Je ergernissen van vandaag - Deel 1

Status
Niet open voor verdere reacties.
Kerstfeest hier uitgesteld want we zijn (of waren) maar met 4. Familielid positief getest op Covid en ziek in bed
(En neen die persoon ben ikzelf niet, ik ben momenteel kerngezond)

Ik zal dan maar ne lekkere Gin Tonic maken en deze opdrinken.

Een collega kan geen kerst vieren. Hij heeft zelf positief getest op Covid, zijn familie viert nu ZONDER hem.

Toch een zalig kerstfeest gewenst. Houdt u goed.

Idem voor Biljart en alle anderen ..

Morgen is het 's avonds kerstfeestje bij de schoonfamilie, maar we moeten gaan eten bij mijn ouders.
Dus al in 7 bochten gewrongen dat we toch eerst nog kunnen gaan apperitieven bij de schoonfamilie -> iedereen content

Vorige week laten ze weten dat ze ook nog n quiz gaan doen, vind ik altijd wel leuk dus mijn vriendin stuurt dat we ook nog wel proberen na te gaan als het bij mij ouders gedaan is.
En ze vraagt hoelaat dat quizke begint

Vandaag sms "7u - half 8, voor het dessert, lukt dat voor jullie"

Maar enfin nee natuurlijk lukt dat niet
Ik vind 1x vieren voldoende. Gelukkig heb ik een kleine familie en is er maar 1 kerstfeest. Ik vind dat wel leuk maar 1x en gedaan. Dan is het voor mij toch ook genoeg geweest.

Laatst bewerkt:
Altijd maar weer dat overdreven positief en gelukkig gedoe is echt ongelofelijk weerzinwekkend. Maar ja positieve vibes en al dat gezwets zijn verplicht he de dag van vandaag. Men zou beter eens beseffen dat ook tijdens feestdagen zaken gebeuren die niet zo positief zijn en voor de rest stoppen met mensen een gemoed op te dringen.
Wat is er mis met overdreven positief gedoe? Als ik overdreven positief wil doen, dan doe ik dat, amen en uit. Ik vind niet dat het aan een ander is om te oordelen 'hoe ik kerst vier' en OF ik dit vier. (Tenzij er mensen aan tafel schuiven die minder positief zijn hierover, dan pas ik mij wel aan, maar dat is niet het geval hier)

MAAR ik begrijp dat voor sommigen kerst niet zo positief is, dat het voor sommigen eerder negatief is, en voor nog anderen, het dan weer overdreven negatief is en een extreem ongelukkig gedoe. Gelukkig is er veel positivisme in deze wereld, maar helaas ook veel negativisme en ook gewoon heel triestige verhalen.

Life is wonderfull sometimes, but sucks on other times. Life isnt fair for some, fair for others. Some are rich and have all the luck in the world, others think: why am I still here ??? Shit happens. :S

Ik haat de feestdagen. Ze slaan u rond de oren met gewauwel over feesten en hoe gezellig/tof alles niet is, terwijl niemand door heeft dat die boodschap ook aankomt bij mensen voor wie het niet zo fijne dagen zijn.
Gewoon zeggen dat je de feestdagen haat en afmelden voor het kerstfeest is geen optie? Ik weet niet of je dit durft? (vooral naar familie toe). Maar persoonlijk? Ja ik durf dit en ik zou dit ook gewoon doen. (ook al is het dan kletterende ruzie, op dat vlak ben ik gene gemakkelijk .. )

Ik zou zelf, ook niet graag hebben dat ik iemand zou uitnodigen en die persoon gewoon 'ja' zegt om vriendelijk te zijn en daarna slechtgezind mee aan tafel schuift. Als iemand opdaagt moet dat zijn omdat die persoon dat zelf ook wil. Maar misschien ben ik daarop de uitzondering? :unsure:

Laatst bewerkt:
Grote ruzie met de wederhelft, ze begon een stuk tuin af te zetten om 3 straathonden in te steken die hier enkele weken geleden als pup in de straat gedumpt werden. Ik ben geen dierenliefhebber en er zit al een mopshond in huis, dus ik zeg dat ik dit niet wil. Natuurlijk ben ik nu de slechterik, de reden dat ze gaan doodvriezen etc etc.
Dat niemand anders die honden opvangt is ok, maar dat ik dat niet wil, is blijkbaar onbegrijpelijk. Speelt ook mee dat ik weet dat dit een slippery slope is, er is hier een groot straathondenprobleem en binnenkort zitten er 50 in de tuin.
Sindsdien is er geen woord meer gezegd en zou ook niet weten wat te zeggen :/

Ik vind 1x vieren voldoende. Gelukkig heb ik een kleine familie en is er maar 1 kerstfeest. Ik vind dat wel leuk maar 1x en gedaan. Dan is het voor mij toch ook genoeg geweest.
Voor ons ook hoor.
Wij dacht dat nu er een baby op komst is bij mijn zus het wat meer met de naaste familie zou zijn
Dus wij 2, mijn zus haar gezin en dan nog mijn ouders en mijn vriendin haar ouders

Nee nee
Vandaag bij de vriendin haar ouders met de bomma langs pa kant
Morgen bij mijn ouders en met mijn zus
En eigenlijk ook morgen bij de familie van mijn schoonma (dus bomma, tantes, nonkels neven nichten, achterneefkes + aanhangsels, achterkleinkinderen van de bomma)

Dat laatste tja zijn mensen bij die we al 3j niet gezien hebben dus waarom?
Vorig jaar was makkelijker, we waren op vakantie

Er is ook niks mis met blij zijn op kerst hoor.
Bvb eenzamen uitnodigen, zal meestal die mensen blijer maken ipv triester (of zuurder).

ps. Blijf dan thuis he @Silence :p. Neen, ik begrijp het, teveel is teveel. Maar zeg het dan gewoon zou je denken... Maar niet komen kan ook in slechte aard vallen soms.

Je ziet, zelfs positief gezind kan een mens (of lever) blij zijn dat het voorbij is als het wat teveel werd. Voor de ene is het de emotie, ziekte of verlies, de andere teveel eten, teveel mensen moeten zien in te korte tijd, de verplichting ...

Laatst bewerkt:
Wat is er mis met overdreven positief gedoe? Als ik overdreven positief wil doen, dan doe ik dat, amen en uit. Ik vind niet dat het aan een ander is om te oordelen 'hoe ik kerst vier' en OF ik dit vier. (Tenzij er mensen aan tafel schuiven die minder positief zijn hierover, dan pas ik mij wel aan, maar dat is niet het geval hier)

MAAR ik begrijp dat voor sommigen kerst niet zo positief is, dat het voor sommigen eerder negatief is, en voor nog anderen, het dan weer overdreven negatief is en een extreem ongelukkig gedoe. Gelukkig is er veel positivisme in deze wereld, maar helaas ook veel negativisme en ook gewoon heel triestige verhalen.

Life is wonderfull sometimes, but sucks on other times. Life isnt fair for some, fair for others. Some are rich and have all the luck in the world, others think: why am I still here ??? Shit happens. :S

Gewoon zeggen dat je de feestdagen haat en afmelden voor het kerstfeest is geen optie? Ik weet niet of je dit durft? (vooral naar familie toe). Maar persoonlijk? Ja ik durf dit en ik zou dit ook gewoon doen. (ook al is het dan kletterende ruzie, op dat vlak ben ik gene gemakkelijk .. )

Ik zou zelf, ook niet graag hebben dat ik iemand zou uitnodigen en die persoon gewoon 'ja' zegt om vriendelijk te zijn en daarna slechtgezind mee aan tafel schuift. Als iemand opdaagt moet dat zijn omdat die persoon dat zelf ook wil. Maar misschien ben ik daarop de uitzondering? :unsure:
Ge moogt gij van mij doen wat ge wil. Ik heb daar allemaal geen probleem mee. Moest ge nu opeens komen verkondigen dat ge het toch wel gezellig moet maken, dat mensen die niks doen deze periode toch beter genieten van de mooie tijd vrienden en familie (o de ironie), dat het toch wel zo'n mooie periode is voor iedereen en ga zo maar door dan mag je van mij gerust een draai rond uw oren krijgen. Ik heb helemaal geen probleem met mensen die zich amuseren deze periode, ik heb problemen met mensen die anderen een goed gevoel willen opdringen en vol ongeloof kijken naar mensen die zich niet zo goed voelen in deze periode (en dan nog wat verwijten negatief te zijn)

En onze levers en magen en darmen haten het ondertussen ook wel die vreetfestijnen.
Je zou denken dat je eerder last krijgt van te veel alcohol te consumeren, maar ik heb persoonlijk toch sneller last van te veel te eten dan van te veel te drinken aan de feesttafel.

Ik word daar gewoon mottig van, dus ik probeer zo weinig mogelijk te eten en dan krijg ik dikwijls de reactie: Je eet zo weinig? Het is lekker hoor! :woohoo: Ik vind kerst leuk maar als ik moet kiezen, dan vind ik dat toch de minst leuke zin.

Allez, vriendin was daarstraks haar truitje aant naaien, ik buiten in de tuin bladeren aant rapen. Ineens paniek. Kat heeft naald en draad ingeslikt. 50 minuten naar de dierenkliniek en weer naar huis want ze moest in slaap en zou wel paar uur duren. Gelukkig tijdens het naar huis rijden goed nieuws dat ze uit de keel hebben kunnen vissen. Nu wachten tot ze wakker is en dan kunnen we ze weer ophalen. Weer 50 minuten op en af. Zijn naar huis gekomen om ons klaar te maken voor kerstdiner. Daar gaan we nu ook een kot te laat komen. Én 600€ armer lol. Joy joy.

Grote ruzie met de wederhelft, ze begon een stuk tuin af te zetten om 3 straathonden in te steken die hier enkele weken geleden als pup in de straat gedumpt werden. Ik ben geen dierenliefhebber en er zit al een mopshond in huis, dus ik zeg dat ik dit niet wil. Natuurlijk ben ik nu de slechterik, de reden dat ze gaan doodvriezen etc etc.
Dat niemand anders die honden opvangt is ok, maar dat ik dat niet wil, is blijkbaar onbegrijpelijk. Speelt ook mee dat ik weet dat dit een slippery slope is, er is hier een groot straathondenprobleem en binnenkort zitten er 50 in de tuin.

Zeggen: "ge kunt kiezen, de honden of ik!"

(Het antwoord kan trouwens wel eens lelijk tegenvallen. )

Der is een compromis gevonden, de honden blijven buiten de tuin maar ze mag een hondenhok zetten in het veld achter ons. Dat is privé van een boer, heb ik toch niets mee te maken.
Niemand een pup gewenst?

Waar woont gij? Want in België hebben we toch nergens een echt straathonden probleem lijkt mij? En als ge een asiel belt komen ze die wel halen zeker?

Ghoja ik vind de kerstperiode wel leuk. Oudejaar ook met vrienden. Maar die profiteurs van famillie die vanavond hun boog komen vullen op mijn kosten moet van mij ook niet.

Corona was zalig, gewoon gezellig met vrouw en kinderen. En ieder jaar zeg ik dat ik het volgend jaar niet meer doe, maar ik laat me er toch altijd aan vangen.

Ghoja ik vind de kerstperiode wel leuk. Oudejaar ook met vrienden. Maar die profiteurs van famillie die vanavond hun boog komen vullen op mijn kosten moet van mij ook niet.

Corona was zalig, gewoon gezellig met vrouw en kinderen. En ieder jaar zeg ik dat ik het volgend jaar niet meer doe, maar ik laat me er toch altijd aan vangen.
Gewoon een menu van chips, zwanworstjes en kaas/bitter/garaalballetjes van den aldi voorzien voor hun.

Gewoon een menu van chips, zwanworstjes en kaas/bitter/garaalballetjes van den aldi voorzien voor hun.

Ik ben al blij dat mijn vrouw toch al het verstand gekregen heeft om niet heel de dag in de keuken te staan en gewoon koude visschotel te halen.

Nu nog iets aan de prijs kunnen doen. Daar zijn jouw tips wel 👌.

Waar woont gij? Want in België hebben we toch nergens een echt straathonden probleem lijkt mij? En als ge een asiel belt komen ze die wel halen zeker?
Servië, er zijn er hier veel. Gelukkig zijn die voor 99% van de gevallen heel sociale lieve honden, zelden problemen mee. De probleemgevallen worden wel meegenomen voor een spuitje.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan