing altijd winnen, je zou denken dat hij dat in gedachten houdt (in deze situatie was hij gewoon in fout, geen discussie mogelijk).

Ik kijk niet zó veel Youtube dat ik perse premium wil nemen, ik wou alleen dat er een stukje in het algoritme zat waardoor je advertentie toch een tikkie bij het bekeken programma past. Voorbeeld:
‘It was on walking in, officer Hardy found the four family members brutally sta…*a little bit of Monica in my life, a little bit of Rita…* Steek daar dan een ad voor Dela of zo in. Of eventueel goede keukenmessen.

Ik kijk niet zó veel Youtube dat ik perse premium wil nemen, ik wou alleen dat er een stukje in het algoritme zat waardoor je advertentie toch een tikkie bij het bekeken programma past. Voorbeeld:
‘It was on walking in, officer Hardy found the four family members brutally sta…*a little bit of Monica in my life, a little bit of Rita…* Steek daar dan een ad voor Dela of zo in. Of eventueel goede keukenmessen.
Fyi er is ook Youtube Premium Lite waarmee je ook de advertenties eruit kan halen. 7 EUR per maand als ik mij niet vergis. Of andere app gebruiken.

Open rant over koud weer:

Lopen gaan met de koud weer. Eigenlijk doe ik niet aan lopen, maar doe ik aan cardio. Waarvan ik 1 keer in de week buiten ga lopen terwijl de oudste zijn hobby aan het doen is en het niet de moeite is op terug naar huis te rijden, andere dagen doe ik cardio op de crosstrainer.

Ik haat koud weer, ge kleed u dan warm aan om ervoor te zorgen dat er geen ledematen adviezen. Maar dat is nog altijd te koud om fijn te lopen, dan na een tijdje is het wel ok om het dan weer te warm te hebben en ge eindelijk dingen moet uitgooien omdat ge het te warm hebt enerzijds anderzijds blijft de kou op uw gezicht pijn doen.

En dan ben een uur aan een stuk in mezelf de grommelen dat het zo koud is en ik liever ergens binnen wil zitten, maar ik wil ook mijn cardio moment niet missen. En als geweldig idee heb ik ook gewichten mee om ook nog krachttraining te doen, omdat ik anders toch nog maar wat zit te wachten eer de zoon klaar is en dus seffes ook in den buiten met wat gewichten ga heffen, in de kou,...

End rant over koud weer.

Naast de pipo's die hun hond gewoon los laten lopen kom ik er de laatste tijd wel wat tegen die ze aan de leiband houden maar precies alle moeite van de wereld hebben om die bij hun te houden en er constant aan moeten 'trekken en sleuren'. Telkens nogal grote forse honden. Daar heb ik ook 0,0% vertrouwen in dat ze die kunnen tegenhouden als die wegschiet in een moment van onoplettendheid of zo.

Naast de pipo's die hun hond gewoon los laten lopen kom ik er de laatste tijd wel wat tegen die ze aan de leiband houden maar precies alle moeite van de wereld hebben om die bij hun te houden en er constant aan moeten 'trekken en sleuren'. Telkens nogal grote forse honden. Daar heb ik ook 0,0% vertrouwen in dat ze die kunnen tegenhouden als die wegschiet in een moment van onoplettendheid of zo.
Met zo'n groot beest zouden vele mensen gebaat zijn met (een beetje) hondenschool. Ik kwam hier vroeger ook altijd een tiener tegen met drie pitbulls, de honden van de ouders ofzo. Die ging dan wandelen om 22u om niet teveel mensen te kruisen vermoed ik, want als die onze hond zagen werd die kerel praktisch meegetrokken.

Goh, hangt ook wat af van het moment bij de onze, de eerste 20m is dat ook "Mulan holt wat achter hond aan" maar dat is tot hij een struikje of graspluk heeft gevonden die zijn eerste plasje waardig is en daarna verloopt dat al veel relaxter. En dan is hij ook zo gefocust daarop dat er waarschijnlijk zelfs nog een kat voor zijn neus zou mogen zitten zonder dat hij het ziet. 😁

Idem, als de onze aan zijn "kakrun" begint hobbel ik er ook achteraan. Dan draait hij ongeveer 14 keer gehurkt om zijn as vooraleer hij zijn gevoeg doet en nadien kunnen we weer normaal wandelen.

Open rant over koud weer:

Lopen gaan met de koud weer. Eigenlijk doe ik niet aan lopen, maar doe ik aan cardio. Waarvan ik 1 keer in de week buiten ga lopen terwijl de oudste zijn hobby aan het doen is en het niet de moeite is op terug naar huis te rijden, andere dagen doe ik cardio op de crosstrainer.

Ik haat koud weer, ge kleed u dan warm aan om ervoor te zorgen dat er geen ledematen adviezen. Maar dat is nog altijd te koud om fijn te lopen, dan na een tijdje is het wel ok om het dan weer te warm te hebben en ge eindelijk dingen moet uitgooien omdat ge het te warm hebt enerzijds anderzijds blijft de kou op uw gezicht pijn doen.

En dan ben een uur aan een stuk in mezelf de grommelen dat het zo koud is en ik liever ergens binnen wil zitten, maar ik wil ook mijn cardio moment niet missen. En als geweldig idee heb ik ook gewichten mee om ook nog krachttraining te doen, omdat ik anders toch nog maar wat zit te wachten eer de zoon klaar is en dus seffes ook in den buiten met wat gewichten ga heffen, in de kou,...

End rant over koud weer.

Fietsen is dan nog erger. Vandaag een klimritje gedaan. Bergop hartslag naar 160 en goed warm. Berg naar beneden hartslag 120 en rillen van de kou.

MacDo voor kinderen. Cola blijkt ice tea te zijn. Ik geef dat door in de Deliveroo chat. Mevrouw, kan u een foto doorsturen? Eh… ok… Bij deze een foto van de donkerbruine soda die niet de juiste donkerbruine soda is. Enfin, ik snap het protocol maar toch. Als uw frieten koud zijn, zien ze dat ook niet op foto.

MacDo voor kinderen. Cola blijkt ice tea te zijn. Ik geef dat door in de Deliveroo chat. Mevrouw, kan u een foto doorsturen? Eh… ok… Bij deze een foto van de donkerbruine soda die niet de juiste donkerbruine soda is. Enfin, ik snap het protocol maar toch. Als uw frieten koud zijn, zien ze dat ook niet op foto.
Doet me denken aan die kerel die moest bewijzen dat hij een pakje niet gekregen had. 5 foto's van hem met lege handen :lol:

Ik beweer iets aan de café toog
X geeft mij ongelijk en wordt echt kwaad
X overtuigt mij met goede argumenten, waarom ik fout ben
Ik geef X dus op een bepaald moment 'plots' gelijk (zo tussen de verhitte conversatie in)
Tot mijn grote verbazing, snauwt X mij "nog steeds" af en zegt dat ik onzin aan het uitkramen ben en spreekt zijn eigen woorden die hij dus eerst zelf zei, plots zelf tegen. :unsure:

Een biertje te veel op denk ik en maar met een half oor nog liggen luisteren. :tongue:

@Squidward en hoe lossen ze dat dan op? Komen ze dan cola brengen?

(Serieuze vraag)
Je krijgt een tegoed, in dit geval 70 cent. Deliveroo heb ik nog nooit weten een bestelling vervolledigen, altijd tegoed. Zelfs toen er een paar jaar terug ene gewoon met ons eten was gaan lopen (een koerier dus) was het antwoord ‘ah… tja, we betalen u terug’. Dus zelfs niet ‘we geven de bestelling opnieuw door’ maar echt ‘betaal nog eens en we betalen u eentje terug’. Ik weet niet hoe het is in grotere steden, in Kortrijk is Deliveroo éigenlijk niet super.

Ne vriend van mij had iets voor
Hij wilde met cash geld betalen, na het drinken van een koffie, maar men weigerde cash geld te aanvaarden
Dat was NIET mogelijk in die zaak.

Hij moest verplicht met een kaart betalen.

Dat is in België toch niet rechtsgeldig? Wat als je dan helemaal geen enkele kaart bij je hebt? Wat kunnen ze u dan maken?

Het omgekeerde daar heb ik al veel van gehoord (Cash Only), maar Card Only? :unsure:

Ne vriend van mij had iets voor
Hij wilde met cash geld betalen, na het drinken van een koffie, maar men weigerde cash geld te aanvaarden
Dat was NIET mogelijk in die zaak.

Hij moest verplicht met een kaart betalen.

Dat is in België toch niet rechtsgeldig? Wat als je dan helemaal geen enkele kaart bij je hebt? Wat kunnen ze u dan maken?

Het omgekeerde daar heb ik al veel van gehoord (Cash Only), maar Card Only? :unsure:
Artikel uit Het Nieuwsblad
Die vriend van je is toevallig niet Christine uit het artikel? :laugh:
Kortom, het is inderdaad niet legaal om cash te weigeren, behoudens enkele uitzonderingen.

Vandaag op het Film Festival Oostende naar Argwaan (een documentaire over Luc Tuymans) gegaan. Interessante film, maar de mensen achter mij vonden blijkbaar dat dit een 'popcorn' waardige flick was. Zaten de hele tijd te grabbelen in hun pot, luid te kauwen, praten met elkaar en hebben paar keer tegen mijn stoel stoel geduwd.

Gisteren naar de Quick gegaan en wtf is daar gebeurd. Ik ga vandaag een afspraak maken in het ziekenhuis om een nier te verwijderen, kwestie van de rekening te kunnen betalen. Een medium menu kost daar al bijna 11 euro en dan is de portie frieten ook nog kleiner gemaakt.
Ok, het is mijn eigen schuld, had ik maar niet moeten gaan, maar onze dochter vindt dat af en toe zo leuk om te doen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan