Je ergernissen van vandaag - Deel 1

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik ga er nog eentje aan toevoegen: LinkedIn dat meer een Facebook 2.0 is dan een nuttig iets, imo. Geen idee waarom VDAB ooit aangeraden heeft om dat op punt te zetten. Misschien goed voor sommigen, maar al wat ik zie is domme motivational quotes en mensen die denken dat hun levenswijsheid de verlichting inluidt voor deze eeuw.

edit: ik denk dat ik even buiten in het zonnetje moet gaan wandelen
www.reddit.com/r/linkedinlunatics

:unsure:

Ik soms de trein

BLVFZozCAAAcgXn
Doet me eraan denken dat ik al een week aan het wachten ben eer het bestelde laatste album van Dirk Jan hier eindelijk aankomt. :sop:

Ik vind Linkedin ook een foute boel hoor. Het ergste is dat "exposure" nu ook een metric is, bv. voor EU-onderzoeksprojecten. Gevolg is dat wij LinkedIn ook moeten vullen met hoe goed we bezig zijn.

Gevolg lijkt inderdaad wat op een licht professionelere facebook: in plaats van uit te pakken met perfecte vakanties of relaties wordt er uitgepakt met hoe uitdagend de carrière is en hoe sustainable het bedrijf.
'nogmaals een succesvol project afgewerkt. 'ja duh, uw problemen of foutief afgewerkte projecten gaat ge niet posten he.
LinkedIn:

#fakeShitHappyTrutten

Hoe al die bedrijfjes zichzelf in de kijker zetten, met het zoveelste teamevent waarbij ze allemaal op de foto staan te lachen.

Nu met de feestdagen, het ene na het andere. Staan ze daar met een glaasje in de handen, en de kerstmuts uiteraard op, samen op de foto met een glimlach van hier tot ginder.

Dan denk ik: "daar wil ik zeker niet werken."
lol, als introvert is dat ook steeds mijn gevoel: activiteiten na de werkuren met collega's: Ik wil dat gewoon niet in mijn leven. Ik wil thuis zijn bij mijn vriendin, achter de pc zitten en wat gamen/3d'en of in mijne zetel een kruiswoordraadsel oplossen. Laat me die weinige tijd dat we per dag vrij zijn om te doen wat we willen ook gewoon invullen met mensen die ik graag heb en dingen die ik graag doe.
Allez tof he, als ge echt in een team zit met allemaal mensen die je graag hebt en 's avonds er ook een pint mee wil gaan pakken. Als dat uit zijn eigen gebeurt: nice, maar niet die georganiseerde teambuilding-feestjes die als promo voor het bedrijf zijn he.

dit dus. zoveel gestoef en echt van die onnozele quotes zoals: 'the only impossible journey is the one you never begin'.
ja, zeg dat maar tegen de mensen die terminaal zijn of in de loopgraven in Ukraine zitten of de vrouw die verkracht is en nu euthanasie aanvraagt omdat ze die gebeurtenis niet kan dragen. Bol af met uw 'motivating tips'.
/grumpy old man

't is allemaal zo'n fake happy shit. En dat verdraag ik gewoon niet goed. Maar goed, als men natuurlijk alleen maar eens iets zou posten als er een vacature vrijkomt of men werk zoekt, dan zou er natuurlijk weinig animo zijn. Ksnap de promo van afgewerkte projecten en dergelijke wel, maar met de motivational quotes, levenswijsheden, (overdreven sentimenteel uitgesponnen) persoonlijke verhalen is het echt soms meer een facebook dan een professioneel platform imo.

Zat gij in dezelfde wellness als @kay-gell ?
kzou er dan weinig wellness meer aan vinden.

Youtube dat echt enorm kut is geworden.
Soms 1 minuut na reclame opnieuw 2 reclame filmpjes... :sop: en dan nog eens de sponsors van de content creators zelf erbij.
Het is precies meer reclame dan entertainment tegenwoordig

't is allemaal zo'n fake happy shit. En dat verdraag ik gewoon niet goed. Maar goed, als men natuurlijk alleen maar eens iets zou posten als er een vacature vrijkomt of men werk zoekt, dan zou er natuurlijk weinig animo zijn. Ksnap de promo van afgewerkte projecten en dergelijke wel, maar met de motivational quotes, levenswijsheden, (overdreven sentimenteel uitgesponnen) persoonlijke verhalen is het echt soms meer een facebook dan een professioneel platform imo.
Moet je dit eens proberen. :lol:

Youtube dat echt enorm kut is geworden.
Soms 1 minuut na reclame opnieuw 2 reclame filmpjes... :sop: en dan nog eens de sponsors van de content creators zelf erbij.
Het is precies meer reclame dan entertainment tegenwoordig
Voor 24 euro voor een heel jaar heb je Youtube Premium, geen enkele ad.
Een waarlijke verlossing. (vroeger nog de adblockers op gsm gehad, maar dat werd teveel gepruts op de duur omdat Google die bleef blokkeren in een kat en muis spel)

Voor 24 euro voor een heel jaar heb je Youtube Premium, geen enkele ad.
Een waarlijke verlossing. (vroeger nog de adblockers op gsm gehad, maar dat werd teveel gepruts op de duur omdat Google die bleef blokkeren in een kat en muis spel)
Ah wist niet dat je ook premium voor een jaar kon kopen.
Zie hier enkel 12eu per maand.
Dat jaarlijkse plan is blijkbaar enkel beschikbaar in een paar landen. Tijd om de VPN nog eens boven te halen dan :unsure:

Het steekt vooral omdat wij voor de verjaardag (2 jan) van de oudste een kit Posca markers gekocht hadden. ‘Ah, maar laat ons die geven en we betalen u terug’. Maar natuurlijk geen Euro gezien ‘want met Kerst hebben we u €50 gegeven voor het diner’. Het is al jaren een cyclus van óf geen cadeau voor de kinderen of dus een ander zijn cadeau inpalmen. Maar de kinderen zien oma en opa elkaar wel grote cadeaus geven (kunstwerk, knoert van een ring, horloge, vakantiebon) en dan die pot choco (een pot voor met twee) voor de kinderen.
Moet ge daar echt nog contact mee hebben?

Iets besteld op een Nederlandse webshop. Werd verstuurd met PostNL.
Na anderhalve week niks toegekomen, en nu zou dat pakje dus volgens PostNL bij de douane vastzitten.

Slaat weer helemaal nergens op, is toch gewoon binnen de EU, gekocht bij een handelaar dus uiteraard al btw op betaald...
Echt, fuck off douane. Ik zie ze straks nog een bericht sturen dat ik zogezegd administratieve kosten zou moeten dokken.

Moet ge daar echt nog contact mee hebben?
Tja, schoonmoeder is zo ene die al twintig jaar ‘bijna dood’ is, schoonvader op zijn eigen heeft ook zijn goeie momenten (heel af en toe). Het blijven zijn ouders, ik ga niet gaan eisen dit of dat want de mijne zijn al overleden en ik weet al dat Mr S daar veel meer weerslag van gaat hebben dan hij zelf denkt. Dus wij tellen voort tot 10. En luchten af en toe hier onze irritaties.

Tja, schoonmoeder is zo ene die al twintig jaar ‘bijna dood’ is, schoonvader op zijn eigen heeft ook zijn goeie momenten (heel af en toe). Het blijven zijn ouders, ik ga niet gaan eisen dit of dat want de mijne zijn al overleden en ik weet al dat Mr S daar veel meer weerslag van gaat hebben dan hij zelf denkt. Dus wij tellen voort tot 10. En luchten af en toe hier onze irritaties.
Hebben uw schoonouders ooit eens niet al jullie elektrische toestellen kapot laten gaan door de zekeringen te laten springen? Meen me zo'n verhaal van u te herinneren.

Hoe geef je aan dat een cadeau niet goed is, het gaat over bonnen. Ik kreeg een aantal bonnen van ouders/zus. Ik wil hen echter niet voor de borst stoten.

Bongobon: altijd het gevoel dat je minder waar krijgt dan de waarde van de bon. De horecazaken waar je terecht kan met die bon zijn vaak van mindere kwaliteit. Eigenlijk vind ik het een heel gedoe zo een bon en de keren dat ik zo een bon gebruikt heb vond ik altijd dat we een tweederangsmenu kregen. Eenmalig een deftig ontbijtbuffet gehad, maar die zaak doet niet meer mee.

Bon Vlaanderen vakantieland, die bon is amper genoeg voor 1 overnachting. Wij houden sowieso al niet echt van weekendjes weg, zeker niet in stedelijke gebieden en waarom zou je overnachten in Vlaanderen?
We gaan graag naar de Ardennen, naar de natuur maar dan voor meerdere nachten.

Zeggen tegen ouders dat ik die bon wil omruilen? Dat is misschien ook ondankbaar?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan