Je ergernissen van vandaag - Deel 1

Status
Niet open voor verdere reacties.
Effe t straat oversteken zeg, bam op mijne schouder en ik lag er, daarna aan 10 per uur naar huis gereden

Spekglad en levensgevaarlijk is de ondergrond nu

Mijn man daarnet ook uitgeschoven met ons tweejarig zoontje op de arm, de kleine gelukkig kunnen vrijwaren. Nadien naar huis de auto ook een tweetal keer voelen schuiven. Content dat we veilig thuis zijn geraakt, ondertussen op de radio de verkeersinformatie niks anders dan ongeval hier, ongeval daar..

Hier is er gelukkig overal goed gestrooid, mits aangepaste snelheid zonder slippertjes thuis geraakt.
Mijn oprit was nog het gladst van allemaal.

De hond wou nog wandelen maar verder dan de straathoek ben ik niet geraakt, waar geen auto’s gereden hebben kun je nauwelijks recht blijven staan.
Zelfs de hond gleed naar alle kanten :unsure:

Straks moet hij maar eens in de tuin als het nodig is, ik ga vanavond niet meer buiten, veel te glad.

Dit soort schandalige uitmelkerij van mensen die wél nog werken, maar pendelen zie ik hier ook meer en meer gebeuren...
En dan te bedenken dat betalen aan de NMBS je niets extra oplevert, integendeel, zie o.a. dit:

Dus "bewaakt", maar niet voldoende extra beveiligd en uiteraard niet verantwoordelijk, maar wel de reizigers laten betalen... wat een grap.
Ik ben geen advocaat maar dit wetsartikel geeft de NMBS volgens mij ongelijk ??? :unsure:

Dit behoort nog tot het oude burgerlijk wetboek maar alles wat daarin staat dat niet is opgenomen in het nieuwe burgerlijke wetboek is gewoon nog rechtsgeldig.

Men geeft een fiets tegen betaling in bewaring en de 'bewaker' moet het goed teruggeven in de oorspronkelijk staat.
De kleine lettertjes van de NMBS hebben wettelijk geen waarde, deze overrulen de wetgeving niet.

Dus als ik de wettekst goed begrijp en je stapt naar de rechter, dan zou de NMBS wel eens ongelijk kunnen krijgen.

Maar nogmaals ik ben geen advocaat dus mogelijk mis ik iets? :unsure:

Gisteren was ik echt doodziek, bijna de hele dag in bed gelegen en 's avonds toen ik wat tv wou kijken ook in de zetel geslapen. Ik had echter geen of bijna heen koorts 37,2 tot 37,5.
Vandaag ook nog tot een stuk in de namiddag in bed gelegen, maar voelde me daarna toen ik opstond wel veel beter dan gisteren. Nu neem ik net mijn koorts, zit ik met 38 graden koorts ....

Ik dacht eerst nog dat het een reactie was op het griepvaccin, maar daar twijfel ik nu toch wel aan.

Ik ben geen advocaat maar dit wetsartikel geeft de NMBS volgens mij ongelijk ??? :unsure:

Dit behoort nog tot het oude burgerlijk wetboek maar alles wat daarin staat dat niet is opgenomen in het nieuwe burgerlijke wetboek is gewoon nog rechtsgeldig.

Men geeft een fiets tegen betaling in bewaring en de 'bewaker' moet het goed teruggeven in de oorspronkelijk staat.
De kleine lettertjes van de NMBS hebben wettelijk geen waarde, deze overrulen de wetgeving niet.

Dus als ik de wettekst goed begrijp en je stapt naar de rechter, dan zou de NMBS wel eens ongelijk kunnen krijgen.

Maar nogmaals ik ben geen advocaat dus mogelijk mis ik iets? :unsure:
Ik meen jaren geleden een artikel te hebben gelezen dat ook uitlegde dat een tekstje 'niet verantwoordelijk voor diefstal' bij een gesloten betaalparking de uitbater niet ontslaat van zijn aansprakelijkheid.

Net zoals (wettelijke gezien complete onzin) advocaten zelf die onder hun mails 'onder voorbehoud van alle rechten en zonder enige nadelige erkentenis' zetten wat evenzeer complete lulkoek is.

Dochterlief (1j) heeft deze ochtend overgegeven in bed. Nu niet de ramp, ze gaat vandaag naar mijn ouders en ik werk thuis. Dus ik bel naar mijn moeder om me te helpen haar in bad te zetten (juffrouw is het type gladde paling en zit niet graag stil). Zo gezegd zo gedaan, ik ben dochtertje terug aan het aankleden en mijn moeder is zo lief om terwijl de kamer/slagveld proper te maken. Ik moet enkel nog de was in't machine steken. Ok, dochter in de auto, papa up to date gebracht, nog wat mailbox van't werk nagekeken, zal de was eens insteken, effe sorteren. 🤦‍♀️

Daar vliegen de brokken terug de grond op. 🤦‍♀️

Dit jaar nauwelijks tot geen last gehad van mijn kou-allergie (zelfs niet de voorbije dagen) tot vandaag :angry: net nu het iets warmer is.
4 jaar geleden was een Oekraïnse vriendin van een vriend hier voor een maand in deze periode. Alhoewel het daar soms -20C wordt had ze hier in BE het veel koud... Waarom? De vochtigheid zei ze. Zal vandaag ook wel spelen. Gisteren vond ik de koudste dag: geen zon, vrij koud en nat ...

Laatst bewerkt:
Een post via teams die véél te laat toekwam.
Voor piet snot naar een geannuleerde les gereden.

Blijkt dat het lief van mijn secret-santa persoon gisteren heeft besteld waar ik al anderhalve dag aan aan het werken was (we doen zelfgemaakte/2ehands kadootjes) 😔 'k Was zo enthousiast erover dat het zo'n goed kado ging zijn (en 'k had duidelijk gelijk ook) EN NU HEB IK NIETS EN VRIJDAG ZIJN WE WEG en kostbare tijd eraan verspild. Meh

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan