Je ergernissen van vandaag - Deel 1

Status
Niet open voor verdere reacties.
Hoe verkracht ik een iconisch gebouw:

Libeskind is een typische spektakelarchitect die in het rijtje past bij Zaha Hadid (havenhuis) en Calatrava (station Luik en Bergen). Belangrijkste typerende kenmerk voor de architectuur is dat hun gebouwen altijd minstens 3x zoveel kosten en 3x zo traag gebouwd worden als initieel ingeschat. Gelukkig voor hen zijn hun klanten meestal publieke instellingen die amper hun budget onder controle willen houden, en die het geld bij de bevolking halen.

Dat onze vriend van Katoennatie maar doet wat hij wil, zolang hij het zelf maar betaalt.
In een land met vierduizend controlemechanismes die elkaar allemaal tegenspreken geloof ik nooit dat dit gebouwd kan worden als alles 100% volgens de regels gebeurt. Natuurlijk heeft een figuur als Huts wel goeie connecties en staat het NVA stadsbestuur maar graag te springen om alle wensen van zo'n Grote Ondernemer te vervullen, dus we zullen zien wat dit geeft. Het zal alleszins veel sappige pers opleveren inzake belangenvermenging.

Libeskind is een typische spektakelarchitect die in het rijtje past bij Zaha Hadid (havenhuis) en Calatrava (station Luik en Bergen). Belangrijkste typerende kenmerk voor de architectuur is dat hun gebouwen altijd minstens 3x zoveel kosten en 3x zo traag gebouwd worden als initieel ingeschat. Gelukkig voor hen zijn hun klanten meestal publieke instellingen die amper hun budget onder controle willen houden, en die het geld bij de bevolking halen.

Dat onze vriend van Katoennatie maar doet wat hij wil, zolang hij het zelf maar betaalt.
In een land met vierduizend controlemechanismes die elkaar allemaal tegenspreken geloof ik nooit dat dit gebouwd kan worden als alles 100% volgens de regels gebeurt. Natuurlijk heeft een figuur als Huts wel goeie connecties en staat het NVA stadsbestuur maar graag te springen om alle wensen van zo'n Grote Ondernemer te vervullen, dus we zullen zien wat dit geeft. Het zal alleszins veel sappige pers opleveren inzake belangenvermenging.
Kunnen ze gewoon niet allemaal eens gezellig samen gaan eten in 't Fornuis om dat gezellig uit te praten? :oi22:

Hoe verkracht ik een iconisch gebouw:

Ik vind dat eigenlijk nog wel mooi precies. :unsure: :headshake:

Dat een glazen box evenveel kost als een klein appartementske blijkbaar.

Of glazen box versie 1 + versie 2 tesamen evenveel als een huis.

Mij ga je niet doen geloven dat er geen geurtje aan die kosten zitten.

Van dat kutjesvolk dat komt bedelen voor een lagere prijs met het voorwendsel dat iemand een ziekte of wat anders in de familie heeft. Krijgen die dan en moeten het dan plots niet meer hebben. Ga dan gewoon op de hoek van de straat lopen bedelen, maar verspil mijn tijd niet.

1669214003935.png

Van dat kutjesvolk dat komt bedelen voor een lagere prijs met het voorwendsel dat iemand een ziekte of wat anders in de familie heeft. Krijgen die dan en moeten het dan plots niet meer hebben. Ga dan gewoon op de hoek van de straat lopen bedelen, maar verspil mijn tijd niet.
Doet mij wat denken aan Fernand van fc de kampioenen met zijn zeven zieke kindertjes 🙈
Wat vroeg je er initieel voor?

Bij mij ook een ‘ergernis’ wat betreft tweedehands aankopen. Ik zag gisteren een zoekertje van een pakketje speelgoed in de buurt en vraag hem van waar hij exact is en dat ik dus geïnteresseerd ben.
Antwoordt de man dat er iemand vandaag ging laten weten of die het al dan niet ging nemen 🤷🏻‍♀️ Als je voor 20€ al bedenktijd nodig hebt 🤨 Ik ging er anders al zijn om geweest..

Doet mij wat denken aan Fernand van fc de kampioenen met zijn zeven zieke kindertjes 🙈

Bij mij ook een ‘ergernis’ wat betreft tweedehands aankopen. Ik zag gisteren een zoekertje van een pakketje speelgoed in de buurt en vraag hem van waar hij exact is en dat ik dus geïnteresseerd ben.
Antwoordt de man dat er iemand vandaag ging laten weten of die het al dan niet ging nemen 🤷🏻‍♀️ Als je voor 20€ al bedenktijd nodig hebt 🤨 Ik ging er anders al zijn om geweest..
Die stond initieel aan 10 euro. Maar ik dacht, daar hij toch al maanden op zolder ligt , ze hem wel voor 5 mocht hebben. De euro teveel blijkbaar.

Tweedehands spulletjes verkopen is tegenwoordig inderdaad een ramp met momenten. Maar alles naar de kringloop doen of gratis weggeven vind ik dan ook weer zonde.

Die stond initieel aan 10 euro. Maar ik dacht, daar hij toch al maanden op zolder ligt , ze hem wel voor 5 mocht hebben. De euro teveel blijkbaar.

Tweedehands spulletjes verkopen is tegenwoordig inderdaad een ramp met momenten. Maar alles naar de kringloop doen of gratis weggeven vind ik dan ook weer zonde.
ja, ge zou zo eens iemand gelukkig kunnen maken. kzou het ook niet op mijn geweten willen hebben.

jk, kheb geen geweten
hahaha, ge kunt blijven klikken

F*ck, zonet een stekende pijnscheut in mijn onderrug links.
Erna enorm fel pijn, geen houding meer aan te nemen.

Meteen pijnstiller gepakt en die plaats wat zitten masseren.
Nu is het beter, maar nu is de vraag of het eruit geschoten is of dat die pijnstiller werkt

Damn lang geleden dat ik nog zo pijn had

F*ck, zonet een stekende pijnscheut in mijn onderrug links.
Erna enorm fel pijn, geen houding meer aan te nemen.

Meteen pijnstiller gepakt en die plaats wat zitten masseren.
Nu is het beter, maar nu is de vraag of het eruit geschoten is of dat die pijnstiller werkt

Damn lang geleden dat ik nog zo pijn had
morgen zal het stijf zijn voor een week

Ik vermoed dat bij de groep die frequent op tweedehands sites aankoopt 20 euro vaak wel iets is waar je bedenktijd voor nodig hebt.

Er is een verschil tussen 2de hands kopen omdat het leuk is om te besparen en dat doen omdat het anders niks is.

Ramptoeristen. Accident op de gewestweg hier in de ene richting. Rijbaan is volledig afgezet. In de andere richting kan je probleemloos doorrijden maar er zijn er altijd die eens goed moeten afremmen om alles eens goed te bekijken en zo zelf nog wat gevaar creëren. :angry:

Vroeger veel verkocht op 2dehands.be. Afgelopen zomer opnieuw geprobeerd en dat was een ramp.

Op een dag was ik het kotsbeu en heb gewoon alles naar 't containerpark gebracht.

Een perfect werkende fiets, een Barbecook bbq in goede staat, een WC-bril nog in de verpakking, een bureau/tafel van IKEA dat we nooit gebruik hebben, een perfect werkende grasmachine op elektriciteit, nog een fiets, een Senseo machine in goede staat, een microgolf in perfect werkende staat (en proper), enz.

Bij de kringloop wouden ze alleen bloempotjes en vazen. Al de rest moesten ze niet hebben want ze moesten dan controleren of het wel werkt. Daar schrok ik toch ook van.

O, er was wel een serieuze bieder voor de BBQ. Bleek dat ene te zijn die ik kende van vroeger in de fitness. Ne grotere omhooggevallen dommerik ken ik niet, dus ik gunde het hem niet en heb die in de container gekletst.

Bpost mijn pakje geleverd in Antwerpen op adres zelfde straat & nummer
8 min wachtrij en dan gehoord dat ik moet wachten als bewoner het pakje uit zijn eigen naar de post terug draagt....

Collega's die de bureau beginnen te versieren met lichtjes, het licht uitdoen omdat het dan gezelliger is.

Ik moet dat thuis al niet hebben, laat staan op mijn werk

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan