Je ergernissen van vandaag - Deel 1

Status
Niet open voor verdere reacties.
Wat heeft dit met mentaliteit te maken ?Ben hem gewoon vergeten mee te nemen en die ligt dus in Brugge op een locomotief (ben keurder dus moest daar dingen gaan keuren .) Heb deze morgen gebeld naar ginder maar de locomotief stond al ergens anders maar als ze hem vonden zouden ze hem opsturen waar ik zeer dankbaar voor ben .
Nu heb ik mijn laptop nodig om mijn werk te kunnen doen want zonder kan ik geen verslagjes opmaken en als die dan leeg is…tja …technisch werkloos ?
Heb deze laptop al 5 jaar in gebruik nu en ben hem nog eens vergeten ergens maar dan was de afstand inderdaad niet zo groot en ben er speciaal privé (dus niet tijdens mijn werkuren ook al kan en mag ik dat gerust ) om gereden .

Soit , ben dus deze morgend langsgegaan bij de afdeling IT en heb daar met een glimlach een nieuwe gekregen die ze dus liggen hadden …ze hebben daar van dat model zelfs nog een volle bak van liggen (lees meer als 30 stuks)van dus jaja omgeruilde laptops en mocht gerust nog eens langskomen moest ik hem weer vergeten .
Heb ze vriendelijk bedankt . ;)
Ik heb uw post wat verkeerd geïnterpreteerd. Het kwam op mij over: 'Ach, ik ben mijn lader vergeten. Dan halen we maar gewoon een nieuwe.'

Dat kan natuurlijk altijd gebeuren.

Het zit gewoon zo: ik werk nu anderhalf jaar op een IT-dienst met de beste bedoelingen om hier mensen zo goed mogelijk te helpen. Maar er zitten gewoon echt rotte appels tussen die profiteren van alles. Om de zoveel tijd een lader kwijt of verloren. Twee keer per jaar dat hun scherm van hun laptop kapot is en waarbij ze zeggen dat dit plots gebeurde. Ze hebben hem niet laten vallen of hun tas te hard neergegooid zoals dat waarschijnlijk zal zijn gebeurd. Ook smartphones sneuvelen hier regelmatig door onvoorzichtigheden.

Gevolg: op het einde van het jaar is het budget op en moet ik allerlei kunstgrepen uithalen om toch nog mensen te kunnen helpen. Mensen die recht hebben op nieuwe spullen moeten weken wachten tot het jaar voorbij is.

Dus eigenlijk zijn er mensen die het voor goede werknemers verkloten.

🤷‍♂️ Huisvredebreuk, maarja, als je al hebt ingestemd. Dat hij zijn zaakjes wat beter op orde krijgt.

Lek in mijn terras. Dus die pipo huurt een bedrijf in om te zoeken waar het probleem is maar dat bedrijf lost het probleem niet op. Nu moet er een ander bedrijf komen om het lek aan te pakken.

En wanneer gaan ze komen ... op peppe's vrije dag :wallbash:

Lek in mijn terras. Dus die pipo huurt een bedrijf in om te zoeken waar het probleem is maar dat bedrijf lost het probleem niet op. Nu moet er een ander bedrijf komen om het lek aan te pakken.

En wanneer gaan ze komen ... op peppe's vrije dag :wallbash:
Maar zo is het toch nooit goed? Komen ze als ge aan het werk zijt en niet thuis zijt, zit ge u op te jagen. Komen ze als ge wél thuis zijt, is het ook niet goed 🤷🏻‍♀️

Er zijn hier en in omringende gemeenten sinds gisteren problemen met de waterdruk. Dat is op zich maar een kleine ergernis.
De andere ergernis is uiteraard de facebookgroep van de gemeente die volledig in de ban is van dit fenomeen. :unsure:

Ik heb uw post wat verkeerd geïnterpreteerd. Het kwam op mij over: 'Ach, ik ben mijn lader vergeten. Dan halen we maar gewoon een nieuwe.'

Dat kan natuurlijk altijd gebeuren.

Het zit gewoon zo: ik werk nu anderhalf jaar op een IT-dienst met de beste bedoelingen om hier mensen zo goed mogelijk te helpen. Maar er zitten gewoon echt rotte appels tussen die profiteren van alles. Om de zoveel tijd een lader kwijt of verloren. Twee keer per jaar dat hun scherm van hun laptop kapot is en waarbij ze zeggen dat dit plots gebeurde. Ze hebben hem niet laten vallen of hun tas te hard neergegooid zoals dat waarschijnlijk zal zijn gebeurd. Ook smartphones sneuvelen hier regelmatig door onvoorzichtigheden.

Gevolg: op het einde van het jaar is het budget op en moet ik allerlei kunstgrepen uithalen om toch nog mensen te kunnen helpen. Mensen die recht hebben op nieuwe spullen moeten weken wachten tot het jaar voorbij is.

Dus eigenlijk zijn er mensen die het voor goede werknemers verkloten.

Geen probleem maar volgende keer misschien iemand het voordeel van de twijfel gunnen dan héé . ;)
Van die dingen dat kapot gaan, wij zitten met ons materiaal op werven en dergelijke en ja soms gebeurt er dan wel eens iets ongewild ….overlaatst mijne laptop nog een douche gegeven toen ik en kist open deed waar water op stond …en natuurlijk al dat water over de laptop die ik netjes opzij had gezet ..maar hij werkt nog en er is ook al eens een ladder op mijn scherm gevallen (per ongeluk door iemand anders omver geduwd geweest ) maar na terug klikken van dat kadertje gaat het tot nu toe nog prima met de laptop . ;)
Heb ook nog altijd mijne eerste telefoon dat ik gekregen heb van het werk maar den baas heeft zo al eens laten horen dat het misschien wel eens tijd wordt om ze te vervangen door een recentere versie ….(maar ik wil nog niet . ;) )

Geen ergenis, maar mijn grootmoeder 90j is vandaag overleden. Geen complete verrassing, maar het kerstfeest zondag zal toch een andere sfeer hebben.

We komen in aanmerking voor een energielening. Aan het rondzien voor aannemers. Ik krijg een referentie van ne kameraad, ene die in zijn nieuwbouw iets had gedaan. Ik mail die mens en geef mijne maat zijne naam door. Ik krijg antwoord: "ah, 't is via insert naam, WhatsApp me dan maar, dat gaat rapper dan via mail.

Zo gezegd, zo gedaan. Berichtje met daarin wat we nodig hebben, wat foto's. Kerel stuurt snel antwoord met extra vragen. Vrij vlot gesprek.
Hij zegt om wat data door te geven zodat hij eens kan langskomen. Ik geef 2 hele weken door en dan elke maandag en vrijdag in januari.
Dan een week geen antwoord. Weer een bericht met daar in een paar concrete dagen en tijdstippen er bij. Wederom: muisstil.

Ik lig normaal niet wakker van Whatsapp en het "er staan blauwe vinkjes bij, dus ze hebben het gelezen waarom antwoorden ze niet" gedoe.
Ik antwoord zelf ook niet altijd even snel. Mijn GSM ligt hier dikwijls genoeg gewoon aan de kant. Maar dees is gewoon irritant. Vooral omdat hij zelf zei te WhatsAppen omdat dat sneller en makkelijker zou gaan.

De politie: wij willen meer respect
De politie; laten we spits in de war doen lopen zodat de gewone mens tijd en geld verliest en vrijdag wanneer mensen op vakantie gaan, gaan we het hen nog wat meer stress bezorgen.

In datzelfde concept ga ik vanavond mijn lief een paar lappen in het gezicht verkopen zodat ze beseft hoe lief en goed ik anders wel ben en m'n moeder doen struikelen zodat ze beseft wat voor een pracht van een zoon ze eigenlijk wel heeft. Voorzekers gaan ze me achteraf nog liever zien.

De politie; laten we spits in de war doen lopen zodat de gewone mens tijd en geld verliest en vrijdag wanneer mensen op vakantie gaan, gaan we het hen nog wat meer stress bezorgen.

In datzelfde concept ga ik vanavond mijn lief een paar lappen in het gezicht verkopen zodat ze beseft hoe lief en goed ik anders wel ben en m'n moeder doen struikelen zodat ze beseft wat voor een pracht van een zoon ze eigenlijk wel heeft. Voorzekers gaan ze me achteraf nog liever zien.
@Tanuki_ Ik zou maar ergens anders heen gaan als ik van jou was.

2 tientoners in m'n straat, oprit en straat compleet geblokkeerd ....weeral eens NUL communicatie van aaannemer, terug chappe bedrijf

3de keer in 14 dagen, ga es een belleken doen peins ik, maar eerst vinden wie
De 3weken latere fluvius (aankondiging) hielt nog een beetje rekening, deze mensen zeggen compleet niks

Afijn 30 minuten zei hij, maar je zou zo maar een belangrijke afspraak missen of den ambulance kan niet door en mag 1km rondrijden
Dit krijgt gevolg voor de werfleider van mijn kant 1x 2x 3x was ik tolerant ... geen 4x 5x

en ... vergunning daarvoor mijn voeten, dat is complete bullslshit
wijkagent nog es informeren ook, nu is het me beu

In corona, met de avondklok, was een vriendin van mij haar aan 't haasten met haar fiets naar huis. Ze kwam thuis en sprintte naar de voordeur. Er stopte een anonieme wagen van de politie. 't Was 12u02.

Agent stapt uit, borst vooruit, duimen achter het kogelvrije vest gehaakt: 'awel, wa zijn we aan 't doen madammeke?!'
Ze heeft een boete gekregen. Ha ja, want 't was nog niet lastig genoeg voor de mensen.

Hoe kan je daar nu geen respect voor hebben?

In corona, met de avondklok, was een vriendin van mij haar aan 't haasten met haar fiets naar huis. Ze kwam thuis en sprintte naar de voordeur. Er stopte een anonieme wagen van de politie. 't Was 12u02.

Agent stapt uit, borst vooruit, duimen achter het kogelvrije vest gehaakt: 'awel, wa zijn we aan 't doen madammeke?!'
Ze heeft een boete gekregen. Ha ja, want 't was nog niet lastig genoeg voor de mensen.

Hoe kan je daar nu geen respect voor hebben?
Je kan je dat toch niet mee voorstellen, die eerste lockdown. Of die oude mensen die op een bankje met elkaar aan het praten waren die een boete kregen, want coronamaatregelen.

Je kan je dat toch niet mee voorstellen, die eerste lockdown. Of die oude mensen die op een bankje met elkaar aan het praten waren die een boete kregen, want coronamaatregelen.
Oh jawel hoor.

Ik ging naar de winkel met m'n dochter en men bekeek mij scheef omdat ik een kind meenam naar de winkel. Want kinderen kan je zomaar overal droppen hé.

Maar goed, door iedere avond om 20u te klappen voor de zorg zijn we er wel doorgekomen hé.

Geen ergenis, maar mijn grootmoeder 90j is vandaag overleden. Geen complete verrassing, maar het kerstfeest zondag zal toch een andere sfeer hebben.
Gecondoleerd.

Mijn ergernis:
Foempe komt 42' te laat in de les toe, en gaat dan even de docent de les spellen over hoe dit dient aangepakt te worden.
"Ja, maar ik ben nu toch? Zet mij dan gewoon op aanwezig". Kerel, echt, dat is een gewoonte bij u, de ziekte van chronisch te laat komen.
Fin soit, dat hij überhaupt nog de ballen voor had voor zijn betoog, duidelijk zijn die groter dan zijn verstand.
Nadien zat hij samen met zijn vriendjes te giechelen en te kletsen als schooltrienen, blijf dan GVD thuis, dan stoort ge tenminste de docent en ons toch al niet.

Laatst bewerkt door een moderator:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan