Je ergernissen van vandaag - Deel 1

Status
Niet open voor verdere reacties.
€22K als ik Google mag geloven. Stevig. Voor een sjakosj.

Nu, Matton zal samen met haar man wel genoeg geld verdienen om die uitspattingen te kunnen kopen. Een mens leeft naar zijn financiële stand. Als je maandelijks tienduizenden euro's binnenrijft, heb je wel wat meer budget voor dagelijkse (en niet-dagelijkse) aankopen dan de gewone sterveling. Dan ga je je weekend niet starten met een flesje goedkope cava van 5 euro, maar trek je een fles open van 100 euro.

Als ik morgen 20.000 euro per maand zou verdienen doe ik hier en daar toch ook wel een uitspatting hoor. Als de eindbalans op jaarbasis een positieve cashflow is, is dat allemaal oké. En tot slot: iedereen doet met zijn geld wat 'ie wil. Cocaïne & hookers of wijze beleggingen.

Dit.

Veel mensen die "afgeven" op de uitzonderlijk rijken beseffen niet dat ze, vergeleken met een groot deel van de rest van de wereld, zelf een uitzonderlijk luxe leven leiden.
En dat die mensen ook niet kunnen verstaan dat we een jaarloon voor sommigen uitgeven voor een toestel gewoon om te kijken naar grappige katvideo's.

Laat staan dat ze beseffen dat ze het over het algemeen ook beter stellen dan de rijkste mensen ter wereld 100 jaar geleden.

Ik denk dat je zelfs heel erg onderschat hoe vaak zulke dingen gebeuren. Ik ben al 2 volledige dagen op rij bezig met pv's die enkel en alleen over kindermisbruik en zware kindermishandeling gaan. En dat is dan in het hol van pluto. Ik wil zelfs niet weten hoe erg het dan in steden als Antwerpen en Brussel zou zijn.

Maar in dit specifieke voorval ging het om een een random persoon die een random kind had geslagen. Toch nog een hoger wtf-gehalte dan ouders die binnenshuis hun kinderen mishandelen (wat uiteraard ook totaal onaanvaardbaar en verschrikkelijk is)

Online formulier invullen, met nodige foto's, documenten incl.

Geen reactie ontvangen.
Zelf mailen om te informeren hoe het zit
En dan volgens antwoord: "Kan u mij uw nummer bezorgen, dan bellen we u op voor een schatting"

Joeng, ge hebt foto's en al wat nodig is, waarom zou ge dat via telefoon willen doen.

Dit.

Veel mensen die "afgeven" op de uitzonderlijk rijken beseffen niet dat ze, vergeleken met een groot deel van de rest van de wereld, zelf een uitzonderlijk luxe leven leiden.
En dat die mensen ook niet kunnen verstaan dat we een jaarloon voor sommigen uitgeven voor een toestel gewoon om te kijken naar grappige katvideo's.

Laat staan dat ze beseffen dat ze het over het algemeen ook beter stellen dan de rijkste mensen ter wereld 100 jaar geleden.

En die mensen moeten dan maar eens gaan beseffen dat ze niet moeten klagen want kindjes in jemen sterven van de honger?

Dus ge kunt niet inzien dat het de ogen uitsteekt bij mensen, dat iemand die zoveel meevallers heeft int leven lekker decadent kan doen ga je zeggen hoe ge moet omgaan mee geld in een gazet voor jan met de pet?

En niet alle super rijke doen niet perse decadent .

Al vier keer vandaag het puntje van mijn elleboog pijnlijk gestoten. En het is nog maar 9:47. Dat belooft voor de rest van de dag. :sop:

En die mensen moeten dan maar eens gaan beseffen dat ze niet moeten klagen want kindjes in jemen sterven van de honger?

Dus ge kunt niet inzien dat het de ogen uitsteekt bij mensen, dat iemand die zoveel meevallers heeft int leven lekker decadent kan doen ga je zeggen hoe ge moet omgaan mee geld in een gazet voor jan met de pet?

Dit. Dat ze haar geld uitgeeft aan wat ze wil (hell, ik las vandaag nog in een artikel dat Christiano Ronaldo voor 6 milj aan polshorloges heeft), maar budget-advies moet ze toch echt niet komen geven.

Dit. Dat ze haar geld uitgeeft aan wat ze wil (hell, ik las vandaag nog in een artikel dat Christiano Ronaldo voor 6 milj aan polshorloges heeft), maar budget-advies moet ze toch echt niet komen geven.
Ik vind het eigenlijk ergerlijker dat er hier bij ieder debiel artikel van hln direct een hoop commotie moet ontstaan. Het is al raar dat er nog geen apart topic moet aangemaakt worden om het item te bediscussiëren.

Ik vind het eigenlijk ergerlijker dat er hier bij ieder debiel artikel van hln direct een hoop commotie moet ontstaan. Het is al raar dat er nog geen apart topic moet aangemaakt worden om het item te bediscussiëren.
En zo heeft ieder zijn ergernissen... dus perfect op zijn plaats in een ergernissen-topic toch?

Ik stel voor dat we een topic starten in mobiliteit om te achterhalen wat voor opties ze op die G-wagen wil om aan 280K te geraken.

En zo heeft ieder zijn ergernissen... dus perfect op zijn plaats in een ergernissen-topic toch?

Ik stel voor dat we een topic starten in mobiliteit om te achterhalen wat voor opties ze op die G-wagen wil om aan 280K te geraken.

Maar uiteindelijk vragen we ons vooral af of ze blijft liggen of zich al rechtop zet, en of zijzelf of haar Dimi het kwakje moet opkuisen.

Ik kijk vooral naar mezelf en laat mijn ogen niet uitsteken door zaken die anderen meer hebben dan ik.
En het is ook maar wat je beschouwt als "meevallers", dat is ook maar als je enkel selectief kijkt.

Want als ik me goed herinner is hun vader jong gestorven en heeft één van hen een miskraam gehad. Dan mogen ze hun handtas van 22k houden en beschouw ik mezelf gelukkiger dat mijn vader er nog is en ik geen miskraam heb moeten meemaken.

Als je natuurlijk enkel (of voornamelijk) financieel geluk als maatstaf gebruikt voor een gelukkig leven is dat wat anders.

TL;DR: Ik versta de ergernis wel met dat artikel, ook al stoor ik me er persoonlijk niet aan.

Dat Matton artikel is toch gewoon een zoveelste strontartikel van een strontgazet? Enfin, een artikel met 'financiële lifehacks' en dat zijn de volgende lifehacks:
  1. Beleef plezier aan je job
  2. Geniet
  3. Gun jezelf een uitspatting
  4. Doe geen roekeloze uitgaven
Wauw zeg. Ik voel het geld op mijn rekening al groeien na deze verlichtende hacks. Dat is niets tegen die Matton of Dimitri Vegas: ze mogen het hebben en het is ze gegund, maar ik kan wel begrijpen dat in tijden van dalende levensstandaarden (voor Jan met de pet dan toch) zo'n artikel in het verkeerde keelgat schiet wanneer die 'tips' gegeven worden door iemand die 22000 euro kan droppen voor een handtas. Moesten het dan nog echte tips zijn...

Nogal gemakkelijk om te genieten, plezier te beleven aan je job, en jezelf een uitspatting te gunnen wanneer je niet van loon naar loon moet leven en de kutjobs aan elkaar rijgt om brood op tafel te krijgen en een dak boven je hoofd te houden. Nu bon, ik erger me daar persoonlijk niet aan omdat ik dat niveau al gewend ben van die rioolkranten, maar ik kan goed verstaan dat dat mensen 'de ogen uitsteekt' om het zo te zeggen. Dat heeft dan ook weinig met verkeerde maatstaven te maken vind ik, want dat artikel gaat puur over geld. Nogal wiedes dat men dan niet gaat filosoferen over wat 'echt gelukkig zijn' nu wel niet mag betekenen.

Dat Matton artikel is toch gewoon een zoveelste strontartikel van een strontgazet?
Dit dus.

Edit: damn, sniped door @kay-gell
Maar dus ik begrijp niet dat mensen nieuwssites zoals HLN en het Nieuwsblad nog lezen en vooral nog relatief serieus nemen. Die artikels zijn gemaakt om u boos te maken en te doen delen en op klikken en om commentaar op te krijgen want das goed voor de marketing-cijfers.

TL;DR: Ik versta de ergernis wel met dat artikel, ook al stoor ik me er persoonlijk niet aan.

Dat Matton artikel is toch gewoon een zoveelste strontartikel van een strontgazet? Enfin, een artikel met 'financiële lifehacks' en dat zijn de volgende lifehacks:
  1. Beleef plezier aan je job
  2. Geniet
  3. Gun jezelf een uitspatting
  4. Doe geen roekeloze uitgaven
Wauw zeg. Ik voel het geld op mijn rekening al groeien na deze verlichtende hacks. Dat is niets tegen die Matton of Dimitri Vegas: ze mogen het hebben en het is ze gegund, maar ik kan wel begrijpen dat in tijden van dalende levensstandaarden (voor Jan met de pet dan toch) zo'n artikel in het verkeerde keelgat schiet wanneer die 'tips' gegeven worden door iemand die 22000 euro kan droppen voor een handtas. Moesten het dan nog echte tips zijn...

Nogal gemakkelijk om te genieten, plezier te beleven aan je job, en jezelf een uitspatting te gunnen wanneer je niet van loon naar loon moet leven en de kutjobs aan elkaar rijgt om brood op tafel te krijgen en een dak boven je hoofd te houden. Nu bon, ik erger me daar persoonlijk niet aan omdat ik dat niveau al gewend ben van die rioolkranten, maar ik kan goed verstaan dat dat mensen 'de ogen uitsteekt' om het zo te zeggen. Dat heeft dan ook weinig met verkeerde maatstaven te maken vind ik, want dat artikel gaat puur over geld. Nogal wiedes dat men dan niet gaat filosoferen over wat 'echt gelukkig zijn' nu wel niet mag betekenen.
Het is eerder human interest in plaats van het geven van financiële hacks. Voor zover mensen geïnteresseerd zijn in Anouk Matton. En die bestaan, blijkbaar.

Dit dus.

Edit: damn, sniped door @kay-gell
Maar dus ik begrijp niet dat mensen nieuwssites zoals HLN en het Nieuwsblad nog lezen en vooral nog relatief serieus nemen. Die artikels zijn gemaakt om u boos te maken en te doen delen en op klikken en om commentaar op te krijgen want das goed voor de marketing-cijfers.
Ik snap nog minder dat mensen niet inzien dat door die rommel overal te gaan delen je er net voor zorgt dat ze nog meer bagger gaan uitbraken.

het is toch niet decadent om een sjakos of een auto te kopen die gemakkelijk in uw budget past?

allez, wat is decadenter:

- een horloge van 100.000€ in 1 keer betalen waar dat perfect in uw budget past
of
- 5 jaar lang 25% van uw inkomen aan de afbetaling van uw auto van 50.000€ geven? (peanuts voor de gemiddelde BG'er, maar ik wil gewoon een voorbeeld geven)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan