Je ergernissen van vandaag - Deel 1

Status
Niet open voor verdere reacties.
...

lol, als introvert is dat ook steeds mijn gevoel: activiteiten na de werkuren met collega's: Ik wil dat gewoon niet in mijn leven. Ik wil thuis zijn bij mijn vriendin, achter de pc zitten en wat gamen/3d'en of in mijne zetel een kruiswoordraadsel oplossen. Laat me die weinige tijd dat we per dag vrij zijn om te doen wat we willen ook gewoon invullen met mensen die ik graag heb en dingen die ik graag doe.
Allez tof he, als ge echt in een team zit met allemaal mensen die je graag hebt en 's avonds er ook een pint mee wil gaan pakken. Als dat uit zijn eigen gebeurt: nice, maar niet die georganiseerde teambuilding-feestjes die als promo voor het bedrijf zijn he.

....
Een kennis die bij een consultancy bedrijf was begonnen.
Op 3 maand tijd had die al 6 teamevents gehad, en in de toekomst waren er ook reeds gepland.

Horror.

Uiteraard ben je niet verplicht om alles mee te doen.
Maar als beginneling laat je je best maar zoveel mogelijk zien zekers.

LinkedIn:

#fakeShitHappyTrutten

Hoe al die bedrijfjes zichzelf in de kijker zetten, met het zoveelste teamevent waarbij ze allemaal op de foto staan te lachen.

Nu met de feestdagen, het ene na het andere. Staan ze daar met een glaasje in de handen, en de kerstmuts uiteraard op, samen op de foto met een glimlach van hier tot ginder.

Dan denk ik: "daar wil ik zeker niet werken."
Ik kreeg onlangs dit bericht via linkedin:

1672938075063.png

Je leest het goed.

FAM-ployees.

Hoe geef je aan dat een cadeau niet goed is, het gaat over bonnen. Ik kreeg een aantal bonnen van ouders/zus. Ik wil hen echter niet voor de borst stoten.

Bongobon: altijd het gevoel dat je minder waar krijgt dan de waarde van de bon. De horecazaken waar je terecht kan met die bon zijn vaak van mindere kwaliteit. Eigenlijk vind ik het een heel gedoe zo een bon en de keren dat ik zo een bon gebruikt heb vond ik altijd dat we een tweederangsmenu kregen. Eenmalig een deftig ontbijtbuffet gehad, maar die zaak doet niet meer mee.

Bon Vlaanderen vakantieland, die bon is amper genoeg voor 1 overnachting. Wij houden sowieso al niet echt van weekendjes weg, zeker niet in stedelijke gebieden en waarom zou je overnachten in Vlaanderen?
We gaan graag naar de Ardennen, naar de natuur maar dan voor meerdere nachten.

Zeggen tegen ouders dat ik die bon wil omruilen? Dat is misschien ook ondankbaar?
Ik heb in het verleden zelf al slechte cadeaus gegeven, en ik stel dat wel op prijs als mensen dat op een lieve manier laten weten. Lieve manier voor mij is duidelijk maken dat je het idee dat erachter stak begrijpt en waardeert, maar dat je het niet voor jezelf zou kopen en je in het vervolg dan een tip zal geven wat je wel wil ontvangen (want voor sommige mensen is het gewoon moeilijk om hen juist in te schatten). Ik heb veel liever dat mensen zich comfortabel genoeg voelen om eerlijk (maar niet bot) te zijn dan dat ze schrik hebben om mijn gevoelens te kwetsen.

Ik kan echt niet harder cringen dan nu na het lezen van dat bericht. :wtf:
Denk je :unsure:

We zoeken een IT Service Desk Engineer bij InTouch, een hippe SAAS scale-up in Sint-Truiden ver weg van alle files en hybride werken. Het lijkt wel alsof je geknipt zou kunnen zijn voor deze job, geef een gil als je interesse hebt!

⏰ Wat weet jij over... InTouch? Je 10 seconden gaan nu in.

💻 We zoeken een klantgerichte Customer Care Engineer met een talent voor softwareconfiguratie
💻 Mobiliteitssoftware-as-a-great-service voor stad en politie
💻 HQ in Sint-Truiden, werk hybride & ver weg van alle files

🥳 Goed gedaan! 🏆 Jij stoot door naar de finale als onderstaande puntjes jou doen glimlachen.

👉 Meedenken met klanten en hen ontzorgen, daar rol jij elke dag met plezier voor uit bed
👉 Je steekt graag zelf de handen uit de mouwen 💪🏻 om technische uitdagingen op te lossen in lijn met de noden van de klant
👉 Jij krijgt vlinders 🦋 van XML- en csv-bestanden, SQL-queries, databasebeheer en Linux-servers beheren via commandline schrikken jou niet af
👉 Je bent verantwoordelijk voor het tijdig en nauwkeurig uitvoeren van configuratie- en helpdesktaken. Het oplossen van tickets van klanten en hen helpen geeft je een kick.
👉 Du vin, du pain,... du boursin 🥖. Spreek je naast Nederlands ook Frans? Da's helemaal fantastique.

😀 Staat de smile al op je gezicht? Neem als de⚡ contact op met

Hoe geef je aan dat een cadeau niet goed is, het gaat over bonnen. Ik kreeg een aantal bonnen van ouders/zus. Ik wil hen echter niet voor de borst stoten.

Bongobon: altijd het gevoel dat je minder waar krijgt dan de waarde van de bon. De horecazaken waar je terecht kan met die bon zijn vaak van mindere kwaliteit. Eigenlijk vind ik het een heel gedoe zo een bon en de keren dat ik zo een bon gebruikt heb vond ik altijd dat we een tweederangsmenu kregen. Eenmalig een deftig ontbijtbuffet gehad, maar die zaak doet niet meer mee.

Bon Vlaanderen vakantieland, die bon is amper genoeg voor 1 overnachting. Wij houden sowieso al niet echt van weekendjes weg, zeker niet in stedelijke gebieden en waarom zou je overnachten in Vlaanderen?
We gaan graag naar de Ardennen, naar de natuur maar dan voor meerdere nachten.

Zeggen tegen ouders dat ik die bon wil omruilen? Dat is misschien ook ondankbaar?
Gewoon afspreken dat niemand nog cadeaus geeft en dat ieder zijn geld houdt :p

Iedereen doet het met tegenzin, en doet het omdat het 'moet'.

Altijd hatelijk als je iets krijgt, kom je in een cirkel terecht van dat je dan ook maar iets geeft, en zo blijft het duren.
Zo heb ik al liters aftershave verzameld ondertussen.

de wereld is officieel om zeep. Gadver, wie bedenkt toch zoiets?

----
Voor een keer gekookt zonder morsen (Chili Sin Carne en we leven beiden nog), leg ik na het opscheppen de lepel in de pot, kantelt die er helemaal uit, natuurlijk aan de voorkant, dus een veeg chili op de vloer en het fornuis.
Na het eten wil ik het restje op het bovenste schap in de frigo steken, duw ik tegen een ander potje en heeft dit zo'n effect , menig volleerde jetonpush-speler in de arcadehal zou er jaloers op zijn, dat aan de andere kant van de frigo de pot skyr op de grond valt. Hopla, weeral kuisen.

Kga gewoon op een stoel zitten en niets meer doen, denk ik.

Of om het met LinkedIn te zeggen:
Screenshot-2023-01-05-at-19-18-47-Viral-Post-Generator-Clone.png

Ik kreeg onlangs dit bericht via linkedin:

Bekijk bijlage 16409
Je leest het goed.

FAM-ployees.

Die dat heeft opgesteld.
Ik stel me een geplamuurd trutje voor met een trendy brilletje op.

Ik doe linkedIn nog eens open bij deze.
Horror, hoe werkelijk alles in the picture moet staan tegenwoordig.
Ik zou hier hopen links willen posten als voorbeeld, maar ik ga ze niet openlijk in diskrediet brengen. (Dat doen ze zelf al genoeg.)
(Achter al die schijn, verschuilt uiteraard een wereld van burn-outs en het grijpen naar middelen om de dag toch maar te overleven.
Op dat vlak doen we het verre van goed.)

Echt, kom hier zelfs een filmpje tegen van 2 die staan te zingen bij een kerstboom op een slee.

Wat is eigenlijk jouw nickname op het werk?

Het vrolijke vogeltje, of zoiets?

Goei vraag. Die sarcastische saaien denk ik. Tenminste iets om echt trots op te zijn.
Maar mijn glimlachen zijn tenminste steeds echt!

#glimlachIsTenminstePuur

Laatst bewerkt:
Bwah, daar gaan werken zou zo slecht nog niet zijn. Alléz, 'k geloof da ge zwaar aan het snuiven moet zijn om zoiets op te stellen en het moet wel goeie shit zijn als ze het zo cringy kunnen maken.

Ik zit klaar voor Avatar, 10 min. voor de film begint, komen ze de zaal ontruimen omdat ze niet gepoetst is :sop:. Who the fuck cares man. Dan pakt ge nog speciaal de voorstelling van 19u30 zodat ge niet té laat thuis zijt...

Mijn broer en beslissingen nemen.

3 dagen is hij mij aan het sturen over een huis dat ze gaan bekijken en echt wel interesse in hebben.
Dan mogen ze als 1e van 15tal gaan kijken.

Ook 50x gezegd "als het u aanstaat onmiddelijk kopen, geen bod doen. Nie twijfelen, nie wachten"
Deze namiddag: ja ik wou deze middag bellen naar de makelaar, maar iemand anders had het al gekocht

FFS kerel

Mijn broer en beslissingen nemen.

3 dagen is hij mij aan het sturen over een huis dat ze gaan bekijken en echt wel interesse in hebben.
Dan mogen ze als 1e van 15tal gaan kijken.

Ook 50x gezegd "als het u aanstaat onmiddelijk kopen, geen bod doen. Nie twijfelen, nie wachten"
Deze namiddag: ja ik wou deze middag bellen naar de makelaar, maar iemand anders had het al gekocht

FFS kerel
Nuja voor wat een van, of gewoon de grootste koop van je leven is, is dat eigenlijk wel normaler dan hoe hysterisch men soms op vastgoed springt.

Wij hebben gekocht voor COVID, en hebben een eerste keer bezocht op zaterdag op de volgende dinsdag de vraagprijs te bieden. Ik had daar eigenlijk al een slecht gevoel bij alsof ik te snel ging. Nu zouden we daarmee ook achter de prijzen komen.

Achter al die schijn, verschuilt uiteraard een wereld van burn-outs en het grijpen naar middelen om de dag toch maar te overleven.

Of gewoon eens lekker drinken en vreten op kosten van het werk en je eens lekker laten gaan. 🤷‍♂️

Gratis hapjes en drank a volonte dat slaag ik zeker tijdens de werkuren niet af, ook al is het met collega's.

(met een fruitsapje en een nootje en zelf betalen moeten ze natuurlijk niet afkomen)

Ik ben eigenlijk nog nooit op het werk iemand tegengekomen met een burn out :thinking:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan