Je ergernissen van vandaag - Deel 1

Status
Niet open voor verdere reacties.
2 zaken:

- al het negatieve nieuws in de kranten: oorlog, inflatie, en dan ook nog eens artikelen van moeders/vaders die hun kinderen vermoorden, van een klif rijden, ... waarom blijf ik toch online het nieuws lezen. De wereld is toch zo rot, zelfs filmpjes waarbij dieren gered worden kan je niet meer vertrouwen omdat men het voor de clicks doet en dus eerst dat dier in die penibele situatie brengt. Elke krant zou een good news-pagina moeten hebben met geverifieerde gebeurtenissen zodat ge weet dat het echt goed nieuws is. Soms ben ik wel jaloers op die volken die ergens in geisoleerde gebieden wonen en amper weten dat er nog volk op aarde is (hoewel dat nu nog wel beperkt zal zijn).
- dat ik hier toch soms teveel inkijk krijg in mensen hun leven. En yes, I know: ik heb hier ook al veel gedeeld van mijn leven, misschien tot ergernis van anderen.

Anyway: ik vermoed dat ikzelf de ergernis ben, want het is eigenlijk de toestroom van informatie over alles uit de wereld (meestal negatieve) die me soms teveel wordt en toch blijf ik die opzoeken. Elke x-uur efkes de krant checken, BG refreshen... ik doe het mezelf aan.

Ik ga er nog eentje aan toevoegen: LinkedIn dat meer een Facebook 2.0 is dan een nuttig iets, imo. Geen idee waarom VDAB ooit aangeraden heeft om dat op punt te zetten. Misschien goed voor sommigen, maar al wat ik zie is domme motivational quotes en mensen die denken dat hun levenswijsheid de verlichting inluidt voor deze eeuw.

edit: ik denk dat ik even buiten in het zonnetje moet gaan wandelen

Ik ga er nog eentje aan toevoegen: LinkedIn dat meer een Facebook 2.0 is dan een nuttig iets, imo. Geen idee waarom VDAB ooit aangeraden heeft om dat op punt te zetten. Misschien goed voor sommigen, maar al wat ik zie is domme motivational quotes en mensen die denken dat hun levenswijsheid de verlichting inluidt voor deze eeuw.

Ik vind Linkedin ook een foute boel hoor. Het ergste is dat "exposure" nu ook een metric is, bv. voor EU-onderzoeksprojecten. Gevolg is dat wij LinkedIn ook moeten vullen met hoe goed we bezig zijn.

Gevolg lijkt inderdaad wat op een licht professionelere facebook: in plaats van uit te pakken met perfecte vakanties of relaties wordt er uitgepakt met hoe uitdagend de carrière is en hoe sustainable het bedrijf.

Tis nu niet specifiek op u he.
Sommige vrouwen voelen zich ook gewoon zelfverzekerder als ze vinden dat ze er goed uit zien. Als dat dan in korte topjes en strakke yogabroeken is dan is dat maar zo. Het hoeft niet altijd voor anderen te zijn dat we kleren dragen he. Uiteraard zal het ook deels door de druk van social media en maatschappij zijn dat sommigen vinden dat die kleren = er goed uit zien, maar das een andere zaak.

Ik ben trots op mijn armen en mijn benen en draag dus ook geregeld een shirt zonder mouwen of met strakke korte mouwen zodat mijn armen er goed uit zien en korte shorts zodat mijn benen zichtbaarder zijn.
Ik vind dat ik er zo goed uit zie en dus ben ik zelfverzekerder als ik het draag naar de gym. Ik draag bijvoorbeeld niet graag een lange jogging omdat ik vind dat ik er daar marginaal mee uit zie. Uiteindelijk is het altijd makkelijk om te zeggen " ja maar, ge moet u toch niks aantrekken van hoe ge er uit ziet, ge zijt daar om te sporten". Op zich ben ik het eens met die statement, maar als je je beter voelt met bepaalde kleren aan dan who cares he.
Maar natuurlijk. Ik wil er ook altijd goed uitzien. Is dat niet ergens normaal?

Een slechte dag: douche, wat verzorgen, scheren, haar laten knippen en deftige kleren aantrekken en 't scheelt al de helft.

Wat een lullige situatie. Dat is helemaal niet wat uw lief bedoelde met transparant zijn naar elkaar toe.

LinkedIn:

#fakeShitHappyTrutten

Hoe al die bedrijfjes zichzelf in de kijker zetten, met het zoveelste teamevent waarbij ze allemaal op de foto staan te lachen.

Nu met de feestdagen, het ene na het andere. Staan ze daar met een glaasje in de handen, en de kerstmuts uiteraard op, samen op de foto met een glimlach van hier tot ginder.

Dan denk ik: "daar wil ik zeker niet werken."

Ik vind Linkedin ook een foute boel hoor. Het ergste is dat "exposure" nu ook een metric is, bv. voor EU-onderzoeksprojecten. Gevolg is dat wij LinkedIn ook moeten vullen met hoe goed we bezig zijn.

Gevolg lijkt inderdaad wat op een licht professionelere facebook: in plaats van uit te pakken met perfecte vakanties of relaties wordt er uitgepakt met hoe uitdagend de carrière is en hoe sustainable het bedrijf.

Linkedin de site waar mensen het bedrijf bedanken die hun ontslagen heeft. Omgekeerde wereld

Je zal mij nooit horen eisen dat iemand een duur cadeau geeft, gewoon omdat ze er goed voor staan. Maar uw kleinkinderen een pot Kwatta geven als ‘kerstcadeau point final’ is toch niet ok?

Je zal mij nooit horen eisen dat iemand een duur cadeau geeft, gewoon omdat ze er goed voor staan. Maar uw kleinkinderen een pot Kwatta geven als ‘kerstcadeau point final’ is toch niet ok?

Meh, waarom niet ?
Als zij dat graag eten, dan is dat toch een beter cadeau dan de zoveelste brol waarmee ze zich 1 dag bezighouden en waarna het dan gewoon in de kast ligt te liggen.

zelfs gene Nutella?

(al blijft de beste Milky way maar die is niet meer te vinden)

zelfs gene Nutella?

(al blijft de beste Milky way maar die is niet meer te vinden)
Ik zou Kwatta verkiezen boven beiden, maar als kerstcadeau* geeft het wel een zekere "fuck off vibe".

*ervan uitgaande dat er een gewoonte is van serieuze cadeau's met kerst hé, bij ons in de nogal anti-katholieke familie van mijn moeder was het groot cadeau voor Nieuwjaar en Kerst was dan niets of wat brol.

Laatst bewerkt:
Ik zou Kwatta verkiezen boven beiden, maar als kerstcadeau* geeft het wel een zekere "fuck off vibe".

*ervan uitgaande dat er een gewoonte is van serieuze cadeau's met kerst hé, bij ons in de nogal anti-katholieke familie van mijn moeder was het groot cadeau voor Nieuwjaar en Kerst was dan niets of wat brol.
Het steekt vooral omdat wij voor de verjaardag (2 jan) van de oudste een kit Posca markers gekocht hadden. ‘Ah, maar laat ons die geven en we betalen u terug’. Maar natuurlijk geen Euro gezien ‘want met Kerst hebben we u €50 gegeven voor het diner’. Het is al jaren een cyclus van óf geen cadeau voor de kinderen of dus een ander zijn cadeau inpalmen. Maar de kinderen zien oma en opa elkaar wel grote cadeaus geven (kunstwerk, knoert van een ring, horloge, vakantiebon) en dan die pot choco (een pot voor met twee) voor de kinderen.

Daarom neem ik de bus.

Geen boetes voor mij :p.

Ik soms de trein

BLVFZozCAAAcgXn

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan