Je ergernissen van vandaag - Deel 1

Status
Niet open voor verdere reacties.
Gecondoleerd.

Mijn ergernis:
Foempe komt 42' te laat in de les toe, en gaat dan even de docent de les spellen over hoe dit dient aangepakt te worden.
"Ja, maar ik ben nu toch? Zet mij dan gewoon op aanwezig". Kerel, echt, dat is een gewoonte bij u, de ziekte van chronisch te laat komen.
Fin soit, dat hij überhaupt nog de ballen voor had voor zijn betoog, duidelijk zijn die groter dan zijn verstand.
Nadien zat hij samen met zijn vriendjes te giechelen en te kletsen als schooltrienen, blijf dan GVD thuis, dan stoort ge tenminste de docent en ons toch al niet.
En hoe oud is die 'foempe'? :unsure:

Afspraken en biedingen nakomen op 2dehands is niet meer van tel precies. Achterlijk gedrag toch.
Dat is toch niks nieuw? Ik kom geregeld dergelijke klachten tegen over 2dehands. De reden waarom ik niks via die site koop tenzij het van mensen komt die ik al ken of die bij mij in de buurt wonen.

Laatst bewerkt:
dezelfde dwaze kalle die een week voordat ik in de zomer op vakantie ging hier zat te hoesten en snotteren op het werk strikes again.

Precies of ze doet erom om hier heel het kot onder te hoesten, niezen en snuffelen 2 dagen voor ik in verlof ga.

En moest ze nu eens onmisbaar zijn, maar ze heeft juist geen kloten te doen.

In corona, met de avondklok, was een vriendin van mij haar aan 't haasten met haar fiets naar huis. Ze kwam thuis en sprintte naar de voordeur. Er stopte een anonieme wagen van de politie. 't Was 12u02.

Agent stapt uit, borst vooruit, duimen achter het kogelvrije vest gehaakt: 'awel, wa zijn we aan 't doen madammeke?!'
Ze heeft een boete gekregen. Ha ja, want 't was nog niet lastig genoeg voor de mensen.

Hoe kan je daar nu geen respect voor hebben?
Dat zou ik nu echt aanvechten :wallbash:Precies of die hebben een gehomologeerde atoomklok of het exact 12h is

@515

Neen, een vrachtwagen kan voor een werf niet de ganse dag een openbare weg versperren ZONDER AANVRAAG, PUNT.

Wat met de buren

Werpen je buren je plots boze blikken toe? Dan zijn ze er mogelijk niet zo blij mee dat je een gedeelte van de straat of stoep verspert. Veel koekjes bakken om hen gunstig te stemmen, is één oplossing. Vindt je buurman of buurvrouw dat hij/zij echt wel hinder ondervindt van de versperring, dan kan ie ervoor kiezen naar de stad of politie te stappen. Die probeert dan te bemiddelen tussen jullie beide. Misschien geen slecht idee om je buren dus even op voorhand te verwittigen over je plannen. Dat kan nooit kwaad!

Ter info, 3x getolereerd, nu was het 4de en 5de keer kort op elkaar. Geen boze blikken van me, maar nu is de maat wat vol. Werfleider of architect kan me s avonds bellen dat ze morgen komen en er wat last zal zijn, of een briefje in de bus steken.

En dan kom ik bij m'n vorige reply. Alweer 'discussie' over ergernissen, of zaken voor de lol uit de context trekken. Vermoeiend.

Kzal wel eens tegen de buurvrouw klagen dan ipv hier.

Laatst bewerkt:
Hier staan er ook weer 3 paletten met gipszakken op de stoep. Geen vergunning natuurlijk.
En wij arme sukkelaars maar vergunningen vragen en betalen. :angry: :angry: :angry:

Hier staan er ook weer 3 paletten met gipszakken op de stoep. Geen vergunning natuurlijk.
En wij arme sukkelaars maar vergunningen vragen en betalen. :angry: :angry: :angry:
Niet zo lang geleden ... voetpad van 50cm breed nabij dorp en slager. Lag een stuk overschot van een stelling los daar 3weken te liggen over 10m lang. Ouw menskes moesten daar dan maar de smalle straat op en opletten voor auto's. Pure nonchalance. De slagersvrouw haalde dat even aan, maar ik vond het ook maar cru.

Voor kleiner zaken ben ik vrij tolerant, maar "rules for thé, but not for me" wekt natuurlijk veel wrevel bij hen die alles zo veel mogelijk volgens de regels proberen doen.

Hometrainer gekocht, stevige aankoop.
Ben aan het monteren en...

IMG-20221222-200107397.jpg

Onderdeel 9, de verbindingskabel die in de stuurstang zit... zit er niet fucking in :angry:

Wou gvd op mij gemak wat fietsen na kerst maar zal er nu wel niet inzitten :rolleyes:
Ben benieuwd hoe snel ze dit gaan oplossen.

Hometrainer gekocht, stevige aankoop.
Ben aan het monteren en...

IMG-20221222-200107397.jpg

Onderdeel 9, de verbindingskabel die in de stuurstang zit... zit er niet fucking in :angry:

Wou gvd op mij gemak wat fietsen na kerst maar zal er nu wel niet inzitten :rolleyes:
Ben benieuwd hoe snel ze dit gaan oplossen.
Is dat die van den Aldi van overlaatst ?
M'n moeder had die ook gekocht en ik ben die gaan monteren.
Die kabel stak er ook helemaal in. Met een rekkertje hangen die normaal vast maar bij deze niet dus.
Heb em er met veel gevloek uit kunnen keuteren met een stuk ijzerdraad.

Is dat die van den Aldi van overlaatst ?
M'n moeder had die ook gekocht en ik ben die gaan monteren.
Die kabel stak er ook helemaal in. Met een rekkertje hangen die normaal vast maar bij deze niet dus.
Heb em er met veel gevloek uit kunnen keuteren met een stuk ijzerdraad.
BG en aldi ?? Da kan niet🙈

Het gaat hier toch(niet zo) niet goed meer in ons landje zulle

Corona was uitzonderlijk , maar de pandemie is voorbij
Ik heb zo'n gevoel dat veel zaken samenkomen: te lang wachten op eerste lijn, stres, luchtvervuiling , misschien wat achterstand in immuniteit tegen bepaalde virussen door dragen mondmaskers voor bijna 2 winters

Ja, België is nog steeds goed in zorg, éénmaal je in een kliniek beland.

Maar ik maak me zorgen in de snelheid hoe veel dingen lijken achteruit te gaan. Het lijkt nog allemaal te gaan, maar hoe lang nog ...

Zit sinds enkele dagen met een serieuze keelontsteking die uitstraalt richting de oren.

Nu is het zo dat ik antibiotica gekregen heb maar slapen blijft echt de hel. Overdag zou ik kunnen slapen, ‘S nachts lukt me het om hooguit een uurtje te tukken en dan ben ik weer wakker.

Ook mijn lichaamstemperatuur ligt vrij laag. Rond de 35.2 graden doch heb ik het niet koud. Als ik wakker word baad ik vaak in het zweet.

Het gaat hier toch(niet zo) niet goed meer in ons landje zulle

Corona was uitzonderlijk , maar de pandemie is voorbij
Ik heb zo'n gevoel dat veel zaken samenkomen: te lang wachten op eerste lijn, stres, luchtvervuiling , misschien wat achterstand in immuniteit tegen bepaalde virussen door dragen mondmaskers voor bijna 2 winters

Ja, België is nog steeds goed in zorg, éénmaal je in een kliniek beland.

Maar ik maak me zorgen in de snelheid hoe veel dingen lijken achteruit te gaan. Het lijkt nog allemaal te gaan, maar hoe lang nog ...
1 oplossing: terug beginnen applaudisseren rond 20u aan de voordeur!

Onze plakkers...
Wij hadden een mooie authentieke bakstenen wand die we niet willen pleisteren. Omdat onze plakkers het te druk hebben hebben ze wat onderaannemers ingehuurd die amper weten waar ze mee bezig zijn. Ze hebben die muur totaal niet beschermd, waardoor die vol spatten plaksel hing.

Dan had onze hoofdaannemer hen gezegd dat ze die muur moesten proper maken, waarop ze niets beters gevonden hebben dan er met de vlakslijper over te gaan en er nog eens goed met water op te spuiten.
Resultaat: textuur van bakstenen op talloze plekken aangetast, en overal bleke vlekken van plaksel dat nu nog dieper in de stenen is doorgedrongen.

Dat wordt een enorme taak om die muur (8 meter lang) er weer een beetje deftig te laten uitzien, als we het al goed gaan krijgen tout cours.

Mensen die telefoongesprekken in de wachtzaal bij een arts liggen te voeren. En dan niet van 5 minuten ofzo. Flikker toch op. Ga dat thuis doen.
Daar snap ik nu het probleem niet van? :p

Een wachtzaal is zowat de meest nutteloze plek aller tijden, als ik dan een telefoontje zou te doen hebben nog die dag zou ik het ook los daar durven doen?

Ik ben ook zo wel een persoon die op de trein durft bellen als t nodig is, uiteraard niet met een volume zoals Sonja die met tante Maria aan t bellen is en iedereen moet laten weten dat onze Robin toch echt zo'n goei studentje is, maar toch.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan