Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Effe t straat oversteken zeg, bam op mijne schouder en ik lag er, daarna aan 10 per uur naar huis gereden
Spekglad en levensgevaarlijk is de ondergrond nu
Ik ben geen advocaat maar dit wetsartikel geeft de NMBS volgens mij ongelijk ???Dit soort schandalige uitmelkerij van mensen die wél nog werken, maar pendelen zie ik hier ook meer en meer gebeuren...
En dan te bedenken dat betalen aan de NMBS je niets extra oplevert, integendeel, zie o.a. dit:
![]()
NMBS "niet verantwoordelijk voor diefstal" in extra beveiligde betaalparking onder station van Leuven | VRT NWS Nieuws
Een elektrische fiets die deze week werd gestolen uit een bewaakte fietsenparking onder het station van Leuven zal niet vergoed worden door de NMBS. Het spoorwegbedrijf baat de parking uit en mensen kunnen er tegen betaling hun fiets achterlaten in een speciaal gedeelte dat extra bewaakt wordt...www.vrt.be
Dus "bewaakt", maar niet voldoende extra beveiligd en uiteraard niet verantwoordelijk, maar wel de reizigers laten betalen... wat een grap.

Idem, en was al tijdje geleden op dezelfde schouder gevallen, t begint hier al stram te worden, al een sjans dat er direct ijs (op) lagIk lag er ook daarnet, toen ik van de metro naar huis wandelde, gaat morgen goed blauw zien.

Ik meen jaren geleden een artikel te hebben gelezen dat ook uitlegde dat een tekstje 'niet verantwoordelijk voor diefstal' bij een gesloten betaalparking de uitbater niet ontslaat van zijn aansprakelijkheid.Ik ben geen advocaat maar dit wetsartikel geeft de NMBS volgens mij ongelijk ???
Dit behoort nog tot het oude burgerlijk wetboek maar alles wat daarin staat dat niet is opgenomen in het nieuwe burgerlijke wetboek is gewoon nog rechtsgeldig.
Men geeft een fiets tegen betaling in bewaring en de 'bewaker' moet het goed teruggeven in de oorspronkelijk staat.
De kleine lettertjes van de NMBS hebben wettelijk geen waarde, deze overrulen de wetgeving niet.
Dus als ik de wettekst goed begrijp en je stapt naar de rechter, dan zou de NMBS wel eens ongelijk kunnen krijgen.
Maar nogmaals ik ben geen advocaat dus mogelijk mis ik iets?![]()

4 jaar geleden was een Oekraïnse vriendin van een vriend hier voor een maand in deze periode. Alhoewel het daar soms -20C wordt had ze hier in BE het veel koud... Waarom? De vochtigheid zei ze. Zal vandaag ook wel spelen. Gisteren vond ik de koudste dag: geen zon, vrij koud en nat ...Dit jaar nauwelijks tot geen last gehad van mijn kou-allergie (zelfs niet de voorbije dagen) tot vandaagnet nu het iets warmer is.
'k Was zo enthousiast erover dat het zo'n goed kado ging zijn (en 'k had duidelijk gelijk ook) EN NU HEB IK NIETS EN VRIJDAG ZIJN WE WEG en kostbare tijd eraan verspild. Meh