Je ergernissen van vandaag - Deel 1

Status
Niet open voor verdere reacties.
Jaarlijkse 'belastingslijsten' zijn weerk bekend hier in Noorwegen en dat is allemaal goed en wel. Maar dat de kranten dat dan allemaal gaan opzoeken en zekere lokale kranten..

blijkbaar #30 in inkomen voor de postcode hier en niemand jonger dan mij. Lijst met naam, inkomen, vermogen, etc ( Is natuurlijk wel een beetje vertekend beeld want het is hier niet direct de rijkste buurt)

Is het principe niet dat je kan zien wie jouw aangifte heeft opgezocht, zodat niet iedereen ongestoord iedereen kan opzoeken? Of publiceren die kranten dan effectief lijsten zodat iedereen dat gewoon openbaar kan zien, zonder die 'sociale controle'?

Is het principe niet dat je kan zien wie jouw aangifte heeft opgezocht, zodat niet iedereen ongestoord iedereen kan opzoeken? Of publiceren die kranten dan effectief lijsten zodat iedereen dat gewoon openbaar kan zien, zonder die 'sociale controle'?
Dat dus, kranten en andere media zoeken gewoon 'iedereen' op zodat het effectief publiek is. Net zoals er diensten zijn die voor een kleine kost iemand opzoeken voor u.

Jaarlijkse 'belastingslijsten' zijn weerk bekend hier in Noorwegen en dat is allemaal goed en wel. Maar dat de kranten dat dan allemaal gaan opzoeken en zekere lokale kranten..

blijkbaar #30 in inkomen voor de postcode hier en niemand jonger dan mij. Lijst met naam, inkomen, vermogen, etc ( Is natuurlijk wel een beetje vertekend beeld want het is hier niet direct de rijkste buurt)

Dat gaat dan over particulieren, of hebt ge zelf een eigen (eenmans)zaak? Want hier in België kunt ge bijvoorbeeld ook gewoon de jaarrekeningen (inclusief hun adres, wat vaak hetzelfde is als hun privé-adres) opzoeken van Bekende Vlamingen aangezien dat voor zaken nu eenmaal openbaar is. Dat een krant op zoiets springt zou me nog niet verwonderen, dat dat met gewone burgers gebeurt is echter wel vrij vreemd gegeven. (Maar ok, ook in hetgeen ik aanhaal, gaat het natuurlijk nog niet om persoonlijke vermogens en inkomsten)

Laatst bewerkt:
Dat gaat dan over particulieren, of hebt ge zelf een eigen (eenmans)zaak? Want hier in België kunt ge bijvoorbeeld ook gewoon de jaarrekeningen (inclusief hun adres, wat vaak hetzelfde is als hun privé-adres) opzoeken aangezien dat voor zaken nu eenmaal openbaar is. Dat een krant op zoiets springt zou me nog niet verwonderen, dat dat met gewone burgers gebeurt is echter wel vrij vreemd gegeven. (Maar ok, ook in hetgeen ik aanhaal, gaat het natuurlijk nog niet om persoonlijke vermogens en inkomsten)
belastingsaangifte van iedere persoon kan opgezocht worden

welke oen heeft deze campagne goedgekeurd? als er nu 1 ding is dat vlot wordt gepikt in de winkel is het wel lippenstift.

delijncontrolezwartrijden_lipstick.png

Ik weet het, we zitten op een forum. Maar hoe sommigen er toch in slagen om in een post echt geen enkele zin te kunnen vormen zonder een fout in blijft mij verbazen. DT-fouten, spellingsfouten, leestekens raar geplaatst enz. Of gewoon al eens een leesbare tekst i.p.v. een diarree van letters, cijfers en leestekens.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan