Je ergernissen van vandaag - Deel 1

Status
Niet open voor verdere reacties.
Niet echt een ergernis van vandaag, maar eerder de afgelopen maanden. Onze bovenburen hebben 2 kleine kindjes die wel wat lawaai maken (1 en 3 j); maar dat maakt me weinig uit, dat doen kinderen nu eenmaal. Maar in de 4 maanden dat wij hier intussen wonen heb ik die kinderen nog nooit gezien en die komen hun appartement werkelijk nooit uit. De vader gaat overdag werken, de moeder zit dag in dag uit binnen met die kleine mannen. Los van het lawaai kan dat nu toch ook geen gezonde levenssituatie zijn om 24/24 7/7 binnen de muren van een appartement te leven?

Regelmatig horen we die kleine mannen springen en roepen en lopen in het appartement gezien die veel en veel te veel energie hebben, maar nooit gaat die moeder daar eens mee naar buiten, naar de speeltuin,... Als ik thuis werk is dat lawaai soms wel zeer nadrukkelijk aanwezig (zoals vandaag) en da's dan heel de dag door.

Ik zie gewoon een fitness topje en haar in een paardenstaart. :unsure:

En die make-up, tjah, sommige mensen voelen zich ook gewoon te onzeker om bare-faced te gaan fitnessen.
Het is wel een beetje vreemd hoe vrouwen volgens de mode (of maatschappij?) enkel halfnaakt kunnen sporten. Bij een man is dat een T-shirt of marcelleke en een jogging, bij een vrouw zijn zo'n topjes vaak toch wel heel kort en spannend, terwijl het verder leggings of yogabroeken zijn.

Ik dacht dat het Noorse beachvolleybal-team dat recent ook eens aankloeg.

Het is wel een beetje vreemd hoe vrouwen volgens de mode (of maatschappij?) enkel halfnaakt kunnen sporten. Bij een man is dat een T-shirt of marcelleke en een jogging, bij een vrouw zijn zo'n topjes vaak toch wel heel kort en spannend, terwijl het verder leggings of yogabroeken zijn.

Ik zie in de zomer toch ook mannen joggen in bloot bovenlijf. :P

Het is wel een beetje vreemd hoe vrouwen volgens de mode (of maatschappij?) enkel halfnaakt kunnen sporten.
Nee. Enkel jonge Vrouwen met een normaal of laag BMI "kunnen" dat volgens "de mode" en zeker volgens de maatschappij!
Bij een man is dat een T-shirt of marcelleke en een jogging, bij een vrouw zijn zo'n topjes vaak toch wel heel kort en spannend, terwijl het verder leggings of yogabroeken zijn.
Raar, ik vind vooral t-shirts tot op de heup in mijn maat in de doorsnee Decathlon etc...

De broeken zijn idd meer aansluitend maar sporten met een losse broek is gewoon irritant ook vind ik. Dus neen, ik ga niet gaan sporten in een Adidas training om die reden.

Nee. Enkel jonge Vrouwen met een normaal of laag BMI "kunnen" dat volgens "de mode" en zeker volgens de maatschappij!
Een vrouw van ergens tussen de 40 en de 50, met wat vlees aan de kuip, die druipend in het zweet, met haar dikke tetten en haar dikke kont en strakke sportkledij zich ligt af te beulen. Dat kan toch niet beter? :unsure:

Geef mij maar zo'n vrouw, dan zo'n mager scharminkel, met nul komma nul tetten en als je haar poep aanraakt, het alleen maar botten, en vel over been is.

Hopelijk is nu niemand kwaad op mij, ik zeg dit niet luidop, en zoals gezegd: ieder zijn eigen smaak

Ik zie in de zomer toch ook mannen joggen in bloot bovenlijf. :p
Mja, ik vind dat nu ook maar vreemd maar ok. Ik vermoed dat die mensen dat vooral doen omdat ze het warm hebben.

Maar als je de klassieke gym bekijkt is het toch opvallend? Of neem Nafi Thiam vs tienkampers. Ik zou niet zeggen dat vrouwen het sneller warm hebben.

Mij trouwens niet gelaten hoor.

Pakje verstuurd naar België. Ligt al sinds 9/12 bij de douane.

Bende prutsers
Idem, maar dan 8/12. Dus ik kom nog voor jou, aan de beurt! :)
Maar ze hebben ook recht op kerstvakantie en nieuwjaar zeker?

Ik ben al blij dat ik zo te zien niet de enige ben die lang wacht op zijn pakje. Bpost geeft ook altijd aan dat ze hier 'niets' kunnen aan doen en ze dit echt niet kunnen versnellen en ja wettelijk staat er niet echt een termijn op, maar meestal wordt een maand, als 'redelijk' beschouwd.

Dus nog 4 dagen en dan stuur ik een mail naar Bpost om er achter te gaan horen. Dan zijn ze wettelijk min of meer verplicht dit te doen omdat de redelijke termijn dan wordt overschreden.

Laatst bewerkt:
Een vrouw van ergens tussen de 40 en de 50, met wat vlees aan de kuip, die druipend in het zweet, met haar dikke tetten en haar dikke kont en strakke sportkledij zich ligt af te beulen. Dat kan toch niet beter? :unsure:

Geef mij maar zo'n vrouw, dan zo'n mager scharminkel, met nul komma nul tetten en als je haar poep aanraakt, het alleen maar botten, en vel over been is.

Hopelijk is nu niemand kwaad op mij, ik zeg dit niet luidop, en zoals gezegd: ieder zijn eigen smaak
Bwoa, respectvol is je bewoording nu ook niet bepaald. :Unsure:

Bwoa, respectvol is je bewoording nu ook niet bepaald. :Unsure:
Inderdaad.

Mager, dik, breed, smal, oud, jong,... who the fuck cares. Iedereen zal daar wel met elk z'n persoonlijk doel rondlopen en probeert ook maar z'n best te doen. Idem met klederdracht, het interesseert mij niet wat een ander draagt. Of dat nu mensen zijn die helemaal opgetut naar de gym gaan of in hun training van 10 jaar oud. Mind your own business, denk ik dan.

Behalve marcellekes die veel te groot zijn. Dat mag niet.

Ach ieder doet toch aan wat ze zelf comfortabel vinden om te sporten. Heb zo nog maar ene keer iets gezien waar het meer om de aandacht te doen was dan effectief sporten. laagste snelheid trappen doen in een net iets te doorschijnende witte legging met bijhorende fluo roze string. Maar als ze zich daar zelf comfortabel mee voelen boeit me dat niet zo.
Wat me meeste stoort is materiaal niet opruimen/afkuisen als ge der mee klaar zijt.

Ik kom 0.05 uren recup te kort om een extra halve dag verlof te nemen.
Als ik echter die 3.95 uren recup niet opneem voor februari, dan worden ze uitbetaald en dat wil ik niet.

Ik zal dan maar 3 minuten onbetaald verlof nemen. :unsure:

Mijn rijvaardigheid! 😡

Slaaptekort dat al wat te lang aansleept heeft ervoor gezorgd dat ik vorige week mijn spiegel aan frut heb gereden toen ik de garage in wou rijden en daarnet achterwaarts de oprit op gereden en een stevige kras door de brievenbus rijker. 😭
Allemaal niet zo erg natuurlijk maar wel frustrerend!

Werk morgen 3 minuten langer ?
Zo werkt dat niet, ik sta onder contract bij de klant. 3 minuten langer werken => Nog steeds 0.05 uren te kort :tongue:
+ dit zijn recupuren van 2022, dus in 2023 bouw je geen extra meer op voor 2022.
De recupuren voor 2023, ben je niet kwijt in februari he, deze lopen wel gewoon door.

We moesten 1,xx recupdagen afgeven om op reis te gaan met de collega's, dus er bleef zo nog 3.95 uren over en die moeten dus op tegen februari. Hier 4 uur van maken kan ook niet meer.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan