Je ergernissen van vandaag - Deel 1

Status
Niet open voor verdere reacties.
Echt wel een klotementaliteit hebt ge dan. En de kans is groot dat ze er ene hebben liggen? Meestal zijn dat laders die samen met nieuwe laptops worden geleverd. Er zullen er wel enkele op overschot zijn, maar dat kost evengoed geld. Het gaat geld kosten als iedere werknemer zijn lader vergeet en dan om een nieuwe komt vragen.
Klotementaliteit... Is toch perfect menselijk om zoiets eens te vergeten? Als het kantoor, met IT dienst, dan vlakbij uw eigen huis is en je niet nodeloos 200km moet rijden, is dat toch perfect verdedigbaar. Bij mijn vorig bedrijf hadden we ook een helpdesk die hielp bij kleine defecten of tijdelijke vervangingen, weinig verkeerd mee om daar op te rekenen.

Het kost ook geld als een werknemer daar 200km om moet rijden he. Misschien moet hij volgende week wel gewoon opnieuw bij de klant zijn en pikt hij dan de lader op?

Het aanbod aan asielhonden die in een doorsnee gezinsleven passen, is al echt wel beperkt vind ik.
Vaak staat er (terecht!!!)
- wordt niet geplaatst bij kleine kinderen (jonger dan 12j)
- heeft verlatingsangst, moet opgebouwd worden

Hoewel ik gek ben op mijn asielknapperd, en ik zeker EERST naar het asiel zal gaan wanneer er aan andere zou komen, sluit ik ook niet uit dat ik dieper in de beurs zal tasten om eentje (geen broodfok natuurlijk) van een kweker te kopen.
Je kan ook perfect beide ideeën okee vinden.
Ben hier op een gegeven moment eens gaan wandelen in het bos en er waren mensen die zo cani-cross gingen doen. Er was daar een "opvang"-gezin voor probleemhonden die ook een Deense dog met muilkorf bijhadden. Even met die mensen gepraat en die hond was mishandeld geweest en dus héél agressief. Bij mij kwam die echter zo tegen mijn been leunen en die mensen verschoten hard dat die dat deed want het was de eerste keer dat hij enige vorm van "affectie" naar mensen toonden (heb ik wel vaker voor, het moet zijn dat ik naar hond stink ofzo :p).

MAAR, dat wil natuurlijk niet zeggen dat die hond geschikt is om te plaatsen bij een gezin. Ik vind dat absoluut verschrikkelijk voor die hond, maar die hond gaat een levenslang trauma hebben en het risico dat hij ooit "hervalt" in agressief gedrag gaat er dus altijd zijn. En dat is gewoon niet oké, en al helemaal niet in een gezinsleven.

Zover ik me kan herinneren is dat het geval in België, wat ergens ook logisch is: over het algemeen springen mensen hier nog vrij verantwoord om met dieren. Dus van de honden die in het asiel terechtkomen heeft een groot deel wel iets van problematische trekjes. Zeker bij de kleinere rassen had ik de indruk, maar dat kan gewoon een indruk zijn van toen wij aan het rondkijken waren.

Ik herinner me nog een mini-Dobermann die aan onze criteria voldeed, dus klein en redelijk jong. Maar dan las je die beschrijving en zat hij in het asiel omdat hij al de hamster en het konijn had gedood, en nu achter de kat aanging van het originele gezin...

Dat is ook waarom zoveel mensen in België een hond uit Spanje, Roemenië, Servië, ... adopteren. Daar zitten de asielen vol straathonden omdat de gemiddelde burger niet echt wakkerligt van castratie of sterilisatie.
Kleinere rassen hebben gewoon het probleem dat ze door verkeerde mensen gekocht worden. Mensen willen een schoothondje voor op een klein appartement... Het ideale ras daarvoor is een Golden Retriever of Labrador, géén Pomeriaan of Yorkshireterriër of Maltezer. Het is niet omdat ze korte pootjes hebben, dat die dieren niet energiek zijn en dus moeten kunnen rondcrossen.

Kleinere rassen hebben gewoon het probleem dat ze door verkeerde mensen gekocht worden. Mensen willen een schoothondje voor op een klein appartement... Het ideale ras daarvoor is een Golden Retriever of Labrador, géén Pomeriaan of Yorkshireterriër of Maltezer. Het is niet omdat ze korte pootjes hebben, dat die dieren niet energiek zijn en dus moeten kunnen rondcrossen.
Wat ik bedoelde is dat er veel meer grotere honden in het asiel leken te zitten dan kleinere, maar die kleinere vaker daar leken te zitten wegens gedragsproblemen. De debiliteit rond "ja het was een schattige puppy maar dan werd hij toch nogal groot voor op een appartement" heb je niet met een chihuahua. Ook als ze dan eens agressief gedrag vertonen wordt dat bij zo'n kuitenbijter veel sneller aanvaard dan bij een grote hond. Nu goed, het zijn maar observaties.

Alle honden worden door verkeerde mensen gekocht uiteindelijk.

Echt waar mijn huurbaas zijn communicatie skills zijn echt 0. Is al de 3de keer dat er iemand gewoon voor mij deur staat om iets op te lossen op het dak ZONDER mij te verwittigen.

Belt vandaag de syndicus mij van: peppe er is een lek op de onderste verdieping en de huurbaas heeft voor vandaag een bedrijf ingehuurd ben je thuis?

Nee, ik zit op mijn werk en niemand heeft mij iets laten weten ....

Ah ja das altijd hetzelfde met hem .... maar kunnen binnenkomen om toch eens te kijken waar de lek zou zitten.

Nu zit de huurbaas, syndicus en dat bedrijf in mijn app om te kijken waar het probleem zit en ik zit mij hier op te jagen. Volgende keer zeg ik gewoon nee.

Echt waar mijn huurbaas zijn communicatie skills zijn echt 0. Is al de 3de keer dat er iemand gewoon voor mij deur staat om iets op te lossen op het dak ZONDER mij te verwittigen.

Belt vandaag de syndicus mij van: peppe er is een lek op de onderste verdieping en de huurbaas heeft voor vandaag een bedrijf ingehuurd ben je thuis?

Nee, ik zit op mijn werk en niemand heeft mij iets laten weten ....

Ah ja das altijd hetzelfde met hem .... maar kunnen binnenkomen om toch eens te kijken waar de lek zou zitten.

Nu zit de huurbaas, syndicus en dat bedrijf in mijn app om te kijken waar het probleem zit en ik zit mij hier op te jagen. Volgende keer zeg ik gewoon nee.
🤷‍♂️ Huisvredebreuk, maarja, als je al hebt ingestemd. Dat hij zijn zaakjes wat beter op orde krijgt.

Eerste verlofdag en geconfronteerd worden met een lek in de afvoer, alleen niet te zien waar. Wel speciaal om het wegstromend water gewoon de kelder zien binnenkomen :unsure:

Ontstoppingsdiensten hebben het ook druk precies :unsure:

@kay-gell op wie doen jullie beroep binnen Hasselt? Kan me inbeelden dat er af en toe wel eens een lekopsporing nodig is binnen appartementsgebouwen 😅

Vandaag naar Luminus gebeld, en gevraagd wanneer de federale korting voor energie en elektriciteit mij toekomt. De Luminis medewerker, dat ik nog even moet wachten, en dat ik wel aan de beurt zal komen.

Bij eneco alvast top. Mail gehad met info, dan factuur paar dagen later voor -392€, en positief saldo in overschot verrekend met m'n voorschot. Dat al rond half december op m'n rekening gehad. (Uiterlijk zeiden ze 26dec). Hopelijk dus tegen kerst - oudjaar voor u.
Iemand schreef wel in het leveranciers topic dacht ik, dat sommige leveranciers het niet meer hingen halen in dec met de bonus, zal dan januari zijn zeker, is wel balen natuurlijk als je het geld nu kon gebruiken, dure periode.

Laatst bewerkt:
Labs en Goldens ideaal om op een appartement te houden? Er zijn maar weinig honden echt geschikt om niet vaak buiten te gaan (wat ik versta onder 'om op een appartement te houden'). Jachthonden vallen daar over het algemeen niet onder.

Als je bedoelt dat die honden zich gemakkelijk neerleggen als ze wel voldoende beweging hebben gehad, dan ben ik deels akkoord. Wij hebben zelf ook retriever-achtigen. Die liggen gemakkelijk neer als ze genoeg beweging/snuffeltijd/mentale uitdaging gehad hebben. We kennen echter ook wel een hoop mensen met retrievers waarbij de honden ondanks dat geen schoothondjes zijn. 😅

Laatst bewerkt:
@Carrion en de hondjesdiscussie
@Mulan heeft gelijk dat er 2 keuzes zijn. Die we beide alleen maar kunnen respecteren als de eigenaar de beste intenties heeft met z'n hond(en).
Ach beyond gaming en zijn soms borderline zwam op algemeen en z'n vele (voor)oordelen ... Soms ook veel zin er hier de brui aan te geven lately. Maar dat ligt ook een stuk aan mij. Omdat je soms geen ergernis meer kan posten zonder dat er dan discussie ontstaat van 2 paginas, of iemand persé onnozel moet doen of iets heel hard gaat minimaliseren. Grapjes of zaken uit context trekken moeten kunnen, maar er zijn grenzen ...
Soms is dit topic wel precies een lachtopic en zit m'n te zagen en klagen in het glimlach topic :S

ps. meestal kan ik ze wel plaatsen hoor, de grapjes etc.

Laatst bewerkt:
Labs en Goldens ideaal om op een appartement te houden? Er zijn maar weinig honden echt geschikt om niet vaak buiten te gaan (wat ik versta onder 'om op een appartement te houden)'. Jachthonden vallen daar over het algemeen niet onder.
Natuurlijk is een appartement nooit een echt geschikte omgeving voor een hond. Maar een Labrador of Golden Retriever kan je houden door gewoon te gaan wandelen zonder dat die u quasi omver trekken uit enthousiasme. Als je daar gewoon elke dag mee gaat wandelen en ze even op een hondenwei laat rondcrossen, heb je voor de rest een gewoon rustige hond.
Maar bij die kleine honden zie je vaak dat ze als "accessoire" ipv als huisdier gekocht worden (net zoals een pitbull als beveiliging wordt gekocht ipv als huisdier). En zoals hierboven al gezegd, een chihuahua die in uw voeten bijt is "schattig", een grote hond die dat doet is een agressieve maniak...

Nu, zelf hebben wij een grote tuin, ik zie honden heel graag, ... maar voorlopig komt hier geen hond omdat ik de tijd niet kan vrijmaken die hij nodig heeft. Imo staat het welzijn van de hond centraal als je er 1 neemt, en niet het feit dat het toch tof is om eens mee te spelen ofzo.

Eerste verlofdag en geconfronteerd worden met een lek in de afvoer, alleen niet te zien waar. Wel speciaal om het wegstromend water gewoon de kelder zien binnenkomen :unsure:

Ontstoppingsdiensten hebben het ook druk precies :unsure:

@kay-gell op wie doen jullie beroep binnen Hasselt? Kan me inbeelden dat er af en toe wel eens een lekopsporing nodig is binnen appartementsgebouwen 😅

Als er gevolgschade is sowieso aangeven aan verzekering dan komen die tussen.
Lekopzoeking gebruik ik altijd RASS: https://rass.be/
Maar die hebben het wel druk

Nu meestal kan Frank van Camrio wel snel en als hij niet kan zegt hij dat ook. Hij heeft een camera maar is niet echt een lekzoeker, maar kan wel snel en veel.

Als ge zegt dat ge mij kent regelen ze dat wel snel normaal. Maar zie wel dat ge netjes betaalt want dat zijn mijn good guys :')

@Carrion en de hondjesdiscussie
@Mulan heeft gelijk dat er 2 keuzes zijn. Die we beide alleen maar kunnen respecteren als de eigenaar de beste intenties heeft met z'n hond(en).
Ach beyond gaming en zijn soms borderline zwam op algemeen en z'n vele (voor)oordelen ... Soms ook veel zin er hier de brui aan te geven lately. Maar dat ligt ook een stuk aan mij. Omdat je soms geen ergernis meer kan posten zonder dat er dan discussie ontstaat van 2 paginas, of iemand persé onnozel moet doen of iets heel hard gaat minimaliseren. Grapjes of zaken uit context trekken moeten kunnen, maar er zijn grenzen ...
Soms is dit topic wel precies een lachtopic en zit m'n te zagen en klagen in het glimlach topic :S

ps. meestal kan ik ze wel plaatsen hoor, de grapjes etc.
Dat is allemaal een pak minder dan in de hoogdagen van 9lives hoor, waar elke ergernis meestal werd gevolgd door 10 posts over hoe het de persoon zijn eigen schuld was. Allez, of de schuld van de sossen natuurlijk.

Fout ontdekt in de afrekening van de notaris, €1100 in ons voordeel.
Dit is tegelijk ook de glimlach van vandaag, maar ook de ergernis tegen het instituut in het algemeen.

Echt wel een klotementaliteit hebt ge dan. En de kans is groot dat ze er ene hebben liggen? Meestal zijn dat laders die samen met nieuwe laptops worden geleverd. Er zullen er wel enkele op overschot zijn, maar dat kost evengoed geld. Het gaat geld kosten als iedere werknemer zijn lader vergeet en dan om een nieuwe komt vragen.

Wat heeft dit met mentaliteit te maken ?Ben hem gewoon vergeten mee te nemen en die ligt dus in Brugge op een locomotief (ben keurder dus moest daar dingen gaan keuren .) Heb deze morgen gebeld naar ginder maar de locomotief stond al ergens anders maar als ze hem vonden zouden ze hem opsturen waar ik zeer dankbaar voor ben .
Nu heb ik mijn laptop nodig om mijn werk te kunnen doen want zonder kan ik geen verslagjes opmaken en als die dan leeg is…tja …technisch werkloos ?
Heb deze laptop al 5 jaar in gebruik nu en ben hem nog eens vergeten ergens maar dan was de afstand inderdaad niet zo groot en ben er speciaal privé (dus niet tijdens mijn werkuren ook al kan en mag ik dat gerust ) om gereden .

Soit , ben dus deze morgend langsgegaan bij de afdeling IT en heb daar met een glimlach een nieuwe gekregen die ze dus liggen hadden …ze hebben daar van dat model zelfs nog een volle bak van liggen (lees meer als 30 stuks)van dus jaja omgeruilde laptops en mocht gerust nog eens langskomen moest ik hem weer vergeten .
Heb ze vriendelijk bedankt . ;)

Klotementaliteit... Is toch perfect menselijk om zoiets eens te vergeten? Als het kantoor, met IT dienst, dan vlakbij uw eigen huis is en je niet nodeloos 200km moet rijden, is dat toch perfect verdedigbaar. Bij mijn vorig bedrijf hadden we ook een helpdesk die hielp bij kleine defecten of tijdelijke vervangingen, weinig verkeerd mee om daar op te rekenen.

Het kost ook geld als een werknemer daar 200km om moet rijden he. Misschien moet hij volgende week wel gewoon opnieuw bij de klant zijn en pikt hij dan de lader op?

Dacht ik ook dat een lader van €20 geen 200 km rijden waard was .
Ik kom daar zelden omdat Brugge niet mijne regio is voor die klant maar de keurder die normaal moest gaan had zich ziek gemeld en omdat er bij mij ineens tijd vrij kwam hebben ze gevraagd of ik wilde gaan .
Heb dat met alle plezier gedaan maar maakte ook dat ik die dag van 700 tot 1800 op de baan ben geweest . (Maar dat zal wel aan mijn mentaliteit liggen dan héé )

Laatst bewerkt:
Als er gevolgschade is sowieso aangeven aan verzekering dan komen die tussen.
Lekopzoeking gebruik ik altijd RASS: https://rass.be/
Maar die hebben het wel druk

Nu meestal kan Frank van Camrio wel snel en als hij niet kan zegt hij dat ook. Hij heeft een camera maar is niet echt een lekzoeker, maar kan wel snel en veel.

Als ge zegt dat ge mij kent regelen ze dat wel snel normaal. Maar zie wel dat ge netjes betaalt want dat zijn mijn good guys :')
Hij wil zijn vaste ontstopper niet kwijt. En dan moet ik me proberen in te houden met de grapjes in Ergernissen...

Ja er zijn mensen die hun hond wegdoen zonder geldige reden, gewoon omdat ze die na 2 jaar beu zijn en hij plots niet meer zo schattig klein is. En die kunnen ze niet hard genoeg bestraffen, boetes geven of de factuur voor opvang, eten en zorg doorsturen tot het beestje geadopteerd is.

Dat soort mensen gaat zijn hond dan gewoon niet meer naar het asiel brengen.

Vervolgens komt iemand dan wel op de proppen met het idee van een vondelingenschuif voor hondjes en we zijn terug bij het begin.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan