Je ergernissen van vandaag - Deel 1

Status
Niet open voor verdere reacties.
Nog nooit iemand horen klagen over teveel aanbod in een winkel 😂

En da is toch geen raar concept? In iedere meubelwinkel ziet ge toch iet of wat inrichting met voorbeelden?
Daar ben je wel verplicht gans de winkel door of rond te gaan eer je bvb de keukentafel die je 700m geleden in je traject zag, in je kar kan leggen.

Lyrisch ben ik er niet over, maar mijn meubelen van Ikea hebben toch 15 jaar meegegaan en 3 verhuizen overleefd.
Een gezellige winkel vind ik het ook niet, maar het heeft gewoon veel in huis, dus ik begrijp wel dat mensen daar ook een namiddag in willen rondlopen.
En het restaurant: tuurlijk is dat geen klasserestaurant. Verwacht ge dat dan in een Ikea? Maar ge moet ne keer niet zelf koken, het kost niet veel en het is weer eens wat anders dan vol-au-vent met frietjes van bij de Lunchgarden. Maar goed, voor de gemiddelde BG'er is het waarschijnlijk onder zijn maatstaf van kaviaar en champagne als aperitief :p

Lyrisch ben ik er niet over, maar mijn meubelen van Ikea hebben toch 15 jaar meegegaan en 3 verhuizen overleefd.
Een gezellige winkel vind ik het ook niet, maar het heeft gewoon veel in huis, dus ik begrijp wel dat mensen daar ook een namiddag in willen rondlopen.
En het restaurant: tuurlijk is dat geen klasserestaurant. Verwacht ge dat dan in een Ikea? Maar ge moet ne keer niet zelf koken, het kost niet veel en het is weer eens wat anders dan vol-au-vent met frietjes van bij de Lunchgarden. Maar goed, voor de gemiddelde BG'er is het waarschijnlijk onder zijn maatstaf van kaviaar en champagne als aperitief :p
Er zijn zelfs BG'rs die van teveel klasserestaurants een allergie tegen kaviaar ontwikkelen. :unsure: Het is niet allemaal rozegeur en maneschijn natuurlijk.

Voor een snelle hap kan dat Resto wel. Al zie ik me er nu niet elke dag een ontbijt nuttigen.

Ik hou van de Ikea :love:
Ik denk dat ongeveer 85% van mijn meubelen en inboedel van daar komt en na al die jaren is de kwaliteit nog steeds prima, zelfs sommige meubelen na 2 verhuizen. Er is echt wel geen goedkoper alternatief met zo'n uitgebreid aanbod.
Daarnaast hebben ze ook nog eens goedkope planten!
:love:

(je moet er wel gewoon wegblijven op een zaterdag of koopzondag, want dan is er véél te veel volk)

Zowat alles hier in huis komt van den Ikea, en moest ik daar alleen kunnen rondlopen, dan zou ik er regelmatig en met veel goesting naar toe gaan, maar zoals sartre zij "L'enfer c'est les autres"

Daar ben je wel verplicht gans de winkel door of rond te gaan eer je bvb de keukentafel die je 700m geleden in je traject zag, in je kar kan leggen.
Heb je het over ikea?
Want je kan gewoon rechtstreeks naar het magazijn.
En als je toch door de showroom loopt, zijn er genoeg mogelijkheden om een shortcut te nemen (staan zelfs aangegeven als ik me niet vergis).

Moet een terugbetaling krijgen van edpnet maar die werken via een rangschikking... :oink:

Bel ik de klantendienst voor een stand van zaken: "ja meneer ik kan alleen maar zeggen dat u hoog op de lijst staat...."

Was da voor zever, als ik moet betalen is het OP TIJD ANDERS HERINNERINGSKOSTEN maar andersom is via een ranking :wallbash:

Onze universiteit kondigde aan dat ze vanaf nu maar tot 19 °C gaan verwarmen. Logisch natuurlijk, onze energierekening is torenhoog en dit gebeurt elders ook. Enige probleem is dat ik niet weet waar ze deze temperatuur instellen, maar dat op ons verdiep het duidelijk spaak loopt.

Vorige vrijdag kloeg onze secretaresse dat het 15 °C op haar bureau, in onze les/vergaderlokalen was het 17 °C. En nu, vandaag, na een weekend geen verwarming is het in sommige bureau's dus 10 °C. WTF ook.

Ik vermoed dat er iemand vandaag overspoeld gaat worden door klachten.

Onze universiteit kondigde aan dat ze vanaf nu maar tot 19 °C gaan verwarmen. Logisch natuurlijk, onze energierekening is torenhoog en dit gebeurt elders ook. Enige probleem is dat ik niet weet waar ze deze temperatuur instellen, maar dat op ons verdiep het duidelijk spaak loopt.

Vorige vrijdag kloeg onze secretaresse dat het 15 °C op haar bureau, in onze les/vergaderlokalen was het 17 °C. En nu, vandaag, na een weekend geen verwarming is het in sommige bureau's dus 10 °C. WTF ook.

Dat is bij ons op kantoor al heel november zo geweest. Sinds begin november wordt er nog tot 19°C verwarmd. In ons lokaal is het op maandagochtend meestal maar 15°C. Andere dagen geraakt het ook maar tot 18°C maximum en dat is dan wanneer ik naar huis vertrek ca. 16u. Hoe dat komt, weet ik ook niet. Ik denk gewoon niet goed afgesteld op de soms grote lokalen die gewoon niet warm raken.

Nu ja, ik heb niet zo heel erg last van kouder weer en moet regelmatig de baan op en dan heb ik er geen last van natuurlijk. Maar voor degenen die aan hun bureau zitten, is het niet zo aangenaam.

Dat is bij ons op kantoor al heel november zo geweest. Sinds begin november wordt er nog tot 19°C verwarmd. In ons lokaal is het op maandagochtend meestal maar 15°C. Andere dagen geraakt het ook maar tot 18°C maximum wanneer ik naar huis vertrek. Hoe dat komt, weet ik ook niet. Ik denk gewoon niet goed afgesteld op de soms grote lokalen die gewoon niet warm raken.

Nu ja, ik heb niet zo heel erg last van kouder weer en moet regelmatig de baan op en dan heb ik er geen last van natuurlijk. Maar voor degenen die aan hun bureau zitten, is het niet zo aangenaam.
Ja, de oorzaak is waarschijnlijk ook zoiets, gewoon te veel afkoeling tijdens een weekend om dat op enkele uren op te halen op maandag. Maar ja 10 °C voor bureauwerk, dat is gewoon niet doenbaar.

18C is mijn minimum voor m'n bureau thuis, staat in woonkamer nu. Boven ook ene met m'n laptop, maar daar is het 11C nu.
Kan goed verstaan dat dit ook wettelijk 18C is voor zeer licht werk: bureau werk, theorie les geven etc.

Daar onder ... chilly, en zeker onder de 16C, das om met uw buitenjas aan te zitten dan ... of één of ander verwarmd clown kostuum.
Maar iets zegt me dat de mannen die zaken doen in maatpak niet in 16C zullen zitten.

Dat is bij ons op kantoor al heel november zo geweest. Sinds begin november wordt er nog tot 19°C verwarmd. In ons lokaal is het op maandagochtend meestal maar 15°C. Andere dagen geraakt het ook maar tot 18°C maximum en dat is dan wanneer ik naar huis vertrek ca. 16u. Hoe dat komt, weet ik ook niet. Ik denk gewoon niet goed afgesteld op de soms grote lokalen die gewoon niet warm raken.

bij ons ook sinds november. Maar 19° zonder zon is echt wel koud ze, zeker omdat je een ganse dag zit achter de computer. Ik ziet hier te werken met een fleece deken en handschoenen

Thuis staat de verwarming op 21° om te werken

Ik werk in t-shirt en korte broek🙈
Maar hang dan ook tussen matrijzen van 170 graden en een oven van 180 graden naast ons,nu leuk maar in de zomer minder😅

18C is mijn minimum voor m'n bureau thuis, staat in woonkamer nu. Boven ook ene met m'n laptop, maar daar is het 11C nu.
Kan goed verstaan dat dit ook wettelijk 18C is voor zeer licht werk: bureau werk, theorie les geven etc.

Daar onder ... chilly, en zeker onder de 16C, das om met uw buitenjas aan te zitten dan ... of één of ander verwarmd clown kostuum.
Maar iets zegt me dat de mannen die zaken doen in maatpak niet in 16C zullen zitten.

Heb je daar dan geen last van condens op ramen enzo? 11 graden lijkt mij niet zo gezond voor een huis.

kga me hier toch ook een fleece deken moeten meepakken en wollen sloefen, want onze bureau staat in verbinding met de keuken en de garage, dus dat koelt hier altijd snel af . Dan ook nog eens een betonnen vloer, ge kunt evengoed uw voeten in een ijsbad steken. Geen idee hoe warm het is, maar ik moet mijn voeten op de pc leggen om ze wat warm te krijgen.

Heb je daar dan geen last van condens op ramen enzo? 11 graden lijkt mij niet zo gezond voor een huis.
Ja, condens op slpkm raam, aan rand van pvc raamprofielen een beetje. Te verwachten natuurlijk met ook nog eens vochtig weer.
Kamers waar ik niet veel ben of slaap is het beter. Zal dus best radiatoren op stand 2 zetten ipv 1.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan