Je ergernissen van vandaag - Deel 1

Status
Niet open voor verdere reacties.
Van andere mensen hun geluk gunnen, word je zelf ook gelukkiger. Vroeger had ik het ook wel eens zwaar om anderen met kerst gelukkig te zien met hun familie omdat bij mij die relatie niet goed is, maar ik focus nu veel meer op de dingen die ik wél heb en waar andere mensen waarschijnlijk minder geluk in hebben dan ik.

Ik begin mij meer en meer te storen over die mensen die op FB constant liggen te zaniken dat hun pakje 'gewoon' voor hun deur is gezet, zodat kwaadaardige mensen dit zouden kunnen meepakken. Ik zie wekelijks wel zo'n post van mensen die dan een foto gaan trekken: "ah, afgeleverd op een veilige plaats zeggen ze dan."

Tsja, no offense, maar het is toch niet de eerste keer dat je een pakje bestelt? Je weet toch ondertussen dat die bijna altijd vaste kost is als je niet thuis bent. Mijn advies: laat het leveren op een afhaalpunt wat volgens mij bij zowat iedereen mogelijk is? Of zie gewoon dat je thuis bent op dat uur.
Ik ga deels akkoord. Wij laten enkel thuis leveren als we thuis zijn (of als het in de brievenbus kan), onze vroegere buren bestelde quasi om de 2 dagen wel iets en hadden zelfs een papier tegen de deur hangen om op onze nummer af te leveren bij afwezigheid. We hadden amper contact met hen en ze hebben dit nooit gevraagd…. Dus op een bepaald moment horen we hen in de tuin zitten en gaat bij ons de bel, op een bepaald moment stopt zoiets ook.

Wat we ook vaak hebben en daar stoor ik me enorm aan is dat sommige koeriers zelfs de moeite niet meer nemen om aan te bellen. Regelmatig dat ik ze opmerk en al naar de deur ga en deze open, dan zie ik het pakje staan en de koerier loopt al weg.

Madam haar werkend weekend. Is ze al ambetant omdat ze moet werken, dan nog eens omdat ik met de kleine een weekend naar mijn ma ben.
En gisteren avond ook nog omdat ik niet veel zei via whatsapp. Christmas joy 👌

Sebiet wel genieten van ne menu om Vnvd naar het strafkamp terug te keren 🙃

M'n bioritme dat weer compleet fucked up is. 7 nachtshiften gedaan en maandagochtend thuisgekomen na de laatste. Ik moest een aantal niet voorziene dingen doen (auto naar garage, naar dierenarts,...) dus beslist om niet te slapen.
Dinsdagmiddag bellen ze me of ik nog 2 nachten wou doen voor een zieke collega. En den domme kloot da ik ben heb ik ja gezegd.
Als ik met de nacht sta slaap ik gemiddeld een 6-tal uur, wat al heel weinig is voor mij (ik heb +9u slaap nodig). Donderdagnacht geslapen als een baby. Om 19u in de zetel in slaap gevallen en om 23u naar m'n bed gestempeld, ik sliep al terug voor m'n hoofd m'n kussen raakte. Vrijdagnacht tot 3u klaarwakker gelegen. Gelukkig kunnen uitslapen tot 11u30.

Gisterenavond rond 1u thuisgekomen. Ik kruip nog geen 5 minuten na m'n vrouw in m'n bed en ze ligt al te ronken als een volleerde boskapper. Ik heb oordopjes in die het max aantal db tegenhouden die niet-op-maat-gemaakte oordopjes kunnen.
Ik heb nog geen oog dichtgedaan. Madam ondertussen al 5x het Amazonewoud platgelegd... (Ze zit aan 65db)
Ik kan niet naar beneden gaan om m'n ANC oortjes te halen om wat muziek/white noise op te zetten want dan maak ik de honden wakker die dan naar buiten gaan willen.

Sleep deprivation is een folterpraktijk, en ik snap waarom.
Ik zou voor zulke nachten als je de mogelijkheid hebt toch een bed of slaapzetel in een aparte kamer overwegen. Of je vrouw overtuigen naar een arts te gaan voor dat snurkprobleem.

Internetbankieren Argenta weer plat, begint precies een wekelijkse gewoonte te worden.
Blijkbaar moet je bij de meeste kantoren ondertussen een afspraak maken als je binnen wil tijdens de openingsuren, via mail of tel., vind dat toch speciaal.
Komt wel geregeld voor in het weekend bij Argenta (van 00:00 tot xx:xx, wat dan vaak bog uitloopt ook).
Gelukkig voor je kat, heeft hij het overleefd. Stel dat je kat een zwerfkat was, wie gaat er dan tussenkomen? Zijn er dan instanties die voor die kat gaan opkomen?
Dan zou er geen vriendin zijn die een truitje maakt.
Maar inderdaad dan heb je een asiel of van de vrijwilligers nodig (en iemand die het opmerkt).
Ik ben "gezegend" met een moeder, die als ze hoort dat men gaat gourmetten, ze standaard haar eigen toestel meeneemt, samen met genoeg vlees en groenten om een leger eten te geven. Want de mensen zouden toch maar niet genoeg hebben...
Dus eigenlijk moest je niets doen en enkel je moeder uitnodigen. :fingerguns::fingerguns:

ps. Blijf dan thuis he @Silence :p. Neen, ik begrijp het, teveel is teveel. Maar zeg het dan gewoon zou je denken... Maar niet komen kan ook in slechte aard vallen soms.
Gisterenavond aan tafel zei men schoonpa nog tegen men schoonma
"Ik heb gehoord dat morgen iedereen komt! Allè behalve zij 2 hier"

Dus die boodschap was wel duidelijk

Dus eigenlijk moest je niets doen en enkel je moeder uitnodigen. :fingerguns::fingerguns:
Inderdaad alleen brengt mijn moeder door haar aanwezigheid de sfeer en gezelligheid naar een vriespunt.

Laten we het erop houden dat ze een fantastische moeder is maar een kreng van een schoonmoeder.

Maar gisteren viel het al bij al goed mee.

slechte kerst kado's.

Ma denkt dat ik een nieuwe portefeuille moet hebben, terwijl ik perfect content ben met de mijne. Dus geeft ze mij ne nieuwe voor kerst.
zo'n klein pruts ding waar ik niks mee ben en me afvraag wanneer ik da ga gebruiken.
"Ben je niet content?"
"Jawel, nu heb ik er 2"

Vorig jaar kreeg ik 1 fles salade olie & 1 v walnoten olie, terwijl ik da nooit gebruik (nog goed tem april 2023, zal die beter eens beginnen gebruiken dan).
Gisteren ook 3 mini-flesjes Gin gekregen om cocktails te maken terwijl ik al vaak gezegd heb dak niet zot ben van Gin en ook niet v cocktails. Vroeger ook nog zo'n muts gekregen in licht groen, spuuglelijk kleur. Boek van nazi's die diamanten roven vd joden in wo2.
Blue Ray dvd vd Godfather terwijl ik niet eens ne Blue Ray speler had in die tijd... The list goes on...

Als ik het zo type hier, kom ik over als een ondankbaar persoon, maar je geeft die mensen ne restaurantbon v 60 euro of ne bon v sportline v 50 eur (waar ze zelf achter gevraagd hebben notabene) en dan krijg je zo'n zever terug.

slechte kerst kado's.

Ma denkt dat ik een nieuwe portefeuille moet hebben, terwijl ik perfect content ben met de mijne. Dus geeft ze mij ne nieuwe voor kerst.
zo'n klein pruts ding waar ik niks mee ben en me afvraag wanneer ik da ga gebruiken.
"Ben je niet content?"
"Jawel, nu heb ik er 2"

Vorig jaar kreeg ik 1 fles salade olie & 1 v walnoten olie, terwijl ik da nooit gebruik (nog goed tem april 2023, zal die beter eens beginnen gebruiken dan).
Gisteren ook 3 mini-flesjes Gin gekregen om cocktails te maken terwijl ik al vaak gezegd heb dak niet zot ben van Gin en ook niet v cocktails. Vroeger ook nog zo'n muts gekregen in licht groen, spuuglelijk kleur. Boek van nazi's die diamanten roven vd joden in wo2.
Blue Ray dvd vd Godfather terwijl ik niet eens ne Blue Ray speler had in die tijd... The list goes on...

Als ik het zo type hier, kom ik over als een ondankbaar persoon, maar je geeft die mensen ne restaurantbon v 60 euro of ne bon v sportline v 50 eur (waar ze zelf achter gevraagd hebben notabene) en dan krijg je zo'n zever terug.
Vraag de bonnetjes en ruil het om in de winkel of stuur het terug :unsure:

slechte kerst kado's.

"Ben je niet content?"
"Jawel, nu heb ik er 2"

Tjah, mensen en cadeau's. Het geeft gewoon altijd problemen. Imo zou ik gewoon volgend jaar ofwel expliciet zeggen wat je wil (en ook duidelijk maken dat je het gebaar van de cadeau's wel apprecieert maar je er wel niks mee bent) ofwel gewoon voorstellen dat er geen cadeau's meer gedaan worden.

Hier maken we altijd een online lijstje en als er een cadeau gekocht is vinkt de koper dat af. Iedereen krijgt een cadeautje waar die wat mee kan en dus geen gemor.

Vraag de bonnetjes en ruil het om in de winkel of stuur het terug :unsure:
VInd da beetje grof, zou da eigenlijk ook niet appreciëren moest ik a iem kado geven en die gaan ermee terug nr de winkel.

Tjah, mensen en cadeau's. Het geeft gewoon altijd problemen. Imo zou ik gewoon volgend jaar ofwel expliciet zeggen wat je wil (en ook duidelijk maken dat je het gebaar van de cadeau's wel apprecieert maar je er wel niks mee bent) ofwel gewoon voorstellen dat er geen cadeau's meer gedaan worden.
We hebben zo'n systeem met lijstjes maar soms geven we ook wa "verrassingen" aan elkaar. (da pakt meestal nogal negatief vr mij uit)
Persoonlijk vind ik het elk jaar moeilijker om zo'n lijstje op te stellen met zaken die ik zou willen.

Paar zaken die op m'n lijstje stonden dit jaar: giftcard v Netflix (kun je perfect in de supermarkt kopen) , bon vd Zara ...

Maar bon, heb nu ne reserve portefeuille I guess.

We hebben zo'n systeem met lijstjes maar soms geven we ook wa "verrassingen" aan elkaar. (da pakt meestal nogal negatief vr mij uit)
Persoonlijk vind ik het elk jaar moeilijker om zo'n lijstje op te stellen met zaken die ik zou willen.
Hier is dat ook secret santa voor kerst en oudejaar. Maar eerlijk, als ik iets echt zou willen of nodig hebben voor dat budget (€25-30) had ik het wel al gekocht.

Hier is dat ook secret santa voor kerst en oudejaar. Maar eerlijk, als ik iets echt zou willen of nodig hebben voor dat budget (€25-30) had ik het wel al gekocht.
Ugh. Secret Santa. Hier doen ze dat ook op het werk met een maximum van 10 euro ofzo. Daar koop je echt alleen maar prullen voor.

In de laatste week geven ze de cadeautjes aan mekaar. Niks secret meer aan.

Nou ja. Ik doe er toch niet aan mee.

Das beetje probleem hé, als je echt wat wil, dan koop je het gewoon zelf. Dus tja. Die zaken vond ik als kind en jongvolwassene wel leuk, ne cd of boek krijgen of een videospel. Als volwassen die al lang gaat werken is dat wat minder.

Als ge zelf al niet weet wat ge wilt, dan is dat voor anderen nog moeilijker he.
Das de grote uitdaging met dat 'verplicht' geven van kado.
Op een bepaalde leeftijd heb je bijna alles wat je wil of heb je het niet omdat het te duur is. Dan schiet er weinig over voor een andere om iets voor je te kopen.

Nu ja, je had een aantal zaken opgegeven en dan is het idd spijtig dat men zich er niet aan houdt.

Laatst bewerkt:
Ik vind dat best leuk zo een secret santa.
Zowel in privé als op het werk.
Akkoord dat mocht je het echt nodig hebben je het zelf al wel gekocht hebt meestal.

Maar ge weet ook dat die periode er aankomt, dus kan je ook wel een maandje of twee wachten om die cd, boek of dergelijke te kopen zodat iemand anders het voor je als kado kan kopen.
Nu ja, ik ben ook meer een voorstander van een kado als verrassing krijgen op een onverwacht moment dan de 'verplichte' gebeurtenissen als kerst of verjaardag maar zolang iets gegeven wordt vanuit het hart en niet enkel omdat het moet, ben ik ook wel blij.

Kado's blijven sowieso iets moeilijk. Ook al gehad dat ik iets wou kopen en men ervan wist en dit dan kreeg als kado, maar dan niet in de kleur, het exact type of van het merk dat ik dan eigenlijk echt wou. Dan ben je blij en teleurgesteld tegelijkertijd :p

Op het werk zou ik zelf nooit meedoen aan zoiets.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan