Libeskind is een typische spektakelarchitect die in het rijtje past bij Zaha Hadid (havenhuis) en Calatrava (station Luik en Bergen). Belangrijkste typerende kenmerk voor de architectuur is dat hun gebouwen altijd minstens 3x zoveel kosten en 3x zo traag gebouwd worden als initieel ingeschat. Gelukkig voor hen zijn hun klanten meestal publieke instellingen die amper hun budget onder controle willen houden, en die het geld bij de bevolking halen.Hoe verkracht ik een iconisch gebouw:
![]()
Internationaal gerenommeerde architect Daniel Libeskind neemt Antwerpse Boerentoren onder handen: zo ziet het nieuwe ontwerp eruit | VRT NWS Nieuws
De internationaal gerenommeerde Amerikaanse architect Daniel Libeskind is gekozen om de Boerentoren in Antwerpen een nieuwe gedaante te geven. Met onder meer een nieuwe grote glazen "kroon" met een 360 graden uitzicht op de stad en een verticale groene "boeg" naast de toren, die toegang zal...www.vrt.be
Dat onze vriend van Katoennatie maar doet wat hij wil, zolang hij het zelf maar betaalt.
In een land met vierduizend controlemechanismes die elkaar allemaal tegenspreken geloof ik nooit dat dit gebouwd kan worden als alles 100% volgens de regels gebeurt. Natuurlijk heeft een figuur als Huts wel goeie connecties en staat het NVA stadsbestuur maar graag te springen om alle wensen van zo'n Grote Ondernemer te vervullen, dus we zullen zien wat dit geeft. Het zal alleszins veel sappige pers opleveren inzake belangenvermenging.

Als je voor 20€ al bedenktijd nodig hebt
Ik ging er anders al zijn om geweest..