CerumenCrevice
Well-known member
werkt niet 100 procent, zal er dikkere moeten kopen denk ikHeb je geen handschoenen?

Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
werkt niet 100 procent, zal er dikkere moeten kopen denk ikHeb je geen handschoenen?

Same over here.Diene hoest waar ik vorige week over postte? Nog altijd gaande.(en nog altijd water aan het drinken)

Het is belachelijke verspilling hé, maar hij heeft wel een punt over die kost. Hier is het comfortarief (dus het "dure" tarief) 4 EUR/m³ als ik me niet vergis. 0.4 cent per liter dus. Dat is eigenlijk ook gewoon spotgoedkoop.Huisgenoot die kwistig met water omgaat. Als em zijn tanden poetst verbruikt ie wellicht twee liter water op de één of andere manier. Soms, buiten zijn douches, wast hij zijn gezicht aan de lavabo waarbij hij de kraan nodeloos lang laat openstaan. Is er nu zoveel verschil in 5 keer water op uw gezicht spletsen tegenover dat 50 keer te doen. "Water kost niets" zegt ie dan.

Hoe durven ze!(en ondertss de hulpdiensten bellen)?![]()
Als ik hier in de buurt soms zie hoeveel vrijheid ouders hun jonge kinderen geven.Hoe durven ze!
Alsof de doorsnee mens kan inschatten wanneer ijs dik genoeg is om een bepaald gewicht te dragen?![]()
Drie jongens van 8, 10 en 11 overleden na val in bevroren meer in Engeland, vierde jongen in kritieke toestand in ziekenhuis | VRT NWS Nieuws
Bij Birmingham in Engeland zijn drie kinderen van 8, 10 en 11 jaar om het leven gekomen nadat ze zondag door het ijs van een bevroren meer waren gezakt. Een vierde kind verkeert nog in kritieke toestand. De kinderen werden door de brandweer uit het water gehaald, maar moesten alle vier ter...www.vrt.be
Waarom waren de ouders of de oppasser dat ze dit toe gelaten hebben?
Ze stonden erbij en keken ernaar (en ondertss de hulpdiensten bellen)?![]()
Ik heb geen kinderen, maar ik ben 100% zeker dat ik een van die mensen ben. Ik ben zo iemand die te beschermend zou zijn tov zijn kinderen toe. Sorry dat ik dat moet zeggen, maar ik ben wie ik ben.Ik zie hier nergens een situatie waarin de meeste ouders zouden zeggen dat er stront aan de knikker is.
Neen, daarom dat ik er nooit zou opwandelen, tenzij het officieel is vrijgegeven door instanties die het ijs gemeten hebben. Maar goed, zoals gezegd misschien ben ik in zo'n zaken van nature uit, zelf gewoon enorm sceptisch ingesteld en is dit bij de meeste mensen niet het geval.Alsof de doorsnee mens kan inschatten wanneer ijs dik genoeg is om een bepaald gewicht te dragen?
Ze moesten er verdorie achter gesprongen hebben, dan konden we de ganse familie begraven, kwestie van kosten te sparen. Is dat vandaag "verloren maandag" op het forum?Hoe durven ze!
Ik heb geen kinderen, maar ik ben 100% zeker dat ik een van die mensen ben. Ik ben zo iemand die te beschermend zou zijn tov zijn kinderen toe. Sorry dat ik dat moet zeggen, maar ik ben wie ik ben.
Ik vind dat niet.Dat ge impulsief dat ijs zou oplopen als ouder kan ik mij nog voorstellen, maar rationeel gezien heb je meer kans dat je nuttig bent door de hulpdiensten te bellen dan door zelf dood te gaan.
Maar dan nog is het slimmer om eerst de hulpdiensten te bellen vooraleer je er achter springt of op z'n minst te checken dat iemand anders dat effectief al aan het doen is.Ik vind dat niet.
Ik schat mijn kansen groter in op succes dan van een kind van 8 jaar oud. Ik schat tevens ook de kans groter op succes als ik er zelf achteraan ga, dan te wachten op de hulpdiensten. In zo'n situatie telt iedere seconde, de hulpdiensten komen sowieso te laat.
Ik zou er niet mee kunnen leven dat ik vanaf de zijlijn heb staan wachten. Wetende dat er een kleine kans bestaat dat ik mijn eigen kind gered kon hebben. Ook al is die kans heel erg klein.
Ah zo, ja vergunning om voor de werf te staan, veelal is dat half op een 2 vaksbaan zodat verkeer en belangrijker noodverkeer(ambulance, brandweer) door kan.... Niet om ganse smalle straten te blokkeren halfweg zodat auto's die niet doorkunnen achteruit moeten en 2km om rijden. Daarvoor is signalisatie vereist die er niet is.Sommige firma's hebben een doorlopende vergunning en moeten dat dus inderdaad niet allemaal apart aanvragen
Ja dat is wat anders. Ik had het puur op de discussie: wachten of zelf actie ondernemen.Maar dan nog is het slimmer om eerst de hulpdiensten te bellen vooraleer je er achter springt of op z'n minst te checken dat iemand anders dat effectief al aan het doen is.
Want als ge die kleine er effectief uit krijgt, is de kans reëel dat die het alsnog niet overleeft als die niet zo snel mogelijk de juiste zorgen krijgt. Dus op dat moment zouden de hulpdiensten al zo goed als ter plaatse moeten zijn.

Ugh, het gaat mij niet eens om de kostprijs van zo'n dingen. Het is gewoon textbook verspilling. En uiteindelijk tellen al die kleine beetje 'spotgoedkoop' toch nog altijd op.Het is belachelijke verspilling hé, maar hij heeft wel een punt over die kost. Hier is het comfortarief (dus het "dure" tarief) 4 EUR/m³ als ik me niet vergis. 0.4 cent per liter dus. Dat is eigenlijk ook gewoon spotgoedkoop.
Hetzelfde met tegenwoordig een LED-lamp te laten branden, dat vermogen is misschien 4 of 6 Watt.
Ik ben opgevoed met dat allemaal doodzonde te vinden, en heb dan ook wat discussies gehad met mijn vrouw toen die hier kwam wonen (in Latijns-Amerika kost dat nog minder en kijkt men er ook niet naar). Toen we dan even een vriendin van haar opvingen was dat weer hetzelfde: die stond dan meer dan een half uur onder de douche of viel in slaap met het licht aan in haar kamer. Dat was wel een discussiepunt, ook al ging het uiteindelijk om een relatief kleine meerkost.
Ben jij nu aan het insinueren dat ik me op glad ijs begeef met mijn uitspraken?Altijd heel makkelijk speculeren wanneer je nog nooit in een soortgelijke situatie hebt gezeten vooral.
"Mijn kind zou nooit..."
"Ik zou ongetwijfeld..."
Tja, studies genoeg die het tegendeel zeggen.
Omstandereffect - Wikipedia
nl.wikipedia.org