€22K als ik Google mag geloven. Stevig. Voor een sjakosj.
Nu, Matton zal samen met haar man wel genoeg geld verdienen om die uitspattingen te kunnen kopen. Een mens leeft naar zijn financiële stand. Als je maandelijks tienduizenden euro's binnenrijft, heb je wel wat meer budget voor dagelijkse (en niet-dagelijkse) aankopen dan de gewone sterveling. Dan ga je je weekend niet starten met een flesje goedkope cava van 5 euro, maar trek je een fles open van 100 euro.
Als ik morgen 20.000 euro per maand zou verdienen doe ik hier en daar toch ook wel een uitspatting hoor. Als de eindbalans op jaarbasis een positieve cashflow is, is dat allemaal oké. En tot slot: iedereen doet met zijn geld wat 'ie wil. Cocaïne & hookers of wijze beleggingen.
Dit.
Veel mensen die "afgeven" op de uitzonderlijk rijken beseffen niet dat ze, vergeleken met een groot deel van de rest van de wereld, zelf een uitzonderlijk luxe leven leiden.
En dat die mensen ook niet kunnen verstaan dat we een jaarloon voor sommigen uitgeven voor een toestel gewoon om te kijken naar grappige katvideo's.
Laat staan dat ze beseffen dat ze het over het algemeen ook beter stellen dan de rijkste mensen ter wereld 100 jaar geleden.