Ik vind Linkedin ook een foute boel hoor. Het ergste is dat "exposure" nu ook een metric is, bv. voor EU-onderzoeksprojecten. Gevolg is dat wij LinkedIn ook moeten vullen met hoe goed we bezig zijn.
Gevolg lijkt inderdaad wat op een licht professionelere facebook: in plaats van uit te pakken met perfecte vakanties of relaties wordt er uitgepakt met hoe uitdagend de carrière is en hoe sustainable het bedrijf.
'nogmaals een succesvol project afgewerkt. 'ja duh, uw problemen of foutief afgewerkte projecten gaat ge niet posten he.
LinkedIn:
#fakeShitHappyTrutten
Hoe al die bedrijfjes zichzelf in de kijker zetten, met het zoveelste teamevent waarbij ze allemaal op de foto staan te lachen.
Nu met de feestdagen, het ene na het andere. Staan ze daar met een glaasje in de handen, en de kerstmuts uiteraard op, samen op de foto met een glimlach van hier tot ginder.
Dan denk ik: "daar wil ik zeker niet werken."
lol, als introvert is dat ook steeds mijn gevoel: activiteiten na de werkuren met collega's: Ik wil dat gewoon niet in mijn leven. Ik wil thuis zijn bij mijn vriendin, achter de pc zitten en wat gamen/3d'en of in mijne zetel een kruiswoordraadsel oplossen. Laat me die weinige tijd dat we per dag vrij zijn om te doen wat we willen ook gewoon invullen met mensen die ik graag heb en dingen die ik graag doe.
Allez tof he, als ge echt in een team zit met allemaal mensen die je graag hebt en 's avonds er ook een pint mee wil gaan pakken. Als dat uit zijn eigen gebeurt: nice, maar niet die georganiseerde teambuilding-feestjes die als promo voor het bedrijf zijn he.
dit dus. zoveel gestoef en echt van die onnozele quotes zoals: 'the only impossible journey is the one you never begin'.
ja, zeg dat maar tegen de mensen die terminaal zijn of in de loopgraven in Ukraine zitten of de vrouw die verkracht is en nu euthanasie aanvraagt omdat ze die gebeurtenis niet kan dragen. Bol af met uw 'motivating tips'.
/grumpy old man
't is allemaal zo'n fake happy shit. En dat verdraag ik gewoon niet goed. Maar goed, als men natuurlijk alleen maar eens iets zou posten als er een vacature vrijkomt of men werk zoekt, dan zou er natuurlijk weinig animo zijn. Ksnap de promo van afgewerkte projecten en dergelijke wel, maar met de motivational quotes, levenswijsheden, (overdreven sentimenteel uitgesponnen) persoonlijke verhalen is het echt soms meer een facebook dan een professioneel platform imo.
Zat gij in dezelfde wellness als
@kay-gell ?
kzou er dan weinig wellness meer aan vinden.