Ga je uw naam waarmaken en 55 minuten beffen dan?FTFY
Ik zal proberen om er even tussen uit te glippen, eenkwartiertjeuurtje zou moeten volstaan

Laatst bewerkt:
Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Ga je uw naam waarmaken en 55 minuten beffen dan?FTFY
Ik zal proberen om er even tussen uit te glippen, eenkwartiertjeuurtje zou moeten volstaan

Ik had eerder gedacht aan 15 min BJ en ong 45 min pompen. Zouden de prijzen hier goedkoper zijn dan Antwerpen of Brussel?Ga je uw naam waarmaken en 55 minuten beffen dan?![]()
Probeer eens een paar ramen uit en laat het ons weten. Alternatief kun je een topic starten om te kijken wie, wat en waar betaald heeft... maar gezien de gekende site daardoor het forum heeft verwijderd, lijkt me dat geen uitgangspunt.Ik had eerder gedacht aan 15 min BJ en ong 45 min pompen. Zouden de prijzen hier goedkoper zijn dan Antwerpen of Brussel?
Inderdaad voor de mensen die het openbaar vervoer gebruiken, gratis parking.Lijkt me dat je dat aanzuigeffect kon vermijden door algemeen gewoon stationsparkings gratis te houden, desnoods maak je het noodzakelijk om een treinticket of een abonnement te scannen.
Mijn jaarabbo Brussel-Diest kost mijn werkgever net geen 1.500 EUR en als ik het als particulier zou kopen Net geen 2.000 EUR heb ik gezien op de site van de NMBS.Is een treinabonnement zonder allerhande voordelen niet 1000+ EUR?
Nu, sowieso vind ik het ongelooflijk idioot en kortzichtig om parkeerplaatsen aan een station betalend te maken. Je wil het openbaar vervoer stimuleren, maar krijgt dat nooit performant in elke uithoek van Vlaanderen, dus de laatste km afleggen met fiets, step, wagen, is nog altijd beter dan gewoon helemaal de wagen nemen.
Zitten jullie zo ver van de ramen vandaan dan?FTFY

Neen. Als je het gratis houdt, dan laat je mensen die geen gebruik maken van die parkings ook opdraaien voor die kost.Lijkt me dat je dat aanzuigeffect kon vermijden door algemeen gewoon stationsparkings gratis te houden, desnoods maak je het noodzakelijk om een treinticket of een abonnement te scannen.
En verder is het toch IMO een gebrek aan een overkoepelende aanpak om nog eens een parking betalend te maken, maar wel zogezegd "in te zetten" op openbaar vervoer. Want tenzij je autorijden onbetaalbaar maakt is de keuze snel gemaakt tussen betalend parkeren (of door weer en wind fietsen) om op een volle, onbetrouwbare trein te kruipen enerzijds, en gewoon van deur tot deur rijden en de extra file en kost te incasseren anderzijds.
Dat laatste betekent ook natuurlijkEn mijn ervaring in de laatste 12 jaar is, dat het OV niet perfect is, maar een perfect aanvaardbaar alternatief is, indien je u van mentaliteit daaraan ook aanpast.
Het is openbaar vervoer natuurlijk, persoonlijk denk ik dat die parkings vanuit dat oogpunt jaar en dag gratis zijn geweest. Als je het openbaar vervoer wil stimuleren lijkt het met dat je er geld moet insteken, niet allerhande zaken opnieuw individueel doorrekenen. Ik weet trouwens niet wat voor een hypermoderne parking er daar in Diest ligt, maar de meeste stationsparkings die ik ken zijn half-verwaarloosde stukken asfalt of grind. Ik denk dat die kosten nog wel zullen meevallen en men vooral hoopt om er nu aan te verdienen.Neen. Als je het gratis houdt, dan laat je mensen die geen gebruik maken van die parkings ook opdraaien voor die kost.
Als je de kost ervan steekt in een treinticket of abonnement dan beperk je de keuze. Indien private partners, de stad,... parkeerplaatsen willen aanbieden, dan zou je mogelijks 2 keer betalen. Of je maakt het systeem nog eens ingewikkelder voor de treinbeheerder. Neen, laat dat maar.
Had jij geen moto? Overigens is het niet echt relevant hé, dit raakt mensen die al een auto hebben en dan kiezen een deel van het traject met de trein te doen. Misschien rijden die nu gewoon door.Voor de rest, ik gebruik al 12 jaar de trein. En voor mij is dat een expliciete keuze geweest. Enerzijds zodanig dat ik geen wagen diende te kopen om op mijn werk te geraken, en anderzijds om meer van mijn nettoloon te kunnen steken in mijn woning. Dat is wat aanpassen, maar dat gaat.
Volgens mij jaag je net mensen weg van het openbaar vervoer hoor.Uiteindelijk is het een manier om zonder officieel te zeggen van dat mag niet, mensen toch aan te zetten om het openbaar vervoer te gebruiken. En openbaar vervoer gaat ALTIJD slechter zijn dan een puntsverbinding op gebied van gemakkelijkheidsfactor en luxe. Maar ik vind het enorm handig dat als ik anders 1 uur moet rijden, ik die tijd gewoon nuttig kan spenderen (allez nuttig in de definitie van een boek, serie, film, gesprek,...) dan dat ik voor mij moet zitten te staren op de weg. En dan hebben we nog niet gesproken over het tijdsverlies en op iemands zenuwen werken van files
Ik denk persoonlijk nu wel dat jouw mentaliteit bij momenten wat meer masochistisch is dan gemiddeld.En mijn ervaring in de laatste 12 jaar is, dat het OV niet perfect is, maar een perfect aanvaardbaar alternatief is, indien je u van mentaliteit daaraan ook aanpast. Al blijf ik het spijtig vinden dat men dat ooit heeft geregionaliseerd. Ik denk nog altijd dat als dit federaal zou zijn, dat het makkelijker zou zijn om de bussen en treinen beter op elkaars vertrek en aankomsttijden, inclusief eventuele vertragingen, te kunnen afstellen. En persoonlijk ben ik liever 10 - 15 minuten langer onderweg elke dag maar dat de cijfers wat slechter zijn van punctueel te zijn. Dan dat mijn trein perfect op tijd rijdt, maar dat de aansluiting niet gegarandeerd werd voor anderen waardoor zij 1 uur moesten wachten op de volgende. Maar evident is zo een keuze natuurlijk niet, . .
Maar uiteindelijk is het beetje een communicerend vat. Indien niemand een wagen heeft, dan kan je al makkelijker een grotere hoeveelheid aan OV mogelijkheden aanbieden, aangezien het volume groter is. Als iedereen en zijn kat de auto neemt, dan wordt dat al wat moeilijker.

) en we hebben de syndicus ook al meermaals gecontacteerd. Geen enkel effect. Moet ik daar nu de politie voor bellen?Wie is er nu in godsnaam lyrisch over gaan winkelen in een Ikea winkel, vrij zeker dat de Ikea één dan Dante's "Nine Circles of Hell" is.Gisteren eens naar de IKEA geweest in Gent,
Ik was daar nog nooit geweest, maar bon overal is men daar zo lyrisch over en de nieuwsgierigheid won het.
Veel teveel volk, teveel gerief en ietwat raar concept (dus eerst zo door soort van showroom lopen, wat eigenlijk een traject is met pijlen) om dan nadien in het magazijn te belanden.
Even een blik geworpen op het restaurant ook, niet mijn ding.
1 keer en nooit meer.
Als je into betaalbaar interieur bent zeker. Zelf ook geen fan maar ken nu wel wat mensen die dat leuk vinden.Wie is er nu in godsnaam lyrisch over gaan winkelen in een Ikea winkel, vrij zeker dat de Ikea één dan Dante's "Nine Circles of Hell" is.
Nog nooit iemand horen klagen over teveel aanbod in een winkelteveel gerief en ietwat raar concept (dus eerst zo door soort van showroom lopen, wat eigenlijk een traject is met pijlen)