Je ergernissen van vandaag - Deel 1

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik kijk niet naar Thuis dus ga enkel uit van de tekst in de hoofdalinea maar..welk steretype?? Ik heb medelijden met scenarioschrijvers

Die discussie loopt nét in P&A :)

Solliciteren...... Een woord waar ik sws al van kots.. Maar dan via de site van de VDAB klikken op de knop 'solliciteren via site werkgever'... Uitkomen op de site van het zoveelste degoutante interimbureau, geen enkel benul over welk bedrijf het gaat (het mag precies nie geweten zijn).... Als ik dan vraag om welk bedrijf het gaat krijg ik als antwoord: stuur me eens je cv en dan kijken we of je in aanmerking komt....

ONTPLOFT, WIJF !

Solliciteren...... Een woord waar ik sws al van kots.. Maar dan via de site van de VDAB klikken op de knop 'solliciteren via site werkgever'... Uitkomen op de site van het zoveelste degoutante interimbureau, geen enkel benul over welk bedrijf het gaat (het mag precies nie geweten zijn).... Als ik dan vraag om welk bedrijf het gaat krijg ik als antwoord: stuur me eens je cv en dan kijken we of je in aanmerking komt....

ONTPLOFT, WIJF !
Oh da's vreselijk he. Hoe kan je nu gemotiveerd voor een job solliciteren als je niet eens weet waar of bij wie :')

Oh da's vreselijk he. Hoe kan je nu gemotiveerd voor een job solliciteren als je niet eens weet waar of bij wie :')
Idd, ge wilt nie weten hoe hard ik hier al heb zitten op vloeken. Denk dat het ook nu de fase wordt van de gepeperde mails want kan er eigenlijk totaal nie mee lachen.... Wat een wanpraktijken... Nooit gedacht da ik in zo'n fase ging zitten. Ik haatte interimbureaus al van vroeger maar tis nu nog erger.

Idd, ge wilt nie weten hoe hard ik hier al heb zitten op vloeken. Denk dat het ook nu de fase wordt van de gepeperde mails want kan er eigenlijk totaal nie mee lachen.... Wat een wanpraktijken... Nooit gedacht da ik in zo'n fase ging zitten. Ik haatte interimbureaus al van vroeger maar tis nu nog erger.
Ik ben ooit door de hr-verantwoordelijke van het moederbedrijf van de organisatie waar ik stage loopte persoonlijk gevraagd om te solliciteren op een openstaande interimvacature bij het moederbedrijf. Die vacature liep via een interimkantoor, dus heb ik braaf mijn cv en motivatiebrief daar naartoe gestuurd. Procedures volgen, je weet wel.

Kreeg ik vrij snel antwoord "Jammer genoeg werd uw kandidatuur niet verder weerhouden. Onze klant verkiest verder te gaan met andere kandidaten." Dus ga ik naar die hr-verantwoordelijke, en valt die van haar stoel want ze hadden mijn sollicitatie niet eens doorgestuurd gekregen van dat interimkantoor :crazy:. Een week later dan gewoon de job gekregen.

Ik ben ooit door de hr-verantwoordelijke van het moederbedrijf van de organisatie waar ik stage loopte persoonlijk gevraagd om te solliciteren op een openstaande interimvacature bij het moederbedrijf. Die vacature liep via een interimkantoor, dus heb ik braaf mijn cv en motivatiebrief daar naartoe gestuurd. Procedures volgen, je weet wel.

Kreeg ik vrij snel antwoord "Jammer genoeg werd uw kandidatuur niet verder weerhouden. Onze klant verkiest verder te gaan met andere kandidaten." Dus ga ik naar die hr-verantwoordelijke, en valt die van haar stoel want ze hadden mijn sollicitatie niet eens doorgestuurd gekregen van dat interimkantoor :crazy:. Een week later dan gewoon de job gekregen.
Fucking hell..... Ja, zie... daardoor krijg ik dus absolute moordneigingen van alles wat interimbureaus zijn eh.... Echt van den zotte hoe die te werk gaan....

Die foto weer bij dat artikel, fucking hel bende riooljournalisten. Hier, nog een foto van een Rottweiler, wel niet zo sensationeel natuurlijk:
Moet toch een serieuze aanval geweest zijn als je het verschil ziet met die foto voor het incident!

ONTPLOFT, WIJF !
Ik heb da nooit begrepen. 't Is niet omdat de job u aanstaat dat ge die bij elk bedrijf wilt doen he. Bij den interim snappen ze dat niet, of ze trekken het zich nie aan.
Als ik ooit nog van werk verander weet ik 1 ding: ik doe niks via den interim.

OT: kan mij weer nie concentreren.

Grrr al 2 deukjesin de parket die pas ligt en er is niks meer aan te doen. Haaaaa
Dat brengt karakter ;-) Ik heb hier een darde schijf op de parket laten vallen van boven mijn hoofd. 'k Was een PC aan het optillen omdat er een vijs in lag te ratelen, en ik hef die op en de drive cage valt er uit :p
Er was zelfs een stukje uit de parket, dat heb ik gewoon teruggeplakt met houtlijm.

Moet toch een serieuze aanval geweest zijn als je het verschil ziet met die foto voor het incident!
Ik heb geen foto's gezien (ook geen behoefte aan) maar het is vrij logisch dat dat redelijk wat schade kan berokkenen. Als je al weet dat een gewone mens al door zijn eigen lip kan bijten. Dan weet je dat een volwassen hond wiens kaken en tanden gemaakt zijn om vlees aan flarden te scheuren wat meer schade kan veroorzaken.

Ik heb geen foto's gezien (ook geen behoefte aan) maar het is vrij logisch dat dat redelijk wat schade kan berokkenen. Als je al weet dat een gewone mens al door zijn eigen lip kan bijten. Dan weet je dat een volwassen hond wiens kaken en tanden gemaakt zijn om vlees aan flarden te scheuren wat meer schade kan veroorzaken.
't Was sarcasme omdat haar voor-foto 37 filters had. :unsure:

Nu, los daarvan lees ik ook wel een niet-samenhangend verhaal van 1 kant. De beet is er geweest natuurlijk, maar hoe het volgens haar pa gebeurde, heb ik toch vragen bij. Op een hondenschool, terwijl ze stond te kijken (achter een hek dus, en daar eigenlijk al niet mocht zijn wegens corona), komt er plots uit het niets een rottweiler, die les staat te volgen op haar afgestormd, die zonder enige aanleiding haar lip er af bijt. Dus die is zo woest, dat hij los over of door die omheining gaat. Vreemd.
En dan dat de eigenaars geen verantwoordelijkheid wilden opnemen: het is op een hondenschool, iedereen kent iedereen, 't is niet alsof ze die zomaar laten wegwandelen he.

Dat brengt karakter ;-) Ik heb hier een darde schijf op de parket laten vallen van boven mijn hoofd. 'k Was een PC aan het optillen omdat er een vijs in lag te ratelen, en ik hef die op en de drive cage valt er uit :p
Er was zelfs een stukje uit de parket, dat heb ik gewoon teruggeplakt met houtlijm.
Die reactie kreeg ik ook toen ik een gelijkaardige siatuatie had als MaTi, "parket moet karakter hebben". Fuck off, niet de mijne die er pas ligt. :p

Fucking hell..... Ja, zie... daardoor krijg ik dus absolute moordneigingen van alles wat interimbureaus zijn eh.... Echt van den zotte hoe die te werk gaan....
Paar weken terug gesolliciteerd als oefening. De theoretische proef heeft me verrast door een aantal meerkeuzevragen over de omgeving van de werkplaats (hoeveel inwoners telt x, wie is de burgemeester van x, wat is geen deelgemeente van x, etc. ..) die ik gewoon leeg gelaten heb omdat ik ze onnozel vond en het toch maar als oefening was.

Feedback gevraagd, ik kwam 1 punt te kort. Oké, jammer, maar ze hadden een kanjer van een beginnersfout in een antwoord die op 10% van het totaal stond. De vrouw aan de telefoon geeft zelf toe dat geen enkele goeie kandidaat die vraag "juist" had maar dat ze zich moest houden aan de correctiesleutel want "capabele mensen" hadden die test gemaakt.

Die reactie kreeg ik ook toen ik een gelijkaardige siatuatie had als MaTi, "parket moet karakter hebben". Fuck off, niet de mijne die er pas ligt. :p
En toch is het zo. Niets zo lelijk of kil als een afgelikte, pas gelegde parket. Als ge bang zijt van een beetje karakter in huis, leg dan tegels of keramisch parket zoals de andere zielloze mensen. :eviltongue:

Hout moet een patine hebben. Als ge parket hebt moet ge er verdomme een ritueel van maken om elke dag minstens één zjat koffie te laten vallen op uwe vloer.

En toch is het zo. Niets zo lelijk of kil als een afgelikte, pas gelegde parket. Als ge bang zijt van een beetje karakter in huis, leg dan tegels of keramisch parket zoals de andere zielloze mensen. :eviltongue:

Hout moet een patine hebben. Als ge parket hebt moet ge er verdomme een ritueel van maken om elke dag minstens één zjat koffie te laten vallen op uwe vloer.
De eerste deuken of krassen zijn jammer, de volgende dragen bij aan het karakter.
Zucht, dat was dus exact mijn punt. Dat is een boodschap waar iemand in die situatie initieel geen fuck aan heeft. Wat is er mis met een simpele "oh shit, da's idd echt niet leuk" als iemand zijn frustratie over zoiets deelt? Gewoon een mini beetje begrip ipv direct de positieve sprookjesfiguur te moeten uithangen en jouw persoonlijke mening over wat een mooie/lelijke park is op te dringen.. :p

Zucht, dat was dus exact mijn punt. Dat is een boodschap waar iemand in die situatie initieel geen fuck aan heeft. Wat is er mis met een simpele "oh shit, da's idd echt niet leuk" als iemand zijn frustratie over zoiets deelt? Gewoon een mini beetje begrip ipv direct de positieve sprookjesfiguur te moeten uithangen en jouw persoonlijke over wat een mooie/lelijke park is op te dringen.. :p
In mijn geval is het geen persoonlijke maar een professionele mening, dus ik mag dat. Een vuile parket met karakter is letterlijk meer geld waard dan een afgelikte nieuwe. Als dat geen troostende woorden zijn, weet ik het ook niet meer. :unsure:

Als ge bang zijt van een deukske had ge gewoon echt iets anders moeten leggen dan parket, zo simpel is het hoor.

Om een of andere reden denk je dat je een soort briljant inzicht hebt ofzo. Letterlijk IEDEREEN weet dat er vroeg of laat iets aan zal komen. Maar dat betekent niet dat je je niet kan of mag ergeren als er al direct iets aan is. Niemand ziet graag na 2 dagen al een deuk in zijn nieuwe auto, daar gaat het gewoon om.
Ik spreek ook voor mezelf natuurlijk, ik vind dat soort reacties onuitstaanbaar en typerend voor veel mensen die niet gewoon kunnen luisteren, meeleven en begrip tonen, maar alles direct willen counteren, adviseren of helpen..

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan