Je ergernissen van vandaag - Deel 1

Status
Niet open voor verdere reacties.
Altijd zo'n hekel aan die Nieuwjaarsdag.

Het typische gesprek met de opa: "En "apzoeir", ga je dit jaar wel eens aan een vent geraken?"
Nee ik ben gewoon een 38 jarige mislukking in het leven, maar dankjewel om het er nog maar eens in te wrijven.

Dan gesprek over't werk met de mama. Laat ik effe vallen dat het niet te doen is met alle burnouts op't werk en extra werkdruk. Reactie "ja 't is niet gemakkelijk voor die mensen als je kindjes hebt. Maar jij snapt dat niet altijd".
Tuurlijk snap ik niks. Want het leven als 38 jarige mislukkeling zonder kinderen is altijd een lachertje hoor.
En elke keer er nog eens inwrijven dat al haar vriendinnen oma zijn. Dat ze dan zelf meer kinderen had gefabriceefd. Dan had ze niet op haar enige mislukt kind moeten rekenen.

Echt kutdag altijd...
Kwil ik anders u wel een kind geven, dan zijn we beiden van da gezever vanaf, kwestie van een goeie reden te hebben voor kinders te maken :unsure:

@apzoeir "mislukking" wordt niet gemeten aan de hand van partners of kinderen, net zomin als "geluk" kan gemeten worden aan je inkomen en hoeveel "vrienden" je hebt op sociale media.
Ben ik als gescheiden, alleenstaande moeders dan een mislukking, of net een gelukzak want ik heb tenminste enkele mooie jaren gehad en een kind? 😉 Waarmee ik vooral wil duiden dat ideale plaatjes vooral dat zijn: droombeelden die de meesten niet bereiken en elk mooi verhaal heeft ook duistere randjes.

Probeer het vooral te zien als wat het is: zuur gezeur van iemand met weinig empathie.
Het is GEEN reflectie van hoe geslaagd of niet jij in je leven staat. Daar kan maar 1 over oordelen en dat ben jij. :support:

Kwil ik anders u wel een kind geven, dan zijn we beiden van da gezever vanaf, kwestie van een goeie reden te hebben voor kinders te maken :unsure:

Dan komt er andere zever aan die 100 keren zo erg is :p

Dan crasht uw leven pas echt.

Gaan lopen helpt ook niet. De alimentatie achtervolgt u.
Tenzij naar Thailand of zo.

Laatst bewerkt:
Amai, de toon voor 2023 is gezet. Eerste dag en ge hebt al popcorn nodig.
Welkom in 2023 Tone.

Het typische gesprek met de opa: "En "apzoeir", ga je dit jaar wel eens aan een vent geraken?"
Nee ik ben gewoon een 38 jarige mislukking in het leven, maar dankjewel om het er nog maar eens in te wrijven.

Dan gesprek over't werk met de mama. Laat ik effe vallen dat het niet te doen is met alle burnouts op't werk en extra werkdruk. Reactie "ja 't is niet gemakkelijk voor die mensen als je kindjes hebt. Maar jij snapt dat niet altijd".
Tuurlijk snap ik niks. Want het leven als 38 jarige mislukkeling zonder kinderen is altijd een lachertje hoor.
En elke keer er nog eens inwrijven dat al haar vriendinnen oma zijn. Dat ze dan zelf meer kinderen had gefabriceefd. Dan had ze niet op haar enige mislukt kind moeten rekenen.

Echt kutdag altijd...
Gezellige familie :cry2: :support:

"mislukking" wordt niet gemeten aan de hand van partners of kinderen, net zomin als "geluk" kan gemeten worden aan je inkomen en hoeveel "vrienden" je hebt op sociale media.
nochtans, ne keer de dertig voorbij (en hoe ouder hoe erger), hoe harder je daarop afgerekend wordt. geen relatie -> sukkeltje.

Dat hangt dan ook voor een groot deel af van hoe je de mening van anderen laat doorwegen op je eigen gemoed.
uiteraard. maar het is ook gewoon de publieke mening, of je u dat nu aantrekt of niet.

Dit.

Of: zou het toch geen homo of lesbienne zijn?

100%
mijn reputatie bij sommige collega's: ik loop achter alle vrouwen, en ik ben homo. (van dezélfde collega's he).

te absurd om het u aan te trekken, maar 't is gewoon een stigma dat bestaat.

Ik zou uw tweelingszus kunnen zijn.
Alhoewel mijn moeder het wat subtieler deed. Die zat altijd Facebook berichtjes te herposten met afbeeldingen ala "Oma zijn is het mooiste in de wereld, Mijn kleinkinderen zijn de liefste op aarde" etc.

Heb daar wel eens op gewezen en nu doet ze het toch niet meer :ROFLMAO:

mijn reputatie bij sommige collega's: ik loop achter alle vrouwen, en ik ben homo. (van dezélfde collega's he).

Het is sociaal meer geaccepteerd als je:
-bij uw partner blijft louter en alleen om niet alleen te zijn
- vreemdgaat en daarna moet scheiden
- een draak van een partner hebt (“met weinig content zijn”).

Dan geen relatie te hebben.

Echt kutdag altijd...
Naar het schijnt maar een 350euro/uur om een persoon mee te krijgen waarvoor iedereen omdraait.

Dit.

Of: zou het toch geen homo of lesbienne zijn?

Eigenlijk kan je dat ook ergens als compliment zien, dat impliceert dat ze je "als mens" zodanig inschatten dat ze verbaasd zijn dat je geen relatie hebt.

Hier op het werk lopen er een paar figuren rond waarbij niemand zich vragen stelt waarom die geen relatie hebben.

Of nog erger, figuren waarvan men afvraagt hoe die aan een relatie geraakt zijn.

'Moeten' kijken naar dat Darts gedoe terwijl je op nieuwjaarsbezoek bent, als achtergrond 'sfeer' op tv..... :unsure:

Langs de andere kant blij dat het eens wat anders is dan de koers :)
Maar wat een clownesk, marginaal gedoe is me dat man.

Weet ge wat fucking kut is?
De hele tijd sponsored reclame posts krijgen van een firma met geurloze toiletbrillen met opnames van uzelf waarin ge uw ex kust.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan